Η Fiat νοσταλγεί την «χρυσή εποχή» του Lingotto και αναβιώνει ακόμα ένα θρυλικό μοντέλο της, το 600, πλέον ως ένα στιλάτο B-SUV με ρετρό χαρακτηριστικά και προσανατολισμό τον τρόπο ζωής της ιταλικής κουλτούρας των fifties και sixties. Στο Topspeed.gr είχαμε την ευκαιρία να οδηγούμε στην καθιερωμένη εβδομαδιαία συμβίωση μας το υβριδικό 600 των 100 ίππων στην κορυφαία εξοπλιστική έκδοση La Prima με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.
Το «φιλελεύθερο πνεύμα»
Το καινοτόμο για την εποχή δημιούργημα του Dante Giocasta, παρουσιάστηκε το 1955 και αποτέλεσε την πηγή έμπνευσης για το μικρότερο 500 δύο χρόνια αργότερα. Η εμπορική του επιτυχία ήταν τόσο μεγάλη, με 2.695.197 μονάδες μέχρι το 1969 που σταμάτησε η παραγωγή του, ενώ κατασκευάστηκε επίσης με τα σήματα της γερμανικής NSU, της Seat και της Zastava, κατόπιν άδειας από την Fiat.
Ωστόσο, σε μια εποχή που μεσουρανούσαν τα λεγόμενα «αυτοκίνητα του λαού», όπως το Volkswagen Beetle, το Citroën 2CV και το Renault 4, η Fiat δία στόματος του «δικηγόρου», όπως ήταν το παρατσούκλι του, Gianni Agnelli, δεν αποδέχτηκε ποτέ αυτόν τον χαρακτηρισμό, παρότι ήταν ένα προσιτό προϊόν. Αντιθέτως, το προίκισε με «φιλελεύθερο πνεύμα», θεωρώντας πως τόσο το 600, όσο και το 500, δεν απευθύνονται σε κάποια κοινωνική τάξη, αλλά είναι ιδανικά τόσο για τον εργάτη και τη νοικοκυρά, όσο και για τον γιατρό και τον δικηγόρο. Ακόμα και για τον βιομήχανο. Άλλωστε, ο Έλληνας κροίσος και εγκάρδιος φίλος του, Αριστοτέλης Ωνάσης είχε στην συλλογή του ένα σπάνιο Fiat 600 Jolly.
Σύγχρονη φιλοσοφία – ρετρό αισθητική
Οι σχεδιαστές της Fiat δεν στάθηκαν σε μια ακόμα αναβίωση, αλλά συνδύασαν κλασικές λεπτομέρειες του Fiat 600 με εκείνες του σύγχρονου 500e, εστιασμένες στην μόδα της εποχής, που θέλει πεντάθυρα B-SUV μοντέλα.
Ειδικότερα, το μπροστινό μέρος είναι μια διευρυμένη εξέλιξη των διαχρονικών χαρακτηριστικών του 500e , με πιο κυκλικό σχήμα και εμπλουτισμένο με λεπτομέρειες από το 600 του 1955. Τα Matrix led φωτιστικά σώματα, πλέον έχουν ελλειπτικό σχήμα και με τα μικρότερα στο κάτω μέρος, να σχηματίζουν το γνώριμο όμορφο Italian Pop Culture πρόσωπο.
Το τόξο οροφής σχηματίζει μια κομψή σιλουέτα με επίσης ρετρό χαρακτηριστικά που ακροβατεί μεταξύ των κλασικών Hatchback και των Crossovers, το οποίο παίρνει ζωντάνια από τις καμπύλες επιφάνειες και τα στοχευμένα νεύρα στο κάτω μέρος του αμαξώματος.
Στο πίσω μέρος σχηματίζεται μία «καμπούρα», με κλίση αντίστοιχη του αρχέγονου μοντέλου. Τα μικρά κάθετα φωτιστικά σώματα με γραφικά Led και επινικελωμένα στοιχεία, είναι μια ακόμα ρετρό αναφορά στο μοντέλο του 1955.
