Έβγαλε “ειδήσεις” η ομιλία του President of Ομίλου Επιχειρήσεων Σαρακάκη at 4ο Συνέδριο Υποδομών & Μεταφορών – ITC 2021. Κατά τη διάρκεια της παρέμβασής του, ο Ιωάννης Δ. Σαρακάκης, μίλησε για το μέλλον της αυτοκίνησης, προβλέποντας σύγκλιση των τιμών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με των συμβατικών, for the αστική κινητικότητα, αλλά ανέδειξε και ένα μελανό σημείο: Κατήγγειλε την αθρόα εισαγωγή μεταχειρισμένων οχημάτων με τροποποιημένα στοιχεία...
Κατά την ομιλία του στην εκδήλωση,η οποία έγινε την περασμένη εβδομάδα στο ΜΕΓΑΡΟ Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο Αθηνών ο κ. Σαρακάκης αναφερόμενος στο μέλλον της αυτοκίνησης and the αστικής κινητικότητας σημείωσε: «Αναμφισβήτητα το μέλλον, όπως μπορούμε σήμερα να το προβλέψουμε, είναι ηλεκτρικό. Η εγχώρια αγορά έχει υποδεχθεί τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα με σχετικό ενθουσιασμό και η ελκυστικότητά τους αναμένεται να βελτιωθεί», ενώ υπογράμμισε ότι τα επόμενα χρόνια θα δούμε και τις τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να συγκλίνουν με αυτές των συμβατικών.
Όπως ανέφερε ο πρόεδρος του Ομίλου Επιχειρήσεων Σαρακάκη, το πρώτο πεντάμηνο του 2021 το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έκλεισε στο 5,3%, όταν το αντίστοιχο διάστημα το 2020 έφθανε μετά βίας το 1%.
Οι εισαγωγές
Στη συνέχεια της ομιλίας του τόνισε ότι, ενόσω σχεδιάζεται ένα μέλλον οικολογικό και αειφόρο, ως μελανό σημείο συνεχίζεται η αθρόα εισαγωγή μεταχειρισμένων οχημάτων, με τροποποιημένα στοιχεία, και ιδιαιτέρως φορτηγών και λεωφορείων, από την Europe. Τα νούμερα, όπως υποστήριξε, είναι εντυπωσιακά και αποκαρδιωτικά: 9 στα 10 φορτηγά που εισάγονται είναι παλαιά και άρα ρυπογόνα.
Στο σημείο αυτό, παρέθεσε τα ακόλουθα statistics στοιχεία: Ενώ η υπόλοιπη Ευρώπη εκσυγχρονίζει τον στόλο της, στην Ελλάδα διατηρείται η μεγάλη ηλικία του στόλου, in the 21,2 χρόνια for the βαρέα φορτηγά ή στα 19,9 for the λεωφορεία, the μεγαλύτερη της Ευρώπης των «27».
«Με μεγάλη ικανοποίηση βλέπουμε το Υπουργείο Μεταφορών να είναι πρόθυμο να σχεδιάσει μέτρα ανανέωσης του υπέργηρου στόλου αυτού», συμπλήρωσε στη συνέχεια.
Ηλεκτρικά και υβριδικά λεωφορεία
Τέλος, για τις αστικές συγκοινωνίες και την επικείμενη προμήθεια των 800 νέων λεωφορείων, ο πρόεδρος του Ομίλου Επιχειρήσεων Σαρακάκη δήλωσε ότι «η αγορά θα ανταποκριθεί στις ανάγκες του διαγωνισμού», υπογραμμίζοντας ότι για πρώτη φορά επιχειρείται η ανανέωση του στόλου, με μεγάλο αριθμό ηλεκτρικών λεωφορείων, τα οποία αναμφισβήτητα αντιπροσωπεύουν το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών και θα αλλάξουν την εικόνα και το περιβάλλον Αθήνας και Θεσσαλονίκης.
Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στα υβριδικά λεωφορεία (full hybrid electric) που αποτελούν μια αξιόπιστη και φιλική προς το περιβάλλον λύση η οποία είναι δοκιμασμένη επί 10 χρόνια στην Ε.Ε. και τις ΗΠΑ. Συγκρινόμενα με τα συμβατικά diesel, τα υβριδικά λεωφορεία επιτυγχάνουν εξοικονόμηση καυσίμου της τάξης του 40% και φυσικά μειωμένη αέρια ρύπανση (-40% CO2 και -50% NOx), χαμηλότερη ηχορρύπανση and κόστος συντήρησης.
Κλείνοντας, τόνισε ότι τα υβριδικά ηλεκτρικά προσφέρουν το βασικό πλεονέκτημα των πετρελαιοκινήτων λεωφορείων, δηλαδή την autonomy και την αξιοποίηση της υφιστάμενης υποδομής υποστήριξης τους.