Στη νέα εποχή της εξηλεκτρισμένης αυτοκίνησης, η διαχείριση της ηλεκτρικής
ενέργειας αποτελεί κρίσιμο στοιχείο τόσο για τη σταθερότητα των δικτύων
ηλεκτροδότησης, όσο και για την παροχή προσιτών και φιλικών προς το περιβάλλον
μετακινήσεων. Ο Όμιλος Fiat Chrysler Automobiles, παράλληλα με την προσφορά νέων προηγμένων
εξηλεκτρισμένων μοντέλων, όπως το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Fiat 500 και τα Plug–in Hybrid Jeep 4xe, αναπτύσσει μια σειρά υπηρεσιών και πρωτοβουλιών
με στόχο την ομαλότερη και αποτελεσματικότερη μετάβαση σε αυτή τη νέα σελίδα
της αυτοκίνησης.
Σε αυτό το πλαίσιο, στο μεγαλύτερο δίκτυο V2G (Vehicle–to–Grid) στον κόσμο που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με
την ENGIE EPS στις
εγκαταστάσεις του Ομίλου FCA στο Mirafiori (Τορίνο), ανατέθηκε από την Ιταλική ρυθμιστική
αρχή ενέργειας, η διαχείριση δυναμικότητας 25 MW για την περίοδο 2023-2027. Το σύστημα V2G των FCA και ENGIE EPS στο Mirafiori θα διαχειρίζεται τη συγκεκριμένη ενέργεια μέσω
700 μπαταριών, η πλειοψηφία των οποίων θα βρίσκονται σε νέα ηλεκτρικά Fiat 500 κατά τη διάρκεια
που θα είναι σταθμευμένα στο χώρο της εγκατάστασης, αλλά και από
μεταχειρισμένες μπαταρίες, οι οποίες με αυτό τον τρόπο θα αποκτούν μια δεύτερη
«ζωή» ως μέρος του δικτύου V2G.
Πρόκειται για την πρώτη μεγάλης κλίμακας βιομηχανική εφαρμογή δικτύου V2G, το οποίο χρησιμοποιεί μεταχειρισμένες μπαταρίες.
Με αυτό τον τρόπο γίνεται πλήρης αξιοποίηση των διαθέσιμων πόρων με σημαντικά
οικονομικά και κυρίως περιβαλλοντολογικά οφέλη. Παράλληλα το σύστημα V2G θα βελτιώσει την σταθερότητα του δικτύου
ηλεκτροδότησης, δίνοντας τη δυνατότητα για ακόμα καλύτερη εκμετάλλευση των
ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, όπως π.χ. της ηλιακής, αποθηκεύοντας σημαντικά
ποσά ενέργειας κατά τη διάρκεια της ημέρας για χρήση τη νύχτα.
«Πρόκειται για ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα», σχολίασε ο
κ. Roberto Di Stefano, Επικεφαλής του τμήματος e–Mobility της FCA για
την περιοχή ΕΜΕΑ, «το οποίο συνδυάζει ιδανικά τους τομείς των μετακινήσεων και
της ενέργειας. Δύο κορυφαίες στον τομέα τους εταιρείες, ενώνουν τις δυνάμεις
και τις γνώσεις του γύρω από το όρμα του e–Mobility και
την ταχύτερη δυνατή μετάβαση σε ένα βιώσιμο σύστημα ηλεκτροδότησης.»