Categories: ΝΕΑ

Ενδεχόμενη ύφεση στην Γερμανία φέρνει νέα αύξηση του κόστους για την αυτοκινητοβιομηχανία

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες προειδοποιούν για αύξηση του κόστους και πτώση των πωλήσεων καθώς η Γερμανία αντιμετωπίζει πιθανή ύφεση

Η Stellantis συμφώνησε με την BMW προειδοποιώντας ότι η Ευρώπη δυσκολεύεται να αντιμετωπίσει το αυξανόμενο κόστος. Ως αποτέλεσμα, οι καταναλωτές στην περιοχή αρχίζουν να κάνουν πίσω στις αγορές αυτοκινήτων.

Τα σχόλια έρχονται καθώς οι παραγγελίες των γερμανικών εργοστασίων συνέχισαν να μειώνονται τον Σεπτέμβριο, εντείνοντας τις ανησυχίες ότι η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης διολισθαίνει σε ύφεση καθώς αγωνίζεται με το αυξανόμενο κόστος ενέργειας.

Η ζήτηση μειώθηκε κατά 4% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα, μια πιο απότομη πτώση από τη διάμεση εκτίμηση 0,5% από πρόβλεψη του Bloomberg με οικονομολόγους και επιταχυνόμενη από την αναθεωρημένη μείωση 2% τον Αύγουστο.

Η χειρότερη από την αναμενόμενη πτώση οφείλεται στις παραγγελίες στο εξωτερικό, οι οποίες υποχώρησαν κατά 7%, ανέφερε η Ομοσπονδιακή Στατιστική Υπηρεσία σε δήλωση την Παρασκευή.

Η ζήτηση από τη ζώνη του ευρώ ήταν 8% χαμηλότερη, σε σύγκριση με μείωση 6,3% από άλλες χώρες. Οι εγχώριες παραγγελίες αυξήθηκαν ελαφρά.

«Οι προοπτικές για τη μεταποιητική δραστηριότητα παραμένουν ζοφερές υπό το πρίσμα των υψηλών τιμών της ενέργειας, οι οποίες επηρεάζουν ολοένα και περισσότερο τους καταναλωτές», ανέφερε σε ανακοίνωσή του το γερμανικό υπουργείο Οικονομίας.

«Μετά την εκπληκτικά θετική εξέλιξη του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος το τρίτο τρίμηνο, διαφαίνεται ένα αδύναμο τέταρτο τρίμηνο».

Η μεταποίηση και η βιομηχανική παραγωγή υποχώρησαν επίσης στη Γαλλία τον Σεπτέμβριο, αν και οι αντίστοιχες μειώσεις κατά 0,4% και 0,8% από τον προηγούμενο μήνα ήταν μικρότερες από τις μέσες εκτιμήσεις των οικονομολόγων που προέβλεπαν 1,3% και 1%.

Μείωση της ζήτησης

Τα εργοστάσια σε ολόκληρη την περιοχή παλεύουν με πληθωρισμό ρεκόρ που μειώνει τη ζήτηση για τα προϊόντα τους.

Έρευνες της S&P Global έδειξαν αυτή την εβδομάδα ότι ο μεταποιητικός τομέας της ζώνης του ευρώ βρίσκεται ήδη σε ύφεση, με τη Γερμανία μεταξύ των χωρών με τις χειρότερες επιδόσεις.

Οι εταιρείες στη χώρα αναγκάστηκαν να μειώσουν την εξάρτησή τους από το ρωσικό φυσικό αέριο γρήγορα μετά τη διακοπή των προμηθειών καθώς ο πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν συνεχίζει τον πόλεμό του στην Ουκρανία.

Ενώ η πιθανότητα χειμερινών ελλείψεων έχει μειωθεί χάρη στην ήπια έναρξη της περιόδου θέρμανσης, η άνοδος των τιμών επιβαρύνει τις εταιρείες και τα νοικοκυριά.

Οι γερμανικές παραγγελίες καταναλωτικών αγαθών εξακολουθούν να αυξάνονται κατά 7,2% τον Σεπτέμβριο, αλλά οι παραγωγοί κεφαλαιουχικών αγαθών που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή και την παροχή υπηρεσιών σημείωσαν πτώση 6% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα, σύμφωνα με τη στατιστική υπηρεσία.

Ολοκληρώθηκαν ωστόσο, οι περισσότερες παραγγελίες από τις νέες που ελήφθησαν για πρώτη φορά από τον Μάιο του 2020, παρά τις συνεχιζόμενες εντάσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Νικόλαος Μιχαλόπουλος

Recent Posts

Με την υποστήριξη της Jeep ολοκληρώθηκε το XTERRA Greece | Vouliagmeni 2024

Η Jeep ήταν για το 2024 χρυσός χορηγός στο XTERRA Greece | Vouliagmeni που έλαβε…

12 ώρες ago

Το BMW Group εισέρχεται στην επόμενη φάση με το Catena-X

Το BMW Group παρουσίασε τα τρέχοντα πεδία εφαρμογής του οικοσυστήματος δεδομένων Catena-X στην έκθεση του…

13 ώρες ago

Olivier Francois: Τέσσερα νέα Fiat στα σκαριά

Σε μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη στο Automotive News Europe, ο διευθύνων σύμβουλος της Fiat Olivier Francois…

1 ημέρα ago

TSF1 Podcast – WEC | 6 Hours of Imola

Γεια σας αγαπητοί ακροατές και καλώς ήρθατε στο δεύτερο TSF1 Podcast για τη σεζόν 2024…

2 ημέρες ago

Ferrari 12Cilindri : Μια σύγχρονη Daytona

Από την ίδρυση της, το 1947, ένα στοιχείο γοήτευε σταθερά τους λάτρεις του Prancing Horse:…

6 ημέρες ago

Οδηγούμε Peugeot 2008 facelift 1.2 100HP Allure: Back to Basics (Βίντεο)

Η Peugeot ανανεώνει αισθητικά το Best Seller της, το 2008 προκειμένου να παραμείνει ανταγωνιστικό σε…

7 ημέρες ago