Live the Movement in the streets
ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

Ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία: Στα «σκαριά» ρύθμιση για τα όρια εκπομπών του 2025

Η ΕΕ εξετάζει πρόταση για να απαλλάξει τις αυτοκινητοβιομηχανίες από βαριά πρόστιμα για τις εκπομπές ρύπων 2025

ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

Στα «σκαριά» βρίσκεται ρύθμιση της Κομισιόν για τα όρια εκπομπών του 2025 που αφορά την ευρωπαϊκή automotive industry, καθώς η Ευρωπαϊκή Ένωση εξετάζει πρόταση για να απαλλάξει τις αυτοκινητοβιομηχανίες από τα βαριά πρόστιμα για τις εκπομπές.

Ειδικότερα, ο εκτελεστικός βραχίονας της Ευρωπαϊκής Ένωσης ενδέχεται να προτείνει τον Μάρτιο μια λύση για να γλιτώσουν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων από πρόστιμα για τις εκπομπές ρύπων, ενώ παράλληλα θα τηρήσει τους φιλόδοξους στόχους της για τις πράσινες μεταφορές, σύμφωνα με υψηλόβαθμο στέλεχος της μεγαλύτερης πολιτικής ομάδας της ΕΕ.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή βρίσκεται σε συνομιλίες με την αυτοκινητοβιομηχανία για την αντιμετώπιση των προκλήσεων που αντιμετωπίζει και πρόκειται να παρουσιάσει ένα σχέδιο δράσης τον επόμενο μήνα. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει μια νομοθετική αλλαγή που θα επιτρέπει την τραπεζική διαχείριση και τον δανεισμό πιστωτικών μορίων εκπομπών, ώστε οι αυτοκινητοβιομηχανίες να έχουν μεγαλύτερη ευελιξία στην τήρηση των κανόνων ρύπανσης, δήλωσε ο Peter Liese, επικεφαλής νομοθέτης για περιβαλλοντικά θέματα του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Η πρόταση

«Ελπίζω ότι θα υπάρξουν βραχυπρόθεσμα μέτρα που θα μας επιτρέψουν να διατηρήσουμε τους στόχους αλλά να είμαστε ευέλικτοι όσον αφορά τις κυρώσεις», δήλωσε στους δημοσιογράφους στις Βρυξέλλες στις 10 Φεβρουαρίου.

«Για παράδειγμα, αν δεν επιτύχετε τους στόχους το 2025, μπορείτε να το αντισταθμίσετε αυτό με την υπέρβαση των στόχων το 2026 και το 2027», πρόσθεσε ο Liese. «Νομίζω ότι αυτό είναι ένα καλό πράγμα. Το έχουμε ήδη στα βαρέα οχήματα, δεν υπάρχει λόγος να μην το έχουμε και στα ελαφρά οχήματα και στα αυτοκίνητα».

Η πρόταση της Επιτροπής θα πρέπει να εγκριθεί από τα κράτη μέλη και το κοινοβούλιο της ΕΕ για να τεθεί σε ισχύ.

Η θέση της αυτοκινητοβιομηχανίας

Ο βιομηχανικός φορέας ACEA έχει κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου για την προοπτική υψηλών προστίμων για την απώλεια των στόχων εκπομπών ρύπων.

Ο όμιλος Volkswagen προσπαθεί να αντισταθμίσει ένα εκτιμώμενο πλήγμα ύψους 1,5 δισ. ευρώ (1,6 δισ. δολάρια) φέτος. Για να αποφύγουν αυτές τις κυρώσεις, οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιτρέπεται επί του παρόντος να «συνεταιριστούν» με άλλους που βρίσκονται πιο μακριά στην πορεία προς την ηλεκτροκίνηση, υπολογίζοντας κατά μέσο όρο τις εκπομπές τους.

Ωστόσο, αυτό μπορεί να ωφελήσει τους ξένους παραγωγούς, όπως η Tesla και η κινεζική BYD.

Η δημόσια υποστήριξη για την Πράσινη Συμφωνία της ΕΕ – που παρουσιάστηκε πριν από πέντε χρόνια ως ακρογωνιαίος λίθος της δυνητικής ανάπτυξης – έχει συρρικνωθεί εν μέσω ανησυχιών για το κόστος της ενεργειακής στροφής και την ανταγωνιστικότητα της βιομηχανίας της περιοχής.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ειδικότερα έχουν υποφέρει από τον επίμονο πληθωρισμό και το υψηλό κόστος δανεισμού, καθώς και από την αποστροφή προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.