Το συνολικό αποτέλεσμα είναι η επίτευξη ρετρό αισθητικής με σύγχρονη φιλοσοφία, ώστε το αυτοκίνητο να εστιάζει στις σημερινές ανάγκες και καταναλωτικές συνήθειες της εποχής.
Οι σχεδιαστές πέτυχαν να το διαφοροποιήσουν από τον ανταγωνισμό, καθώς η σιλουέτα ακροβατεί μεταξύ ενός κλασικού Hatchback και σύγχρονου SUV, δικαιολογώντας περισσότερο τον χαρακτηρισμό του ως B-Crossover.
Η εξέλιξη της κλασικής φινέτσας
Στην καμπίνα κυριαρχούν τα σχήματα της δεκαετίας του 1950 ως φυσική εξέλιξη, εναρμονισμένα στην σύγχρονη εποχή, συνθέτοντας έναν φιλόξενο διάκοσμο.
Η συναρμογή και η ποιότητα υλικών και κατασκευής βρίσκονται στην κορυφή της Mainstream αγοράς. Ειδικά στην έκδοση La Prima της δοκιμής αφήνουν μια Premium αισθητική, με την Fiat να εξαργυρώνει στο ακέραιο την επιτυχία της γκάμας των μοντέλων που δίνουν έμφαση στο συναίσθημα.
Σχεδιαστικά το οβάλ ταμπλό ακολουθεί την φιλοσοφία του 500e με την ρετρό αισθητική της δεκαετίας του 1950. Αναλογικά μεγαλύτερο και με αναφορές στο 600 του 1955.
Κεντρικά δεσπόζει η οθόνη του προηγμένου συστήματος πολυμέσων 10,25 ιντσών και ακριβώς από κάτω τα πλήκτρα του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων.
Πίσω από το μίνιμαλ ρετρό τιμόνι, έχει τοποθετηθεί ο οβάλ ψηφιακός πίνακας οργάνων με την οθόνη των 7 ιντσών, πετυχαίνοντας ένα ταξίδι στο παρελθόν, στοχεύοντας στη νοσταλγία και την αίσθηση των Fifties με μοντέρνο υπόβαθρο.
Η διαχείριση του εσωτερικού χώρου είναι σωστή με έξυπνες θήκες και ικανοποιητικά επίπεδα πρακτικότητας που φτάνουν τα 15 λίτρα. Οι χώροι είναι οι απαιτούμενοι και ειδικά οι πίσω, ώστε να μπορεί να μεταφέρει τρεις ενηλίκους ψηλόσωμους επιβάτες ακόμα και για τα πόδια τους.
Εργονομικά είναι προσαρμοσμένο στις ανάγκες του οδηγού, με τους διακόπτες σε σωστά σημεία και λειτουργίες με γρήγορη πληροφόρηση προκειμένου να διατηρεί την προσοχή του στον δρόμο.
Όσον αφορά την άνεση, τα όμορφα καθίσματα από συνθετικό δέρμα με το λογότυπο της Fiat παρέχουν πολύ καλή οσφυϊκή και πλευρική στήριξη. Επιπλέον, η θέση του οδηγού στην έκδοση La Prima διαθέτει λειτουργία μασάζ.
Επιπλέον η κορυφαία έκδοση της δοκιμής μας εφοδιάζεται με νυχτερινό Ambient φωτισμό… επιλογής χρωμάτων, δημιουργώντας μια χαλαρή νυχτερινή ατμόσφαιρα, την οποία ο CEO της εταιρείας, Olivier Francois χαρακτήρισε ως «χρωματοθεραπεία».
Ο όγκος του χώρου αποσκευών αγγίζει τα 385 λίτρα, ενώ με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλωμένες φτάνει τα 1.256 lt.
