Η Škoda έχει καθιερωθεί στη συνείδηση του κόσμου ως μια μάρκα που ξεχωρίζει για την σχέση τιμής αξίας! Το δημοφιλές Škoda Fabia δεν θα μπορούσε να μην ενστερνιστεί αυτήν την φιλοσοφία! Στην καθιερωμένη εβδομαδιαία συνύπαρξη, είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε το βασικό μοντέλο με τον TSI του 1.0 λίτρου και των 110 ίππων!
Meet
Η Škoda μας σύστησε το Fabia τον Σεπτέμβριο του 1999 στα πλαίσια της Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, ως τον αντικαταστάτη του γερασμένου Felicia. Βασίζονταν στο VW Polo MK4, με το οποίο μοιραζόταν το πλαίσιο A04 platform. Το 2007 παρουσιάστηκε η δεύτερη γενιά και το 2014 η τρίτη, ώσπου το 2021 αποκαλύφθηκε η τέταρτη και τρέχουσα γενιά του μοντέλου, βασισμένη πλέον στο πλαίσιο MQB platform του VW Group, ατενίζει τον στίβο των πωλήσεων με αισιοδοξία!
External design
Η σχεδιαστική φιλοσοφία των μεγαλύτερων μοντέλων της τσέχικης εταιρείας, έχει επηρεάσει και το Fabia, σχηματίζοντας μια όμορφη, αλλά συντηρητική σιλουέτα ενός Hatchback!
Εμφανώς μεγαλύτερη σε διαστάσεις από το μοντέλο που αντικαθιστά, η νέα Škoda Fabia ξεχωρίζει στο εμπρός μέρος από τη μεγάλη πολυγωνική μάσκα που πλαισιώνεται από τραπεζοειδείς LED προβολείς, ενώ το κυρτό καπό με τα νεύρα, του προσδίδει ένα άγριο και σοβαρό παρουσιαστικό, αποπνέοντας έντονο δυναμισμό!
Λιτές και έντονες γραμμές συνθέτουν ένα κλασικό προφίλ, χωρίς ακρότητες. Το οριζόντιο νεύρο που ξεκινάει από το εμπρός φωτιστικό σώμα και καταλήγει στο πίσω, διασχίζει τις πόρτες, τονίζοντας τις λεπτομέρειες!
Στο πίσω μέρος η ελαφρά κυρτή πέμπτη πόρτα καταλήγει στον προφυλακτήρα, δημιουργώντας ένα χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, αυξάνοντας τα επίπεδα πρακτικότητας! Τα οριζόντια φωτιστικά σώματα σε σχήμα δείκτη χεριού με γραφικά LED, δίνουν μια μοντέρνα εμφάνιση, ενώ η διακριτική αεροτομή στο τέλος της οροφής, είναι το απαραίτητο σπορτίφ χαρακτηριστικό!
Internal
Σε αντίθεση με την συντηρητική σχεδίαση του εξωτερικού, η καμπίνα δείχνει μοντέρνα και ευχάριστη, με τους σχεδιαστές της Škoda να έχουν επιβληθεί με φροντίδα το φινίρισμα!
Καλή ποιότητα μαλακών υλικών και συναρμογή συνθέτουν έναν όμορφο εσωτερικό χώρο!Κεντρικά στο ταμπλό δεσπόζει η οθόνη του συστήματος ψυχαγωγίας 9,2 ιντσών, υψηλής ευκρίνειας και αρκετά εύχρηστη! Το Infotainment είναι συμβατό με Android Auto και Apple Air Play!
Πλήρως ψηφιακός και ο πίνακας οργάνων πίσω από το τιμόνι, σε οθόνη TFT 10,25 ιντσών!
Η σχεδίαση είναι λιτή με καθαρές γραμμές, δίνοντας έμφαση στην εργονομία, έχοντας τοποθετημένα τα πάντα (διακόπτες και οθόνη) στην υπηρεσία του οδηγού, ώστε να διατηρεί την προσοχή του στον δρόμο! Ενώ στα πλαϊνά μέρη του πλαισίου του καντράν, αναγράφεται η λέξη “Fabia”!
Η διχρωμία με τις πορτοκαλί λεπτομέρειες και τον βραδινό διακριτικό φωτισμό, που πρώτη φορά εξοπλίζεται ένα Škoda, βοηθάει τους επιβάτες να χαλαρώσουν!
Τα καθίσματα προσφέρουν πολύ καλή στήριξη του σώματος των επιβατών, ενώ οι έξυπνες λύσεις είναι άπλετες σε ένα “Supermini” που στοχεύει στην πρακτικότητα!
Ο χώρος αποσκευών της Fabia είναι από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία με 380 λίτρα, ενώ με τα καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα αγγίζει τα 1.190 λίτρα!
Driving set
Το αυτοκίνητο παίρνει κίνηση στους μπροστινούς τροχούς από τον γνώριμο τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα του VW Group του 1.0 λίτρου απόδοσης 110 ίππων και 200 Nm ροπής, ο οποίος συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων!
On the road
Τα Hatchback του B-Segment παραμένουν πάντα επίκαιρα, συνδυάζοντας χώρους και οδηγική συμπεριφορά σε συμπαγείς διαστάσεις. Η Fabia, δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση. Ήρθε η ώρα να την ανακαλύψουμε σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης!
