Μεγάλα νέα για τους Alfisti, πολύ μεγαλύτερα για τους φανατικούς συλλέκτες αυτοκινήτων. Την Παρασκευή, ο οίκος Sotheby’s βγάζει σε δημοπρασία μία από τις μόλις 500 Alfa 75 Turbo Evoluzione που έφτιαξε η Alfa Romeo. Και, όπως αντιλαμβάνεσαι, θα γίνει σφαγή για το ποιος θα αποκτήσει τα περίπου 400 άτια αυτής της πισωκίνητης Alfa…
Γιατί, αν οι “άλλες” 75 Turbo Evoluzione είναι σπάνιες, τότε αυτή, που, σύμφωνα με τον Sotheby’s είναι το επίσημο αυτοκίνητο με το οποίο η Alfa Corse μπήκε στο Group A του WTCC, με τον Nicola Larini στο τιμόνι της, είναι… σπανιότερη. Γι’ αυτό και η τιμή εκκίνησης των 100-120.000 ευρώ, θεωρείται ότι θα ξεπεραστεί για… πλάκα.
Τι είναι όμως η Turbo Evoluzione; Το μακρινό 1987, η Alfa Romeo, δημιούργησε μόλις 500 μονάδες από αυτό το μοντέλο, με σκοπό να ομολογκαριστεί για το Group A του WTCC. Περιέργως, η Turbo Evoluzione, δεν φόραγε τον γνωστό 3λιτρο V6, αλλά τον 1,8 της 75 turbo… υποκυβισμένο. Ναι, καλά διάβασες: Αντί για 1.779 κ.εκ., η χωρητικότητά του ήταν 1.762 κ.εκ.
Και η απόδοση; Η Alfa Romeo έλεγε ότι αποδίδει 152 ίππους στις 5.800 σ.α.λ. και 226 Nm ροπής στις 2.600 σ.α.λ. Παρόλα αυτά, όλος ο κόσμος ψιθύριζε ότι ήταν δυνατότερη. Και, για την ακρίβεια, όσοι την οδηγούσαν, έλεγαν με νόημα ότι “δίνει την αίσθηση ότι είναι κάτι παραπάνω από 170 ίππους“.
Η Turbo Evoluzione, η οποία, σύμφωνα με τα Μέσα της εποχής, ήταν “υπερβολικά επιθετική στην εμφάνιση” ήταν το “μεγάλο στοίχημα της Alfa Corse. Η συγκεκριμένη, με τον αριθμό 22 (όλες, φυσικά, από τις 500, ήταν αριθμημένες) δεν ήταν βέβαια ίδια με τις υπόλοιπες. Η αγωνιστική ομάδα της Alfa Romeo που την είχε “περιποιηθεί” για να τρέξει στο WTCC με τα μεγαλύτερα ονόματα της εποχής, έλεγε ότι αποδίδει 326 ίππους. Σήμερα, ο Sotheby’s διαρρέει ότι η απόδοσή της κυμαίνεται στους 400.
Αν η Alfa 75 Turbo Evoluzione, που για κάποιους δημιουργήθηκε ως το αντίπαλο δέος της BMW M3 E30 και του Ford Sierra, χαρακτηριζόταν ως “ιδιαίτερα δύστροπη” στη συμπεριφορά της, λόγω των απότομων αντιδράσεων και της γρήγορης εναλλαγής από την υποστροφή στην υπερστροφή, μπορεί να σκεφτεί κανείς τι θα κάνει η συγκεκριμένη, extreme Evoluzione. Και πόσα “χέρια” χρειάζεται κανείς για να την οδηγήσει όπως της πρέπει.
Δες εδώ τον Davide Cironi να δαμάζει μια από τις 500 TE και να ομολογεί ότι “δεν τις φτιάχνουν πια όπως παλιά”.
Περισσότερα στοιχεία για τη συγκεκριμένη Alfa και την αγωνιστική προϊστορία της, δεν μας δίνει ο Sotheby’s. Αν πραγματικά ενδιαφέρεσαι (και μπορείς) να “χτυπήσεις” αυτή την Alfa στη δημοπρασία της Παρασκευής, δες περισσότερες πληροφορίες και περισσότερες φωτογραφίες here.