Ιδανικό για την καθημερινότητα
Κάτω από το καπό του Fiat 600 φιγουράρει το γνωστό ήπια υβριδικό κινητήριο σύνολο της Stellantis που αποτελείται από έναν τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα των 1.2 λίτρων απόδοσης 100 ίππων και 205 Nm ροπής, που συνδυάζεται με σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα 48V, ενσωματωμένο στη μετάδοση, απόδοσης 29 ίππων, που παίρνει ενέργεια από μπαταρία ιόντων λιθίου (Li-Ion) και συνεργάζεται με το νέο αυτόματο κιβώτιο eDCT διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων. Ο κινητήρας λειτουργεί στον κύκλο Miller, πετυχαίνοντας την καλύτερη δυνατή απόδοση σε συνάρτηση με την οικονομία. Μια λύση ιδανική για την καθημερινότητα.
Βόλτες με στυλ
Όλα τα παραπάνω στοιχεία συντελούν πως πρόκειται για ένα ενδιαφέρον αυτοκίνητο, ξεκινώντας από τον σχεδιασμό, το εσωτερικό και το κινητήριο σύνολο, υποσχόμενο μια διαφορετική οδηγική εμπειρία.
In the city αναδεικνύει τον διαχρονικό αστικό προσανατολισμό της Fiat. Ευέλικτο και ευκολοδήγητο, με εξαιρετική περιμετρική ορατότητα το Fiat 600 ανταποκρίνεται με επιτυχία στην αποστολή του. Οδηγώντας κάτω από τα 30 χιλιόμετρα, το B-SUV της Fiat κινείται αμιγώς ηλεκτρικά, εκμηδενίζοντας την κατανάλωση, κάνοντας το τον καλύτερο σύμμαχο για την τσέπη. Επίσης, το Design του το καθιστά ένα όχημα Eye Catching, τραβώντας πάνω του τα βλέμματα των περαστικών.
In the mountain and rural network θα αποτελέσει μια ευχάριστη έκπληξη με πλεονέκτημα το στιβαρό πλαίσιο CMP της Stellantis. Το αυτοκίνητο χάρη στην μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης, είναι εξαιρετικά άνετο και δεν αφήνει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος να περάσουν στην καμπίνα και να «ανησυχήσουν» τους επιβάτες, παρά τις προβλέψιμες κλίσεις στις στροφές. Πετυχαίνει έτσι ικανοποιητικό πάτημα. Τα φρένα είναι επίσης άμεσα. Τέλος οι αλλαγές σχέσεων στο αυτόματο κιβώτιο DCT, γίνονται στον σωστό χρόνο, λειτουργώντας ιδανικά, περιορίζοντας την απόκριση του κινητήρα, καθώς οι 100 ίπποι είναι μεν λίγοι, ωστόσο το αυτοκίνητο ανταποκρίνεται στις μεταφορικές ανάγκες. Προφανώς και δεν είναι σπορ, ούτε στοχεύει στην οδική ευχαρίστηση και τις επιδόσεις, δεδομένου πως πρόκειται για ένα αυτοκίνητο βόλτας και χαλαρών αποδράσεων, εστιάζοντας στην άνεση και την ασφάλεια.
On the motorway αξιοσημείωτη είναι η ποιότητα κύλισης και ηχομόνωση, σε βαθμό που πρώτη φορά συναντάμε σε ένα αυτοκίνητο της τορινέζικης εταιρείας ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες, καθιστώντας το ορόσημο για την μάρκα. Το αυτοκίνητο είναι ευχάριστο και ποιοτικό, με στόχο το άνετο ταξίδι.
General πρόκειται για ένα πολύ ισορροπημένο αυτοκίνητο βόλτας, χωρίς δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης. Εντούτοις είναι ευχάριστο με έναν δικό του ξεχωριστό τρόπο. Το υβριδικό σύστημα λειτουργεί υποδειγματικά με καταναλώσεις κοντά στα 5.1 λίτρα / 100 χιλιόμετρα στο επαρχιακό δίκτυο και στον αυτοκινητόδρομο. Στον αστικό ιστό αγγίζει τα 7.1 λίτρα στα 100 χλμ με την μέση συνδυασμένη κατανάλωση να δείχνει 6.1 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.
