Στην κλασική ταινία τρόμου “Εφιάλτης στο δρόμο με τις λεύκες”, οι πρωταγωνιστές προσπαθούν να μην κοιμηθούν, ώστε να μην πέσουν στα φονικά χέρια του Freddy. Στην ελληνική πραγματικότητα, ο εφιάλτης είναι στο δρόμο με τις… αντλίες, καθώς οι οδηγοί ξέρουν πως την επόμενη φορά που θα ανοιγοκλείσουν τα μάτια τους, η τιμή των καυσίμων θα έχει αυξηθεί ξανά. Το πρόβλημα είναι ότι ο εφιάλτης αυτός δείχνει να μην έχει τέλος και να είναι, στη χώρα που ζούμε, πιο έντονος απ’ οπουδήποτε αλλού, αφού η βενζίνη, όπως παραδέχονται οι επαγγελματίες του χώρου, “ανηφορίζει” προς τα 3 ευρώ το λίτρο.
Was für ein großartiger Zeitpunkt, um ein sportliches, leistungshungriges Auto zu besitzen! Aufgrund des Krieges, der geopolitischen Krise und der entstandenen Energiekrise steigen die Kraftstoffpreise international (aber noch mehr in Griechenland) und erreichen historische Höchststände. Die bisherigen Daten zeigen, dass Griechenland zu den fünf teuersten Ländern der Welt gehört, was die Kraftstoffpreise angeht. Aber warum ist das so?
Πριν δούμε το γιατί, ας δούμε το πόσο. Ο Έλληνας, όσο παράξενο κι αν φαίνεται, πληρώνει ακριβότερα τη βενζίνη από τον… Μονεγάσκο, αλλά και τον Δανό (φυσικά η “μπάλα” παίρνει και τους επισκέπτες της Ελλάδας). Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της Global Petrol Prices για τον Ιούνιο (μέχρι 20 Ιουνίου), στη λίστα των χωρών με την ακριβότερη βενζίνη η Ελλάδα κατατάσσεται στην πέμπτη θέση, με το κόστος να διαμορφώνεται στα 2,424 ευρώ το λίτρο.
Μη στενοχωριέστε. Υπάρχουν και χειρότερα. Για παράδειγμα, την πιο ακριβή βενζίνη στον κόσμο έχει το Χονγκ Κονγκ (2,853 ευρώ το λίτρο), η Φινλανδία (2,534), η Ισλανδία (2,510), η Νορβηγία (2,457) και, μετά από την Ελλάδα που συμπληρώνει το “Top 5” του πλανήτη, έρχεται η Δανία (2,401 ευρώ το λίτρο), οι Κάτω Χώρες (2,369 ευρώ), το Μονακό, η Σιγκαπούρη κ.α.
Nach den Angaben von GPP für den Zeitraum vom 14. März 2022 bis zum 20. Juni 2022 beträgt der durchschnittliche Benzinpreis 2,18 Euro, wobei der niedrigste Preis am 21. März 2022 bei 2,04 und der höchste am 20. Juni 2022 bei 2,42 Euro liegt. Um einen Vergleichsmaßstab dafür zu haben, warum und wie viel teurer Benzin in Griechenland ist, beträgt der durchschnittliche Benzinpreis in der Welt in dem betrachteten Zeitraum 1,89 Euro.
Ein weiteres wichtiges Element ist, dass es die Verzerrungen auf dem griechischen Markt und das Recht der griechischen Verbraucher, sich zu beschweren, aufzeigt. Nach den Daten der Plattform e-katanalotis betrug der Anstieg des Benzinpreises an den Zapfsäulen im letzten Monat 22 Cent pro Liter, d.h. es wurde ein Anstieg von 10,6% verzeichnet. Im gleichen Zeitraum beträgt der Preisanstieg für Dieselöl etwa 1,5%, was einmal mehr die Verzerrung des Marktes beweist.
In Anbetracht der Tatsache, dass der Benzinverbrauch zu dieser Jahreszeit traditionell ansteigt, da die Urlauber ihre Ausflüge zu den nahe gelegenen Badeorten beginnen, stellt der Panhellenische Verband der Benzinhändler einen Rückgang des Verbrauchs von 40% im Vergleich zum Vorjahr fest. Dies ist durchaus logisch, wenn man bedenkt, dass der Durchschnittspreis für bleifreies Benzin auf mehreren Inseln im Vergleich zum Vorjahreszeitraum sogar auf über 40% gestiegen ist.
Vergleich des Preises für bleifreies Benzin Benzin Am ersten Tag dieses Sommers wird auf Kreta und speziell in Heraklion der größte Anstieg an Inselbesuchern im Vergleich zum entsprechenden Tag des Jahres 2021 verzeichnet. Am 1. Juni 2022 lag der Durchschnittspreis in der Präfektur bei 2,344 Euro pro Liter, während er noch vor einem Jahr bei 1,651 Euro lag.
