Vivre le mouvement dans la rue

Conduire le Dacia Duster 1.0 TCe LPG : moderne et abordable !   

Το ρουμάνικο SUV παραθέτει τα χαρακτηριστικά, που το έχρισαν Best - Seller στην ελληνική αγορά!

Quelle note lui donnez-vous ?12 Notes
7.9
4.9

Η εβδομαδιαία συνύπαρξη με το υγραεριοκίνητο Dacia Duster αποκαλύπτει τις πτυχές του χαρακτήρα του και τους λόγους που είναι ιδιαίτερα αγαπητό και στην χώρα μας! 

Γνωριμία 

Πρόκειται για το μικρομεσαίο SUV της Dacia, το οποίο παρουσιάστηκε στα τέλη του 2009 και οι πωλήσεις του άρχισαν το 2010. Αποτέλεσε το κυριότερο μοντέλο της εταιρείας που την καθιέρωσε σε πολλές αγορές, μεταξύ των οποίων και στην ελληνική. Η δεύτερη και τρέχουσα γενιά του μοντέλου, το οποίο δοκιμάσαμε, κυκλοφόρησε στα τέλη του 2017. Θα μπορούσαμε να βάλουμε τις βάσεις για την ιστορία του Duster στις αρχές του 1980 με το Aro Duster… που αφορά άλλες εποχές και κάλυπτε διαφορετικές ανάγκες. Ωστόσο αυτό το μοντέλο αποτέλεσε την έμπνευση για τον νέο κύκλο ζωής του ρουμάνικου SUV! Είναι χαρακτηριστικό πως από το 2010 έως σήμερα έχουν πουληθεί περισσότερα από 2.000.000 Duster στην Γηραιά Ήπειρο!

Design externe 

Οι απλές και μυώδεις γραμμές συνθέτουν ένα μοντέρνο και εύκολα αναγνωρίσιμο σύνολο. Στο εμπρός μέρος υιοθετεί την νέα σχεδιαστική ταυτότητα της εταιρείας με την ευδιάκριτη μάσκα και τους τραπεζοειδείς “Eco Led” προβολείς να καταλήγουν στον φουσκωμένο Off – Road προφυλακτήρα. Η εικόνα ολοκληρώνεται με το καπό με τα ανάγλυφα νεύρα που του προσδίδουν δυναμισμό! 

Το προφίλ έχει το μεγαλύτερο σχεδιαστικό ενδιαφέρον, αφού το τετράγωνο σχήμα φιλοξενεί τα φουσκωμένα φτερά, κάνοντας το αυτοκίνητο να φαίνεται πιο νεανικό. 

Η απλότητα συνεχίζει στο πίσω μέρος, με την κάθετη πέμπτη να καταλήγει στον Οff – Road προφυλακτήρα, με τα τετράγωνα πίσω φωτιστικά σώματα με γραφικά Led σε σχήμα Y, σήμα κατατεθέν του μοντέλου!

Συνολικά, πρόκειται για ένα απλό και όμορφο σχεδιαστικό σύνολο, που σφραγίζει την σχεδιαστική γλώσσα της νέας εποχής της Dacia! 

Interne  

Εντός της καμπίνας βασιλεύει η απλότητα. Στο σύνολο τους έχουν χρησιμοποιηθεί σκληρά πλαστικά, προκειμένου να μείνει χαμηλό το κόστος κατασκευής και διάθεσης. Παρόλα αυτά, συνθέτουν μια σύγχρονη εικόνα που ολοκληρώνεται με το σύστημα πολυμέσων Media Display με οθόνη αφής 8 ιντσών, συμβατό με Android Auto και Apple CarPlay.

 

Τα εργονομικά καθίσματα προσφέρουν ικανοποιητική άνεση για τους επιβάτες, με τα πίσω να είναι τοποθετημένα αμφιθεατρικά, διαθέτοντας άπλετο χώρο στο πίσω μέρος και μπορούν να φιλοξενήσουν ψηλόσωμα άτομα. 