Για πιστούς στην φιλοσοφία της μάρκας
Ο στόχος της Fiat σύμφωνα με τον διευθύνων σύμβουλο της εταιρείας του Τορίνο είναι η μετατόπιση των παραδοσιακών πελατών της που ασπάζονται την φιλοσοφία της μάρκας, στο B-segment από το Α. Όποτε εστιάζει σε όσους δίνουν έμφαση στο στυλ και την φινέτσα, αλλά έχοντας επιπλέον ανάγκες δεν μπορούν να ικανοποιηθούν από το μικρό 500, αλλά κινούνται κυρίως εντός αστικού ιστού και θέλουν ένα αυτοκίνητο για χαλαρές βόλτες, που παράλληλα να τραβάει τα βλέμματα και να είναι ευχάριστο για αποδράσεις.
Mainstream ή Premium
Το «φιλελεύθερο πνεύμα» αποκαλύπτεται και στην τιμολογιακή πολιτική με δύο επίπεδα εξοπλισμού. Το Hybrid ξεκινάει από 23.990€ με την προωθητική ενέργεια της ελληνικής αντιπροσωπείας, στοχεύοντας την Mainstream αγορά, ενώ η πλούσια έκδοση La Prima αγγίζει τις 28.700€ με το όφελος της προωθητικής ενέργειας η οποία έμμεσα τίθεται ως Premium επιλογή, αγκαλιάζοντας ολόκληρο το φάσμα της αγοράς.
Technical characteristics
AMAXOMA |
|
Press |
SUV – Crossover |
Seats |
5 |
Doors |
5 |
CONSUMPTION - EMISSIONS - SUBSIDIES |
|
Average combined fuel consumption (WLTP) |
4.8-4.9 l/100 km |
CO2 emissions (WLTP) |
109 g/km |
Fuel type |
Petrol |
Acceleration 0 - 100 km/h |
10.8 δευτ |
Maximum speed |
184 km/h |
Exhaust Gas Specifications |
Euro 6e |
Weight/power ratio |
12.8 κιλά/Hp, 78.4 Hp/τόνος |
Weight/torque ratio |
6.2 κιλά/Nm, 160.8 Nm/τόνος |
ENGINE TOTAL |
|
INTERNAL COMBUSTION ENGINE |
|
Power per litre of displacement |
83.4 Hp/l |
Rated motor torque |
205 Nm @ 1750 rpm. |
Engine layout |
Forward, transverse |
Engine model/code |
HN09 |
Engine casing |
1199 cm3 |
Number of cylinders |
3 |
Engine configuration |
in a row |
Number of valves per cylinder |
4 |
Fuel injection system |
Direct spraying |
Engine suction |
Turbocharger , Intercooler |
ELECTRIC MOTOR |
|
Electric power |
29 Hp |
Electric motor position |
Embedded in the transmission |
Type of electric motor |
Modern |
BATTERY |
|
Battery voltage |
48 V |
Battery technology |
Lithium-ion (Li-Ion) |
HEIGHT AND WEIGHT |
|
Weight |
1275 κιλά |
Maximum payload |
485 kg |
Minimum volume of luggage space |
385 l |
Maximum volume of luggage space |
1256 l |
Fuel tank capacity |
44 l |
Permissible towing capacity with brakes (12%) |
1100 kg |
DIMENSIONS |
|
Length |
4171 mm |
Width |
1781 mm |
Height |
1536 mm |
Wheelbase |
2557 mm |
Minimum turning diameter (turning diameter) |
10.5 m |
ARCHITECTURE |
|
Movement |
On the front axle |
Number of ratios and type of gearbox |
6 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DCT |
Front suspension |
Independent McPherson type |
Rear suspension |
Εγκάρσιος σταθεροποιητής , συστροφή |
Front brakes |
Δίσκοι , 302×26 mm |
Rear brakes |
Δίσκοι , 249×10 mm |
Auxiliary systems |
ABS (Anti-lock Braking System) |
Type of address |
Management chukrania (with teeth) |
Steering system |
Electric Steering Wheel |
Wheels |
215/65 R16 ή 215/60 R17 ή 215/55 R18 |