Σε μια διαρκώς μεταβαλλόμενη παγκόσμια αγορά κινητικότητας, υπάρχουν αυτοί που ονειρεύονται ένα καλύτερο μέλλον και άλλοι που κάνουν συγκεκριμένα βήματα προς ένα πιο βιώσιμο και υπεύθυνο αύριο. Η FIAT έδειξε ότι το μέλλον είναι ήδη εδώ, αποκαλύπτοντας τη νέα οικογένεια πρωτότυπων μοντέλων εμπνευσμένων από το Panda. Το πρώτο νέο προϊόν θα αποκαλυφθεί τον ερχόμενο Ιούλιο και θα ακολουθήσει το λανσάρισμα ενός νέου μοντέλου ανά έτος μέχρι το 2027. Η νέα σειρά μοντέλων έχει σχεδιαστεί για να κατακτήσει τους δρόμους του κόσμου και να ολοκληρώσει τη γκάμα της μάρκας. Χάρη στη Stellantis, η FIAT έχει πρόσβαση σε μια νέα παγκόσμια πλατφόρμα, στην οποία η FIAT έχει προσθέσει την ιταλική της δημιουργικότητα: μια συνταγή που συνδυάζει την ομορφιά και τις απλές λύσεις.
Ο Olivier Francois, Διευθύνων Σύμβουλος της FIAT και Διευθυντής Μάρκετινγκ της Stellantis, σε ένα βίντεο – (link) – που γυρίστηκε στη Γενεύη – ένα χωριό του δήμου Castenedolo στην επαρχία Brescia, που έχει το ίδιο όνομα με την ελβετική πόλη όπου διεξάγεται το Σαλόνι Αυτοκινήτου – οδηγώντας ένα Panda, ανακοίνωσε τη νέα παγκόσμια πρόκληση: Το Panda, το μοντέλο που άλλαξε τον τρόπο ζωής του αυτοκινήτου για πάνω από σαράντα χρόνια, σύμβολο της ιταλικής δημιουργικότητας, ενέπνευσε τη νέα οικογένεια ιδεών.
Ο Olivier Francois δήλωσε: “Η FIAT είναι μια παγκόσμια μάρκα, με 1,3 εκατομμύρια αυτοκίνητα που πωλήθηκαν πέρυσι και σταθερή ηγετική θέση σε πολλά μέρη του κόσμου. Το επόμενο βήμα στον παγκόσμιο ανταγωνισμό είναι η μετάβαση από τα τοπικά προϊόντα σε μια παγκόσμια γκάμα προσφορών που θα ωφελήσει όλους τους πελάτες μας παντού. Είμαστε ενθουσιασμένοι που μοιραζόμαστε μια προεπισκόπηση του μέλλοντός μας- ένα πολύ κοντινό μέλλον στην πραγματικότητα, καθώς το πρώτο αυτοκίνητο θα παρουσιαστεί σε τέσσερις μήνες κατά τη διάρκεια των εορτασμών της 125ης επετείου της μάρκας. Αυτό το αυτοκίνητο θα ακολουθήσει στη συνέχεια ένα νέο μοντέλο ανά έτος.
Τα νέα αυτοκίνητα θα μοιράζονται την ίδια φιλοσοφία – η λειτουργικότητα δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς “διασκέδαση” – και την ίδια τεχνολογία – μια ενιαία παγκόσμια πλατφόρμα στην οποία θα είναι δυνατή η παραγωγή οποιουδήποτε νέου μοντέλου που θα επιλέγεται με βάση την τοπική του σημασία. Τα νέα μοντέλα θα μπορούν να δημιουργούνται οπουδήποτε και να παράγονται οπουδήποτε στον κόσμο, φτάνοντας σε κάθε πελάτη στον πλανήτη. Η ενιαία, πολυενεργειακή πλατφόρμα θα επιτρέψει στα επόμενα μοντέλα της FIAT να εξοπλιστούν με ηλεκτρικούς, υβριδικούς και κινητήρες εσωτερικής καύσης. Επιπλέον, η νέα οικογένεια θα χαρακτηρίζεται από αποδοτική χρήση του χώρου και βιώσιμα υλικά. Κάθε ένα από τα νέα μοντέλα θα αποτελεί μια μοναδική και πρωτότυπη ερμηνεία του περιεκτικού, προσιτού και ευφυούς πνεύματος που έχει επιτρέψει στη μάρκα να δημιουργεί οχήματα με ιδιαίτερα αρθρωτούς εσωτερικούς χώρους, μοναδική εμφάνιση και τολμηρές προσωπικότητες.
Η FIAT αντιμετωπίζει την πρόκληση της παραγωγής ολοένα και πιο βιώσιμων και προσιτών αυτοκινήτων χρησιμοποιώντας την προσέγγιση “less is more”, εξαλείφοντας τα περιττά εξαρτήματα και μειώνοντας τα ρυπογόνα υλικά, όπως το χρώμιο, οι ζάντες, το δέρμα και ο αφρός στα καθίσματα. Επιπλέον, μεγαλύτερη έμφαση στις αεροδυναμικές επιδόσεις, όπως στην ιδέα Fastback, και στην “αρθρωτότητα” χάρη στην ιταλική εφευρετικότητα της FIAT. Με τη διευκόλυνση της εγκάρσιας πλατφόρμας και την κοινή χρήση έως και 80% κοινών εξαρτημάτων ανά μοντέλο, όπως για παράδειγμα για το εσωτερικό, η παραγωγή είναι πιο αποτελεσματική και προσφέρει μεγαλύτερα οφέλη για τους πελάτες: οικονομία και ισχυρή προσωπικότητα του μοντέλου.
