Live the Movement in the streets
stellantis

Stellantis: "If electricity doesn't sell, we will produce less thermal"

Η λύση να αποφύγει τα πρόστιμα της ΕΕ για τις εκπομπές ρύπων του 2025

stellantis

«Αν τα ηλεκτρικά δεν πουλάνε, θα παράγουμε λιγότερα θερμικά», επισημαίνει η Stellantis, δίνοντας τη λύση για να αποφύγει ο όμιλος τα πρόστιμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις εκπομπές ρύπων του 2025.

Ειδικότερα, προκειμένου να επιτύχει τους στόχους του για τις εκπομπές ρύπων του 2025 και να αποφύγει την καταβολή υψηλών προστίμων, ο όμιλος Stellantis είναι έτοιμος να μειώσει την παραγωγή αυτοκινήτων με θερμικό σύστημα κίνησης, δίνοντας προτεραιότητα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αυτό δήλωσε ο Jean-Philippe Imparato, πρώην διευθύνων σύμβουλος της Alfa Romeo και διορισμένος Chief Operating Officer στην Ευρώπη μετά τον πρόσφατο ανασχηματισμό της διοίκησης του ομίλου.

Η παραγωγή θα «αναδιαμορφωθεί»

Οι περικοπές της παραγωγής θα μπορούσαν να ξεκινήσουν ήδη από την πρώτη Νοεμβρίου. Σε συνέντευξή του κατά τη διάρκεια του Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού, ο Imparato εξηγεί ότι η Stellantis θα πρέπει να διπλασιάσει το μερίδιο των ηλεκτρικών οχημάτων για να φτάσει το 25% που απαιτείται από τους στόχους του 2025. Αλλά αν η ζήτηση για Bevs παραμείνει στα σημερινά επίπεδα, ο μόνος τρόπος για να επιτευχθεί αυτό είναι να μειωθεί η διαθεσιμότητα των αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης. ‘Δεδομένου ότι ήδη παράγουμε μόνο τα αυτοκίνητα που πραγματικά παραγγέλνονται, θα κατασκευάσουμε μόνο τα θερμικά που είναι απαραίτητα για να διατηρήσουμε το ποσοστό των ηλεκτρικών στο απαιτούμενο επίπεδο’, επισημαίνει ο Imparato, τονίζοντας ότι η άφιξη της Leapmotor στην Ευρώπη θα χρησιμεύσει στην αύξηση του μεριδίου των Bev στους δρόμους.

Δεν είναι όλες οι αγορές ίσες

Ο Imparato διευκρίνισε ότι οι στόχοι πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων θα βαθμονομηθούν ανάλογα με τις διάφορες αγορές. Στην Ισπανία και την Ιταλία, εξήγησε ο διευθυντής της Stellantis, το ποσοστό των ηλεκτρικών είναι μικρότερο από 5%, οπότε η απαίτηση δεν θα είναι να φτάσει το 20% των Bev μέχρι το 2025- σε άλλες αγορές, όπως η Ολλανδία, όπου η διείσδυση είναι πολύ υψηλότερη, μπορεί να απαιτηθεί μίξη 50%. Ο όμιλος θα αυξήσει επίσης τα κίνητρα για τα μοντέλα με μπαταρία, καταλήγει ο Imparato, χωρίς να διευκρινίζει αριθμούς ή τον τρόπο με τον οποίο θα παρέχονται.

Διχασμένοι κατασκευαστές

Η Ευρωπαϊκή Ένωση προβλέπει ένα μέσο μερίδιο ηλεκτρικού ρεύματος μεταξύ 20 και 25 τοις εκατό μέχρι το 2025, με στόχο για τις εκπομπές ρύπων για τα νέα αυτοκίνητα να μην υπερβαίνει τα 95 g/km CO2. Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε στο 14,4% Bev (στοιχεία Αυγούστου), με μέσες εκπομπές 106,6 g/km. Κάθε γραμμάριο υπέρβασης θα κοστίζει στους κατασκευαστές 95 ευρώ για κάθε αυτοκίνητο που πωλείται πάνω από αυτό το όριο. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Renault Luca de Meo, οι κατασκευαστές διακινδυνεύουν περίπου 15 δισεκατομμύρια ευρώ (10 σύμφωνα με άλλους αναλυτές, σε κάθε περίπτωση ένα τεράστιο ποσό). Γι’ αυτό ορισμένοι κατασκευαστές, όπως η BMW και ο όμιλος Renault, ζητούν εδώ και μήνες την αναθεώρηση των προτύπων εκπομπών CO2 ή την αναβολή της εφαρμογής τους, ενώ άλλοι, όπως η Stellantis, αντιδρούν. Σύμφωνα με τον Carlos Tavares, η Stellantis θα επιτύχει τους στόχους.

Το πιστωτικό σύστημα

Ο στόχος για τις εκπομπές ρύπων του 2025, ωστόσο, δεν ισοδυναμεί τεχνικά με υποχρέωση πώλησης περισσότερων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ο στόχος είναι να μειωθούν οι συνολικές εκπομπές και τα ηλεκτρικά, αλλά και τα υβριδικά και τα plug-ins, τα οποία ανήκουν στην κατηγορία «Zlev» (οχήματα μηδενικών και χαμηλών εκπομπών) με εκπομπές μεταξύ 0 και 50 g/km, μπορούν να συμβάλουν σε αυτό – πιο σημαντικά, φυσικά. Εκτός από τις κυρώσεις, η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει πράγματι παράσχει διάφορα κίνητρα, όπως ένα πιστωτικό σύστημα που μειώνει αναλογικά τους στόχους εκπομπών (έως και 5%), εάν ξεπεραστεί το όριο του 25% των οχημάτων Zlev. Τα οχήματα που εμπίπτουν σε αυτή την κατηγορία έχουν τότε μεγαλύτερο ειδικό βάρος στον υπολογισμό των συνολικών εκπομπών.