Εμμονικά πιστή στο χρονοδιάγραμμα της ενεργειακής μετάβασης, παραμένει η Κομισιόν παρά την κρίση στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία και τις συνεχείς εκκλήσεις των Ευρωπαίων κατασκευαστών αυτοκινήτων, καθώς η European Union είναι αμετακίνητη στις πολιτικές της για το κλίμα, επιλέγοντας να θέσει σε κίνδυνο ολόκληρο τον οικονομικό τομέα του αυτοκινήτου.
Ειδικότερα, οι Βρυξέλλες εξακολουθούν να είναι αμετακίνητες στις θέσεις του για τα μέτρα που θα οδηγήσουν στην απαγόρευση της πώλησης νέων θερμικών οχημάτων το 2035. Παρά τα επανειλημμένα αιτήματα πολλών κρατών μελών, η ευρωπαϊκή εκτελεστική εξουσία παραμένει σταθερή στις θέσεις της, πως η επανεξέταση θα πραγματοποιηθεί το 2026 και δεν θα επισπευσθεί. Αυτό επανέλαβε η εκτελεστική αντιπρόεδρος της Επιτροπής, Ροξάνα Μινζάτου, κατά τη διάρκεια κοινοβουλευτικής ερώτησης για το θέμα,
Η βεβαιότητα του χρόνου
«Ο κανονισμός απαιτεί από την Επιτροπή να καταρτίσει έκθεση προόδου έως το 2025», εξήγησε η κ. Μινζάτου. «Με βάση αυτή την έκθεση, η Επιτροπή θα επανεξετάσει τον κανονισμό το 2026». Σύμφωνα με τις Βρυξέλλες, η τήρηση του συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος «δημιουργεί βεβαιότητα για τους κατασκευαστές, τους προμηθευτές και τους επενδυτές», ενώ διασφαλίζει «επαρκές χρονικό περιθώριο για τη δίκαιη μετάβαση».
Το άνοιγμα της επιτροπής για τα ηλεκτρονικά καύσιμα
Κατά τη διάρκεια της ομιλίας της, η Μινζάτου επανήλθε επίσης στο θέμα των συνθετικών καυσίμων. Ανοίγοντας μια ακόμη αχτίδα ελπίδας για τη χρήση τους: «Η Επιτροπή θα εργαστεί για να διασφαλίσει ότι τα ηλεκτρονικά καύσιμα θα διαδραματίσουν ρόλο στη μείωση των εκπομπών CO2», τόνισε. Ένα σημάδι μιας πιθανής παραχώρησης στις απαιτήσεις της γερμανικής κυβέρνησης και της βιομηχανίας, η οποία θα μπορούσε να συμπέσει ακριβώς με τον χρόνο της αξιολόγησης. Καμία αναφορά στα βιοκαύσιμα, τα οποία προωθούνται από την ιταλική κυβέρνηση ως μία από τις πολλές βιώσιμες εναλλακτικές λύσεις για τη μετάβαση.