Vivre le mouvement dans la rue

Ce qu'il faut surveiller dans votre voiture pendant la canicule

Ο απόλυτος οδηγός του καλοκαιριού για την... επιβίωση του αυτοκινήτου μας

Αισθάνεσαι ότι… άνοιξαν οι πύλες της κολάσεως; Νιώθεις το κορμί σου να λιώνει από τη ζέστη και οδεύεις προς την παραλία; Στην Grèce, -στη χώρα που δεν κάνει κρύο, όπως λένε και κάποιες… ψυχές- ο καύσωνας είναι κάτι μάλλον συνηθισμένο. Το καλοκαίρι συνεπάγεται υψηλές θερμοκρασίες και αυτές, με τη σειρά τους, μπορούν να έχουν καταστροφικά αποτελέσματα pour le αυτοκίνητό σου και, κατά συνέπεια… την τσέπη σου. Σήμερα, το TopSpeed.gr παρουσιάζει έναν οδηγό επιβίωσης στον καύσωνα, ώστε να μη βρεθείς στη ΛΕΑ να περιμένεις την οδική βοήθεια...

Στο παρακάτω αφιέρωμα, θα δούμε βήμα-βήμα τι πρέπει να προσέχουμε, από τη στάθμευση του αυτοκινήτου, μέχρι την ώρα που θα έχουμε φτάσει στον προορισμό μας, με ασφάλεια, άνεση, χωρίς πολλούς… ιδρώτες. Ας δούμε λοιπόν τι πρέπει να κάνουμε για να μην έχουμε άλλα άγχη εκτός από την… ξαπλώστρα της παραλίας.

Στάθμευση

Μοιάζει αυτονόητο, αλλά στην Ελλάδα, είναι ύψιστης σημασίας το να σταθμεύουμε τα αυτοκίνητά μας -κατά το δυνατό- σε μέρη σκιερά. Οι λόγοι είναι πολλοί και δεν έχουν να κάνουν μόνο με τη διαδρομή που θα ακολουθήσει, ούτε με το γεγονός ότι ένα έγκαυμα ή και μια θερμοπληξία καραδοκούν με την είσοδό μας σε ένα αυτοκίνητο που ήταν ώρες στον ήλιο. Έχουν να κάνουν με τη διάρκεια ζωής του αυτοκινήτου.

Σε συνθήκες καύσωνα, το αυτοκίνητό μας ταλαιπωρείται

Εάν δεν είναι εφικτή η στάθμευση σε σκιερό μέρος, όπως γκαράζ ή κάτω από δέντρα (προσοχή στον καθαρισμό των ρετσινιών-κάνουν ζημιές στο χρώμα), τουλάχιστον μια ηλιοπραστασία είναι απαραίτητη. Σε χώρες με ζεστά καλοκαίρια όπως η δική μας, είναι μάλλον συνηθισμένες οι ζημιές στο ταμπλό από τον ήλιο και τη ζέστη. Έχει παρατηρηθεί ότι κάποιες ποιότητες πλαστικών πολυμερίζουν (ουσιαστικά γίνονται σαν… λάσπη) και καταστρέφονται, tandis que le πιο συχνή ζημιά est le “άνοιγμα” του ταμπλό, ειδικά στα σημεία όπου είναι τοποθετημένος ο αερόσακος του συνοδηγού. Τα σημεία αυτά φαίνονται σαν “ραγισμένα” και η ζημιά αυτή δεν καλύπτεται από την εγγύηση που δίνουν οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες, ενώ η επισκευή (αντικατάσταση) του ταμπλό είναι πολύ κοστοβόρα. Επίσης, οι μεγάλες διαστολές-συστολές λόγω διαφοράς θερμοκρασίας, έχουν ως συνέπεια την εμφάνιση ενοχλητικών τριγμών.

