How the Nissan Project Clubsport 23 was built

Στην έκθεση SEMA, στο Λας Βέγκας των ΗΠΑ (30 Οκτωβρίου- 2 Νοεμβρίου), στο περίπτερο της Nissan, ένα πορτοκαλί 370Ζ τραβάει τα βλέμματα. Είναι το πρωτότυπο Project Clubsport 23, το οποίο δημιούργησε η Nissan Motorsports with the MA Motorsports. At αγωνιστικό πρωτότυπο των 400 ίππων, η ιαπωνική μάρκα συνδυάζει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας με την αισθητική της σειράς  Z. Σήμερα, η Nissan μας εξηγεί τι ακριβώς έκανε για να φτάσει σε αυτό το αποτέλεσμα.

Σε πρώτη ματιά, το αυτοκίνητο  Project Clubsport 23 της Nissan Motorsports θα μπορούσε να κοσμεί το γκαράζ οποιουδήποτε λάτρη των αυτοκινήτων Datsun και Nissan Z. Ωστόσο, με μια πιο προσεκτική παρατήρηση του  Project Clubsport 23, είναι εμφανής η εκπληκτική “συγχώνευση” αυθεντικών και ειδικής κατασκευής εξαρτημάτων, που συνθέτουν ένα συναρπαστικό αγωνιστικό όχημα.

Με στόχο την δημιουργία ενός  ιδανικού, αποκλειστικού οχήματος, το Project Clubsport 23 “δανείζεται” με γενναιόδωρο τρόπο, μέρη και εξαρτήματα  από τους πιο αναγνωρισμένους προμηθευτές εξαρτημάτων υψηλών επιδόσεων, που δοκιμάζονται και αναπτύσσονται στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Αυτό που παρουσιάζεται τώρα στην φετινή  έκθεση της SEMA μπορεί να είναι σημαντικά διαφορετικό αρκετούς μήνες μετά, καθώς τα εξαρτήματα του οχήματος αναπτύσσονται συνεχώς.

Για την κατασκευή του Project Clubsport 23, οι ομάδες των Nissan Motorsports και MA Motorsports ξεκίνησαν ακριβώς όπως θα έκαναν όλοι οι φανατικοί λάτρεις  του Z : Bρίσκοντας ένα πλαίσιο και τον κινητήρα. Στην περίπτωση αυτή, το έργο ξεκίνησε με ένα Nissan 370Z NISMO of 2012. Ο αρχικός κινητήρας VQ37VHR 3,7 λίτρων και 350 horsepower αντικαταστάθηκε από έναν  εργοστασιακό 3,0 λίτρων VR30DDTT twin-turbo V6 (τον γνωρίσαμε στο Infinity Q50), με ονομαστική τιμή 400 ίππων.

Για να δοθεί η μεγαλύτερη δυνατή έμφαση στην σπορ οδήγηση,  αποφασίστηκε να διατηρηθεί το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο του 370Ζ NISMO. Αυτή ήταν μια μεγάλη  πρόκληση για τους μηχανικούς,  λόγω του γεγονότος ότι ο κινητήρας VR30DDTT δεν έχει ποτέ “συνδεθεί”  με ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Η MA Motorsports κατόρθωσε να αναπτύξει ένα σύστημα μετάδοσης που καταλήγει στο διαφορικό NISMO GT LSD Pro-Carbon, with ψύκτρα  της MA Motorsports. Αξίζει να σημειωθεί ότι για να διασφαλιστεί η σωστή λειτουργία του χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων με τον κινητήρα VR30DDTT, απαιτήθηκε πολλή δουλειά και χρόνος.

