Από τα τέλη Αυγούστου, το TopSpeed.gr τα λεγε ότι η BMW ετοίμαζε τη Μ4 GTS, με σκοπό να φωνάξει ότι “όσο γρήγορη κι αν είναι μια Alfa στο Nurburgring, εμείς θα έχουμε κάτι γρηγορότερο”. (Διάβασε here την… προφητεία του TopSpeed.gr). Ε, λοιπόν, η “προφητεία” μας βγήκε (για μια ακόμα φορά) σωστή. Το 7:28 στο οποίο γύρισε την “πράσινη κόλαση” η M4 GTS, προβάλλεται ως η “απάντηση” του ///Μ Division στο 7:39 της Alfa Romeo Giulia QV.
H M4 GTS κοιτάζει αγριεμένη τη Giulia QV. “Τι είπατε; Τι είπατε;”
Ναι, ξέρω. Θα πεις ότι είναι άτοπο να συγκρίνουμε ένα σεντάν, με μια ειδική έκδοση ενός κουπέ που ουσιαστικά είναι street legal version ενός αγωνιστικού, ενός πιστάδικου αυτοκινήτου. Ίσως να είναι άτοπο. Ίσως και όχι. Γιατί εδώ, μιλάμε για τη μάχη των κόσμων. Μιλάμε για πόλεμο. Το Μ Division θέλει “απλά” να διατρανώσει την ανωτερότητά του (και να μου το θυμηθείς, ότι και η Mercedes-Benz ετοιμάζει τη δική της απάντηση), απέναντι στην Ιουλία που τόλμησε να αμφισβητήσει την παντοκυριαρχία του, που ξεφτίλησε το ‘Ring από το πουθενά.
Φτερούγα, φουσκωμα, λαστιχάρες, διαχύτης και τέσσερα μπουριά από τα οποία εξαπολύεται η κόλαση. Αυτή είναι και η μόνη όψη της Μ4 GTS που μπορεί να δει κανείς στο δρόμο. Η οπίσθια.
Περί τίνος πρόκειται λοιπόν; Πρόκειται για ένα μοντέλο που φορά τον γνωστό υπερτροφοδοτούμενο τρίλιτρο straight six, με ένα νέο σύστημα ψεκασμού νερού (θα διαβάσεις παρακάτω γι’ αυτό) που του χαρίζει καλύτερη ψύξη και καλύτερη απόδοση: 500 λυσσασμένα αλόγατα and 600Nm ροπής, επιτέθηκαν στην “πράσινη κόλαση”, χωρίς να χρειάζονται πετρελαιοφόρο να τα ακολουθεί, αφού η μέση κατανάλωση διατηρείται στα 8.3 λίτρα/100km. Στα χαρτιά, τα πρώτα 100 χαω έρχονται σε μόλις 3.8 seconds και η τελική φτάνει τα 305.
Η M4 GTS είναι (φυσικά) rear-wheel drive και η δύναμη στέλνεται στον right axis από ένα αυτόματο seven-speed gearbox διπλού συμπλέκτη M DCT με το σύστημα Drivelogic. Φυσικά φοράει ενεργό ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και ανάρτηση Μ coilover με τη δυνατότητα ρύθμισης για καλύτερη προσαρμογή στην εκάστοτε πίστα, ενώ για το φρενάρισμα, αντί για άγκυρες, φορέθηκαν τα πιο λειτουργικά carbon κεραμικά δισκόφρένα.