Η χρήση ηλιοπροστασίας είναι ενδεδειγμένη, το καλοκαίρι

Ομοίως, φθείρονται από τον ήλιο και οι άλλες επιφάνειες του εσωτερικού, όπως τα δέρματα. Στα πιο σύγχρονα αυτοκίνητα, η έκθεση στον ήλιο και τις υψηλές θερμοκρασίες προκαλεί ζημιές σε μονάδες ελέγχου, εγκεφάλους, υποεγκεφάλους και άλλα συστήματα. Οι οθόνες παθαίνουν ζημιά -μπορούμε να το καταλάβουμε αφήνοντας το smartphone μας στον ήλιο για μια ώρα, αν και δεν… προτείνεται- ενώ σε κάποια αυτοκίνητα, λόγω της ζέστης δεν λειτουργούν άμεσα κάποια υποσυστήματα όπως το bluetooth. Γεγονός λογικό, εάν σκεφτούμε πως οι υψηλές θερμοκρασίες είναι οι μεγάλοι εχθροί των ημιαγωγών και των υπολογιστικών συστημάτων.

Ζημιές προκαλούνται και στο εξωτερικό του αυτοκινήτου από την έκθεση στην ηλιακή ακτινοβολία. Παρότι οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες φροντίζουν για την ανθεκτικότητα των χρωμάτων τους, ο ήλιος είναι ανίκητος και προκαλεί αναπόφευκτες φθορές, όπως το θάμπωμα του χρώματος. Η χρήση ειδικών κρεμών και η επίσκεψη σε έναν detailer για περιποίηση του χρώματος δεν είναι κακή ιδέα.

Ο ήλιος προκαλεί ζημιές στο ταμπλό του αυτοκινήτου

Ένα άλλο ευαίσθητο σημείο, εκτός από το χρώμα, είναι τα εμπρόσθια φωτιστικά σώματα. Επειδή οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες δεν χρησιμοποιούν κρύσταλλα, αλλά πλαστικά, τα εμπρός φανάρια κιτρινίζουν από τον ήλιο και “καίγονται”. Το αποτέλεσμα, δεν είναι μόνο αντιαισθητικό, αλλά έχει επίπτωση και στην απόδοση των φαναριών τα οποία θα χρειαστούν αλλαγή.

Πριν μπούμε στο αυτοκίνητο

Σε παλιότερο ρεπορτάζ, στο TopSpeed.gr, έχουμε δει πόσο γρήγορα ανεβαίνει η θερμοκρασία στην καμπίνα του αυτοκινήτου. Σε μια μέρα με εξωτερική θερμοκρασία 25 βαθμών Κελσίου, μετά από έκθεση του αυτοκινήτου στον ήλιο για δέκα λεπτά, η θερμοκρασία στην καμπίνα ξεπερνά τους 71. Σε μια ημέρα με εξωτερική θερμοκρασία 32 βαθμών Κελσίου, ένα αυτοκίνητο που κλειδώνεται στον ήλιο για 2 λεπτά, ανεβάζει τη θερμοκρασία της καμπίνας του στους 36 και στους 50 βαθμούς, στα οκτώ λεπτά.

Βλέπουμε πώς “κοκκινίζει” ο σκαραβαίος σε 10 λεπτά, με εξωτερική θερμοκρασία 26 βαθμών Κελσίου

Γιατί τα λέμε όλα αυτά; Το καλοκαίρι, δεν ξεκλειδώνουμε το αυτοκίνητο και δεν μπαίνουμε σε αυτό αμέσως, εάν το έχουμε αφήσει στον ήλιο. Ανοίγουμε πρώτα τις πόρτες, επιτρέποντας να ανακυκλωθεί ο αέρας και στη συνέχεια, ανοίγουμε τα παράθυρα. Ακόμα και όταν βάλουμε μπρος και ανάψουμε το air condition του αυτοκινήτου, δεν κλείνουμε αμέσως τα παράθυρα. Φροντίζουμε να φύγει η πολλή ζέστη από την καμπίνα και να μπορέσει το κλιματιστικό να ψύξει πιο γρήγορα.