Οι βελτιώσεις συνεχίστηκαν  με την προσθήκη ενός κιτ εισαγωγής αέρα της  AMS Performance και με τις βαλβίδες εκτόνωσης της  Z1 Motorsports. Η MA Motorsports δημιούργησε ένα εξατομικευμένο διπλό σύστημα εξάτμισης διαμέτρου 76 mm για να εξασφαλίσει ότι δεν θα υπήρχε διακοπή στην ροή του αέρα. Η εξάτμιση καταλήγει στο πίσω πλαίσιο της πινακίδας κυκλοφορίας, προσδίδοντας  στο Project Clubsport 23 μια μοναδική εμφάνιση και  αίσθηση. Προκειμένου να διατηρηθεί η ψύξη του κινητήρα VR30DDTT σε σωστό επίπεδο, τα συστήματα ψύξης και διεύθυνσης  αναβαθμίστηκαν με εναλλάκτη θερμότητας της AMS Performance, ψύκτρα υδραυλικού τιμονιού της  MA Motorsports και κολάρα ψυγείου από σιλικόνη της Z1 Motorsports.

The braking system αναβαθμίστηκε με τη χρήση των  φρένων NISMO HC Street / Track, δισκόπλακες της  Z1 Motorsports και με σωληνάκια φρένων της  NISMO από ανοξείδωτο ατσάλι. Οι τροποποιήσεις της ανάρτησης περιλαμβάνουν έναν συνδυασμό από νέα εξαρτήματα ανάρτησης  εμπρός και πίσω της  NISMO, το κιτ ρυθμιζόμενης ανάρτησης Variant 3 της KW και τα πίσω ελατήρια της Eibach.

Κορυφαίες είναι και οι ζάντες από κράμα αλουμινίου, που φέρουν το λογότυπο της NISMO και έχουν διάσταση 18×10,5 ίντσες. The σφυρήλατες  ζάντες  χρησιμοποιούν την τελευταία τεχνολογία RAYS “flow-forming” για υψηλή ποιότητα, αντοχή, ανθεκτικότητα και προσιτό κόστος.

Όπως και στα μηχανικά μέρη του αμαξώματος, έτσι και στο  εσωτερικό του Project Clubsport 23 αντανακλώνται οι  συνδυασμοί  εξαρτημάτων, εξειδικευμένων και μη, από αξιόπιστους προμηθευτές. Κυρίαρχο ρόλο στην καμπίνα έχουν τα νέα καθίσματα QRT-R  της Sparco, οι αγωνιστικές ζώνες πρόσδεσης 6 σημείων της Sparco, καθώς και το τιμόνι Sparco R383 με τον αποσπώμενο κώνο της Bell Works. Εκτός των παραπάνω, υπάρχει σύστημα πυρόσβεσης στην καμπίνα και στον κινητήρα, καθώς και ένα ειδικής κατασκευής roll cage. Η ειδική ταπετσαρία  από την MA Motorsports  είναι ραμμένη σε σχήμα διαμαντιού , “αποτυπώνοντας” μια σύγχρονη εκδοχή του αυθεντικού μοτίβου από βινύλιο, που χρησιμοποιήθηκε στο 240Z.

George Karagiannis

Recent Posts

Με την υποστήριξη της Jeep ολοκληρώθηκε το XTERRA Greece | Vouliagmeni 2024

Η Jeep ήταν για το 2024 χρυσός χορηγός στο XTERRA Greece | Vouliagmeni που έλαβε…

7 hours ago

Το BMW Group εισέρχεται στην επόμενη φάση με το Catena-X

Το BMW Group παρουσίασε τα τρέχοντα πεδία εφαρμογής του οικοσυστήματος δεδομένων Catena-X στην έκθεση του…

8 hours ago

Olivier Francois: Τέσσερα νέα Fiat στα σκαριά

Σε μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη στο Automotive News Europe, ο διευθύνων σύμβουλος της Fiat Olivier Francois…

1 day ago

TSF1 Podcast – WEC | 6 Hours of Imola

Γεια σας αγαπητοί ακροατές και καλώς ήρθατε στο δεύτερο TSF1 Podcast για τη σεζόν 2024…

1 day ago

Ferrari 12Cilindri : A modern Daytona

Since its foundation in 1947, one element has consistently fascinated Prancing Horse enthusiasts:...

5 days ago

Driving Peugeot 2008 facelift 1.2 100HP Allure: Back to Basics (Video)

Peugeot refreshes its 2008 Best Seller in order to remain competitive in terms of...

6 days ago