Vivre le mouvement dans la rue

Nous vendons un rein pour acheter ce Mazda 767B

Αν μιλάμε για σπάνια αυτοκίνητα, για αυτοκίνητα θρύλους, εδώ είσαι: Στην άλλη άκρη του Ατλαντικού, βγαίνει σε vente aux enchères a Mazda 767B. Το οποίο, για τους φαν του ρότορα, είναι κάτι σαν icon (“κάτι”, επειδή είναι παραπάνω από icon). Για την ακρίβεια, το δεύτερο icon, μετά από το 787Β, το οποίο πήγε στο Le Mans, μάζεψε τα εσώρουχα των καλύτερων εμβολοφόρων του πλανήτη και του απαγορεύθηκε να ξαναπάει, επειδή έκανε bullying στα άλλα αυτοκίνητα. 

Μπορεί να μην μιλάμε για τον ίδιο τον bully που κέρδισε το Le Mans, το 1991, όμως, αφού αναφερόμαστε σLe site 767Β του 1989 που βγαίνει σε δημοπρασία από τον αμερικανικό οίκο Gooding & Company, στις 10 Μαρτίου, στη δημοπρασία του Amelia Island (τη μεγαλύτερη του είδους στις ΗΠΑ), τότε σίγουρα μιλάμε για τον πατέρα του.

Και δεν πρόκειται για όποιο κι όποιο “μπαμπά”. Με βάρος μόλις 800 κιλά et un τετραρότορο μοτέρ που αποδίδει 630 ίππους στις 9.000 σ.α.λ., μιλάμε για έναν θορυβώδη τρομοκράτη. Για ένα όχημα που, τα ουρλιαχτά του, θα στοιχειώνουν για πάντα τα αυτιά κάθε petrolhead. Για την ακρίβεια, αυτά τα ουρλιαχτά:

Παρεμπιπτόντως, η εταιρεία που έκανε το restore με όλα τα αυθεντικά κομμάτια, δυναμομέτρησε Le site τετραρότορο κτήνος με αριθμό πλαισίου 003, ώστε να δει ότι δουλεύει όπως τότε και διαπίστωσε ότι αποδίδει περισσότερα από τα 630 άλογα που θα έπρεπε. Σε περίπτωση που είσαι ανοργασμικός/η, αυτό το βίντεο θα σε βοηθήσει να ξεπεράσεις το πρόβλημα:

Το συγκεκριμένο, ήταν το τρίτο 767Β που έφτιαξε η Mazda και πρωτοέτρεξε στο Le Mans με οδηγούς τους Yojiro Terada, Marc Duez, Volker Weidler. Δεν τα πήγε και τόσο καλά, αφού στην κατηγορία GTP που έτρεχαν μόνο τρία Mazda ήρθε τρίτο και στη συνολική κατάταξη, δωδέκατο.  

Έναν χρόνο αργότερα, το 1990, τα παθήματα (δεν) έγιναν μαθήματα και το “δικό μας” 767Β κέρδισε την κατηγορία GTP class, αυτή τη φορά με οδηγούς μόνο Ιάπωνες, τους Terada, Takashi Yorino, και Yoshimi Katayama, παρότι στη συνολική κατάταξη, πήγε χάλια, καταλαμβάνοντας την 20η θέση. Έναν χρόνο αργότερα, το 787Β θα αποδείκνυε ότι η εκδίκηση είναι ένα πιάτο που τρώγεται κρύο.

Μετά από τα 1000 χιλιόμετρα του Fuji, το 1990, το 767Β αποσύρθηκε από τους αγώνες και, τελικά, έπεσε σε γερμανικά χέρια. Πρόσφατα, οι σημερινοί ιδιοκτήτες του, αποφάσισαν να το επαναφέρουν στην αρχική του κατάσταση. Για το λόγο αυτό, έψαξαν και βρήκαν το αυθεντικό bodykit που φόραγε το 1989, όταν έτρεξε στο Le Mans (πωλείται ως “προίκα”) και έναν αριθμό από κιβώτια ταχυτήτων και κινητήρων 13J (ο τετραρότορος) που είχε η Mazda ως ανταλλακτικά για τους αγώνες. 

Είναι ένα πραγματικά ξεχωριστό αυτοκίνητο, για το οποίο, θα αναρωτηθείς τι ψυχή έχουν 1,8 με 2,4 εκατομμύρια δολάρια που χρειάζονται, προκειμένου να το βάλεις στο γκαράζ σου. Γιατί, σε ποιον δεν περισσεύουν τόσα λεφτά;

Tip: Προφανώς αν ήθελες να αγοράσεις ένα από τα 3 υπάρχοντα 767Β, θα προτιμούσες το 203, επειδή το 202 είχε πάθει αυτό:



Tip2: Προφανώς και αστειευόμαστε με το νεφρό στον τίτλο. Γιατί, ποτέ ένα νεφρό δεν πιάνει τόσα λεφτά.   



Tip3: Το κιβώτιο ταχυτήτων που χρησιμοποιούσε το 767Β ήταν της Porsche, με βελτιώσεις της αγωνιστικής ομάδας της Mazda.



Tip4: Τα 767Β δεν φτιάχτηκαν στη Χιροσίμα, όπου έχει έδρα η Mazda, αλλά σε ένα μικρό παράρτημά της, στο Τόκιο