Με αυτό τον τρόπο, με τα γάντια φούρνου, ίσως γλιτώσουμε κάποια εγκαύματα

Αυτονόητο είναι ότι προσέχουμε τι πιάνουμε και τι ακουμπάμε. Δεν είναι μόνο η θερμοπληξία: Το πιάσιμο του τιμονιού, ή ενός μεταλλικού λεβιέ που ήταν εκτεθειμένος στον ήλιο, μπορεί να προκαλέσει έγκαυμα. Ομοίως, μπορεί να κάψουμε τα πόδια μας εάν κάτσουμε σε δερμάτινο (ιδίως μαύρο) κάθισμα που ήταν εκτεθειμένο στον ήλιο, φορώντας βερμούδα ή μαγιό.

Η συντήρηση

Η… “αγία τριάδατης συντήρησης ενόψει (ή εν μέσω) καύσωνα και καλοκαιριού, ειναι “νερά, λάδια, λάστιχα“. Ας τα δούμε ένα προς ένα.

Σε ό,τι αφορά το σύστημα ψύξης του αυτοκινήτου μας, προσέχουμε για να έχουμε (ψύξη). Είναι λογικό ότι και το σύστημα ψύξης που δουλεύει… υπερωρίες το καλοκαίρι, επηρεάζεται από τις υψηλές θερμοκρασίες. Είναι βασικό το κύκλωμα ψύξης μας να είναι συντηρημένο και κυρίως να είναι γεμάτο με το κατάλληλο αντιψυκτικό/νερό ψυγείου. Ελέγχουμε τη στάθμη του, συμπληρώνουμε εάν χρειάζεται και ελέγχουμε εάν υπάρχουν φθορές σε αυτό.

Έτσι γεμίζουμε το ψυγείο του αυτοκινήτου.

Για τα λάδια, καλό είναι να ρίχνουμε μια ματιά στη στάθμη τους. Εάν χρειαστεί, συμπληρώνουμε. Ανάλογα με το πότε έγινε η τελευταία αλλαγή λαδιών, είναι καλύτερο -εάν πλησιάζει η ώρα- να μην την αναβάλλουμε, αντίθετα να την επισπεύσουμε. Κι αυτό γιατί ο θερμικός κύκλος της μηχανής έχει μικρότερο εύρος όσο πιο élevé είναι οι θερμοκρασίες. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι το λάδι δεν μεταβάλλει τόσο έντονα το ιξώδες του όσο στους κρύους μήνες (αυτό εξαρτάται και από το λάδι αυτό καθεαυτό). Σε λαϊκά ελληνικά, το λάδι δεν μπορεί τόσο εύκολα να “ανταποκριθεί” στις αλλαγές θερμοκρασίας.

Προσοχή στα λάδια. Πρέπει πάντα να υπάρχει λάδι στον κινητήρα

Το τρίτο μέλος της “αγίας τριάδας”, τα λάστιχα, αφορά οτιδήποτε στο αυτοκίνητό μας είναι κατασκευασμένο από λάστιχο: Όχι μόνο τα “παπούτσια” του, αλλά και ιμάντες, σωληνώσεις νερού κ.α. ξεραίνονται ή ανοίγουν από τις υψηλότερες θερμοκρασίες και τον ήλιο. Ένας οπτικός έλεγχος, ή μια επίσκεψη στο συνεργείο για έλεγχό τους, δεν κάνει κακό.

Ο έλεγχος των ελαστικών μας είναι απαραίτητος

Τώρα σε ό,τι αφορά τα ελαστικά, κρατάμε στο νου μας ότι όλα εξαρτώνται από την ηλικία et le συντήρηση. Όσο πιο Ancienne είναι, τόσο πιο πιθανό είναι να οδηγήσουν σε ένα κλατάρισμα λόγω της ζέστης και, φυσικά, τόσο χειρότερη είναι η απόδοσή τους. Μια λεπτομέρεια που δεν ξέρουν πολλοί είναι ότι σε κάποια πλυντήρια αυτοκινήτων ή συνεργεία χρησιμοποιούν ζαχαρόνερο/γλυκόζη για να τους προσδώσουν γυαλάδα. Αυτό το συστατικό όμως ξεραίνει τα ελαστικά και μειώνει τον κύκλο ζωής τους. Εάν θέλουμε γυαλάδα στα ελαστικά, είναι προτιμότερο να χρησιμοποιούμε ειδικά γι’ αυτό το σκοπό προϊόντα τα οποία έχουν άλλες χημικές ενώσεις που δεν επηρεάζουν τη χημική σύσταση του καουτσούκ.

