Wie das Leben mit einem Mini Clubman One D aussieht

Τέρμα τα κόμπλεξ των προηγούμενων δεκαετιών: Ένα αυτοκίνητο, σήμερα, μπορεί να είναι ασφαλές, γρήγορο, ευέλικτο, πολύ οικονομικό, εμφανίσιμο, με χώρους που να ικανοποιούν την οικογένεια, αλλά και τη δουλειά και, γενικώς, να τα κάνει όλα καλά. “Πρεσβευτής” αυτού του δόγματος, είναι το Mini Cooper Clubman D, με το οποίο συμβίωσα στις… μεγάλες ζέστες.
Το Clubman, με το μακρύτερο αμάξωμα και τις χαρακτηριστικές πίσω πόρτες, πρωτοεμφανίστηκε το 1969 και έγινε ιδιαίτερα αγαπητό από τους επαγγελματίες για ευνόητους λόγους. Τα χρόνια πέρασαν, οι εποχές άλλαξαν και το “μικρομέγαλο” Mini έρχεται να ικανοποιήσει εντελώς διαφορετικές προτιμήσεις, καθώς έχει σήμερα, πιο premium χαρακτήρα.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση, μιλάμε για ένα επιμηκυμένο Mini, που έχει καταφέρει να δημιουργήσει την πιο φιλόξενη, από άποψης χώρων και όχι μόνο καμπίνα σε μοντέλο της σειράς, χωρίς όμως να χάσει σε τίποτα από τον χαρακτήρα του. Τουναντίον, αυτή η “καρτ” αίσθηση που έχουν όλα τα Cooper, είναι ενισχυμένη!
Die unkonventionelle Art, die Türen zu öffnen, erleichtert das Beladen

Αλλά, ας αρχίσουμε από την εμφάνιση. Το εξάπορτο Mini της δοκιμής μας, είναι βαμμένο σε ένα πανέμορφο γκρι/ανθρακί χρώμα, που συνδυάζεται άριστα με τις μαύρες ζάντες και τις λεπτομέρειες χρωμίου. Μέχρι τη… μέση, δεν καταλαβαίνεις ότι πρόκειται για Clubman, ώσπου να φτάσεις στο πίσω μέρος και να δεις το “έξτρα” μήκος και τις δύο πόρτες που δίνουν πρόσβαση στον χώρο αποσκευών.
Όμοια εικόνα και στο εσωτερικό. Ο οδηγός βολεύεται στην άριστη -και ρυθμιζόμενη παντοιοτρόπως- θέση με την πολύ καλή περιμετρική ορατότητα και αντικρύζει την… κλασική εικόνα ενός Mini. Το στρογγυλό καντράν μπροστά του, την στρογγυλή οθόνη στη μέση του ταμπλό που συγκεντρώνει όλες τις λειτουργίες του infotainment και ελέγχεται από τον πιεζοπεριστροφικό διακόπτη που βρίσκεται εμπρός από το μεσαίο υποβραχιόνιο.
Από την πρώτη κιόλας επαφή με το -δίχρωμο- εσωτερικό, καταλαβαίνεις την προσοχή που έχει δοθεί στην εργονομία και την προσπάθεια να δοθεί πιο premium χαρακτήρας, με την αναβαθμισμένη ποιότητα των μαλακών και όχι μόνο πλαστικών και το φινίρισμα στα υλικά, που είναι αντιληπτό ακόμα και από το πόσο… ευχάριστη είναι η αφή τους. Οι επιβάτες, εμπρός και πίσω, όσο… ογκώδεις και αν είναι δεν θα δυσκολευτούν να βολευτούν ακόμα και για μακρύ ταξίδι, όπως και φυσικά το ίδιο θα συμβεί και με τις αποσκευές τους, που θα χωρέσουν εύκολα στο πορτ μπαγκάζ των 360 λίτρων. Η πρόσβαση στον χώρο αποσκευών γίνεται ανοίγοντας δύο πόρτες, γεγονός που δεν βολεύει ιδιαίτερα όταν έχεις φορτωμένα χέρια, όμως από την΄αλλη, έχει το μεγαλύτερο άνοιγμα της κατηγορίας και, όταν ανοίξουν, ευκολότατη πρόσβαση.
Sportlichkeit und Luxus auch im Innenraum dieses Mini

Σημείο στο οποίο παίρνει εύφημο μνεία το Mini Clubman, είναι το γεγονός ότι έχει αεραγωγούς για τον κλιματισμό και για τους πίσω επιβάτες, κάτι που σπάνια -άν όχι ποτέ- συναντάς σε αυτή την κατηγορία. Και κάτι που τις ημέρες του καύσωνα αποδείχθηκε… σωτήριο για τους πίσω επιβάτες, σε συνδυασμό με τον, άριστο σε απόδοση κλιματισμό του Mini (γιατί, στην Ελλάδα είμαστε και θα έπρεπε να δίνουμε σημασία στην απόδοση του κλιματιστικού).

