Στην πρόσφατη έκθεση αυτοκινήτου, οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες έδειχναν στο ελληνικό κοινό αυτό που ο κόσμος της αυτοκίνησης χαρακτηρίζει (δικαίως) ως το μέλλον: Αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, which εκπέμπουν μηδενικούς ρύπους, αφού δεν χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα. Και, να μη γελιόμαστε, στην Ελλάδα (ή καλύτερα και στην Ελλάδα) όποιος θέλει να επενδύσει σε ένα αυτοκίνητο “για μια ζωή” χωρίς να φοβάται τους τιμωρητικούς φόρους, σκέφτεται ότι θα πρέπει να το κάνει σε ηλεκτρικό. Ναι, οι ελληνικές Αρχές, όπως και πολλές ακόμα, υποστηρίζουν ότι πρέπει η χώρα να κάνει τη μεγάλη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, on λόγους περιβαλλοντικούς. Και, μέχρι να δημιουργηθεί επαρκές δίκτυο φόρτισης οχημάτων, αυτό που δεν συζητά κανείς, είναι το γεγονός πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, είναι τόσο “καθαρά”, όσο και οι πηγές προέλευσης της ηλεκτρικής ενέργειας με την οποία φορτίζουν. Γιατί στην Ελλάδα δεν το συζητάμε αυτό;
Η Ελλάδα, είναι μια από τις χώρες του κόσμου, μαζί με την Κίνα, την Ινδία και άλλες, στις οποίες τα EV’s δεν είναι στην πραγματικότητα καλύτερα σε ό,τι αφορά τις εκπομπές ρύπων, από κάποια από τα “καθαρότερα” βενζινοκίνητα. Αυτό λένε οι υπολογισμοί της τελευταίας έρευνας των Michael Sivak και Brandon Schoettle από το Πανεπιστήμιο του Michigan των ΗΠΑ. Σύμφωνα μάλιστα με τα στοιχεία της έκθεσης των δύο ερευνητών, την οποία έχει στη διάθεσή της το TopSpeed.gr, σε χώρες σαν τη δική μας, ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο πρέπει να έχει κατανάλωση 7,8 lt/100 km για να επιτύχει χαμηλότερες εκπομπές ρύπων from a συνηθισμένο ηλεκτρικό car.
Οι ερευνητές, συνέταξαν μάλιστα έναν παγκόσμιο χάρτη, βαθμολογώντας 143 από 195 χώρες, by τέσσερα χρώματα, αναλόγως της επίδοσής τους, σε αυτό τον τομέα. Η χώρα μας, σύμφωνα με την έρευνα, βρίσκεται σε μια από τις χειρότερες θέσεις του κόσμου, while αντίθετα, η Αλβανία έχει πετύχει να βρίσκεται σε μια από τις καλύτερες, μαζί με τη Γαλλία.
Ποιο είναι το κριτήριο λοιπόν; Φυσικά, δεν φταίνε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αυτά καθεαυτά, αφού όντως εκπέμπουν μηδενικούς ρύπους, αλλά ο τρόπος παραγωγής της ηλεκτρικής ενέργειας με την οποία φορτίζουν. Και, δεν είναι… μυστικό, ότι η χώρα μας συνεχίζει να επιμένει να βασίζεται for the παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας at ορυκτά καύσιμα (βλέπε λιγνίτη, για παράδειγμα), αντί για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (αιολική, ηλιακή, υδροηλεκτρικά φράγματα κ.α.) τις οποίες χρυσοπληρώνουμε στη ΔΕΗ (προφανώς για να πληρώνονται τα σχετικά πρόστιμα στις ευρωπαϊκές Αρχές) αλλά δεν… βλέπουμε.
Εν κατακλείδι, φυσικά και οι αυτοκινητοβιομηχανίες ορθώς επενδύουν στην ηλεκτρική ενέργεια, με σκοπό να παραδοθεί ένας καθαρότερος πλανήτης at παιδιά μας. Όμως, η δική τους θέληση και προσπάθεια, δεν αρκεί. Χρειάζεται και η ενεργοποιηση κυβερνήσεων, όπως της ελληνικής, παρέχοντας από τη μία incentives στον κόσμο για να μετακινείται με καθαρότερα οχήματα, αλλά και από την άλλη, οδηγώντας τη χώρα σε απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα. Γιατί, για μια χώρα σαν την Ελλάδα, το να υπάρχει σχεδόν μηδενική παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος από τον ήλιο, τον αέρα και το νερό, είναι μάλλον χαζό. Ο κόσμος προχωράει. Εμείς;
Παρεμπιπτόντως, την έρευνα του Πανεπιστημίου του Michigan, μπορείς να τη δεις here
Tip: Αν το καλοσκεφτείς, η έρευνα δεν προκαλεί και τόσο “σοκ” για την ελληνική πραγματικότητα, αν και θα έπρεπε…