ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Δες πώς η Ford βασανίζει το e-Transit σε εξαντλητικές δοκιμές αντοχής

«Δοκιμάζουμε όλα τα van μας σε συνθήκες πολύ πιο ακραίες από αυτές που θα αντιμετωπίσουν στα χέρια των πελατών. Το ηλεκτρικό E-Transit δεν αποτελεί εξαίρεση – πιέζοντάς το στο όριο σε ελεγχόμενα περιβάλλοντα δοκιμών, μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι θα εξυπηρετεί αξιόπιστα τους πελάτες μας όταν επιλέξουν αμιγώς ηλεκτρικό στόλο οχημάτων για τις επιχειρήσεις τους». Αυτά τα λόγια ανήκουν στον chief program engineer E-Transit, Commercial Vehicles, Ford Ευρώπης, Andrew Mottram. Και περιγράφει τις εξαντλητικές δοκιμές στις οποίες υποβάλλει η Ford το ηλεκτρικό βαν, ώστε να διασφαλίσει αντοχή αντίστοιχη του πετρελαιοκίνητου.

Είτε τακτοποιούμε εκκρεμότητες καθώς προετοιμαζόμαστε για τις πολυαναμενόμενες διακοπές, είτε έχουμε να διαχειριστούμε ένα μεγάλο project ή βρισκόμαστε μπροστά σε μία αγχωτική περίοδο εξετάσεων, όλοι λίγο πολύ έχουμε περάσει δια πυρός και σιδήρου σε κάποια φάση της ζωής μας λόγω επαγγελματικών ή οικογενειακών υποχρεώσεων ή κατά τη διάρκεια μιας εξεταστικής. Μπορεί όμως να φανταστεί κανείς τι σημαίνει να προσπαθείς να συμπιέσεις 10 χρόνια σκληρής δουλειάς μέσα σε 12 εβδομάδες;

Δοκιμή ψύχους στους -35 βαθμούς Κελσίου. Με τη ζέστη που έχει σήμερα, θα τη χρειαζόμασταν

Αυτή ήταν η πρόκληση που αντιμετώπισε το νέο Ford E-Transit – η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του δημοφιλέστερου cargo van σε παγκόσμιο επίπεδο – κατά τη διάρκεια δοκιμών στις οποίες υποβλήθηκε σε ακραίες συνθήκες που σχεδιάστηκαν για να προσομοιώσουν τις επιπτώσεις της εντατικής χρήσης του οχήματος σε όλη τη διάρκεια ζωής του, πριν κυκλοφορήσει επίσημα στην αγορά στις αρχές της επόμενης χρονιάς.

Το βίντεο

Ένα νέο βίντεο της Ford παρουσιάζει τα τεστ αντοχής και τις δοκιμές σε ακραίες κλιματικές συνθήκες στις οποίες υποβάλλονται οι πρωτότυπες εκδόσεις panel van και chassis cab του E‑Transit στις τεχνολογικά προηγμένες εγκαταστάσεις της Ford σε Ευρώπη και ΗΠΑ.

Το βίντεο της Ford με τον… βασανισμό πολλών επιπέδων

Κατά τη διάρκεια των δοκιμών, το ηλεκτρικό E-Transit ήρθε αντιμέτωπο με προκλήσεις όπως οι απαιτητικές συνθήκες χειμερινής οδήγησης στο Michigan των ΗΠΑ, οι ακραίες θερμοκρασίες καύσωνα, ψύχους και υψομέτρου στο Θάλαμο Περιβαλλοντικών Δοκιμών της Ford στην Κολωνία της Γερμανίας και οι τεράστιες λακκούβες και σαμαράκια στην πίστα δοκιμών του Lommel στο Βέλγιο (αν και από τέτοια έχουμε άφθονα στην Ελλάδα, μπορούσε να δοκιμάσει ελεύθερα η Ford στους δρόμους μας).

Και σε περάσματα από ποτάμια δοκιμάζεται το e-Transit

Μέσα στο “boot camp” οχημάτων της Ford

Η Ford υπέβαλε το E-Transit σε μία σειρά απαιτητικών και εξαντλητικών δοκιμών για να διασφαλίσει αντοχή αντίστοιχη με των πετρελαιοκίνητων μοντέλων μέσω μιας μεθοδολογίας που αναπαράγει τις επιπτώσεις ύστερα από χρήση και οδήγηση 240.000 και πλέον χιλιομέτρων – δηλαδή μιας δεκαετίας σκληρής δουλειάς – για πελάτες που εργάζονται στις πλέον δυσχερείς συνθήκες.

Λασπόλουτρο

Ο Θάλαμος Περιβαλλοντικών Δοκιμών της Ford μπορεί να προσομοιώνει ακραίες συνθήκες όπως αυτές που επικρατούν στην έρημο Σαχάρα και στη Σιβηρία. Στοχεύοντας σε βέλτιστες επιδόσεις και απόδοση, οι μηχανικοί της Ford βελτίωσαν το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης και το περιβάλλον της καμπίνας υποχρεώνοντας το E‑Transit να λειτουργήσει σε πάνω από 40 βαθμούς Κελσίου – υψηλότερη από τη μέση θερμοκρασία της ερήμου – για δύο εβδομάδες χρησιμοποιώντας 28 προβολείς με λαμπτήρες 4.000-watt. Η μπαταρία του E-Transit υιοθετεί τεχνολογία υγρής ψύξης για βέλτιστη απόδοση σε ακραίες καιρικές συνθήκες.

