Η Ford έχει αποφασίσει να αποδείξει σε όλο τον πλανήτη ότι φτιάχνει πιο ενθουσιώδη αυτοκίνητα από τους άλλους. Κάθε λίγο και λιγάκι, μας δείχνει τα μοντέλα της να… καπνίζουν λάστιχα ή να επιτίθενται σε στροφές και να μοιράζουν χαμόγελα (και τσαγάκια, ενίοτε), με τα σύγχρονα κτήνη της να δείχνουν έτοιμα να ανταποκριθούν στο θρυλικό όνομο που δημιούργησε το μπλε οβαλ, με μοντέλα όπως τα Sierra και Escort Cosworth (μεταξύ πολλών άλλων). Το Goodwood SpeedWeek, που διεξήχθη στις 16-18 Οκτωβρίου, ήταν μια ιδανική ευκαιρία ώστε να δείξει η Ford τις δυνατότητες των νέων πρωτοτύπων της, καθώς και εκείνες των οχημάτων παραγωγής υψηλών επιδόσεων – ανάμεσά τους φυσικά ξεχωρίζουν η Mustang Mach‑E 1400 1, το νέο Puma ST και το Fiesta ERX.
Με προβλεπόμενη μέγιστη ισχύ που υπερβαίνει τους 1.400 ίππους, η μοναδική Mustang Mach-E 1400 αποτελεί την ενσάρκωση των πιο ακραίων επιδόσεων στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Το extreme πρωτότυπο της Ford επέδειξε τις ικανότητές του για πρώτη φορά στο Goodwood Motor Circuit, που βρίσκεται κοντά στο Chichester της Μ. Βρετανίας, στα χέρια του Vaughn Gittin Jr., ιδρυτή της RTR Vehicles και πρωταθλητή σε αγώνες drift.
Το νέο Puma ST είναι το πρώτο SUV της Ford Performance στην Ευρώπη, διαθέτοντας προηγμένες λύσεις με την υπογραφή της Sports Technologies, όπως το μοναδικό στην κατηγορία του και προαιρετικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (LSD), τα κατοχυρωμένα με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας ελατήρια κατανομής φορτίων στον πίσω άξονα και τα επιλέξιμα προφίλ οδήγησης.
To Fiesta E-RX
«Είναι μία πραγματικά συναρπαστική εποχή για τη Ford Performance. Διερευνούμε πώς ο εξηλεκτρισμός μπορεί να προσφέρει ένα νέο επίπεδο απολαυστικής οδήγησης με projects όπως η Mustang Mach-E 1400. Την ίδια στιγμή, με το Puma ST, προσφέρουμε σε νέους πελάτες τις προσιτές, καθημερινές επιδόσεις που είναι η ουσία της φιλοσοφίας μας» δήλωσε ο Stefan Muenzinger, Ford Performance manager, για την Ευρώπη.
Φέτος, η μοναδική στα χρονικά εκδήλωση Goodwood SpeedWeek, συνδυάζει τα καλύτερα στοιχεία από το Goodwood Festival of Speed και το Goodwood Revival, μεταδίδοντας διαδικτυακά και ζωντανά όλη την αγωνιστική δράση στην πίστα.
Ηλεκτρο-κτηνος
Προϊόν 10.000 ωρών συνεργασίας της Ford Performance και της RTR Vehicles, η Mustang Mach-E 1400 έρχεται να ανατρέψει ό,τι ξέραμε μέχρι σήμερα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το πρωτότυπο χρησιμοποιεί επτά ηλεκτροκινητήρες που αποδίδουν 1.419 ίππους. Οι μονάδες κίνησης συνδέονται με έναν κεντρικό άξονα μετάδοσης με διαφορικά τα οποία έχουν τεράστιο εύρος προσαρμοστικότητας για κάθε είδους απαιτήσεις. Η νέα Mustang Mach-E μπορεί να υποστηρίξει διατάξεις με κίνηση στους εμπρός, τους πίσω ή και τους τέσσερις τροχούς, με την ισχύ να κατανέμεται ομοιόμορφα μπροστά και πίσω ή μόνο σε έναν άξονα. Η κάθετα παραγόμενη δύναμη που αναπτύσσεται στα 257 km/h αναμένεται να υπερβαίνει τα 1.000 kg.