Σε ορισμένα πλυντήρια -όπως στο εικονιζόμενο- χρησιμοποιούν μη ενδεδειγμένες μεθόδους πλυσίματος

Η “αγία τριάδα” δεν είναι η μόνη που πρέπει να μας απασχολεί. Καλός είναι ένας καθαρισμός και επιθεώρηση του κλιματιστικού του αυτοκινήτου μας, ώστε να διασφαλίσουμε ότι αναπνέουμε καθαρό (δροσερό) αέρα από αυτό. Εκτός αυτού όμως, καλός είναι και ο καθαρισμός των διόδων αέρα του κινητήρα από σκόνη, φύλλα κλπ. Με το ψεκαστικό στο πλυντήριο, δίνουμε βάση στον χώρο του ρύγχους του αυτοκινήτου, από το οποίο εισέρχεται ο αέρας στον κινητήρα και σε όποιους αεραγωγούς. Αντίστοιχα καλός είναι και ένας καθαρισμός του ψυγείου και, σε περίπτωση που το αυτοκινητό μας είναι turbo και του refroidisseur intermédiaire, ώστε να βελτιώσουμε τη λειτουργία της συσκευής που ψύχει τον αέρα που μπαίνει στον υπερσυμπιεστή.

Η οδήγηση

Είναι (και αυτό) αυτονόητο, αλλά θα το πούμε: Όταν ο καιρός είναι πολύ ζεστός, το αυτοκίνητό σου θα υποφέρει εάν λειτουργούμε τον κινητήρα κοντά στα όριά του, ή αν το υπερφορτώνουμε. Ούτως ή άλλως, κυρίως στα turbo αυτοκίνητα, η απόδοση του κινητήρα το καλοκαίρι είναι χαμηλότερη, λόγω της διαφοράς της ατμοσφαιρικής πίεσης de la πίεση υπερπλήρωσης. Μπορεί οι πιο σύγχρονοι κινητήρες να είναι optimized για να δουλεύουν σε όλες τις θερμοκρασίες, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν… δεινοπαθούν υπό συνθήκες, κάτι που μπορούμε να το καταλάβουμε και από το γεγονός της μειωμένης απόδοσης αλλά και από το ότι δεν απάγουν εύκολα τη θερμότητα, ακόμα και όταν είναι σβηστοί (αργούν να κρυώσουν όταν σβήσουμε). Η “χρυσή” συμβουλή, est να μη λειτουργούμε το αυτοκίνητό μας σε πλήρες φορτίο sur συνεχόμενα μεγάλο χρονικό διάστημα.

Οι υψηλές θερμοκρασίες είναι επιβλαβείς σε ένα κακοσυντηρημένο αυτοκίνητο

Σε ό,τι αφορά τα ελαστικά, έχουμε το νου μας ότι ένα παλιό ή κακοσυντηρημένο ελαστικό peut être ξεζαντάρει, ή να μπαλονιάσει, εάν όχι να κλατάρει. Αλλά ακόμα και αν είναι καινούρια, πρέπει να φροντίζουμε να είναι σωστές οι πιέσεις -αυτές που ορίζει ο κατασκευαστής- και μειώνουμε την ταχύτητά μας. Πηγαίνουμε πιο αργά και έχουμε στο νου μας ότι η θερμοκρασία του ελαστικού επηρεάζεται από τον τρόπο οδήγησης. Il est βασικός κανόνας της φυσικής ότι όταν ο άερας θερμαίνεται, αυξάνει τον όγκο του και κατά συνέπεια, όταν αυξάνεται και η εξωτερική πίεση, ο κίνδυνος σκασίματος με καταστροφικές συνέπειες είναι υπαρκτός. Άλλωστε, στις υψηλές ταχύτητες, η θερμοκρασία et le μόρια του αέρα μέσα στο ελαστικό επηρεάζονται από τη φυγόκεντρο δύναμη της περιστροφής του τροχού και αναπτύσσουν μεγαλύτερη κεντρομόλο επιτάχυνση με αποτέλεσμα να διογκώνεται το ελαστικό. Αρά είναι πολύ πιο πιθανό ένα κλατάρισμα, εάν οι πιέσεις δεν είναι σωστές.

