Στρατηγική αντεπίθεση ετοιμάζει η Fiat με 9 νέα μοντέλα έως το 2030, καθώς η έντονη κινητικότητα που παρατηρείται στο στρατόπεδο της στο Τορίνο, έχει ως στόχο την ολοκληρωτική ανανέωση της γκάμας της. Αυτό γίνεται με στόχο τη διατήρηση της ηγετικής θέσης στην Stellantis ως το εμπορικό σήμα με τις περισσότερες κατατάξεις.
Ειδικότερα, η Fiat πρόκειται να ανανεώσει τη γκάμα της από τώρα έως το 2030 με την άφιξη εννέα νέων μοντέλων που θα αλλάξουν εντελώς το πρόσωπο της κορυφαίας ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Αυτό γίνεται με στόχο να διατηρήσει την ηγετική της θέση στο Stellantis ως η μάρκα με τις περισσότερες ταξινομήσεις παγκοσμίως, αυξάνοντας περαιτέρω το μερίδιο αγοράς.
Συγκεκριμένα έως και εννέα νέα αυτοκίνητα καταφθάνουν μέχρι το 2030 για τη Fiat, τα οποία θα φέρουν τα πάνω κάτω στη γκάμα της, καθώς μετά το ντεμπούτο του Fiat Grande Panda πέρυσι το 2025, έρχεται η σειρά του νέου Pandissima, το οποίο θα κάνει ντεμπούτο το ερχόμενο καλοκαίρι, με τις παραγγελίες να ξεκινούν μέχρι το τέλος του έτους, όπως προέβλεψε το νούμερο ένα του κατασκευαστή με έδρα το Τορίνο, Olivier Francois. Όπως γνωρίζουμε, θα πρόκειται για ένα crossover της κατηγορίας C με σχήματα τετραγωνισμού και σχεδίαση πολύ παρόμοια με αυτή του Grande Panda, μήκους περίπου 4,4 μέτρων.
Συντονισμένη αντεπίθεση από το Mirafiori
Επίσης το 2025, και πιο συγκεκριμένα το φθινόπωρο, θα έρθει η σειρά του νέου 500 hybrid, το οποίο θα παράγεται στο Mirafiori από τον Νοέμβριο και μετά και θα αποτελέσει βασικό μοντέλο για την αύξηση των επιπέδων παραγωγής του εργοστασίου, τα οποία αναμένεται να ξεπεράσουν τις 130.000 μονάδες που παράγονται ετησίως χάρη σε αυτό το μοντέλο. Για το αυτοκίνητο αυτό γνωρίζουμε ότι θα είναι το ίδιο με το 500e αισθητικά, αλλά με έναν υβριδικό κινητήρα 71 ίππων κάτω από το αμάξωμα. Οι τιμές του θα είναι κάτω από 20.000 ευρώ.
Στη συνέχεια, το 2026 θα έρθει η σειρά του νέου Fiat Panda fastback, ενός άλλου ιδιαίτερα αναμενόμενου μοντέλου. Θα είναι ένα κουπέ SUV εμπνευσμένο από το βραζιλιάνικο Fastback που θα πωλείται παγκοσμίως και θα έχει μήκος περίπου 4,35 μέτρα. Τόσο αυτό το αυτοκίνητο όσο και το Pandissima θα κατασκευαστούν πάνω στην πλατφόρμα του smart car της Stellantis που χρησιμοποιείται ήδη για το Grande Panda.
Το 2027, από την άλλη πλευρά, θα είναι η χρονιά του νέου Fiat Strada, ενός compact pickup που θα πωλείται παγκοσμίως και θα είναι ο διάδοχος του διάσημου μοντέλου που πωλείται με επιτυχία στη Νότια Αμερική. Το αυτοκίνητο αυτό, το οποίο θα έχει μήκος περίπου 4,4 μέτρα, θα ανήκει επίσης στην οικογένεια του Panda με το οποίο θα μοιράζεται διάφορα σχεδιαστικά στοιχεία.
Τα ερωτηματικά
Στη συνέχεια θα έρθει η σειρά ενός νέου έξυπνου αυτοκινήτου, το οποίο, ωστόσο, δεν έχει ακόμη όνομα. Δεν αποκλείεται επίσης η άφιξη ενός νέου Multipla, αλλά μόνο αν το σχέδιο πείσει πλήρως τον CEO Francois. Νέες γενιές του Fiat 500 και του Panda αναμένονται επίσης μέχρι το 2030. Τα δύο αυτοκίνητα θα συνεχίσουν να παράγονται στην Ιταλία, το πρώτο στο Mirafiori και το δεύτερο στο Pomigliano, εξασφαλίζοντας ένα λαμπρό μέλλον για τα δύο εργοστάσια. Η πλατφόρμα θα είναι η ίδια, και τα δύο αυτοκίνητα θα έχουν 100% υβριδικές και ηλεκτρικές εκδόσεις που θα κοστίζουν λιγότερο από τις σημερινές χάρη στη χρήση νέων μπαταριών LFP της CATL με χαμηλότερο κόστος και μεγαλύτερη αυτονομία. Τέλος, ένα restyling για το Topolino και το 600 θα έρθει σίγουρα μέχρι το 2030.