In the city επιβεβαιώνει τον καθαρά αστικό του χαρακτήρα. Οι συμπαγείς διαστάσεις αποτελούν πλεονέκτημα για κίνηση στον αστικό ιστό! Ευκολοδήγητο και ευχάριστο, αρκετά ευέλικτο και νευρικό, φαντάζει ιδανικό για καθημερινή χρήση στον αστικό ιστό, ικανοποιώντας στο ακέραιο όλες τις μεταφορικές ανάγκες, χάρη στους γενναιόδωρους χώρους!
Στο ορεινό και επαρχιακό δίκτυο αναδεικνύεται το στιβαρό πλαίσιο MQB, του Volkswagen Group. Το αυτοκίνητο πατάει πολύ καλά στο δρόμο, ενώ η μαλακή ανάρτηση δεν αφήνει τις κακοτεχνίες του δρόμου να περάσουν στην καμπίνα! Είναι ένα αυτοκίνητο που προσφέρει ικανοποίηση στον μέσο οδηγό, δεν προκαλεί για οδήγηση στα όρια, ενώ προσανατολίζεται στην ασφάλεια. Τα φρένα και το τιμόνι είναι άμεσα, ενώ οι κλίσεις στις στροφές περιορισμένες!
On the motorway υπόσχεται κορυφαία ποιότητα κύλισης για την κατηγορία και ικανοποιητική ηχομόνωση, αποτέλεσμα του χαμηλού συντελεστή αεροδυναμικής, μόλις 0,28 Cx η οπισθέλκουσα! Ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες παραμένει σταθερό και άνετο, βγάζοντας και έναν ανέλπιστο ταξιδιάρικο χαρακτήρα!
General διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης, ανάλογα με τις διαθέσεις και τις ανάγκες του οδηγού! Το ECO για μέγιστη οικονομία, το Normal και το Sport, με το οποίο αλλάζει η χαρτογράφηση του κινητήρα, για πιο δυναμική οδήγηση! Το αυτοκίνητο παρέμεινε εξαιρετικά οικονομικό με την μέση κατανάλωση να αγγίζει τα 7,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Ωστόσο στον αυτοκινητόδρομο και στο επαρχιακό δίκτυο ο δείκτης ήταν αισθητά χαμηλότερος, φτάνοντας τα 6,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα! Ένα ισορροπημένο αυτοκίνητο με ικανοποιητική οδηγική συμπεριφορά, το οποίο αφήνει ευχάριστες εντυπώσεις!
Who it is aimed at
Η Škoda με την εμπειρία της στο να κατασκευάζει αυτοκίνητα εστιασμένα στη σχέση τιμής / αξίας, δημιούργησε ένα πολύ καλό αστικό Hatchback, το οποίο θα εκτιμηθεί από όσους κινούνται καθημερινά εντός του αστικού ιστού. Έχουν αυξημένες μεταφορικές ανάγκες και δεν θέλουν να υπερβούν τον προϋπολογισμό τους στην αγορά καινούργιου αυτοκινήτου! Επιθυμούν την άνεση και την ποιότητα, ενώ δεν θα αφήσουν ανεκμετάλλευτες τις ευκαιρίες για αποδράσεις!
Price
Η Škoda προσφέρει την βασική Fabia των 80 ίππων από 14.990€ στην βασική έκδοση Active, ενώ με τον TSI του 1.0 λίτρου και απόδοσης 110 ίππων, η τιμή ξεκινάει από 17.500€ με το πακέτο εξοπλισμού Ambition. Το αυτοκίνητο της δοκιμής στην έκδοση Style κοστίζει 18.990€!
Technical characteristics
AMAXOMA |
|
Press |
Hatchback |
Seats |
5 |
Doors |
5 |
CONSUMPTION - EMISSIONS - SUBSIDIES |
|
Average combined fuel consumption (WLTP) |
5.1 l/100 km |
CO2 emissions (WLTP) |
117 g/km |
Fuel type |
Petrol |
Acceleration 0 - 100 km/h |
9.7 δευτ |
Maximum speed |
205 km/h |
Exhaust Gas Specifications |
Euro 6 AP |
ENGINE |
|
Power |
110 Hp |
Power per litre of displacement |
110.1 Hp/l |
Torque |
200 Nm @ 2000-3000 σ.α.λ. |
Engine layout |
Forward, transverse |
Engine model/code |
EA211 evo / DLAC |
Engine casing |
999 cm3 |
Number of cylinders |
3 |
Engine configuration |
In series |
Number of valves per cylinder |
4 |
Fuel injection system |
Direct spraying |
Engine suction |
Turbocharger , Intercooler |
HEIGHT AND WEIGHT |
|
Minimum volume of luggage space |
380 l |
Maximum volume of luggage space |
1190 l |
Fuel tank capacity |
40 l |
Permissible towing capacity with brakes (12%) |
1100 kg |
DIMENSIONS |
|
Length |
4108 mm |
Width |
1780 mm |
Height |
1459 mm |
Wheelbase |
2564 mm |
Front track |
1525 mm |
Back trace |
1509 mm |
Forward prop |
809 mm |
Back prop |
735 mm |
Distance from the ground |
138 mm |
Drag coefficient (Cd) |
0.278-0.315 |
Minimum turning diameter (turning diameter) |
10.4 m |
ARCHITECTURE |
|
Movement |
On the front wheels |
Number of ratios and type of gearbox |
6 speeds, manual transmission |
Front suspension |
Independent McPherson type |
Rear suspension |
Ημιάκαμπτος άξονας |
Front brakes |
Ventilated trays |
Auxiliary systems |
ABS (Anti-lock Braking System) |
Type of address |
Management chukrania (with teeth) |
Steering system |
Electric Steering Wheel |
Wheels |
185/65 R15 ή 195/55 R16 ή 215/45 R17 ή 215/40 R18 |
photo gallery