En tant que Nous conduisons, έχουμε το νου μας (εκτός από το δρόμο, φυσικά) και στους δείκτες λειτουργίας του αυτοκινήτου. Παρατηρούμε τον δείκτη της θερμοκρασίας λαδιού και νερού (αν υπάρχει) καθώς και τις άλλες ενδείξεις του οχήματός μας.

Un site σύνηθες ερώτημα αφορά τον βέλτιστο τρόπο χρήσης του κλιματιστικού. Σε αυτό το κομμάτι, έχουμε… έτοιμες τις απαντήσεις σε όλες τις απορίες από τους μηχανικούς της Skoda Auto. Τις παραθέτουμε αυτούσιες:

Η βέλτιστη θερμοκρασία λειτουργίας του κλιματιστικού είναι περίπου οι 22 βαθμοί

Σε ποια θερμοκρασία λειτουργούμε το κλιματιστικό;

Στην περίπτωση ύπαρξης αυτόματου κλιματισμού κρίνεται αναγκαία η χρήση της αυτόματης λειτουργίας (επισημαίνεται με το Auto). Με τη συγκεκριμένη επιλογή βελτιστοποιείται η απόδοση του κλιματισμού μέσω των αισθητήρων που υπάρχουν στο αυτοκίνητο. Η βέλτιστη θερμοκρασία ρύθμισης στους καλοκαιρινούς μήνες βρίσκεται στους 22 βαθμούς Κελσίου περίπου (εκτός αν είστε θερμόαιμοι/ες σαν τον γράφοντα που το βάζει στους 15 βαθμούς). Θυμίζουμε ότι όσο πιο χαμηλά είναι ρυθμισμένη η θερμοκρασία στον κλιματισμό, τόσο μεγαλύτερη είναι η “πίεση” που δέχεται, άρα τόσο μεγαλύτερη η κατανάλωση.

Ρυθμίζουμε σωστά τις ζώνες διόδου αέρα

Στα περισσότερα καινούργια αυτοκίνητα, ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού, ο οδηγός και οι επιβάτες μπορούν να επιλέξουν διαφορετικά επίπεδα θερμοκρασίας. Το συγκεκριμένο είναι απαραίτητο και βελτιώνει την ατμόσφαιρα στην καμπίνα αν το αυτοκίνητο διαθέτει μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και δέχεται θερμότητα από μια συγκεκριμένη πλευρά.

Αυτόματα επιλεγμένη θερμοκρασία

Σε όλες τις περιπτώσεις η θερμοκρασία που επιλέγουμε σε συστήματα κλιματισμού δεν ταυτίζεται με αυτή που εισπράττει το ανθρώπινο σώμα. Συνήθως, τους καλοκαιρινούς μήνες αισθανόμαστε πιο κρύο τον αέρα και το χειμώνα πιο ζεστό. Τα νέα μοντέλα Skoda βελτιώνουν μέσω της αυτόματης λειτουργίας την αίσθηση μεταξύ επιλεγμένης και πραγματικής θερμοκρασίας, μεταξύ των 18 και 28 βαθμών Κελσίου.

Πόσο επηρεάζεται η κατανάλωση από τον κλιματισμό;

Σύμφωνα με την Skoda, τα σύγχρονα συστήματα κλιματισμού δεν έχουν καμία σχέση με τα παλαιότερα, όσον αφορά την επίδρασή τους στην κατανάλωση. Αυτό συμβαίνει μέσω μιας σειράς αισθητήρων και έτσι ο κλιματισμός μπορεί να λειτουργεί ακόμη και με μηδενικό φορτίο.

Κλιματισμός και υγεία

Πλέον, τα συστήματα κλιματισμού χρησιμοποιούν ελάχιστη ποσότητα ψυκτικού υγρού και έτσι οι επιδράσεις στο περιβάλλον δεν είναι αρνητικές. Παράλληλα, τα νέα φίλτρα φροντίζουν την ποιότητα του αέρα στην καμπίνα, ενώ για ευπαθείς ομάδες με αναπνευστικά πρόβλημα υπάρχουν ειδικά προϊόντα.