Τουλάχιστον “τελειώσαμε” εδώ με τις τιμές των καυσίμων; “Οχι”, λέει ο αντιπρόεδρος της ΠΟΠΕΚ, Γιώργος Ασμάτογλου, ο οποίος δεν αποκλείει μέσα στον Αύγουστο σε κάποια πρατήρια, για παράδειγμα των Κυκλάδων, να σκαρφαλώσει η βενζίνη ακόμη και στα 3 ευρώ το λίτρο, με τις διεθνείς τιμές του πετρελαίου να «καλπάζουν».
Γιατί όμως είναι τόσο ακριβά τα καύσιμα στην Ελλάδα; Για όλα φταίνε… τα μνημόνια και οι ατέλειωτοι φόροι που επιβλήθηκαν (όχι ότι πριν και από αυτά δεν υπήρχαν) ώστε να αυξηθούν τα δημοσιονομικά έσοδα, ή, αλλιώς να κλείσουν οι “τρύπες” για τις οποίες υποφέραμε για μια δεκαετία και πλέον. Έχουμε και λέμε λοιπόν: Σε κάθε λίτρο βενζίνης επιβάλλεται Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης 0,70 ευρώ (ή 700 ευρώ ανά 1.000 λίτρα). Τι, νομίζετε ότι τελειώσαμε;
Die Mehrwertsteuer ist nicht die einzige Steuer, die auf Kraftstoff erhoben wird. Nach Angaben des Entwicklungsministeriums entfallen 35,5% des Kraftstoffpreises auf die Raffinerie, während der Löwenanteil, d.h. 58,8%, auf Steuern (Mehrwertsteuer, MwSt. usw.) und die restlichen 5,7% auf die Gewinnspanne der Händler und Tankstellen entfallen.
Σε ό,τι αφορά τους φόρους, ο φετινός προϋπολογισμός αναμένει έσοδα 2,137 δισεκατομμυρίων ευρώ από τον ΕΦΚ βενζίνης και 1,38 δισεκατομμύρια από τον ΕΦΚ στο πετρέλαιο κίνησης. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης αρνείται ακόμα και να… ακούσει το σενάριο της μείωσης του ΕΦΚ για μια σχετική “εξισορρόπηση” των τιμών στα καύσιμα. Άλλωστε, για να φτάσει την τιμή τους στα προ κρίσης (ενεργειακής εννοούμε) επίπεδα, θα έπρεπε να… απαρνηθεί έσοδα ύψους 3,8 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Sollte die Regierung jedoch beschließen, die Mehrwertsteuer um 50% zu senken, und sei es auch nur für einen begrenzten Zeitraum, z. B. für ein Vierteljahr, würde sich der Verlust an Staatseinnahmen auf fast 1 Mrd. EUR belaufen, und in jedem Fall würden wir an den Zapfsäulen nicht die Preise von vor der Krise sehen. Stattdessen würde der Preis in der Nähe von 2 EUR bleiben, natürlich nur, wenn die internationalen Ölpreise nicht weiter steigen. Die Befürworter der Verbrauchssteuersenkung kontern mit einem logischen Argument, nämlich dass die Senkung der Steuern zu einer Verringerung des Preisanstiegs und zu einem Anstieg des Verbrauchs führen wird, wodurch die Verluste für die Staatskasse ausgeglichen werden.
Ωστόσο, ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, χαρακτηρίζει τη μείωση του ΕΦΚ “μέτρο αναποτελεσματικό”, επικαλούμενος με νόημα την προτροπή του Ευρωπαίου Επίτροπου Οικονομικών Υποθέσεων για φορολόγηση των υπερβαλλόντων κερδών των εταιρειών ενέργειας, έναντι των μειώσεων φόρων, κάτι στο οποίο προσανατολίζεται η Ελλάδα προς το παρόν για τις εταιρείες ηλεκτρικής ενέργειας. Τα στελέχη του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης επισημαίνουν ότι σε περίπτωση μείωσης του ΕΦΚ θα προέκυπτε απώλεια στα έσοδα, η οποία θα έπρεπε να αντισταθμιστεί στον προϋπολογισμό, με μοναδικούς τρόπους για να γίνει κάτι τέτοιο να είναι η επιβολή νέων φόρων, η αύξηση των εισφορών, ή ο περαιτέρω δανεισμός.
Βασισμένη στην επιτυχία της δίλιτρης A6GCS/53, η Maserati ξεκίνησε τη δημιουργία ενός νέου αυτοκινήτου με…
Το Honda Civic Type R, το απόλυτο hot hatch υψηλών επιδόσεων, το αυτοκίνητο – Θρύλος…
Πιστό στις αξίες της μάρκας, διαθέτει εξαιρετικές εκτός δρόμου δυνατότητες, μοναδικό σχεδιασμό και ασύγκριτη τεχνολογία.…
Είναι οι θεματοφύλακες ενός θρυλικού σήματος και, συγχρόνως, κορυφαίοι εκπρόσωποι μιας ξεχωριστής σειράς αυτοκινήτων που…
Καλημέρα αγαπητοί ακροατές και καλώς ήρθατε στο σημερινό podcast του TSF1, για το Grand Prix…
Καλημέρα αγαπητοί ακροατές και καλώς ήρθατε στο σημερινό podcast του TSF1, για το Grand Prix…