Live the Movement in the streets

Fiat: Το πολυτελές μοντέλο που γοήτευσε και τον Enzo Ferrari (Βίντεο)

Το ακριβότερο αυτοκίνητο που παρήγαγε ποτέ η μάρκα από το Τορίνο

Το πολυτελές μοντέλο της Fiat που γοήτευσε ακόμα και τον Enzo Ferrari, πρόκειται για το 130, το ακριβότερο αυτοκίνητο που παρήγαγε ποτέ η μάρκα από το Τορίνο.

Τη δεκαετία του 1960, η Ευρώπη ήταν έτοιμη να δεχτεί εξελιγμένα αυτοκίνητα, παρόμοια με εκείνα που είχαν κατακλύσει την αγορά της Βόρειας Αμερικής μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Αυτή η περίοδος ήταν η ιδανική στιγμή για την είσοδο στην αγορά των supercars και των πολυτελών sedans, όπως το Fiat 130.

Το ιταλικό αυτοκίνητο έκανε το ντεμπούτο του στο σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης το 1969. Έτσι προέκυψε ένα τετράθυρο σεντάν με μήκος 4,7 μέτρα, πλάτος 1,8 μέτρα και απόσταση μεταξύ των αξόνων 2,7 μέτρα. Ο σχεδιασμός, από τον Felice Mario Boano, διέθετε κομψές, καθαρές γραμμές, με αμάξωμα τριών όγκων και χαμηλή γραμμή ζώνης για να τονίζεται η μεγάλη γυάλινη επιφάνεια.

Το Fiat 130 αναπτύχθηκε από τον σχεδιαστή Dante Giacosa και διέθετε δομή monocoque με ανεξάρτητη ανάρτηση και στους τέσσερις τροχούς με δισκόφρενα. Ο κινητήρας V6 2,8 λίτρων απέδιδε 140 ίππους στις 5.400 στροφές ανά λεπτό. Ένα αυτόματο κιβώτιο τριών ταχυτήτων της BorgWarner ήταν στάνταρ, ενώ οι επιλογές περιλάμβαναν κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, ζάντες αλουμινίου, ηλεκτρονική ανάφλεξη και δερμάτινα καθίσματα.

Και η Coupe έκδοση

Η Fiat είχε ως στόχο να ανταγωνιστεί τις BMW και Mercedes-Benz, προσφέροντας υψηλότερη ποιότητα κατασκευής και εσωτερικό φινίρισμα από ό,τι θα περίμενε κανείς από ένα αυτοκίνητο της μάρκας με έδρα το Τορίνο. Παρά το υψηλό επίπεδο άνεσης, το 130 δεν κατάφερε να κερδίσει το κοινό, λόγω της υψηλής τιμής του. Έτσι, η Fiat ανέθεσε στον Sergio Pininfarina να δημιουργήσει μια κουπέ έκδοση για να προσελκύσει ένα ακόμα πιο εκλεκτό κοινό.

Το 130 Coupé, που παρουσιάστηκε το 1971, είχε πρωτοποριακό στυλ με πιο μοντέρνες γραμμές από το sedan και ορθογώνια φωτιστικά σώματα. Ο V6 κινητήρας, αυξημένος στα 3,2 λίτρα, έφτανε τους 165 ίππους στις 5.600 στροφές ανά λεπτό, αλλά οι επιδόσεις, δυστυχώς, δεν ήταν στα πρότυπα άλλων αυτοκινήτων της ίδιας κατηγορίας, με τελική ταχύτητα μικρότερη από 200 km/h και επιτάχυνση 0-100 km/h σε πάνω από 10 δευτερόλεπτα. Η άνεση και η κομψότητα, ωστόσο, κέρδισαν και γοήτευσαν εξέχουσες προσωπικότητες όπως ο Enzo Ferrari, η Sophia Loren και ο Marcello Mastroianni.

Με μια περιορισμένη παραγωγή λίγο πάνω από 15.000 του sedan και λιγότερο από 4.500 του coupé, το Fiat 130 παραμένει ένα από τα πιο περιζήτητα αυτοκίνητα από τους συλλέκτες παλαιών αυτοκινήτων.

Δείτε τα Βίντεο