Θετικό πρόσημο στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πέτυχε η Greek market αυτοκινήτου, λόγω των επιδοτήσεων του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ», παρά την συνολική πτώση των ταξινομήσεων. Αντιθέτως, τα πλήρως υβριδικά αυτοκίνητα «καλπάζουν σε πωλήσεις .
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA, η ελληνική αγορά σημείωσε πτώση κατά (-15,3%) σε σχέση με τον περασμένο Σεπτέμβριο με 9,661 ταξινομήσεις έναντι 11,401 πέρσι και αναλύεται ως εξής:
Συγκεκριμένα πουλήθηκαν 865 αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, έναντι 755 σημειώνοντας αύξηση (+14.6%) σημαντική μείωση στα επαναφορτιζόμενα υβριδικά αυτοκίνητα κατά (-32,7%) με 734 έναντι 1,090 πέρσι. Τα πλήρως υβριδικά αυτοκίνητα καλπάζουν με αύξηση (+35,7%) με 4,503 μονάδες, έναντι 3,318 τον περασμένο Σεπτέμβριο. Αύξηση (+ 35,6%) για τα εναλλακτικά καύσιμα με 472 ταξινομήσεις έναντι 348. Τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα χάνουν σημαντικό μερίδιο με 2,773 ταξινομήσεις, αντί 4,585 πέρσι, με πτώση κατά (-39.5) ενώ τα Diesel με μόλις 314 πωλήσεις έναντι 1,305 πέρσι, γνωρίζουν πρωτόγνωρη πτώση κατά (-75.9%).
Ανάλυση
Οι γενναίες επιδοτήσεις του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ» του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, κάνουν το θαύμα τους και διατηρούν το ενδιαφέρον των Ελλήνων καταναλωτών για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, παρά την πτώση που συναντάμε στις περισσότερες χώρες της ΕΕ. Οι πλέον λίγες προτάσεις που υπάρχουν στα Diesel αυτοκίνητα είναι ο κύριος λόγος της κατακόρυφης πτώσης, ενώ συνολικά το ελληνικό κοινό συνδυάζει την αυτονομία με την οικονομία, επιλέγοντας τα πλήρως υβριδικά αυτοκίνητα.