Κλασική τελειότητα BMW στο εσωτερικό της Μ4 GTS
Η Μ4 GTS, από την οποία θα κατασκευαστούν μόλις 700 κομμάτια, δεν είναι μόνο ένα “μήνυμα”. Είναι ένα επετειακό μοντέλο (για τα 30 χρόνια της Μ3) και ένας προάγγελος των τεχνολογιών που θα υιοθετήσει η BMW στο μέλλον. Δεν χρειάζονται πολλά λόγια. Μας τα λέει η BMW: “Η BMW M4 Concept GTS, συνεχίζει την παράδοση ειδικών εκδόσεων BMW M3 που έχουν ήδη θριαμβεύσει με τη μορφή των BMW M3 Evolution (1988), BMW M3 Sport Evolution (1990), BMW M3 GT (1995), BMW M3 CSL (2003), BMW M3 GTS (2010) και BMW M3 CRT (2011). Τεχνολογία εξελιγμένη σε αγωνιστικό περιβάλλον, αυξημένη ισχύς, δέσμευση στη σχεδίαση ελαφρού βάρους και περιορισμένος αριθμός παραγωγής έχουν διασφαλίσει ασυναγώνιστες επιδόσεις σε συνδυασμό με μία έντονα συναισθηματική και αποκλειστική οδηγική εμπειρία γι’ αυτά τα κορυφαία μοντέλα του είδους τους.
Σκάφες, roll cage και ξερό ψωμί
«Ενώ η BMW M4 Coupe συνδυάζει τέλεια ένα αγωνιστικό DNA και απεριόριστη καθημερινή χρηστικότητα, η BMW Concept M4 GTS αντιπροσωπεύει μία αποκλειστική ειδική έκδοση με ισχυρή συναισθηματική απήχηση που δίνει έμφαση στις τεχνολογίες αιχμής και εστιάζει το ενδιαφέρον της στην αγωνιστική πίστα», εξηγεί ο κ. Frank van Meel, Πρόεδρος Δ. Σ. της BMW M GmbH. «Παρά τις εξαιρετικές της ικανότητες στην πίστα, πληροί όλες τις προδιαγραφές για χρήση στο δρόμο. Μιλάμε για μία αγωνιστική τεχνολογία δρόμου με την πραγματική έννοια του όρου».Η BMW Concept M4 GTS έχει να επιδείξει νέες τεχνολογίες οι οποίες μελλοντικά θα κάνουν debut σε ένα νέο μοντέλο μαζικής παραγωγής. Η BMW Concept M4 GTS διαθέτει το καινοτόμο σύστημα ψεκασμού νερού το οποίο έχει ήδη προσφέρει σημαντική αύξηση ισχύος και ροπής στη BMW M4 που κάνει χρέη Αυτοκινήτου Ασφαλείας στο MotoGP. Επιπλέον, η BMW Concept M4 GTS έχει πίσω φώτα τεχνολογίας OLED (οργανικών φωτοδιόδων) που διαμορφώνει μία εντελώς νέα εμφάνιση στο σκοτάδι”.
Η BMW Concept M4 GTS βασίζεται στη δυναμική και συναισθηματική χρήση φορμών της BMW M4 Coupe. Εν τούτοις, αναγνωρίζεται άμεσα σαν μία ειδική έκδοση μοντέλου υψηλών επιδόσεων, όπου η κάθε λεπτομέρεια εξυπηρετεί ένα σκοπό. Το μηχανικά ρυθμιζόμενο εμπρός splitter και το πίσω φτερό – και τα δύο από ανθρακόνημα – διασφαλίζουν τέλεια αεροδυναμική ισορροπία και επιτρέπουν την προσαρμογή της BMW Concept M4 GTS για ατομικές αγωνιστικές πίστες και για χρήση στο δρόμο. Ένα ακόμα παράδειγμα της σχολαστικής εμμονής των μηχανικών στη σχεδίαση ελαφρού βάρους είναι το καπό από CFRP (πλαστικό ενισχυμένο από ανθρακόνημα), που μειώνει το βάρος και το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου ακόμα περισσότερο. Μία φαρδιά εμπρός εισαγωγή βελτιστοποιεί τη ροή αέρα και ελαχιστοποιεί την άνωση στον εμπρός άξονα. Η δυναμική και αποκλειστική παρουσία της BMW Concept M4 GTS τονίζεται από την εξωτερική μεταλλική απόχρωση Frozen Dark Grey, με πινελιές Acid Orange στο εμπρός splitter που δημιουργεί μία αισθητή αντίθεση. Οι ελαφριές, σφυρήλατες ζάντες ελαφρού κράματος σε στυλ 666 M φέρουν επίσης μία πινελιά Acid Orange. Οι τροχοί 9.5 J x 19 (εμπρός) και 10.5 J x 20 (πίσω) εφοδιάζονται με ελαστικά Michelin Sport Cup 2 (265/35 R19 μπροστά, 285/30 R20 πίσω).
