![ACEA - ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ](https://topspeed.gr/wp-content/uploads/2025/02/ACEA-EU.jpg)
Η πρώτη συνεδρίαση ACEA – ΕΕ για τον στρατηγικό διάλογο για την automotive industry έλαβε χώρα εχτές 12/2/2025, θέτοντας στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, τις υποδομές και την τεχνολογική ουδετερότητα.
Ειδικότερα, στις 12 Φεβρουαρίου πραγματοποιήθηκε η πρώτη από τις θεματικές συζητήσεις στρογγυλής τραπέζης μεταξύ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και εκπροσώπων της αυτοκινητοβιομηχανίας στο πλαίσιο του στρατηγικού διαλόγου που ξεκίνησε η Ursula von der Leyen, με στόχο την κατάρτιση ενός σχεδίου δράσης με μέτρα και πρωτοβουλίες που θα συμβάλουν στην αντιμετώπιση της κρίσης στον τομέα.
Μια σύνοδος εργασίας αφιερωμένη κυρίως στην αγορά και τις υποδομές, κατά την οποία οι κατασκευαστές και οι προμηθευτές επισήμαναν τις «κοινές ανησυχίες» και πρότειναν «δράσεις που πρέπει να εφαρμοστούν άμεσα» για να διορθωθεί η χαμηλότερη από την αναμενόμενη ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Μια συνάντηση την οποία ο Επίτροπος για το κλίμα Wopke Hoekstra χαρακτήρισε «εποικοδομητική».
Χρειάζονται κίνητρα
«Σχεδόν το 60% των σταθμών φόρτισης βρίσκονται σε τρεις μόνο χώρες» και αυτό είναι μόνο ένα από τα προβλήματα που επισημάνθηκαν στο τραπέζι, διευκρίνισε η Acea σε δελτίο τύπου σχολιάζοντας τον πρώτο «γύρο». Παίρνοντας αφορμή από την πρόταση του Σολτς στο φόρουμ του Νταβός, η ένωση κατασκευαστών ζητά επίσης «τη θέσπιση κινήτρων αγοράς και φορολογικών ελαφρύνσεων σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο για την τόνωση της ζήτησης» των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Σταματήστε τα πρόστιμα
«Αν η ΕΕ θέλει να ξεπεράσει την τρέχουσα κρίση ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας και για να αυξηθεί η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα, πρέπει να εφαρμόσει πολιτικές που θα καθοδηγούνται από την αγορά και όχι πρόστιμα», επαναλαμβάνει η Sigrid de Vries, γενική διευθύντρια της ACEA. «Ζητήσαμε εκ νέου την άμεση αναστολή των κυρώσεων CO2 και την αναθεώρηση του κανονιστικού πλαισίου για τις υποδομές εναλλακτικών καυσίμων, το οποίο εξακολουθεί να είναι πολύ ελλιπές. Υποστηρίξαμε επίσης τη θέσπιση ενός συστήματος κινήτρων σε ευρωπαϊκό επίπεδο».
Τεχνολογική ουδετερότητα
Το τελευταίο σημείο που θίχτηκε στην πρώτη συνάντηση του διαλόγου αφορά την τεχνολογική ουδετερότητα, με στόχο την ισότιμη αποδοχή κάθε λύσης (δηλαδή όχι μόνο της ηλεκτρικής) που μπορεί να συμβάλει στην επίτευξη των περιβαλλοντικών στόχων. «Οι υποδομές και τα κίνητρα είναι σημαντικά, αλλά δεν μπορούμε να κάνουμε διακρίσεις εις βάρος οποιασδήποτε τεχνολογίας», εξηγεί ο Benjamin Krieger, γενικός γραμματέας της Clepa, της ευρωπαϊκής ένωσης προμηθευτών. «Η απαλλαγή των μεταφορών από τις ανθρακούχες εκπομπές απαιτεί την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση της ευρωπαϊκής πρωτοπορίας στη μηχανική και την καινοτομία».