Η ανανεωμένη BMW 330e εκσυγχρονίζει και εξηλεκτρίζει την παράδοση της βαυαρικής εταιρείας στα sport sedan. Μια εβδομάδα με την επαναφορτιζόμενη υβριδική «τριάρα» των 292 ίππων μπορεί να θεωρηθεί τουλάχιστον συναρπαστική!
Διαχρονική και εμβληματική
Ήταν Αύγουστος του 1975 όταν η BMW παρουσίασε τη πρώτη γενιά της Σειράς 3 με τον κωδικό Ε21, αρχικά αποκλειστικά ως δίπορτο σεντάν. Αυτό το μοντέλο αντικατέστησε την 02. Τόσο αυτό, όσο και οι υπόλοιπες 6 γενιές, έγιναν το πιο εμβληματικό και καλοπουλημένο αυτοκίνητο της BMW, σημείο αναφοράς μέσα στον χρόνο. Η τρέχουσα 7η γενιά παρουσιάστηκε το 2018 και το 2022 έγινε η καθιερωμένη ανανέωση. Η 330e της δοκιμής μας εγκλιματίζεται με τα σημεία των καιρών, ως η επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση του δημοφιλούς μοντέλου!
Συνδυάζοντας την κλασική κομψότητα με τον σπορτίφ προσανατολισμό
Το μεσαίο σεντάν δεν παρεκκλίνει της ιστορίας και της παράδοσης. Λιτές και καθαρές γραμμές σχηματίζουν μια κομψή σιλουέτα, χωρίς προκλητικές ακρότητες.
Ξεκινώντας από το μπροστινό μέρος, αντικρίζουμε τα φουσκωμένα και τονισμένα «νεφρά» σε μαύρο χρώμα. Δεν έχουν σχεδιαστικές ακρότητες, δεν προκαλούν και δένουν με το υπόλοιπο αμάξωμα, υπογράφοντας την βαυαρική καταγωγή του αυτοκινήτου. Η μάσκα πλαισιώνεται από τους σφηνοειδείς LED προβολείς, που σχηματίζουν διπλά φώτα στο εσωτερικό τους σε σχήμα «Angel Eyes». Ο ογκώδης αεροδυναμικός προφυλακτήρας και το μακρύ καπό, τονίζουν τον σπορτίφ προσανατολισμό του αυτοκινήτου.
Η κομψή σιλουέτα του σεντάν αμαξώματος αποτυπώνεται στο προφίλ του αυτοκινήτου. Οι καθαρές γραμμές και οι μυώδεις επιφάνειες εκτείνονται ομαλά στο πίσω μέρος. Τα νεύρα στις πόρτες του αυτοκινήτου, τονίζουν την γραμμή του, ενώ το χαμηλό αμάξωμα ενισχύει τον δυναμισμό!
Το πίσω μέρος δείχνει απλό και σοβαρό, εκπέμποντας μια άγρια γοητεία. Καθώς, ο τρίτος όγκος δένει αρμονικά με το υπόλοιπο αμάξωμα. Τα ορθογώνια ανάγλυφα φωτιστικά σώματα με γραφικά Led, βρίσκονται τοποθετημένα οριζόντια και εκτείνονται στο πορτμπαγκάζ μέχρι το πλαίσιο της πινακίδας.
Ο αεροδυναμικός διαχύτης πλαισιώνεται από τις δύο μεγάλες απολήξεις της εξάτμισης, μία σε κάθε πλευρά, διακοσμώντας τον μυώδη προφυλακτήρα. Μια ευδιάκριτη αεροτομή ακολουθεί τη γραμμή της σιλουέτας και καταλήγει στο πάνω μέρος του πορτμπαγκάζ, ολοκληρώνοντας μία αισθησιακή σπορ εμφάνιση!
Hi-Tech πολυτέλεια
Η εικόνα στο εσωτερικό της 330e είναι αντίστοιχη των σύγχρονων BMW. Εστιασμένο στην πολυτέλεια και την ποιότητα, δίνει έναν ξεχωριστό χαρακτήρα με σπορ premium πινελιές.
