Live the Movement in the streets

Bolide : The Bugatti of 0.67 kg/hippo

  Τι θα λέγατε αν…σας λέγαμε οτι η Bugatti κατασκεύασε ένα extreme, track-oriented hypercar; Και, αν σας λέγαμε οτι η αναλογία κιλών/ίππο είναι μόλις 0.67 κιλά/ίππο. Μα, η Bugatti; Και όμως, ναι, η Bugatti.

 

  Συγκεκριμένα, η Bolide. Ένα hypercar το οποίο δημιουργήθηκε καθαρά και μόνο ως απάντηση στο ερώτημα “Τι θα γινόταν αν μεγιστοποιούσε κανείς την απόδοση του W16 και μείωνε το βάρος στο ελάχιστο;”. Θα γινόταν…η Bolide. Με απόδοση 1850 ίππους και βάρος μόλις 1240 κιλά, η Bolide καταφέρνει μία εκπληκτική αναλογία κιλών/ίππο, της τάξης του 0.67, αριθμός που πλησιάζει πολύ αυτών των μονοθεσίων της Formula 1. Και κάποιους, προσομειωμένους μεν, εντυπωσιακούς δε χρόνους, σε Le Mans και Nurburgring.

 

H ιδέα – πείραμα, πίσω απο τη Bolide

  Πολλές σπουδαίες δημιουργίες στο πέρασμα του χρόνου, είναι δημιουργήματα της ανθρώπινης περιέργιας. Αν κάνουμε αυτό, τότε τι θα γίνει με εκείνο; Κάπως έτσι λοιπόν και η Bugatti αποφάσισε να μειώσει το βάρος στο ελάχιστο και να αυξήσει την απόδοση του W16 στο μέγιστο (χωρίς να επηρεάζει την αξιοπιστία του).

 

  Σύμφωνα με το Stephan Winkelmann, Πρόεδρο της Bugatti, οι μηχανικοί της εταιρείας θέλησαν να δουν που είναι τα όρια του πακέτου που προσφέρουν. Ποια είναι η πιο extreme εκδοχή που μπορεί να δημιουργηθεί, αν κρατήσουν μόνο τα απολύτως βασικά απο ένα αυτοκίνητο και μεγιστοποιήσουν την απόδοση κάθε εξαρτήματος των μηχανικών μερών. Κάπως έτσι, όπως δείχνει και το animation που ακολουθεί, γεννήθηκε η Bolide, η extreme εκδοχή της Chiron Pur Sport.

 

  

 

Ένα μηχανικό σύνολο, σχεδιασμένο για τη πίστα

  Σύμφωνα με τον Stefan Ellrot, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Bugatti & Υπεύθυνο του Τμήματος Μηχανικού Σχεδιασμού, η Bolide σχεδιάστηκε με 2 βασικές αρχές. Να πληρεί όλες τις προϋποθέσεις ασφαλείας της FIA και να σχεδιαστεί το μικρότερο δυνατό αυτοκίνητο, ως προς όλα τα μεγάθη, γύρω απο το W16 κινητήρα του.

 

  Ο Frank Gotzke, ένας άνθρωπος που είχε σημαντικό ρόλο τόσο στην εξέλιξη του συνόλου των μηχανικών μερών της Veyron, όσο και της Chiron, μας λέει οτι η Bolide είναι το πλέον φιλόδοξο project της γαλλικής εταιρείας, καθώς πιέζει κάθε παράγοντα στα όρια του.

  Ο 8λιτρος W16 κινητήρας της, παράγει πλέον 1850 ίππους και 1850Nm ροπής, με όλα τα μηχανικά του μέρη να είναι κατασκευασμένα απο ελαφρύτερα και ισχυρότερα κράμματα μετάλλου. Επιπλέον, το σύστημα λίπανσης, τα turbo, το σύστυμα εισαγωγής και το σύστημα της εξάτμισης, έχουν όλα αναπροσαρμοστεί ώστε να είναι πιο αποδοτικά στο υψηλότερο φάσμα στροφών, με τη καλύτερη δυνατή απόκριση.

  Στο κομμάτι της ψύξης, αντί του συστήματος water-to-air intercooling, η Bugatti χρησιμοποιεί ένα σύστημα air-to-air intercooling, με water precooling, για να διατηρήσει όσο το δυνατόν μπορεί πιο χαμηλά τη θερμοκρασία του αέρα στην εισαγωγή. Επίσης, έχει ανασχεδιάσει όλα τα ψυγεία του αυτοκινήτου, προκειμένου να κάνουν καλύτερη απαλλαγή θερμότητας, κάνοντας τα ακόμη πιο αποδοτικά. Τέλος, κάθε κομμάτι το οποίο μπορεί να αξιοποιηθεί ως επιφάνεια για ψύξη, έχει χρησιμοποιηθεί με το πιο αεροδυναμικό και αποδοτικό τρόπο.

