Η Peugeot τολμάει το «Level Up», στην τρίτη γενιά του δημοφιλούς 3008, εξαργυρώνοντας την επιτυχία του. Ανεβαίνει επίπεδο έχοντας ως στόχο να τεθεί ως ορόσημο στην κατηγορία του. Στο Topspeed.gr είχαμε την ευκαιρία να οδηγούμε την έκδοση GT με τον κινητήρα των 1.2 Hybrid και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων e-DCS6 των 136 ίππων στην καθιερωμένη εβδομαδιαία μας συμβίωση.
Περίοδος ωριμότητας
Η πρώτη γενιά του 3008 παρουσιάστηκε το 2007 και κέρδισε αμέσως το ενδιαφέρον του καταναλωτικού κοινού ως ένα MPV με διακριτικά στοιχεία Crossover και εναλλακτική αισθητική, που έμεινε στην παραγωγή έως το 2016, όπου αντικαταστάθηκε από την δεύτερη γενιά, με σαφή SUV προσανατολισμό και διαστημικό σχεδιασμό, κεντρίζοντας το ενδιαφέρον του καταναλωτικού κοινού και καταφέρνοντας να γίνει Best Seller. Αντικαταστάθηκε το 2023 από το μοντέλο της δοκιμής μας, με νέα πιο δυναμική αισθητική με περισσότερη αυτοπεποίθηση διανύοντας πλέον τα χρόνια της ωριμότητας.
Η εξέλιξη της σχεδιαστικής φιλοσοφίας
Το νέο Peugeot 3008 εισάγει μια νέα σχεδιαστική φιλοσοφία, ως εξέλιξη της κουλτούρας της γαλλικής εταιρείας, εναρμονισμένα με την σύγχρονη εποχή.
Ειδικότερα το μπροστινό μέρος, διαθέτει Matrix Led προβολείς δύο επιπέδων, με το λεπτό πάνω μέρος να δίνει ένα επιθετικό «βλέμμα» και το κάτω να υπογράφει με τα «δόντια του λιονταριού» και πλαισιώνονται στον ογκώδη προφυλακτήρα με την ενσωματωμένη επιβλητική μάσκα, θυμίζοντας το στόμα του λιονταριού.
Το προφίλ υιοθετεί μια κομψή και δυναμική Coupe σιλουέτα, καθιστώντας σαφές το νέο εμπορικό προσδιορισμό. Τα έντονα νεύρα και οι ακμές σε συνδυασμό με τις ογκώδεις επιφάνειες, σφραγίζουν το νέο σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Το πίσω μέρος καταλήγει σε μια δυναμική ουρά με επικλινή οροφή, που ενσωματώνει μια διακριτική αεροτομή. Οι έντονες ακμές και το λεπτό ενιαίο φωτιστικό σώμα με γραφικά LED που υπογράφουν ως τα «νύχια του λέοντα» και σε συνδυασμό με τον μεγάλο προφυλακτήρα με ευκρινή αεροδυναμικό διαχύτη, του προσδίδουν την απαιτούμενη δυναμική εμφάνιση.
Συναρπαστική εμπειρία
Η καμπίνα θα ενθουσιάσει ακόμα και τους πιο απαιτητικούς, με τον απόλυτα οδηγοκεντρικό σχεδιασμό. Η κατασκευή και η συναρμογή βρίσκεται σε κορυφαίο επίπεδο, αγγίζοντας τις Premium προτάσεις της αγοράς, με επιλογή εξαιρετικών μαλακών υλικών και φινίρισμα στον διάκοσμο.
Ειδικότερα, το χαρακτηριστικό ταμπλό δύο επιπέδων εξελίσσεται και εντυπωσιάζει. Η κεντρική κονσόλα σε σχήμα «Γ» χωρίζει τα μπροστινά καθίσματα με εντυπωσιακό φουτουριστικό σχεδιασμό, διαθέτοντας έξυπνες θήκες και κρυφή βάση επαγωγικής φόρτισης για το κινητό και ενσωματώνει τον διακόπτη ήχου και της επιλογής του προγράμματος οδήγησης.
Το ταμπλό στρέφεται προς τον οδηγό, τονίζοντας τον οδηγοκεντρικό του χαρακτήρα, στο οποίο κεντρίζει το ενδιαφέρον το νέας γενιάς Panoramic i-Cockpit με την κυρτή οθόνη υψηλής ευκρίνειας των 21 ιντσών με πολύ καλά και σύγχρονα γραφικά.
Unter μικρότερη οθόνη αφής φιλοξενούνται οι ψηφιακοί διακόπτες i-Toggles και ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων.
Όλα συντελούν στην επίτευξη κορυφαίας για την κατηγορία εργονομία και λειτουργικότητα, παρέχοντας τις απαιτούμενες πληροφορίες σε ευανάγνωστα σημεία στην ανυψωμένη θέση της πανοραμικής οθόνης, ενώ οι διακόπτες βρίσκονται στα κατάλληλα σημεία, ώστε ο οδηγός να μην αποσπά την προσοχή του από τον δρόμο.