Το πιο ενδιαφέρον σημείο είναι το «BMW Curved Display», η κυρτή έγχρωμη ενιαία διπλή οθόνη του συστήματος πολυμέσων και του πίνακα οργάνων, 14,9 ιντσών και 12,9 ιντσών αντίστοιχα, συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay. Παρέχουν συνεχή πληροφόρηση για τις λειτουργίες του οχήματος, την φόρτιση αλλά και για το λειτουργικό σύστημα infotainment, BMW Operating System 8, οι επιλογές του οποίου γίνονται μέσω του γνώριμου περιστροφικού διακόπτη στην κονσόλα.
Οι Βαυαροί έχουν αναβαθμίσει το φινίρισμα της καμπίνας με κορυφαίας ποιότητας υλικά και υποδειγματική συναρμογή, τοποθετώντας την 330e στο υψηλότερο επίπεδο της Premium κατηγορίας.
Εργονομικά, οι φυσικοί διακόπτες απουσιάζουν από το ταμπλό, ενώ οι απολύτως απαραίτητοι έχουν τοποθετηθεί στην κεντρική κονσόλα. Αν και αρχικά η διαρρύθμιση φαίνεται πολύπλοκη, εντούτοις είναι εξαιρετικά φιλική για τις ανάγκες του οδηγού.
Η χαμηλή θέση οδήγησης, δημιουργεί μια σπορ αίσθηση, δικαιολογώντας τον χαρακτηρισμό του αυτοκινήτου ως Sport Sedan. Τα όμορφα μπάκετ καθίσματα, παρέχουν εξαιρετική στήριξη του σώματος των επιβατών, με αγωνιστική αίσθηση και κορυφαία άνεση.
Όσον αφορά τον όγκο του χώρου αποσκευών, αυτός περιορίζεται στα 375 λίτρα. Μικρότερη χωρητικότητα κατά 105 λίτρα σε σχέση με τις απλές εκδόσεις, δεδομένου πως η μπαταρία του plug – in συστήματος είναι τοποθετημένη στο πάτωμα του πορτμπαγκάζ.
Εξηλεκτρισμένη ισχύς με zurück Verschieben
Το αυτοκίνητο φοράει τον γνωστό δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα TwinPower Turbo των 184 ίππων και 300 Nm ροπής, ο οποίος συνδυάζεται με έναν προηγμένο ηλεκτροκινητήρα 109 ίππων με 265 Nm ροπή, που είναι ενσωματωμένος στο αυτόματο κιβώτιο «Steptronic» 8 σχέσεων. Το Plug – In υβριδικό σύστημα αποδίδει συνολικά 292 ίππους και η μέγιστη συνολική ροπή αγγίζει τα 420 Nm, στέλνοντας την κίνηση στον πίσω άξονα, υποσχόμενο fun to drive αίσθηση!
Η μπαταρία που χρησιμοποιεί η BMW 330e είναι 12 kWh και επιτυγχάνει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία έως 62 χιλιόμετρα.
Παιχνιδιάρικο και σταθερό
Τόσο η πικάντικη εμφάνιση, όσο και το ισχυρό κινητήριο σύνολο, σε συνδυασμό με την παράδοση της μάρκας, υπόσχονται συναρπαστική εμπειρία οδήγησης με την BMW330e, την οποία θα εξετάσουμε αναλυτικά σε κάθε συνθήκη οδήγησης.
In der Stadt αν και θα κινηθεί τυπικά, ως ένα μεσαίο σεντάν. Ωστόσο, η BMW 330e χάρη στην πίσω κίνηση και την ισχύ της, μπορεί να γίνει διασκεδαστική εξαιτίας της διακριτικής αίσθησης υποστροφής από τον πίσω άξονα, ανεβάζοντας την αδρεναλίνη αλλά με απόλυτο έλεγχο. Παράλληλα, μπορεί εντός του αστικού ιστού να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά, μηδενίζοντας την κατανάλωση και συμβάλλοντας στην οικονομία καυσίμου. Οι διαφοροποιήσεις της 330e από τις άλλες εκδόσεις της Σειράς 3, σε συνδυασμό με το σπορ πακέτο M Pack, μαγνητίζει τα βλέμματα στο πέρασμα της!