Επιδόσεις και lightweight εφαρμογές που εκπλήσουν

  Τη δύναμη την βρήκαν. Ωστόσο, ο μεγαλύτερος εχθρός της ταχύτητας στη πίστα, είναι το βάρος. Έτσι, η Bugatti έκανε οτιδήποτε μπορούσε προκειμένου να αφαιρέσει μέχρι και το τελευταίο περιττό γραμμάριο απο τη Bolide.

 

  Η Bugatti, στράφηκε σε λύσεις απο την αεροπλοϊα και την Formula 1 προκειμένου να μειώσει το βάρος. Κάθε βίδα, κάθε παξιμάδι, κάθε ένωμα της Bolide, είναι κατασκευασμένο απο τιτάνιο. Πολλά εξαρτήματα της, κυρίως επιφάνειες που αφορούν την αεροδυναμική, είναι κατασκευασμένες απο κράμα τιτανίου όπως αυτό των αεροσκαφών, με πάχος μόλις 0,5 χιλιοστά! Ο άξονας μετάδοσης είναι κατασκευασμένος απο carbon, το σώμα της Bolide είναι και αυτό κατασκευασμένο εξ’ ολοκλήρου απο carbon, ενώ το μόνο βάρος που δημιουργείτε είναι τα 1800 κιλά της πίσω αεροτομής και τα 800 κιλά της εμπρός αεροτομής, στα 320 χιλιόμετρα / ώρα. Αξίζει να σημειώσουμε πως η εμπρός αεροτομή ζυγίζει μόλις 600 γραμμάρια, ενώ η πίσω μόλις 325 γραμμάρια.

 

  Άλλο ένα πολύ σημαντικό εξάρτημα κάθε hypercar, είναι το σύστημα πέδησης. Η Bolide, όπως και τα μονοθέσια της Formula 1, χρησιμοποιεί κεραμικούς δίσκους και τακάκια. Οι δαγκάνες των φρένων της, ζυγίζουν μόλις 2.4 κιλά η κάθε μια. Οι ζάντες μαγνησίου της, ζυγίζουν μόλις 7.4 κιλά εμπρός και 8.4 πίσω, με το φάρδος των ελαστικών να είναι 34 εκατοστά εμπρός και 40 πίσω. 

 

  Τα αμορτισέρ της, είναι σε διάταξη push-rod, με το καθένα να ζυγίζει μόλις 100 γραμμάρια και να αντέχει φορτίο 3.5 τόνων, σχεδόν όσο δηλαδή 2 Chiron, χωρίς τα υγρά τους.

 

 

 Design – Αφήνοντας τη σχεδιαστική ομάδα εντελώς ελεύθερη

  Η μεγαλύτερη χαρά ίσως των σχεδιαστών, είναι όταν μπορούν να αφήσουν τη φαντασία τους να δημιουργήσει ότι θέλει, χωρίς κανόνες. Κάπως έτσι, σχεδιάστηκε και η Bolide.

 

  Το αρχικό σχέδιο, έγινε όμως με γνώμονα την βέλτιστη αεροδυναμική και επιδόσεις, ωστόσο, σε αντίθεση με τα αυτοκίνητα δρόμου, δεν χρειάζεται να ακολουθεί κάποιους κανόνες.

 

  Η Bolide, είναι ίσως η πιο αντιπροσωπευτική Bugatti, όσο αφορά αυτό που χρόνια ο γάλλος κατασκευαστής ήθελε να δημιουργήσει. Ένα αυτοκίνητο δίχως κανόνες και δίχως όρια.

 

 

All in all

  H Bolide είναι σίγουρα ένα καθαρόαιμο αγωνιστικό. Θυμίζει και παραπέμπει σε διάφορα σημεία της σε αγωνιστικό της κατηγορίας LMP1, την οποία η FIA θέλει να επαναφέρει, ίσως με διαφορετική ονομασία. Αλλιώς, γιατί να ακολουθούσε κιόλας τους κανόνες ασφαλείας της;

 

  Μπορεί η Bugatti να μας λέει πως δεν έχει επιβεβαιωθεί αν η Bolide θα παραχθεί, ωστόσο, το μόνο σίγουρο είναι πως δε τη δημιούργησαν τώρα, ειδικά με τη κατάσταση που επικρατεί, απο το πουθενά, χωρίς να έχει κανένα λόγο ύπαρξης.

 

 

  Ίσως βέβαια, η Bolide να είναι η τελευταία μη-υβριδική Bugatti, πριν η εταιρεία πουληθεί στη Κροατική Rimac, η Volkswagen να ζήτησε να δημιουργηθεί ένα τελευταίο, ακραίο, hypercar. Πάντως, αν έτσι έχει η κατάσταση, η Bolide σίγουρα έδωσε ένα τέλος να αρμόζει…