Live the Movement in the streets
ACEA ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

ACEA: Προτάσεις για τις εκπομπές ρύπων του 2025 ενόψει του στρατηγικού διαλόγου για την Ευρωπαϊκή Αυτοκινητοβιομηχανία

Ο κλάδος επιδιώκει τη σταδιακή συμμόρφωση και έναν μηχανισμό μέσης συμμόρφωσης για την ελάφρυνση των κανόνων του 2025, ώστε να αποφευχθεί ο κίνδυνος επιβολής κυρώσεων, καθώς η υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων παραμένει στάσιμη.

ACEA ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
Η φωτογραφία δημιουργήθηκε με την βοήθεια Τεχνητής Νοημοσύνης

Προτάσεις για τις εκπομπές ρύπων του 2025 ενόψει του στρατηγικού διαλόγου για την Ευρωπαϊκή Αυτοκινητοβιομηχανία κατέθεσε η ACEA at European Union, ασκώντας της πίεση, καθώς ο κλάδος επιδιώκει τη σταδιακή συμμόρφωση και έναν μηχανισμό μέσης συμμόρφωσης για την ελάφρυνση των κανόνων του 2025, ώστε να αποφευχθεί ο κίνδυνος επιβολής κυρώσεων, καθώς η υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων παραμένει στάσιμη.

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων και φορτηγών αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο πιθανών προστίμων ύψους έως και 16 δισεκατομμυρίων ευρώ ή σημαντικού κόστους συμμόρφωσης, συμπεριλαμβανομένων επιλογών όπως η συγκέντρωση, η τιμολόγηση ή η μείωση του αποτυπώματος παραγωγής. Οι κατασκευαστές είναι επίσης το μόνο εμπλεκόμενο μέρος που υπόκειται σε βαριά πρόστιμα για συνθήκες που δεν υπόκεινται στον έλεγχό τους, όπως η ανεπαρκής ανάπτυξη υποδομών επαναφόρτισης και ανεφοδιασμού με υδρογόνο. Ο κλάδος δεν μπορεί να περιμένει από την Επιτροπή να ολοκληρώσει τον στρατηγικό διάλογο για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας ώστε να επιλύσει το ζήτημα των κυρώσεων για το 2025 για τα αυτοκίνητα και τα βαν. Οι κρίσιμες επενδυτικές αποφάσεις λαμβάνονται τώρα, όχι σε λίγους μήνες από τώρα.

«Οι λύσεις που βρίσκονται στο τραπέζι για τα ελαφρά οχήματα είναι ευελιξία και όχι στροφή στην πολιτική απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές. Δεν υπάρχει επιστροφή στη μετάβαση – περισσότερα από 250 δισεκατομμύρια ευρώ σε επενδύσεις των κατασκευαστών οχημάτων σε τεχνολογίες μηδενικών εκπομπών αποτελούν την καλύτερη απόδειξη γι’ αυτό», δήλωσε η Sigrid de Vries, Γενική Διευθύντρια της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

Έχοντας κατά νου την ιδιαίτερη κατάσταση της αγοράς ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων και την ακόμη πιο δύσκολη κατάσταση με τη μέχρι στιγμής απορρόφηση των ηλεκτροκίνητων βαν από την αγορά, πρέπει να εισαχθούν πολλαπλές ευελιξίες (τουλάχιστον τόσο σταδιακά όσο και κατ’ αρχήν μέσο όρο για πέντε έτη) για τον τομέα των βαν, προκειμένου να διασφαλιστεί η ελάφρυνση του 2025 και να αποφευχθεί η καταβολή κυρώσεων λόγω μη συμμόρφωσης των βαν.

Είναι ζωτικής σημασίας μια προσαρμοσμένη λύση για το 2025 για τα αυτοκίνητα και τα ημιφορτηγά να μην αποτρέψει την πλήρη αναθεώρηση των κανονισμών CO2 το 2025. Η επανεξέταση αυτή θα επιτρέψει μια ευρύτερη συζήτηση σχετικά με τις διαρθρωτικές προσαρμογές του πλαισίου CO2 και μια πιο συνεκτική στρατηγική για τη διασφάλιση μιας πράσινης, ανταγωνιστικής μετάβασης.

Η επιστολή της ACEA

Η αυτοκινητοβιομηχανία της ΕΕ βρίσκεται εν μέσω του μεγαλύτερου μετασχηματισμού της εδώ και πάνω από έναν αιώνα, αναδιαμορφώνοντας όχι μόνο την κατασκευή οχημάτων, αλλά ολόκληρη την αλυσίδα αξίας – από την εξόρυξη πρώτων υλών έως τις υποδομές φόρτισης και την ανακύκλωση των οχημάτων.

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν δεσμευτεί πλήρως για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές και ήδη επενδύουν δισεκατομμύρια για να μετατρέψουν αυτή τη φιλοδοξία σε πραγματικότητα. Ενώ η ανάγκη απαλλαγής από τον άνθρακα είναι αδιαμφισβήτητη και εξίσου ζωτικής σημασίας για  να διασφαλιστεί ότι η ΕΕ θα διατηρήσει τη θέση της ως ατμομηχανή της αυτοκινητοβιομηχανίας. Αυτό περιλαμβάνει τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας, των δυνατοτήτων έρευνας και ανάπτυξης και της παραγωγής εντός Ευρώπης. Η βιομηχανία μας θέλει να διατηρήσει την παραγωγή στην Ευρώπη και να συνεχίσει να παράγει οικονομικά προσιτά οχήματα σε όλα τα τμήματά της αγοράς.