Im Netz für die Berggebiete und den ländlichen Raum η BMW 330e συναρπάζει με την οδηγική συμπεριφορά της. Η κίνηση στον πίσω άξονα, συνοδεύεται από ελεγχόμενη υποστροφή, η οποία ανεβάζει αισθητά την αδρεναλίνη, επικεντρωμένη ωστόσο στην απόλυτη ασφάλεια. Στις στροφές, το αυτοκίνητο πατάει σε ράγες, χαρακτηριστικό το οποίο σε συνάρτηση με τα εξαιρετικά φρένα και το υποδειγματικό σύστημα διεύθυνσης, που λειτουργεί σαν διαβήτης, επιτρέπουν την υπέρβαση των ορίων! Η BMW 330e είναι εστιασμένη για κίνηση στο επαρχιακό – ορεινό δίκτυο, τόσο ανηφορικά, όσο κατηφορικά, προσφέροντας υψηλού επιπέδου οδηγική ευχαρίστηση χάρη στην υποδειγματική συμπεριφορά.
Auf der Autobahn αναδεικνύεται η ποιότητα κύλισης υψηλού επιπέδου σε συνάρτηση με την κορυφαία ηχομόνωση! Το αυτοκίνητο παραμένει ιδιαίτερα σταθερό ακόμα και στις πολύ υψηλές ταχύτητες. Σε όλα αυτά συντελεί η εξαιρετική αεροδυναμική απόδοση του αυτοκινήτου, με συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,25Cd. Το αυτοκίνητο είναι ευχάριστο και άνετο, εμπνέοντας αίσθηση ασφαλείας στο ταξίδι με σπορ ιδιοσυγκρασία.
Allgemein η BMW 330e χαρακτηρίζεται από την χαμηλή θέση οδήγησης, δίνοντας στον οδηγό τον απόλυτο έλεγχο του δρόμου. Εκπέμπει δυναμισμό, εστιάζοντας στην διασκεδαστική οδηγική συμπεριφορά. Με τέσσερα βασικά προφίλ οδήγησης, «Electric», «Hybrid Eco», «Hybrid» και «Sport», η BMW 330e καθορίζει το στυλ, ανάλογα με την διάθεση του οδηγού. Η ανάρτηση, αν και σκληρή λόγω του σπορ προσανατολισμού, αποδίδει πολύ καλά και ισορροπεί χωρίς να υστερεί σε άνεση, ενώ οι κλίσεις στις στροφές είναι περιορισμένες. Η κατανάλωση ποικίλει ανάλογα το προφίλ και το στιλ οδήγησης, από 4,5 λίτρα/100 χιλιόμετρα με το πρόγραμμα «Hybrid Eco», έως 7,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα με το πρόγραμμα Sport.
Για «ψαγμένους»
Προφανώς η BMW 330e δεν είναι για αυτούς που επιζητούν απλώς μια Premium πρόταση, αλλά είναι ένα αυτοκίνητο για πιο «ψαγμένους». Για όσους η δυναμική οδήγηση είναι τρόπος ζωής, με τη «Fun To Drive» αίσθηση να είναι ο στόχος. Για ανήσυχους οικογενειάρχες… ή και εργένηδες που επιθυμούν την έκκριση αδρεναλίνης με την κάθε ευκαιρία που τους δίνει η οδήγηση ενός πισωκίνητου αυτοκινήτου, πιστό στην σπορτίφ παράδοση.
Αναλογική
Η τιμή των 52.300€ που κοστίζει η βασική έκδοση της BMW 330e, είναι εντός λογικού πλαισίου και αναλογικά εφάμιλλη με τον διαχρονικό χαρακτήρα της Σειράς 3, την δυναμικότητα και την premium αίσθηση καθώς και την τεχνολογία αιχμής, πετυχαίνοντας ταυτόχρονα χαμηλή κατανάλωση.