Η μελλοντική γκάμα
Αυτοκίνητο πόλης
Η πρώτη ιδέα που εμφανίζεται στο βίντεο είναι το City Car. Μεγαλύτερο από το σημερινό Panda, ένα είδος “Mega Panda”, ο σχεδιασμός του είναι επίσης εμπνευσμένος από τη γενέτειρα της μάρκας – το εμβληματικό κτίριο Lingotto στο Τορίνο με τη διάσημη πίστα δοκιμών στην οροφή. Οι σχεδιαστές της FIAT εμπνεύστηκαν από μερικά από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του Lingotto για να δημιουργήσουν τη νέα σχεδιαστική γλώσσα: δομική ελαφρότητα, βελτιστοποίηση του χώρου και φωτεινότητα. Για παράδειγμα, το οβάλ σχήμα του “La Pista 500” αντανακλάται στο εσωτερικό: από το ταμπλό μέχρι την οθόνη και τα καθίσματα.
Επιπλέον, η FIAT δίνει προσοχή στη χρήση βιώσιμων υλικών, όπως τα ανακυκλωμένα πλαστικά και τα υφάσματα μπαμπού, και στοχεύει στην άρση ορισμένων εμποδίων για μια πιο βιώσιμη κινητικότητα, όπως, για παράδειγμα, η εύκολη χρήση του καλωδίου φόρτισης χάρη σε ένα “σύστημα αυτόματης περιτύλιξης”. Η υπερυψωμένη θέση οδήγησης και ο σχεδιασμός που εμπνέει στιβαρότητα καθιστούν αυτό το αυτοκίνητο πόλης ιδανικό για τους πελάτες σε όλο τον κόσμο, στην αστική κυκλοφορία και ταυτόχρονα, χάρη στον χώρο και την ευελιξία του, και για οικογενειακές εξορμήσεις και διακοπές.
Pick-Up
Το pick-up είναι η δεύτερη ιδέα που εμφανίζεται στο βίντεο. Η FIAT κατέχει ηγετική θέση στη Νότια Αμερική, όπου το pick-up Strada είναι το όχημα με τις περισσότερες πωλήσεις στην αγορά της Βραζιλίας. Στο μέλλον, αυτός ο τύπος οχήματος θα είναι σε θέση να αναπαράγει αυτή την επιτυχία σε παγκόσμιο επίπεδο, συμπεριλαμβανομένης της Ευρώπης. Η νέα ιδέα προσθέτει τη διασκέδαση στη λειτουργικότητα και ανταποκρίνεται στις ανάγκες των πελατών που έχουν ανακαλύψει εκ νέου την αξία του ελεύθερου χρόνου. Αυτή η ιδέα συνδυάζει τα χαρακτηριστικά ενός pick-up φορτηγού με τη λειτουργικότητα ενός LCV και την άνεση ενός SUV, και όλα αυτά με διαστάσεις κατάλληλες για πόλεις σε όλο τον κόσμο. Οι υπαίθριες δραστηριότητες είναι κάτι περισσότερο από ένα χόμπι για τους πελάτες μας, είναι ένας τρόπος ζωής, και αυτό το pick-up έχει σχεδιαστεί για να ανταποκρίνεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στις ανάγκες τους.
Fastback
Κληρονόμος δύο από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της μάρκας – το Fiat Fastback στη Βραζιλία και το Fiat Tipo στη Μέση Ανατολή και την Αφρική – αυτό το fastback στοχεύει να ακολουθήσει τα βήματά τους και να καθιερωθεί παγκοσμίως στη Λατινική Αμερική, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική, ακόμη και στην Ευρώπη. Αυτό το πρωτότυπο αυτοκίνητο βασίζεται στην ίδια αρθρωτή πλατφόρμα και διαθέτει σπορ σχεδίαση. Το Fastback αποδεικνύει ότι η FIAT μπορεί να βελτιώσει περαιτέρω τη δέσμευσή της για βιώσιμη κινητικότητα χωρίς να θυσιάσει επιδόσεις: στην πραγματικότητα, η δυναμική σιλουέτα και οι αεροδυναμικές ιδιότητες μπορούν να μειώσουν την κατανάλωση καυσίμου και να έχουν ένα πιο μοντέρνο και νεανικό στυλ από πολλά SUV.
SUV
Το τέταρτο concept στο βίντεο είναι ένα ευρύχωρο οικογενειακό SUV, ένα είδος “Giga-Panda”. Σύμφωνα με το ρόλο της FIAT ως ηγέτη στην προσιτή, καινοτόμο και βιώσιμη κινητικότητα, το όχημα επιβεβαιώνει περαιτέρω την εστίαση της μάρκας στις μεταφορικές ανάγκες των οικογενειών.
Η ιδέα ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των πιο απαιτητικών πελατών όσον αφορά την ασφάλεια, την ευελιξία και τον σχεδιασμό, προσφέροντας ευρυχωρία και στιβαρότητα σε οικογένειες σε όλο τον κόσμο.
Camper
Η τελευταία ιδέα είναι το κατ’ εξοχήν “πολυμορφικό”, ένα είδος μανιφέστου σε στυλ Dolce Vita, επειδή τα χαρακτηριστικά του στοχεύουν στην επανασύνδεση των ανθρώπων μεταξύ τους και με τη φύση. Αυτό το concept αποτίει φόρο τιμής στη “Fun-ctionality” του Panda της δεκαετίας του 1980, θυμίζοντας την ευελιξία ενός αυτοκινήτου φτιαγμένου για την πόλη με τα χαρακτηριστικά ενός SUV και την ψυχή ενός αξιόπιστου συντρόφου.