Η αναθεώρηση του κανονισμού CO2 για τα ελαφρά οχήματα (αυτοκίνητα και φορτηγά) είναι κρίσιμη για τη δημιουργία ενός ανταγωνιστικού και βιώσιμου ρυθμιστικού πλαισίου που θα υποστηρίζει μακροπρόθεσμα την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές. Ωστόσο, το πλαίσιο αυτό πρέπει να παραμείνει επίσης ευέλικτο ώστε να επιτρέπει στη βιομηχανία να να ανταποκριθεί στις εξελισσόμενες συνθήκες της αγοράς.

Σε πρόσφατες ανακοινώσεις, τα μέλη της ACEA έχουν τονίσει την ανάγκη για μια «γρήγορη λύση» για να αντιμετωπιστεί ο κίνδυνος εκτεταμένης μη συμμόρφωσης με το CO2 το 2025 για τα αυτοκίνητα και τα ελαφρά φορτηγά και ενδεχομένως και για το 2026, που θα μπορούσε να οδηγήσει σε πρόστιμα ύψους έως και 16 δισεκατομμυρίων ευρώ ή παρόμοια τεράστια κόστη συμμόρφωσης μέσω της συγκέντρωσης, της τιμολόγησης ή της μείωσης του αποτυπώματος κατασκευής. Όλα αυτά έχουν σημαντικό οικονομικό κόστος και αναγκάζουν τους κατασκευαστές ΟΕΜ για να εκτρέψουν τους απαραίτητους πόρους μακριά από τις επενδύσεις σε περαιτέρω προσπάθειες απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές. Τα μέλη της ACEA έχουν δηλώσει, σε πολυάριθμες περιπτώσεις, παροτρύνοντας τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να λάβουν στοχευμένα μέτρα για να αποφευχθεί η κατάσταση όπου η βιομηχανία τιμωρείται για μη συμμόρφωση λόγω εξωτερικών παραγόντων, όπως η υστέρηση ανάπτυξης της αγοράς ή η έλλειψη ευνοϊκών συνθηκών.

Πρέπει να τονιστεί ότι μια στοχευμένη λύση για την αντιμετώπιση των κρίσιμων συνεπειών του 2025 περί μη συμμόρφωσης που δεν θα πρέπει να εμποδίσει την προβλεπόμενη πλήρη επανεξέταση το συντομότερο δυνατό εντός του 2025. για τα αυτοκίνητα και τα βαν, καθώς αυτό θα επιτρέψει μια ευρύτερη συζήτηση για διαρθρωτικές αλλαγές όσον αφορά την αναθεώρηση του κανονισμού για τις εκπομπές CO2 και τους στόχους μετά το 2025, προκειμένου να διασφαλίσει μια συνεπή προσέγγιση για την επίτευξη των στόχων για μια πράσινη, ανταγωνιστική μετάβαση.

The proposals

Οι ακόλουθες επιλογές προσδιορίστηκαν από τη βιομηχανία ως γρήγορη λύση για το 2025 συμμόρφωσης για τα ελαφρά οχήματα:

ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΈΣ ΛΥΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΙΒΑΤΙΚΆ ΑΥΤΟΚΊΝΗΤΑ ΓΙΑ ΤΟ 2025:

  • Εισαγωγή σταδιακής εισαγωγής 90% για το 2025 και σταδιακής εισαγωγής 95% για το 2026: Η σταδιακή εισαγωγή είναι ένας καθιερωμένος μηχανισμός που έχει ήδη χρησιμοποιηθεί στο παρελθόν για να επιτρέψει την ομαλότερη μετάβαση στην επόμενη περίοδο συμμόρφωσης.
  •  Εισαγωγή μηχανισμού μέσης συμμόρφωσης για τα έτη 2025-2029: Το σύστημα αυτό θα πρέπει να διασφαλίζει ευέλικτο υπολογισμό της συμμόρφωσης που θα αντανακλά την ανάπτυξη της αγοράς και τις πιθανές διακυμάνσεις και να διατηρεί τις συνολικές απαιτήσεις μείωσης για τα έτη 2025 έως 2029. Το συνολικό πρόστιμο υπέρβασης των εκπομπών για μεμονωμένους ΚΑΕ θα αξιολογηθεί μετά την περίοδο μέσου όρου, χωρίς καμία υποχρέωση αλλαγής των υφιστάμενων ρυθμίσεων συγκέντρωσης ή υποχρέωσης σχηματισμού ομάδων για 5 έτη μόνο. Ο νεοεισαχθείς μηχανισμός δεν θα πρέπει να επηρεάσει αρνητικά οποιαδήποτε μορφή κλειστών και ανοικτών συμφωνιών συγκέντρωσης, όπως χορηγούνται βάσει του ισχύοντος κανονισμού και να λαμβάνει υπόψη τις προσπάθειες συμμόρφωσης που έχουν καταβάλει οι ΚΑΕ μέχρι σήμερα.

ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΈΣ ΕΠΙΛΟΓΈΣ ΓΙΑ ΤΑ ΕΛΑΦΡΆ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΆ ΟΧΉΜΑΤΑ 2025

ΑΠΑΛΛΑΓΗ: Έχοντας υπόψη την ιδιαίτερη κατάσταση της αγοράς ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων και ακόμη περισσότερο την δύσκολη κατάσταση με τη μέχρι στιγμής απορρόφηση των ηλεκτροκίνητων φορτηγών από την αγορά, χρειάζονται πολλαπλές ευελιξίες (τουλάχιστον τόσο σταδιακή εισαγωγή όσο και 5ετής αρχή μέσου όρου) που πρέπει να εισαχθούν για τα ελαφρά φορτηγά αυτοκίνητα προκειμένου να διασφαλιστούν οι ελαφρύνσεις του 2025 και να αποφευχθεί η καταβολή κυρώσεων λόγω μη συμμόρφωσης των φορτηγών.