Technische Merkmale
AMAXOMA |
|
Presse |
Sedan |
Sitze |
5 |
Türen |
4 |
VERBRAUCH - EMISSIONEN - SUBVENTIONEN |
|
Κατανάλωση καυσίμου – Μικτός κύκλος (NEDC, WLTP ισοδύναμος) |
1.6-1.9 l/100 km |
Εκπομπές CO2 (NEDC, WLTP ισοδύναμος) |
37-43 g/km |
Kraftstofftyp |
Benzin/Strom |
Beschleunigung 0 - 100 km/h |
5.9 δευτ |
Maximale Geschwindigkeit |
230 km/h |
Abgasspezifikationen |
Euro 6d-TEMP |
Verhältnis Gewicht/Leistung |
6 κιλά/Hp, 167.8 Hp/τόνος |
Verhältnis Gewicht/Drehmoment |
4.1 κιλά/Nm, 241.4 Nm/τόνος |
MOTOREN GESAMT |
|
VERBRENNUNGSMOTOR |
|
Strom |
184 Hp @ 5000-6500 σ.α.λ. |
Leistung pro Liter Hubraum |
92.1 Hp/l |
Nenndrehmoment des Motors |
300 Nm @ 1350-4000 σ.α.λ. |
Anordnung der Motoren |
Vorwärts, entlang |
Motormodell/Code |
B48B20A |
Motorgehäuse |
1998 cm3 |
Anzahl von Zylindern |
4 |
Konfiguration des Motors |
In Serie |
Durchmesser des Zylinders |
82 mm |
Weg des Impfstoffs |
94.6 mm |
Grad der Kompression |
10.2 |
Anzahl der Ventile pro Zylinder |
4 |
Kraftstoffeinspritzsystem |
Direktes Sprühen |
Motorabsaugung |
Twin-power turbo, Ιντερκούλερ |
Mechanismus der Gasverteilung |
VALVETRONIC |
Kapazität des Motoröls |
5.25 l |
ELEKTROMOTOR |
|
Leistung des Elektromotors |
113 Hp @ 3170 σ.α.λ. |
Drehmoment |
265 Nm @ 0-3170 σ.α.λ. |
Position des Elektromotors |
Zwischen dem Verbrennungsmotor und dem Getriebe |
Μέγιστη ταχύτητα μόνο με χρήση του ηλεκτροκινητήρα |
140 km/h |
GESAMT |
|
Gesamtleistung des Systems |
292 Hp |
System-Drehmoment |
420 Nm |
BATTERIE |
|
Brutto-Batteriekapazität |
12 kWh |
Spannung der Batterie |
354 V |
Batterietechnik |
Lithium-Ionen (Li-Ion) |
Position der Batterie |
Unter den Rücksitzen |
Ισχύς ανάκτησης |
20 kW |
ηλεκτρική αυτονομία (NEDC, WLTP ισοδύναμος) |
59-66 km |
Μέση κατανάλωση ενέργειας (NEDC, WLTP ισοδύναμος) |
14.8-15.4 κιλοβατώρα/100 χλμ |
GRÖSSE UND GEWICHT |
|
Gewicht |
1740 κιλά |
Maximale Nutzlast |
525 κιλά |
Mindestvolumen des Gepäckraums |
375 l |
Fassungsvermögen des Kraftstofftanks |
40 l |
Zulässige Anhängelast mit Bremsen (12%) |
750 κιλά |
Maximale Stützlast |
75 kg |
ABMESSUNGEN |
|
Länge |
4709 mm |
Breite |
1827 mm |
Höhe |
1444 mm |
Radstand |
2851 mm |
Vorwärtsspur |
1573 mm |
Zurück Spur |
1569 mm |
Entfernung vom Boden |
147 mm |
Widerstandskoeffizient (Cd) |
0.25 |
Minimaler Drehdurchmesser (Drehdurchmesser) |
11.4 m |
ARCHITEKTUR |
|
Bewegung |
Στον πίσω άξονα |
Getriebe |
8 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Steptronic |
Vordere Federung |
Γόνατο ανάρτησης |
Hintere Federung |
Unabhängige Aufhängung von mehreren Gliedern |
Vordere Bremsen |
Belüftete Tabletts |
Hintere Bremsen |
Belüftete Tabletts |
Hilfssysteme |
ABS (Anti-Blockier-Bremssystem) |
Art der Adresse |
Management chukrania (mit Zähnen) |
Lenkung |
Elektrisches Lenkrad |
Räder |
225/50 R17 ή 255/40 R18 |
Fotogalerie