Live the Movement in the streets

And now, fines for fees and MOTs!

The κυνήγι για την “τακτοποίηση” των ιδιοκτητών αυτοκινήτων, μόλις άρχισε με την αποστολή 1,1 εκατομμυρίου ειδοποιητηρίων και προστίμων για unsecured. Και, παρά το χάος που προκλήθηκε με τη σωρεία αποστολής προστίμων σε… λάθος ανθρώπους, ο στόχος, που είναι η είσπραξη περίπου 200 εκατ. ευρώ επιτυγχάνεται και έτσι, η κυβέρνηση προχωρά στην επόμενη φάση του “κυνηγιού”.

Αφορά τον εντοπισμό των ιδιοκτητών αυτοκινήτων και μοτοσικλετών τα οποία έχουν απλήρωτα τέλη παρελθόντων ετών and δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ. Ήδη, οι ελληνικές Αρχές, έχουν στείλει -πριν από τα ραβασάκια για τα ανασφάλιστα- πρόστιμα μέσω του Taxis at 93.000 ιδιοκτήτες ΙΧ που εντοπίστηκαν να έχουν απλήρωτα τέλη κυκλοφορίας παρελθόντων ετών, αλλά πηγές του ΥΠΟΙΚ αναφέρουν ότι υπάρχουν δεκάδες χιλιάδες ακόμα, στους οποίους θα αποσταλλούν τα σχετικά ειδοποιητήρια. Αυτή, εκτιμάται ότι είναι μια σχετικά “απλή” διαδικασία για να γίνει μέσω του αυτοματοποιημένου συστήματος του Taxis.



Όμως, επόμενος μεγάλος στόχος είναι ο εντοπισμός των αυτοκινήτων και μοτοσικλετών που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ.  Πληροφορίες του Topspeed.gr αναφέρουν ότι στο ΥΠΟΙΚ επικρατεί όργιο εργασιών προκειμένου να επιτευχθεί η λειτουργία του συστήματος για να αρχίσει το συντομότερο δυνατό η αποστολή των ειδοποιητηρίων στα ανέλεγκτα αυτοκίνητα. Στόχος είναι η αποστολή να ξεκινήσει πριν από τον Σεπτέμβριο.
Βέβαια, υπάρχουν και… διαδικαστικά (ήτοι γραφειοκρατικά) προβλήματα. Γιατί, απαραίτητη προϋποθέση για τον εντοπισμό των παραπάνω παραβατών είναι η διασύνδεση της βάσης δεδομένων του Υπουργείου Μεταφορών (με στοιχεία ελέγχων ΚΤΕΟ) με την αντίστοιχη του Υπουργείου Οικονομικών, η οποία περιλαμβάνει τα ακριβή στοιχεία ιδιοκτησίας και καταβολής τελών κυκλοφορίας των οχημάτων. Και έπειτα, η διασύνδεση με τις εταιρείες ΚΤΕΟ. Το πρόβημα είναι, ότι, παρά το γεγονός ότι έχει ψηφιστεί σχετικός νόμος από τον Αύγουστο του 2015, δεν έχει υπογραφεί η σχετική ΚΥΑ με ευθύνη του ΥΠΟΙΚ για “γραφειοκρατικούς λόγους”.

Σε ό,τι αφορά τους αριθμούς τώρα, εκτιμάται ότι περίπου 1,2 εκατομμύρια αυτοκίνητα δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ, καθώς και το 80% του κυκλοφορούντος στόλου μοτοσικλετών. Περίπου 50.000 ιδιοκτήτες ΙΧ (πλέον των 93.000 παραπάνω) έχουν εντοπιστεί προς το παρόν να έχουν απλήρωτα late παρελθόντων ετών. Όπως και να χει, η κυβέρνηση έχει αποφασίσει ο ηλεκτρονικός έλεγχος να γίνεται δύο φορές το χρόνο, κάθε Σεπτέμβριο και κάθε Φεβρουάριο. Παρότι περισσότερες πληροφορίες δεν υπάρχουν, πηγές από το ΥΠΟΙΚ επισημαίνουν ότι το πρόστιμο για το ΚΤΕΟ θα φτάνει τα 250 ευρώ, ενώ σε ό,τι αφορά τα τέλη, πιθανολογείται πως οι ιδιοκτήτες θα κληθούν να πληρώσουν τα τέλη που χρωστούν, μαζί με την προσαύξησή τους (διπλασιασμός του ποσού).