                Wie es geht

Die angenehmste Überraschung des Tests ist jedoch die Art und Weise, wie sich der One D Clubman auf der Straße verhält. Das Modell ist mit dem 1,5-Liter-TwinPower-Turbo-Dreizylindermotor mit 12 Ventilen ausgestattet, der 116 PS bei 4.000 U/min und ein Drehmoment von 27,5 kgm bei 1.750 U/min leistet. Sein Betrieb ist weit entfernt von dem, was man von einem Dreizylinder erwartet, und ähnelt eher den Kreationen von BMW, die - nicht zu Unrecht - für ihren zivilisierten Betrieb, ihren Klang und ihre Leistung bekannt sind.
Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων, που κουμπώνει εύκολα και γρήγορα σε όλες τις συνθήκες. Παρότι οι αριθμοί δεν… λένε την αλήθεια σε σχέση με τη σβελτάδα που δείχνει, ο πάντα πρόθυμος κινητήρας επιταχύνει το βάρους 1.400 κιλών -βασισμένο στο πάτωμα της Σειράς 2 της BMW- αμάξωμα από στάση στα 100 χ.α.ω. σε 10,7 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να ξεπερνά τα 190 χ.α.ω.
Στην πράξη, όταν ο οδηγός επιλέξει το πρόγραμμα Sport και επιλέξει να “κυνηγήσει” τα όριά του, θα ανταμειφθεί -και- από το συγκεκριμένο Mini, το οποίο αξιοποιεί προς όφελός του το, μακρύτερο κατά 10 εκατοστά από το πεντάθυρο Mini μεταξόνιό του. Με “όπλο” την άριστη πληροφόρηση και την κορυφαία κατευθυντικότητα που του χαρίζει το τιμόνι, αλλά και τις σχετικά σκληρές αναρτήσεις του -που ενδεχομένως να δυσανασχετήσουν σε δρόμο με πολύ έντονες ανωμαλίες-, το One D Clubman μπορεί να γίνει όσο σπορ δεν το περιμένει κανείς, ανεβάζοντας τα όριά του πολύ ψηλά και παρέχοντας σταθερότητα βγαλμένη από άλλα… μηχανήματα. Αξίζει να σημειωθεί ότι σε μια κλειστή, γρήγορη διαδρομή, ο έμπειρος οδηγός θα μπορέσει να αξιοποιήσει όχι μόνο το καλό πάτημα του εμπρός μέρους, αλλά και τη συμμετοχικότητα του πίσω.
Η “υποδοχή” που σου κάνει το Mini, φωτίζοντας με το λογότυπο της εταιρείας το έδαφος, είναι εντυπωσιακή

An den Bremsen wurde sehr gute Arbeit geleistet. Sie sprechen unter allen Bedingungen gut an und haben ein ausgezeichnetes Pedalgefühl (37 Meter beim Anhalten aus 100 km/h). Und, was besonders wichtig ist, die Bremsen des One D Clubman folgten dem Weg der übrigen Teilnehmer und schienen nicht im Geringsten zu ermüden, selbst wenn sie unter den Bedingungen der griechischen Hitzewelle bis an die Grenzen belastet wurden.

Αν το One D Clubman είναι άνετο, χρηστικό, πρακτικό, αλλά δεν χάνει σε συμμετοχικότητα και οδηγική ευχαρίστηση, είναι ένας άλλος τομέας ο οποίος είναι… κρίσιμος για τα ελληνικά δεδομένα: Η οικονομία. Το 1.500άρι πετρελαιοκίνητο σύνολο παραμένει οικονομικότατο υπό όποιες συνθήκες και αν οδηγηθεί και, στη διάρκεια της δικής μας (γρήγορων ρυθμών) δοκιμής, η μέση κατανάλωση έφτασε στα 5,9 lt/100 km.

George Karagiannis

Neueste Beiträge

Türkei: Fortgeschrittene Gespräche mit den Chinesen BYD und Chery über den Bau von EV-Fabriken

Η Τουρκία βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις με τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες BYD και Chery για επενδύσεις…

vor 1 Tag

VW bricht Gespräche mit Renault über kostengünstige Elektrofahrzeuge ab

Η VW εγκατέλειψε τις συνομιλίες με τη Renault για την από κοινού ανάπτυξη μιας προσιτής…

vor 1 Tag

DS 3 : Sofort verfügbar, mit dem Premium Upgrade Programm

DS Automobiles kündigt das neue "Premium Upgrade"-Programm an, das Enthusiasten die Möglichkeit gibt,...

vor 2 Tagen

Porsche bringt den ersten Hybrid-Elfer mit höherer Leistung auf den Markt

Porsche stattet den Sportwagen 911 erstmals mit einer Batterie aus, der Elektromotor wird...

vor 3 Tagen

Die europäische Autoindustrie wendet sich von der Elektrifizierung ab

Die europäischen Automobilhersteller haben auf die Verlangsamung der Verkäufe von reinen...

vor 3 Tagen

Ford Performance gibt seine Teilnahme an der Rallye Dakar 2025 bekannt

Ford Performance freut sich, heute seine Teilnahme an der Rallye Dakar 2025 bekannt zu geben,...

vor 3 Tagen