«Η οδήγηση αυτού του αυτοκινήτου μου άλλαξε τελείως την αντίληψη για το τι σημαίνει ισχύς και ροπή» δήλωσε ο Vaughn Gittin Jr. «Η εμπειρία αυτή είναι κάτι το ασύλληπτο, θα μπορούσε να συγκριθεί μόνο με μαγνητικό roller coaster.»
Το Puma ST στην πίστα
Το νέο Puma ST, το πρώτο SUV μοντέλο της Ford στην Ευρώπη που είναι ικανό να ανταπεξέρχεται των προκλήσεων τόσο στην πίστα όσο και στο δρόμο, ανεβάζει τον πήχη με τις δυναμικές επιδόσεις και τον καλύτερο χώρο αποσκευών στην κατηγορία του.
Ο κινητήρας 1.5L EcoBoost έχει ισχύ 200 ίππων2 προσφέροντας επιτάχυνση 0‑100 km/h σε 6,7 δευτερόλεπτα. Το πλαίσιο με το σαφή προσανατολισμό στις επιδόσεις χρησιμοποιεί έναν ημιάκαμπτο άξονα με 50% μεγαλύτερη στρεπτική ακαμψία από το βασικό Puma, ένα ταχύτερο κατά 25% σύστημα διεύθυνσης και φρένα με δίσκους με μεγαλύτερη κατά 17% διάμετρο. Τα ειδικά σχεδιασμένα ελαστικά Michelin Pilot Sport 4S συμβάλλουν καθοριστικά στην απόλυτη οδηγική εμπειρία που προσφέρει το νέο Puma ST.
Η έκδοση ST διατηρεί το πρακτικό πνεύμα του μοντέλου με στοιχεία όπως το καινοτόμο σύστημα αποθήκευσης Ford MegaBox κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών – πρόκειται για την ιδανική λύση για την αποθήκευση ενός κράνους, αλλά και των αγωνιστικών παπουτσιών και γαντιών σε ένα track-day.
«Προτεραιότητα μας για το Puma ST ήταν να δημιουργήσουμε ένα συναρπαστικό και ικανό μοντέλο όπως όλα τα ST, χωρίς να θυσιάσουμε την πρακτικότητα ενός Puma» σχολίασε ο Muenzinger.
STARD Ford Fiesta ERX
Ένα ακόμα μοντέλο που δείχνει τις δυνατότητες της ηλεκτροκίνησης σε διάφορες κατηγορίες του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι το STARD Ford Fiesta ERX, το οποίο πραγματοποιεί το ντεμπούτο του στο Goodwood, συμμετέχοντας στο Drift Competition.
Το Fiesta ERX είναι ένα πλήρως ηλεκτρικό rallycross όχημα που βασίζεται στο Fiesta ST, το οποίο εξελίχθηκε από τους ειδικούς σε αγώνες ράλι της STARD ώστε να πληροί τους κανονισμούς Projekt ERX του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Rallycross της FIA.
Οι τρεις ηλεκτροκινητήρες του STARD Ford Fiesta ERX αποδίδουν πάνω από 600 ίππους και συνδυασμένη ροπή 1.000 Nm, που μεταφέρεται στους τροχούς μέσω ενός συστήματος τετρακίνησης και κιβωτίων δύο ταχυτήτων σε κάθε άξονα. Η επιτάχυνση 0‑100 km/h ολοκληρώνεται σε 1,8 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 240 km/h. Το ηλεκτρικό Fiesta ERX συμμορφώνεται με τους κανονισμούς World RX, και είναι διαθέσιμο με εξοπλισμό για αγωνιστική χρήση.
Το αγαπημένο του κοινού Ford GT
Το Ford GT επιστρέφει στο Goodwood για να προσφέρει νέες συγκινήσεις στους λάτρεις της ταχύτητας στο Michelin Supercar Run, με οδηγό τον Richard Westbrook, πρώην αγωνιζόμενο στο Ford GT Le Mans 24 Hours.
Η έκδοση δρόμου του Ford GT διαθέτει ένα ελαφρύ πλαίσιο από carbon και αλουμίνιο, εξωτρικά πάνελ αμαξώματος από ανθρακονήματα, ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα και ένα κινητήρα V6 EcoBoost twin-turbo 3 που αποδίδει 655 ίππους και ροπή 750 Nm – η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 347 km/h.