NEWS

Euro 7: Controversy over the feasibility of the new limits

Το πρότυπο Euro 7 που πρότεινε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συνεχίζει να τροφοδοτεί τη συζήτηση μεταξύ των υπέρ και των κατά. Η Transport & Environment απάντησε στις ενστάσεις των πολιτικών – και κυρίως των κατασκευαστών – με έρευνα σχετικά με τις επιπτώσεις των νέων προτύπων στην ποιότητα του αέρα στις πιο μολυσμένες πόλεις της Ευρώπης. Σύμφωνα με την περιβαλλοντική ένωση, η υιοθέτηση των νέων κανονισμών θα μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του αζώτου (ΝΟ2) κατά περίπου 50% μέχρι το 2035 και θα μειώσει τις συγκεντρώσεις του στις πιο πολυσύχναστες περιοχές πέντε μεγάλων αστικών κέντρων της ηπείρου: Βρυξέλλες (-20%), Μαδρίτη (-20%), Μιλάνο (-16%), Παρίσι (-24%) και Βαρσοβία (-19%).

Η Acea έχει άδικο

“Η έρευνα καταρρίπτει έναν από τους κύριους ισχυρισμούς της αυτοκινητοβιομηχανίας, ότι δηλαδή το Euro 7 δεν θα βελτιώσει σημαντικά την ποιότητα του αέρα που αναπνέουμε”, αναφέρει η T&E, προσθέτοντας ότι η νομοθεσία θα μειώσει επίσης την επιβάρυνση των πόλεων για την αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Χωρίς το Euro 7, υποστηρίζουν οι περιβαλλοντολόγοι, τα πέντε αστικά κέντρα δεν θα πληρούν “τα όρια ατμοσφαιρικής ρύπανσης από διοξείδιο του αζώτου που προτείνονται για την αναθεώρηση της οδηγίας για την ποιότητα του αέρα το 2035, εκτός εάν εφαρμοστούν άλλα μέτρα, όπως αυστηρότερες ζώνες χαμηλών και μηδενικών εκπομπών”. Επίσης, σύμφωνα με την T&E, οι νέες διατάξεις για τα συστήματα πέδησης θα μπορούσαν να μειώσουν σημαντικά τις εκπομπές σωματιδίων: ένα όριο 3 mg/km το 2025, αντί για 7 mg/km, και 3 mg/km το 2035 θα διπλασίαζε στην πραγματικότητα τη μείωση της ρύπανσης από σωματίδια από 19% σε 34% ήδη το 2030 και από 34% σε 55% το 2035. Μεταξύ άλλων, η T&E επισημαίνει ότι “η τεχνολογία κενού πέδησης για την τήρηση αυτού του ορίου είναι ήδη διαθέσιμη και φθηνή, με κόστος περίπου 100 ευρώ ανά αυτοκίνητο”. Για την Anna Krajinska, επικεφαλής του τμήματος εκπομπών ρύπων της T&E, “η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία διαδίδει αβεβαιότητα και αμφιβολίες σχετικά με τον αντίκτυπο του Euro 7, ισχυριζόμενη ότι το πρότυπο δεν είναι βιώσιμο, ωστόσο πέρυσι σημείωσε κέρδη ρεκόρ ύψους 64 δισεκατομμυρίων ευρώ”.

 

Απάντηση των κατασκευαστών

Η Acea δεν απαντά αναφέροντας συγκεκριμένα την T&E, αλλά είναι σαφές ότι η τελευταία ανάρτηση των κατασκευαστών στο Twitter είναι μια απάντηση σε όσους επιμένουν στο Euro 7: “Η αντικατάσταση παλαιότερων μοντέλων οχημάτων με Euro 6 και ηλεκτρικά μοντέλα μπορεί να οδηγήσει σε μείωση των εκπομπών NOx κατά 80% έως το 2035 σε σύγκριση με το 2020”, αναφέρει ο πρόεδρος Oliver Zipse σε βίντεο που συνδέεται με την ανάρτηση, αναφερόμενος σε δημοσίευση που είναι διαθέσιμη στον ιστότοπο της ίδιας της Acea. Συγκεκριμένα, η ένωση υπενθυμίζει “τη σημαντική πρόοδο που έχει σημειωθεί στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από τα οχήματα” χάρη στα πρότυπα Euro 6: “Μεταξύ 2014 και 2020, τα ισχύοντα πρότυπα έχουν μειώσει τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου κατά 25% για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά και κατά 36% για τα φορτηγά και τα λεωφορεία. Ο αντίκτυπος θα μπορούσε να είναι ακόμη μεγαλύτερος χωρίς να επηρεάζεται από “το υψηλό ποσοστό παλαιών οχημάτων που κυκλοφορούν ακόμη στους δρόμους”. Για παράδειγμα, τα φορτηγά πριν από το Euro 6 εξακολουθούν να αποτελούν τα τρία τέταρτα του συνόλου και ευθύνονται για το 92% των εκπομπών NOx. Το Euro 7 στοχεύει στη μείωση αυτών των εκπομπών κατά μόλις 4% για τα ελαφρά οχήματα και 2% για τα βαρέα οχήματα, αναγκάζοντας τη δαπάνη “σημαντικών ανθρώπινων και οικονομικών πόρων”. Στην ουσία, εάν τα παλαιότερα οχήματα δεν αποσυρθούν από τους δρόμους, το νέο πρότυπο θα μπορούσε να έχει “ελάχιστα αισθητό αντίκτυπο” στις εκπομπές. Ή ακόμη και ένα αντιπαραγωγικό αποτέλεσμα, αφού η οικονομική επιβάρυνση για τη βιομηχανία, καθώς και για τον τελικό πελάτη, “κινδυνεύει να επιβραδύνει την ανανέωση” του ίδιου του στόλου.

Nikolaos Michalopoulos

Recent Posts

Τι αλλάζει στην νέα BMW M5

Η BMW M5 κάνει δυναμική είσοδο σε μια νέα εποχή. Μετρώντας 40 χρόνια ιστορίας, το…

29 mins ago

Αυτή είναι η νέα Bentley Continental GT

Η Bentley αποκαλύπτει με υπερηφάνεια την τέταρτη γενιά Continental GT Speed, που ακολουθεί την 21ετή…

2 hours ago

Fiat: Σε τιμή έκπληξη λανσάρει το νέο 600 στην ελληνική αγορά και επαναπροσδιορίζει τη θέση της

Η Fiat λανσάρει ολόκληρη τη γκάμα του νέου 600 σε τιμή έκπληξη  στην ελληνική αγορά…

12 hours ago

Hyundai Ioniq 5 N : An electric for petrolheads

Hyundai N: γεννήθηκε στο Namyang, εξελίχθηκε στο Nürburgring Hyundai «N» σημαίνει Namyang, περιοχή στην οποία…

1 day ago

TSF1 Podcast - WEC | 24 Hours of Le Mans

Καλημέρα αγαπητοί ακροατές και καλώς ήρθατε στο τέταρτο TSF1 Podcast για τη σεζόν 2024 του…

2 days ago

Car News Podcast ~ 17-23/06/2024

Μία ανασκόπηση στις ειδήσεις και τα νέα της περασμένης εβδομάδας, απο το Car News Podcast…

2 days ago