Standpunkt

Verbrennungsmotoren: zu schwer zum Sterben!

 Τελικά, η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την κατάργηση του κινητήρα εσωτερικής καύσης από το 2035 δεν ήταν οριστική! Η άτυπη «ανταρσία» των 7 χωρών απέναντι στην παράλογη απόφαση για παύση μιας τεχνολογίας που αποτελεί συγκριτικό πλεονέκτημα της Γηραιάς Ηπείρου, έφερε αποτέλεσμα! 

Η Ευρωπαϊκή Ένωση, υπό τον φόβο να μην πάρει την τελική έγκριση το νομοθετικό πλαίσιο για την ενεργειακή μετάβαση, αναγκάστηκε να συνθηκολογήσει με τη Γερμανία που ηγείτο μαζί με την Ιταλία μεταξύ των χωρών που αντιδρούσαν.

Τι κερδήθηκε;

Η νέα συμφωνία ορίζει πως οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης μπορούν να εξακολουθούν να ταξινομούνται εκ νέου μετά το 2035, εάν ανεφοδιάζονται αποκλειστικά με καύσιμα ουδέτερα ως προς το CO2, μια νέα παράμετρος που ανοίγει το δρόμο της τεχνολογικής ουδετερότητας, ένας παράγοντας που ζητούσαν τόσο οι αυτοκινητοβιομηχανίες, όσο και αρκετές ακόμα χώρες, εκτός του μπλοκ των 7 που διαφώνησαν επίσημα! Ωστόσο, η εφαρμογή της συμφωνίας, θα επανεξεταστεί το 2026 και ανάλογα με την εξέλιξη της τεχνολογίας των ηλεκτρονικών καυσίμων, θα παρθεί η τελική απόφαση! 

Τι είναι το ηλεκτρονικό καύσιμο;

Καύσιμα ουδέτερα σε εκπομπές ρύπων, είναι τα λεγόμενα ηλεκτρονικά καύσιμα.  Πρόκειται για έναν τύπο συνθετικής μεθανόλης που παράγεται με μια πολύπλοκη διαδικασία χρησιμοποιώντας νερό, υδρογόνο και διοξείδιο του άνθρακα. Οι εταιρείες ισχυρίζονται ότι τα καύσιμα αυτά επιτρέπουν τη σχεδόν ουδέτερη από CO2 λειτουργία των κινητήρων εσωτερικής καύσης! Επίσης, οι κινητήρες εσωτερικής καύσης που λειτουργούν με βενζίνη και ντίζελ, μπορούν να δεχτούν τροποποιήσεις, ώστε να χρησιμοποιούν ηλεκτρονικά καύσιμα! 

Είδος πολυτελείας;

Το γεγονός πως μάρκες όπως η Porsche και η Ferrari υποστηρίζουν με θερμή την τεχνολογία των ηλεκτρονικών καυσίμων, δεν πρέπει να μας αποθαρρύνει σχετικά με τις τιμές τους στην αγορά. Δεν πρόκειται για είδος πολυτελείας, αφού οι τιμές τους θα είναι παραπλήσιες με τα συμβατικά καύσιμα με τάσεις μείωσης τους όταν προχωρήσει η τεχνολογία αυτή!   

Τι θα συμβεί στην Ελλάδα;

Η χώρα μας είναι από τους υπέρμαχους της ηλεκτροκίνησης, παραμένοντας ωστόσο ανοιχτή στις εξελίξεις των νέων τεχνολογιών! Δεδομένου πως έχουμε αναγγείλει ήδη τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση από το 2030, πιθανότατα θα αναθεωρηθεί, καθώς η τεχνολογία των ηλεκτρονικών καυσίμων ταιριάζει καλύτερα στη χώρα μας, αφού οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα παραμείνουν απλησίαστες για πολλά ακόμα χρόνια. Όλα αυτά, χωρίς να λάβουμε υπόψη τις υποδομές και τους απαιτούμενους δημόσιους φορτιστές που είναι ακόμα ανεπαρκείς! 

Εν κατακλείδι, η συμφωνία Γερμανίας – ΕΕ που φέρνει στο προσκήνιο τα ηλεκτρονικά καύσιμα, είναι ένας αναγκαίος συμβιβασμός που δίνει τη λύση για την ενεργειακή μετάβαση, κατοχυρώνοντας το συγκριτικό πλεονέκτημα της νέας τεχνολογίας στη Γηραιά Ήπειρο! 

Νίκος Μιχαλόπουλος

Nikolaos Michalopoulos

Teilen Sie
Herausgegeben von
Nikolaos Michalopoulos

Neueste Beiträge

Hyundai Hellas bei der ThinkBiz Akademie 2024

Το μοναδικό διήμερο πολυσυνέδριο επιχειρηματικότητας ThinkBiz Academy 2024 πραγματοποιήθηκε στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων, με…

7 Stunden ago

In Griechenland der vollelektrische Smart #1 und Smart #3 (Preise - Versionen)

Στην Ελλάδα έφτασαν τα νέα Smart #1 και Smart #3, η έλευση των οποίων σηματοδοτεί…

7 Stunden ago

Der Van des Jahres 2024: Ford Transit Custom mit Vorzugsmiete ab 352€

Ford Transit Custom: Leasing από €352 μέσω χρηματοδοτικής μίσθωσης Ford ή χρηματοδότησης αγοράς με Ford…

7 Stunden ago

Volvo Saracakis Test Drive Event in Kalamata, 24-26 Mai

Η Volvo Saracakis θα είναι Μεγάλος Χορηγός του Διεθνούς Meeting άλματος εις μήκος Tsatoumas Street…

vor 1 Tag

Ford Puma: Technisch fortschrittlich und sparsam, jetzt mit 199 Euro Mietpreis

Το Ford Puma εξακολουθεί να αποτελεί στη χώρα μας την κορυφαία επιλογή στην κατηγορία των…

vor 1 Tag

TSF1 Podcast - WEC | 6 Stunden von Spa

Καλημέρα αγαπητοί ακροατές και καλώς ήρθατε στο τρίτο TSF1 Podcast για τη σεζόν 2024 του…

vor 1 Tag