Paris, France le 30 Aout 2022 : La rencontre des entrepreneurs de France / 2eme journŽe dÕuniversitŽ dՎtŽ du MEDEF en prŽsence de Bruno Le Maire, ministre de l'ƒconomie, des Finances et de la SouverainetŽ industrielle et numŽrique

Γάλλος Yπουργός Οικονομικών: Η ΕΕ πρέπει να εγκαταλείψει την ανάγκη για “άχρηστες” δαπάνες για το Euro 7

Ο Bruno Le Maire υποστήριξε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να αποφύγουν το επιπλέον κόστος για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης και ότι θα πρέπει να «επενδύσουν στις τεχνολογίες του αύριο και όχι του χθες».

Ο υπουργός Οικονομικών της Γαλλίας Bruno Le Maire συμμερίστηκε τις εκκλήσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών προς την Ευρωπαϊκή Ένωση να ανακαλέσει τους επερχόμενους κανονισμούς κατά της ρύπανσης για τις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων, οι οποίοι θα αυξήσουν σημαντικά το κόστος κατασκευής αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Οι κανόνες Euro 7, που πρόκειται να τεθούν σε ισχύ από το 2025 για την τελευταία γενιά κινητήρων εσωτερικής καύσης, θα επιβαρύνουν μια βιομηχανία που ήδη αγωνίζεται να κάνει τη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δήλωσε ο Le Maire την Τρίτη κατά τη διάρκεια των εγκαινίων του εργοστασίου μπαταριών της Automotive Cells Company στη βόρεια Γαλλία.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz, Ola Kallenius, στην ίδια εκδήλωση δήλωσε ότι ο επερχόμενος κανονισμός, ενώ καταναλώνει κεφάλαια, δεν θα κάνει μεγάλη διαφορά για το περιβάλλον.

“Ίσως θα ήταν καλύτερα να ξεχάσουμε αυτό το πρότυπο Euro 7, το οποίο θα κοστίσει στις αυτοκινητοβιομηχανίες μας άχρηστες επενδύσεις”, δήλωσε ο Le Maire, με την Κίνα και τις ΗΠΑ να μην κάνουν την ίδια επιβολή στις αυτοκινητοβιομηχανίες τους.

“Πρέπει να επενδύσουμε στις τεχνολογίες του αύριο, όχι στις τεχνολογίες του χθες”.

Ο κανονισμός Euro 7 επιδιώκει να αυστηροποιήσει τους κανόνες για τους ρύπους εκτός από το CO2, όπως το μονοξείδιο του άνθρακα και τα οξείδια του αζώτου. Οι κανόνες στοχεύουν επίσης στην αντιμετώπιση των σωματιδίων που προέρχονται από τα φρένα και τα ελαστικά.

Οκτώ χώρες της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένης της Γαλλίας, ζήτησαν από το μπλοκ να καταργήσει τα νέα όρια ρύπανσης για τις εξατμίσεις των αυτοκινήτων, καθώς αποπροσανατολίζουν από τον στόχο της ουσιαστικής απαγόρευσης των νέων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης μετά το 2035, προσθέτοντας έτσι αντιδράσεις στον ρυθμό που ακολουθεί η ΕΕ στην εισαγωγή περιβαλλοντικών κανονισμών.

“Ας μην αφιερώσουμε το περιορισμένο κεφάλαιο που διαθέτουμε σε πράγματα που δεν θα αποφέρουν σημαντικό αποτέλεσμα – και εδώ μιλάω για το οικολογικό αποτέλεσμα”, δήλωσε ο Kallenius σε συνέντευξή του στη βόρεια Γαλλία, στο περιθώριο των εγκαινίων του εργοστασίου μπαταριών ACC.

Ο Le Maire και στελέχη της Stellantis, της TotalEnergies και της Mercedes παρευρέθηκαν στα εγκαίνια του εργοστασίου μπαταριών της ACC, καθώς η Ευρώπη προσπαθεί να αμφισβητήσει την κυριαρχία των ασιατικών εταιρειών στον εφοδιασμό της βιομηχανίας ηλεκτρικών οχημάτων.

Οι κανόνες της ΕΕ για την ουσιαστική απαγόρευση του κινητήρα εσωτερικής καύσης στα νέα αυτοκίνητα από το 2035 καθυστέρησαν για εβδομάδες μετά από μια πίεση της τελευταίας στιγμής από τη Γερμανία για να εξασφαλίσει δικαιώματα για τα ηλεκτρονικά καύσιμα.

Μεταξύ των ανησυχιών συγκαταλέγονται οι σημαντικές απώλειες θέσεων εργασίας στον τομέα, ενώ η έλλειψη υποδομών, συμπεριλαμβανομένων των σημείων φόρτισης, καθιστά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μη ελκυστικά για πολλούς καταναλωτές.