Τα διαφορετικά ελαστικά εμπρός /πίσω υποστηρίζουν ιδανικά τα ξεχωριστά, δυναμικά χαρακτηριστικά της BMW Concept M4 GTS. Η BMW Concept M4 GTS μπορεί να παραγγέλνεται με υβριδικούς τροχούς CFRP προαιρετικά. Αυτοί θα διατίθενται για πρώτη φορά σε μοντέλο μαζικής παραγωγής της BMW M GmbH, συμβάλλοντας σημαντικά στη μείωση των μη αναρτώμενων και περιστρεφόμενων μαζών.
Και τι είναι το σύστημα ψεκασμού νερού ρε μπάρμπα;
Ο κινητήρας της BMW Concept M4 GTS εφοδιάζεται με το ίδιο, καινοτόμο σύστημα ψεκασμού νερού που έχει αυξήσει αισθητά την ισχύ και ροπή του BMW M4 MotoGP Safety Car.
Με το σύστημα ψεκασμού νερού που λανσαρίστηκε από την BMW M GmbH, οι μηχανικοί χρησιμοποιούν τη φυσική ιδιότητα του νερού κατά την εξάτμιση να απορροφά την απαιτούμενη ενέργεια από το περιβάλλον. Το νερό ψεκάζεται στην πολλαπλή εισαγωγής με τη μορφή λεπτού σπρέι. Όταν το νερό εξατμίζεται, η εισαγωγή αέρα ψύχεται σημαντικά. Σαν αποτέλεσμα, η θερμοκρασία τελικής συμπίεσης στο θάλαμο καύσης – και επομένως η τάση του κινητήρα για κρουστική καύση – μειώνεται με αποτέλεσμα να χρησιμοποιεί υψηλότερη πίεση υπερπλήρωσης και αυξημένη προπορεία ψεκασμού.
Αυτή η τεχνολογία διασφαλίζει αύξηση στην ισχύ και τη ροπή και ταυτόχρονα μειώνει τη θερμική καταπόνηση των εξαρτημάτων που σχετίζονται με τις επιδόσεις, κάτι που αυξάνει τη σταθερότητα και αντοχή του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα. Επομένως, η BMW Concept M4 GTS φέρνει την τεχνολογία υψηλών επιδόσεων απευθείας από την αγωνιστική πίστα στο δρόμο.
Οι υψηλές δυνατότητες επιδόσεων του υπερτροφοδοτούμενου, εξακύλινδρου εν σειρά κινητήρα απαιτούν ένα πολύ προηγμένο σύστημα θερμικής διαχείρισης για τον ίδιο τον κινητήρα και τις περιφερειακές μονάδες. Για τη διασφάλιση βέλτιστων θερμοκρασιών λειτουργίας σε όλες τις συνθήκες, η M GmbH έχει εξελίξει ένα άκρως πρωτοποριακό και αποδοτικό σύστημα ψύξης. Αυτό αποτελείται από ένα κύριο ψυγείο και μερικά πρόσθετα ψυγεία για τα κυκλώματα υψηλών και χαμηλών θερμοκρασιών, το κιβώτιο και τον υπερσυμπιεστή ώστε οι θερμοκρασίες να παραμένουν σταθερές. Οι υπερσυμπιεστές ψύχονται μέσω ενός έμμεσου εναλλάκτη θερμότητας, με την υποστήριξη μιας πρόσθετης ηλεκτρικής αντλίας νερού.