Εντυπωσιακός είναι ο νυχτερινός φωτισμός «ambient» με 8 χρώματα, δημιουργώντας μια ατμοσφαιρική αίσθηση στην καμπίνα, με στόχο την χαλαρή διάθεση κατά την βραδινή οδήγηση.
Η αρχιτεκτονική της καμπίνας πετυχαίνει την υποδειγματική διαχείρηση του χώρου με υψηλά επίπεδα πρακτικότητας, διευκολύνοντας την ζωή των επιβατών με άπλετους χώρους.
Τα εργονομικά καθίσματα είναι θερμαινόμενα και ψυχόμενα, διαθέτοντας 8 προγράμματα μασάζ και κορυφαία πλευρική και οσφυϊκή στήριξη, ανεβάζοντας τα επίπεδα άνεσης αγγίζοντας τα όρια της συναρπαστικής εμπειρίας.
Όσον αφορά τον όγκο των αποσκευών, αγγίζει σε χωρητικότητα των 520 lt, ενώ με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλωμένες, φτάνει τα 1.480 λίτρα.
Αποδοτικό Downsizing
Κάτω από το καπό το 3008 φιλοξενεί τον αποδοτικό τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα της Stellantis των 1,2 λίτρων της οικογένειας PureTech, απόδοσης 136 ίππων και 230 Nm ροπής, ο οποίος λειτουργεί στον κύκλο Miller και συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V που αποτελείται από σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη έχει μέγιστη απόδοση 21 PS και 51 Nm ροπής και ενσωματώνεται στο νέο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων e-DCS6. Η ενέργεια αποθηκεύεται σε μπαταρία ιόντων λιθίου έχει συνολική χωρητικότητα 0,9 kWh και ωφέλιμη 0,43 kWh, η οποία είναι τοποθετημένη στο πάτωμα κάτω από τον συνοδηγό.
Ο «βασιλιάς» δείχνει τα δόντια του
Όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά, συνθέτουν ένα πολύ ενδιαφέρον αυτοκίνητο, που ζητά εναγωνίως να αποκαλύψει τα οδηγικά του πλεονεκτήματα. Από την θεωρία στην πράξη για να το γνωρίσουμε σε κάθε δυνατή συνθήκη και δίκτυο.
In der Stadt κινείται ως ένα τυπικό C-SUV. Χρειάζεται προσοχή στα στενά, λόγω του όγκου του και προτιμότερη είναι η διέλευση από κεντρικές αρτηρίες. Ο μικρός κύκλος στροφής 10,6 m, του δίνει μια σχετική ευελιξία, μετριάζοντας τις τις πληθωρικές του διαστάσεις. Στο πέρασμα του στρέφει πάνω του τα βλέμματα των περαστικών, χάρη στην εντυπωσιακή εμφάνιση αλλά και στο γεγονός πως τώρα αρχίζει να κυκλοφορεί στον δρόμο.
Im Netz für die Berggebiete und den ländlichen Raum αναδεικνύεται το στιβαρό πλαίσιο της νέας πλατφόρμας της Stellantis, STLA Medium. Η μαλακή ανάρτηση είναι ισορροπημένη και το πάτημα ιδανικό, εστιάζοντας στην άνεση, δίνοντας έμφαση στην ασφάλεια. Ο κινητήρας είναι ελαστικός και γραμμικός, ωστόσο αποτελεί την βασική λύση, που στην πράξη σημαίνει πως κινεί αξιοπρεπώς το βαρύ αμάξωμα του 3008, καθιστώντας το ένα ποιοτικό SUV βόλτας και χαλαρής οδήγησης.
Auf der Autobahn η ποιότητα κύλισης και η ηχομόνωση ξεπερνάει τις προσδοκίες, αγγίζοντας τα επίπεδα μεγαλύτερων Premium προτάσεων, ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες, ιδίως στην εκπληκτική αεροδυναμική απόδοση που συμβάλλει σε αυτό.
Allgemein το νέο 3008 είναι ευχάριστο με το δικό του τρόπο, αφήνοντας υποσχέσεις για τις ισχυρότερες εκδόσεις του. Με τρία προφίλ οδήγησης, (Eco, Κανονικό και Sport), προσαρμόζεται στις διαθέσεις του οδηγού. Με την επιλογή του προγράμματος Sport, σκληραίνει η ανάρτηση και το τιμόνι, αυξάνοντας την sport αίσθηση. Η λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου είναι άμεση και ομαλή, υποστηρίζοντας ιδανικά τον βενζινοκινητήρα. Η μέση συνδυασμένη κατανάλωση άγγιξε τα 7.1 λίτρα / 100 χιλιόμετρα, στον αυτοκινητόδρομο με τυπική οδήγηση στα 6.5 λίτρα / 100 χιλιόμετρα, ενώ στον αστικό κύκλο στα 7.5, θυμίζοντας περισσότερο πλήρως υβριδικό, παρά ήπιο.