Η εργονομία και η πολυχρηστικότητα ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των χρηστών, με χώρους και λύσεις!  Τέλος, η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ ξεκινάει από τα 478 λίτρα και αγγίζει τα 1.623 με τα πίσω καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα! 

Moteur 

Κάτω από το καπό συναντάμε τον γνώριμο τρικύλινδρο κινητήρα διπλού καυσίμου των 999 κυβικών εκατοστών, ο οποίος αποδίδει 100 ίππους στις 4.600-5.000 σ.α.λ. και 170 Nm ροπής στις 2.000-3.500 σ.α.λ. με την χρήση υγραερίου, ενώ με την χρήση βενζίνης μειώνεται στους 91 ίππους στις 4.400-4.900 σ.α.λ. και τα 160 Nm στις 2.000-3.500 σ.α.λ. Η κίνηση μεταφέρεται αποκλειστικά στον εμπρός άξονα!

Στον δρόμο 

Τι να περιμένουμε λοιπόν από το Dacia Duster σε πραγματικές συνθήκες; Η απάντηση δίνεται αναλυτικά παρακάτω! 

En ville χάρη στην υψηλή θέση οδήγησης και στα μεγάλα πλαϊνά παράθυρα, προσφέρει πολύ καλή ορατότητα. Αρκετά νευρικό στις χαμηλές στροφές, χάρη στις κοντή κλιμάκωση του εξατάχυτου μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων, διευκολύνει τους ελιγμούς εντός του αστικού ιστού, όταν αυτοί χρειάζονται. Παράλληλα, ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται τον όγκο του αυτοκινήτου, δίνοντας του την εντύπωση πως πρόκειται για μικρότερο όχημα!  

Dans le réseau de montagne et le réseau rural αναδεικνύει τον εκδρομικό του χαρακτήρα, με άνετη κύλιση, καθώς η μαλακή ανάρτηση απορροφά τους κραδασμούς. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα πιο έντονες κλίσεις στις στροφές, χωρίς ωστόσο να προβληματίσει! Η μεγάλη απόσταση από το έδαφος των 217 χλστ, παρά την έλλειψη τετρακίνησης, του επιτρέπει να κινείται σε χωματόδρομο και ανώμαλο έδαφος με ευκολία! Σε αυτό συμβάλλουν και οι γωνίες προσέγγισης (30ο), ράμπας (21ο) και διαφυγής (34o).

Sur l'autoroute ο οδηγός και οι επιβάτες θα διαπιστώσουν το κορυφαίο επίπεδο άνεσης και την καλή ηχομόνωση. Το Dacia Duster είναι σταθερό σε ικανοποιητικό βαθμό, δείχνοντας στην πράξη πως δεν υστερεί σε τίποτα από ένα ακριβότερο αυτοκίνητο! 

Général το Dacia Duster 1.0 TCe LPG παρέχει υποδειγματική άνεση στους επιβάτες. Η σφιχτή κλιμάκωση του κιβωτίου των έξι σχέσεων, του χαρίζει το απαραίτητο νεύρο και την ροπή για κίνηση εντός και εκτός δρόμου! Ωστόσο ο «κρυφός άσος» είναι η χρήση του υγραερίου, το οποίο με την χαμηλή τιμή του, μειώνει στο ελάχιστο το κόστος χρήσης. 

Σύμφωνα με την Dacia, το συνδυαστικό εύρος αυτονομίας αγγίζει τα 1.200 χιλιόμετρα, χάρη στα δυο μεγάλα ρεζερβουάρ 34 λίτρων για το υγραέριο και 50 για την βενζίνη. Χωρίς να επεκταθούμε σε άσκοπες μαθηματικές πράξεις, η διαφορά τιμής υγραερίου και βενζίνης είναι σημαντική, με το όφελος να αποτυπώνεται στην τσέπη του καταναλωτή! 

Σε ποιους απευθύνεται 

Το Dacia Duster είναι ένα αυτοκίνητο για οικογενειάρχες και για όσους αγαπούν την περιπέτεια, που ζητάνε ένα σύγχρονο SUV, αλλά δεν δέχονται καμία παραχώρηση στον προϋπολογισμό τους! 