Ανακυκλώσιμος ή εξωτερικός αέρας;

Λίγοι γνωρίζουν πως με επιλεγμένη στην αυτόματη λειτουργία ταυτόχρονα ενεργοποιείται η ανακύκλωση αέρα. Σε αυτή την περίπτωση ο αέρας ανακυκλώνεται μέσω των φίλτρων και βελτιώνεται η ποιότητα της ατμόσφαιρας στην καμπίνα. Αν η ανακύκλωση αέρα επιλεχθεί χειροκίνητα και υπάρχει κίνδυνος θαμπώματος των τζαμιών τότε ενεργοποιείται ο κομπρέσορας του κλιματισμού. Στα μοντέλα Skoda, αν ο οδηγός επιμείνει στη λειτουργία ανακύκλωσης χωρίς κλιματισμό, θα πρέπει να πατήσει δύο φορές το button της ανακύκλωσης για να απεμπλέξει τον κομπρέσορα.

Κάνοντας στάση

Το πιο συνηθισμένο -αλλά εγκληματικό- λάθος που κάνουν πολλοί είναι το “πέντε λεπτάκια“. Σε μια στάση, κλειδώνουν το αυτοκίνητο, αφήνοντας μέσα το παιδί, ή το κατοικίδιο. Αυτό, δεν πρέπει να το κάνουμε toujours. Πάμε ξανά: ΠΟΤΕ! Ακόμα και ένα λεπτό μπορεί να επιφέρει μαρτυρικό θάνατο De θερμοπληξία. Εξηγήσαμε παραπάνω πόσο γρήγορα ανεβαίνει η θερμοκρασία του εσωτερικού του αυτοκινήτου ακόμα και με μισάνοιχτα τα παράθυρα, χωρίς κλιματισμό.

ΠΟΤΕ δεν αφήνουμε τα παιδιά και τα κατοικίδια μόνα στο αυτοκίνητο

Να εξηγήσουμε στα γρήγορα τι παίζει με τη θερμοπληξία: Σε περίπτωση που την πάθει κανείς (που το απευχόμαστε, φυσικά) η θερμοκρασία του σώματός του ξεπερνά τους 41 βαθμούς Κελσίου. Γρήγορα οδηγείται σε σοκ. Le site μυοκάρδιό του, παθαίνει άμεση θερμική βλάβη, γεγονός που σημαίνει ότι η καρδιά αρχίζει τις αρρυθμίες και δεν παρέχει το απαραίτητο αίμα. Σχεδόν αμέσως, αρχίζουν οι εγκεφαλικές βλάβες (λόγω της μειωμένης ροής αίματος), που συνοδεύονται από πόνους στους μύες, αγγειακά επεισόδια κ.α. Όταν η θερμοκρασία του φτάσει τους 42 βαθμούς, έρχεται ο θάνατος.

Σε περίπτωση ζημιάς

Σε περίπτωση ζημιάς του αυτοκινήτου, το ακινητοποιούμε στην άκρη του οδοστρώματος, φροντίζουμε να τοποθετήσουμε το τρίγωνο που προειδοποιεί τους διερχόμενους οδηγούς και απομακρυνόμαστε από το οδόστρωμα. Les παρασύρσεις οδηγών/επιβατών αυτοκινήτων που ακινητοποιήθηκαν είναι πολύ συνηθισμένες. Πρώτα, λοιπόν, φροντίζουμε να είμαστε ασφαλείς.

Η αμήχανη στιγμή που καταλαβαίνεις ότι θα γυρίσεις σπίτι με το λεωφορείο

Σε περίπτωση που το αυτοκίνητό μας ανεβάσει θερμοκρασία, σβήνουμε τον κινητήρα. Ανοίγουμε το καπό και επιθεωρούμε τον χώρο του κινητήρα. Ποτέ όμως δεν ανοίγουμε την τάπα του δοχείου διαστολής του ψυγείου. Γιατί; Το κύκλωμα ψύξης είναι υπό πίεση et εάν ανοίξουμε την τάπα, τα υγρά του ψυγείου θα εκτοξευθούν με πίεση επάνω μας (συνήθως στο πρόσωπο), προκαλώντας μας εγκαύματα.