Για όσους τα θέλουν όλα
Αισθητά αναβαθμισμένο σε όλους τους τομείς, με εντυπωσιακά δυναμική σχεδίαση, εσωτερικό που φλερτάρει με την ιδέα της «συναρπαστικής εμπειρίας» με φουτουριστική αισθητική και τους άπλετους χώρους, καθώς και με υποδειγματική οδική συμπεριφορά, το νέο 3008 δεν απευθύνεται αποκλειστικά σε οικογενειάρχες, όπως ο προκάτοχος του, αλλά «κλείνει το μάτι» στην Premium αγορά, τονίζοντας την παρουσία του σε αυτούς που με την αγορά ενός αυτοκινήτου, τα θέλουν όλα.
Ενδιάμεση επιλογή
Τιμολογιακά το 3008 βρίσκεται πάνω από τον μέσο όρο της Maistream αγοράς και κάτω από τον αντίστοιχο της Premium, επιβεβαιώνοντας πως αποτελεί μια ενδιάμεση επιλογή. Στην εισαγωγική έκδοση Allure το 3008 Hybrid κοστολογείται από 36.900 €, ενώ στην κορυφαία GT της δοκιμής μας από 40.900 €.
Technische Merkmale
AMAXOMA |
|
Τύπος κουπέ |
SUV – Fastback |
Sitze |
5 |
Türen |
5 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ- ΕΚΠΟΜΠΕΣ- ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
Durchschnittlicher kombinierter Kraftstoffverbrauch (WLTP) |
5.5-5.6 l/100 km |
CO2-Emissionen (WLTP) |
123-127 g/km |
Kraftstofftyp |
Benzin |
Beschleunigung 0 - 100 km/h |
10.2 δευτ |
Maximale Geschwindigkeit |
201 km/h |
Abgasspezifikationen |
Euro 6e |
Verhältnis Gewicht/Leistung |
12.1 κιλά/Hp, 82.5 Hp/τόνος |
Verhältnis Gewicht/Drehmoment |
7.2 κιλά/Nm, 139.6 Nm/τόνος |
MOTOREN GESAMT |
|
ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ |
|
Strom |
136 Hp @ 5500 σ.α.λ. |
Leistung pro Liter Hubraum |
113.4 Hp/l |
Drehmoment |
230 Nm @ 1750 U/min |
Anordnung der Motoren |
Vorwärts, quer |
Motormodell/Code |
PureTech/HN09 |
Motorgehäuse |
1199 cm3 |
Anzahl von Zylindern |
3 |
Konfiguration des Motors |
In Serie |
Anzahl der Ventile pro Zylinder |
4 |
Kraftstoffeinspritzsystem |
Direktes Sprühen |
Motorabsaugung |
Turbolader , Ladeluftkühler |
Kapazität des Motoröls |
3.5 l |
ELEKTROMOTOR |
|
Ηλεκτρική ισχύς |
21 Hp @ 4264 σ.α.λ. |
Ηλεκτρική ροπή |
51 Nm @ 750-2499 S.A.L. |
Position des Elektromotors |
Ενσωματωμένο στη μετάδοση |
Τύπος ηλεκτροκινητήρα |
Σύγχρονος |
BATTERIE |
|
Brutto-Batteriekapazität |
0.89 kWh |
Καθαρή (χρησιμοποιήσιμη) χωρητικότητα μπαταρίας |
0.43 kWh |
Spannung der Batterie |
48 V |
Batterietechnik |
Lithium-Ionen (Li-Ion) |
Βάρος μπαταρίας |
12 κιλά |
Position der Batterie |
Κάτω από το πάτωμα, κάτω από τα μπροστινά καθίσματα |
GRÖSSE UND GEWICHT |
|
Gewicht |
1648 κιλά |
Maximale Nutzlast |
432 κιλά |
Mindestvolumen des Gepäckraums |
520 l |
Maximales Volumen des Gepäckraums |
1480 l |
Fassungsvermögen des Kraftstofftanks |
55 l |
Zulässige Anhängelast mit Bremsen (12%) |
1200 κιλά |
ABMESSUNGEN |
|
Länge |
4542 mm |
Breite |
1895 mm |
Höhe |
1641 mm |
Radstand |
2739 mm |
Vorwärtsspur |
1630 mm |
Zurück Spur |
1636 mm |
Stütze vorne |
940 mm |
Rückenstütze |
863 mm |
Entfernung vom Boden |
198 mm |
Γωνία προσέγγισης |
18.7° |
Γωνία φυγής |
25.7° |
ARCHITEKTUR |
|
Bewegung |
An den Vorderrädern |
Anzahl der Gänge und Art des Getriebes |
6 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων e-DCS |
Vordere Federung |
Ανεξάρτητη τύπου McPherson |
Hintere Federung |
Ελαστικός δόκος |
Vordere Bremsen |
Δίσκοι , 304×28 mm |
Hintere Bremsen |
Δίσκοι , 290×12 mm |
Hilfssysteme |
ABS (Anti-Blockier-Bremssystem) |
Art der Adresse |
Management chukrania (mit Zähnen) |
Lenkung |
Elektrisches Lenkrad |
Räder |
225/55 R19 103V |