Βάρος, νερά, λακκούβες, όλα μαζί

Το van έπρεπε επίσης να αποδείξει την αξιοπιστία του στους -35 βαθμούς Κελσίου – χαμηλότερη από τη μέση χειμερινή θερμοκρασία στη Σιβηρία – και να ανέβει με πλήρες φορτίο σε υψόμετρο 2.500 m, δηλαδή όσο ο Αλπικός Δρόμος Γκροσγκλόκνερ στην Αυστρία, που αποτελεί έναν από τους ασφάλτινους δρόμους της Ευρώπης που βρίσκεται σε μεγάλο υψόμετρο.

Χώμα, αμμοχάλικο και επαρχιακοί, ορεινοί δρόμοι (πρέπει να) είναι το… στοιχείο του e-Transit

Χιλιάδες περάσματα πάνω από διαδρομές με σαμαράκια, λακκούβες και λιθόστρωτο πραγματοποιήθηκαν στην εγκατάσταση δοκιμών της Ford στο Lommel, με τη βοήθεια προσομοίωσης πλακόστρωτων δρόμων, παράδρομων με ανωμαλίες και απαιτητικών κακοτράχαλων διαδρομών από όλο τον κόσμο.

Στα όρη και τα ψηλά βουνά…

Η αντοχή της μπαταρίας, του ηλεκτροκινητήρα και της πίσω ανάρτησης του E-Transit δοκιμάστηκαν κατ’ επανάληψη με οδήγηση σε λουτρό λάσπης και αλατιού και εν μέσω ψεκασμού θαλασσινού νερού, με προσομοίωση χειμερινών διαδρομών και περασμάτων ποταμών, ενώ δοκιμάστηκε και η αντοχή των εξαρτημάτων στη διάβρωση. Ο υψηλός δείκτης αξιοπιστίας του ηλεκτροκινητήρα επιβεβαιώθηκε μετά από συνεχή λειτουργία επί 125 ημέρες.

Η Ford και ο εξηλεκτρισμός της γκάμας της

Η λειτουργική ετοιμότητα του E-Transit θα αποδειχτεί περαιτέρω μέσα από εκτεταμένες δοκιμές με πελάτες όπως σούπερ μάρκετ, οργανισμούς κοινής ωφέλειας και εταιρείες κατ’ οίκον παραδόσεων που θα ξεκινήσουν αργότερα μέσα στη χρονιά. Οι δοκιμές αυτές θα βοηθήσουν τη Ford να βελτιώσει περαιτέρω την εμπειρία των πελατών με το E-Transit, το οποίο προσφέρει χαρακτηριστικά τα οποία αυξάνουν τη παραγωγικότητα, όπως ηλεκτρικό σύστημα κίνησης με μειωμένες απαιτήσεις συντήρησης και τεχνολογία διασυνδεδεμένου οχήματος επόμενου επιπέδου.

Το E-Transit αποτελεί τμήμα μιας σημαντικής επένδυσης ύψους 30 δις δολαρίων της Ford στον εξηλεκτρισμό των οχημάτων της μέχρι το 2025. Σύμφωνα με δηλώσεις της εταιρείας η γκάμα των επαγγελματικών οχημάτων της στην Ευρώπη θα είναι 100% απαλλαγμένη από εκπομπές ρύπων, με αμιγώς ηλεκτρικά ή plug-in hybrid μοντέλα μέχρι το 2024, ενώ τα δύο τρίτα των πωλήσεων επαγγελματικών οχημάτων αναμένεται να είναι αμιγώς ηλεκτρικά ή plug-in hybrid με χρονικό ορίζοντα το 2030.

Γιώργος Καραγιάννης

Recent Posts

Olivier Francois: Τέσσερα νέα Fiat στα σκαριά

Σε μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη στο Automotive News Europe, ο διευθύνων σύμβουλος της Fiat Olivier Francois…

20 ώρες ago

TSF1 Podcast – WEC | 6 Hours of Imola

Γεια σας αγαπητοί ακροατές και καλώς ήρθατε στο δεύτερο TSF1 Podcast για τη σεζόν 2024…

23 ώρες ago

Ferrari 12Cilindri : Μια σύγχρονη Daytona

Από την ίδρυση της, το 1947, ένα στοιχείο γοήτευε σταθερά τους λάτρεις του Prancing Horse:…

5 ημέρες ago

Οδηγούμε Peugeot 2008 facelift 1.2 100HP Allure: Back to Basics (Βίντεο)

Η Peugeot ανανεώνει αισθητικά το Best Seller της, το 2008 προκειμένου να παραμείνει ανταγωνιστικό σε…

6 ημέρες ago

Ιδού, το νέο Hyundai Bayon

Η Hyundai Motor αποκάλυψε το Νέο Hyundai BΑΥΟΝ με τολμηρή και στιβαρή σχεδίαση. Ο μεγάλος…

7 ημέρες ago

Alfa Romeo: Ένα νέο μοντέλο κάθε χρόνο μέχρι το 2030

Η Alfa Romeo παρουσίασε το νέο της συμπαγές SUV Junior παγκοσμίως στις 10 Απριλίου, το…

1 εβδομάδα ago