Εδώ υπάρχει η πιθανότητα να υπάρχει κάποιο μικρό ζήτημα υπερθέρμανσης

Ελέγχουμε στο χώρο του ψυγείου και χωρίς να αγγίξουμε -οι θερμοκρασίες είναι πολύ υψηλές- εάν υπάρχει διαρροή De σωληνώσεις θερμοστάτη, ψυγείο και γενικά από όπουδήποτε περνά το νερό. Αφήνουμε ένα χρονικό διάστημα 10-15 λεπτών να κρυώσει ο κινητήρας και, κατόπιν, πολύ προσεκτικά ξεβιδώνουμε την τάπα του δοχείου διαστολής. Εάν δεν έχουμε εντοπίσει διαρροή, συμπληρώνουμε υγρό στο ψυγείο. Εάν δεν έχουμε μαζί μας αντιψυκτικό, συμπληρώνουμε με εμφιαλωμένο νερό (αποφεύγουμε αυτό της βρύσης, λόγω αλάτων). Αν υπάρχει διαρροή από το ψυγείο, δεν έχουμε άλλη λύση από το να καλέσουμε την οδική l'assistance.

Ποτέ δε μένουμε στο οδόστρωμα σε περίπτωση ζημιάς

Υπάρχουν και άλλες περιπτώσεις βλάβης λόγω θερμοκρασιών. Η έλλειψη λαδιού (ακολουθούμε την ίδια διαδικασία και συμπληρώνουμε) ή, αυτή περίπτωση που ο θερμοστάτης μπορεί να κολλήσει. Αν ο θερμοστάτης κολλήσει κλειστός, ο κινητήρας υπερθερμαίνεται. Αν κολλήσει ανοιχτός, δε φτάνει ούτε καν θερμοκρασία λειτουργίας. Πλέον και οι θερμοστάτες είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενοι στα αυτοκίνητα, οπότε είναι σπάνιο να βιώσουμε κάτι τέτοιο- το πιθανότερο είναι να δούμε το γνωστό λαμπάκι “check engine”.

Αφού φτάσουμε

Au παλιότερης τεχνολογίας αυτοκίνητα και ειδικά στα turbo -και στους πολυαγαπημένους περιστροφικούς κινητήρες Wankel- ήταν συνηθισμένο, αφού φτάναμε στον προορισμό μας να αφήνουμε 1 λεπτό στο ρελαντί για να κρυώσει σταδιακά και να αποφύγουμε το ράγισμα στα σώματα, κελύφη, σωληνώσεις. Αυτό, στα σύγχρονης τεχνολογίας αυτοκίνητα δεν είναι απαραίτητο.

Αυτή η διατομή του συστήματος ψύξης φρένων της Porsche 911 996 GT2 απλά μας άρεσε. Γι’ αυτό τη βάλαμε

Αυτό που είναι απαραίτητο, ωστόσο, είναι να προσέξουμε πού, πώς και κυρίως τι αφήνουμε στο αυτοκίνητό μας. Εάν δε βρούμε σκιερό μέρος για να το παρκάρουμε, τοποθετούμε ανακλαστήρες στο παρμπρίζ. Φροντίζουμε να μην αφήσουμε Objets που θα μπορούσαν να προκαλέσουν ανάφλεξη. Τέτοια είναι οι αναπτήρες, σπρέι, αλλά και αντικείμενα που δεν μας πάνε στο νου. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας του Ουισκόνσιν των ΗΠΑ που εξέδωσε οδηγία σύμφωνα με την οποία ξεχασμένο μπουκάλι με αντισηπτικό σε αυτοκίνητο μπορεί να αναφλεγεί σε υψηλές θερμοκρασίες-υπό συνθήκες βέβαια. Επικίνδυνα μπορούν να αποδειχθούν δεκάδες αντικείμενα, από ένα ζευγάρι γυαλιά, μέχρι ένα πλαστικό που θα λιώσει επάνω στο ταμπλό.