Live the Movement in the streets

The new BMW M5 is tested at the Nürburgring

Ο V8 θα παραμείνει, αλλά θα πλαισιωθεί από έναν ηλεκτροκινητήρα

Είμαστε μήνες μακριά από τη γνωριμία με την όγδοη γενιά της BMW Σειρά 5 Sedan και το πλήρως ηλεκτρικό αδελφάκι της i5. Οι εκδόσεις M Performance, πιθανότατα μια M560e plug-in υβριδική και μια ηλεκτρική i5 M60, θα παρουσιαστούν φέτος, αλλά η κανονική M είναι απίθανο να παρουσιαστεί μέχρι το 2024. Εν τω μεταξύ, το τμήμα M βρέθηκε στο και γύρω από το Nürburgring να δοκιμάζει ένα καμουφλαρισμένο πρωτότυπο που φαινόταν να έχει το τελικό αμάξωμα παραγωγής.

Από τη σχεδίαση των εξειδικευμένων για την M πλευρικών καθρεπτών και τις τετραπλές απολήξεις της εξάτμισης μέχρι τους φαρδείς γοφούς και τον επιθετικό σχεδιασμό του μπροστινού προφυλακτήρα, είναι εύκολο να καταλάβουμε ότι έχουμε να κάνουμε με την κορυφαία σειρά 5 Series. Τα αυτοκόλλητα “Electrified Vehicle” μας θυμίζουν ότι η νέα M5 (κωδική ονομασία G90) θα διαθέτει plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης. Θα χρησιμοποιεί μια προσαρμογή της διάταξης PHEV που παρουσιάστηκε στην XM, αλλά με λίγο περισσότερη ισχύ.

Ενώ η βασική XM αποδίδει 644 ίππους, η M5 της επόμενης γενιάς αναμένεται να έχει ισχύ περίπου 700 ίππους. Θα πρέπει να μοιράσει τη διαφορά μεταξύ της βασικής XM και της επερχόμενης XM Label Red με την πανίσχυρη απόδοση των 738 ίππων. Οι φήμες λένε ότι το σούπερ σεντάν θα είναι η μόνη έκδοση της ανανεωμένης Σειράς 5 που θα διατηρήσει τον V8 κινητήρα, καθώς η M550i καταργείται.

Στην καρδιά της νέας M5 θα βρίσκεται ο κινητήρας “S68” της BMW, ένας twin-turbo V8 4,4 λίτρων που χρησιμοποιείται ήδη σε πολλά άλλα αυτοκίνητα πέρα από την XM. Μιλάμε για τις X5/X6 M60i, X5/X6 M Competition, X7 M60i και την 760i. Η προσθήκη ενός ηλεκτροκινητήρα, μιας μπαταρίας ιόντων λιθίου και του υπόλοιπου υλικοτεχνικού εξοπλισμού που σχετίζεται με την PHEV θα συνεπάγεται με αύξηση του βάρους. Δεν περιμένουμε ότι η M5 θα είναι τόσο βαριά όσο η XM των 6.000+ κιλών, αλλά σίγουρα θα προσθέσει κάποιο βάρος σε σύγκριση με το απερχόμενο μοντέλο, το οποίο ξεπερνά τα 4.300 κιλά στη ζυγαριά.

Αν και οι λάτρεις θα χλευάσουν την ιδέα μιας M5 με θύρα φόρτισης, θα εκτιμήσουν ωστόσο την επιστροφή της Touring. Το αφεντικό της BMW M, Frank van Meel, έχει ήδη πει ότι θα πρέπει να έχουμε τα μάτια μας ανοιχτά για μια M5 wagon στο Nürburgring. Η τρίτη έκδοση της M5 με μακριά οροφή μετά την εξαιρετικά σπάνια E34 και την E61 με V10 κινητήρα πιστεύεται ότι θα έχει την εσωτερική κωδική ονομασία G99. Φέρεται να έρχεται στις Ηνωμένες Πολιτείες ως καθυστερημένη απάντηση στο Audi RS6 Avant και την AMG E63 Estate. Θα πρέπει να ακολουθήσει σύντομα τη sedan, ενώ και τα δύο ενδεχομένως να έρθουν για το έτος μοντέλου 2025.

Έχουμε δει αρκετές κατασκοπευτικές φωτογραφίες που απεικονίζουν τόσο την κανονική Σειρά 5 όσο και την M5 και μας έδωσαν την εντύπωση ότι η BMW σχεδιάζει μια εξελικτική σχεδίαση. Ευτυχώς, δεν θα υπάρχει μια υπερμεγέθης μάσκα νεφρών ή διαιρούμενα φωτιστικά σώματα. Στο εσωτερικό, το iDrive 8.5 θα ανανεώσει το ταμπλό με δύο οθόνες και ελάχιστα συμβατικά κουμπιά, αφού οι περισσότερες λειτουργίες θα είναι προσβάσιμες από την οθόνη αφής.

Θα έχουμε καλύτερη εικόνα της M5 όταν η βασική Σειρά 5 κάνει πρεμιέρα αργότερα φέτος.

Η BMW M5 είναι ένα εμβληματικό μοντέλο για τη Βαυαρική εταιρεία, το οποίο εστιάζει στις καυτές επιδόσεις. Η επερχόμενη γενιά με το επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύνολο θα έχει έναν διπλό ρόλο. Αφενός την συμμόρφωση με τα νέα αυστηρά πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro 7, αφετέρου να διατηρήσει τις εντυπωσιακές επιδόσεις να σταθεί δίπλα στον ανταγωνισμό και να διατηρήσει το παραδοσιακό κοινό της, προβάλλοντας τον αυθεντικό χαρακτήρα Μ, με την αγριεμένη εμφάνιση και φυσικά τον ήχο του V8, προτού η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, δώσει ένα τέλος στην εποχή των κινητήρων εσωτερικής καύσης, που γεμίζει με έντονα συναισθήματα τους λάτρεις της αυτοκίνησης!