Τιμή 

Με τον τιμοκατάλογο να ξεκινάει από τα 19.490€ στην έκδοση Ambiance είναι το πιο προσιτό αυτοκίνητο στην κατηγορία του! Η έκδοση Sportive κοστίζει με 20.730 € ενώ η πιο πλούσια έκδοση Prestige αγγίζει τα 21.690 €. 

Caractéristiques techniques 

AMAXOMA
 
Presse
SUV
Sièges
5
Portes
5
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ – ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ
 
Consommation moyenne combinée (WLTP)
4.9-6.4 l/100 km
Émissions de CO2 (WLTP)
128-146 g/km
Type de carburant
Βενζίνη / υγραέριο (LPG)
μέγιστη ταχύτητα
173 km/h
Spécifications des gaz d'échappement
Euro 6d-TEMP
Rapport poids/puissance
13.1 κιλά/Hp, 76.1 Hp/τόνος
Rapport poids/couple
7.8 κιλά/Nm, 128.1 Nm/τόνος
MOTEUR
 
Puissance 
101 Hp @ 5000 σ.α.λ.
Couple nominal du moteur
170 Nm @ 2000 σ.α.λ.
Θέση του κινητήρα
Vers l'avant, transversalement
Modèle/code du moteur
H4D 480
Carcasse du moteur
999 cm3
Nombre de cylindres
3
Θέση των κυλίνδρων
En série
Nombre de soupapes par cylindre
4
Σύστημα καυσίμου
Ψεκασμός πολλαπλών σημείων
Σύστημα κινητήρα
Turbocompresseur, Intercooler
TAILLE ET POIDS
 
Poids
1327-1380 κιλά
Charge utile maximale
375-428 κιλά
Volume minimal d'espace pour les bagages
445 l
Volume maximal de l'espace à bagages
1478 l
Capacité du réservoir de carburant
50 l
Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων (LPG)
34 l
Capacité de remorquage autorisée avec freins (12%)
1300 κιλά
DIMENSIONS
 
Longueur
4341 mm
Largeur
1804 mm
Hauteur
1693 mm
Empattement
2674 mm
Distance par rapport au sol
210 mm
Diamètre de rotation minimal (diamètre de rotation)
10.7 m
Γωνία εισόδου
30°
Γωνία εξόδου 
34°
ARCHITECTURE 
 
Mouvement
Κίνηση στους μπροστινούς τροχούς
Αριθμός γραναζιών και τύπος κιβωτίου ταχυτήτων
6 ταχύτητες, μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων
Freins avant
αεριζόμενοι δίσκοι , 280×24 mm
Freins arrière
Taboura 
Systèmes auxiliaires
ABS (système de freinage antiblocage)
Type d'adresse
Gestion chukrania (avec dents)
Système de direction
Volant électrique
Roues
215/60 R17

 

 

Conclusion
Το Dacia Duster είναι ένα τίμιο αυτοκίνητο και αυτό προβάλλει ξεκάθαρα προς το καταναλωτικό κοινό. Το κύριο πλεονέκτημά του είναι η εξαιρετική σχέση τιμής - αξίας - εξοπλισμού. Παράλληλα είναι άνετο και με άπλετους χώρους! Η έκδοση με τον χιλιάρη κινητήρα διπλού καυσίμου TCe των 100 ίππων, πετυχαίνει πολύ μικρό κόστος χρήσης. Με μια φράση… Το Dacia Duster 1.0 TCe LPG είναι ένα σύγχρονο προσιτό αυτοκίνητο με έντονο εκδρομικό χαρακτήρα, άπλετους χώρους και με το βασικό πλεονέκτημα να αποτυπώνεται στην τσέπη των καταναλωτών! 
Intérieur et aspects pratiques
6.8
Dépenses courantes
6.5
Οδική συμπεριφορά & επιδόσεις
4.2
Sécurité
3.4
Facteur de plaisir
3.6
Quelle note lui donnez-vous ?12 Notes
7.9
SYN
Σχέση τιμής - αξίας
Εξοπλισμός
Κόστος χρήσης
Χώροι
PLEEN
Ποιότητα υλικών
4.9