Die Bewegung auf der Straße leben

Astra Sports Tourer: Το πρώτο station wagon της Opel που μπαίνει στην… πρίζα

Ορόσημο. Το νέο Opel Astra Sports Tourer δεν είναι απλά όμορφο, καλοσχεδιασμένο, βολικό, πρακτικό. Είναι και ένα σημαντικό milestone για τη γερμανική μάρκα, καθώς γράφεται στην ιστορία ως το πρώτο station wagon της που… μπαίνει στην πρίζα.

Η νέα γενιά του bestseller μοντέλου της compact κατηγορίας είναι επίσης το πρώτο που αποκτά το χαρακτηριστικό “πρόσωπο” της μάρκας, το Opel Vizor. Επιπλέον, το σπορ station wagon από το Rüsselsheim θα διατίθεται προαιρετικά με διχρωμία αμαξώματος/οροφής.

Όπως συμβαίνει και με το εσωτερικό του πεντάθυρου μοντέλου, που σύντομα θα κάνει την πρώτη του εμφάνιση στις Εκθέσεις Opel, η καμπίνα του Sports Tourer συνιστά επίσης ένα άλμα προόδου από κάθε άποψη. Για πρώτη φορά, ο οδηγός θα βρεθεί μπροστά στο ψηφιακό Pure Panel, την επόμενη γενιά της πλήρως συνδεδεμένης και διαισθητικά ελεγχόμενης διεπαφής ανθρώπου/μηχανής [Human Machine Interface (HMI)]. Κάνοντας χρήση της ενσωματωμένης πλατφόρμας Snapdragon® Cockpit Platform της Qualcomm Technologies, το Pure Panel διαθέτει βελτιωμένες δυνατότητες γραφικών, πολυμέσων και τεχνητής νοημοσύνης (AI), προσφέροντας ένα πιο ολοκληρωμένο και συνεχώς προσαρμοζόμενο σύστημα cockpit, που εξελίσσεται ανάλογα με τις προτιμήσεις του οδηγού και των επιβατών.

“Χάρη στη λιτή και τολμηρή σχεδίασή του, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό, το νέο μας Astra Sports Tourer στέλνει ένα σαφές μήνυμα: Γερμανική ακρίβεια, υψηλή ποιότητα και μέγιστη πρακτικότητα. Κάθε γραμμή, κάθε λεπτομέρεια έχει σχεδιαστεί σχολαστικά, μετατρέποντας το νέο μας μοντέλο σε ένα κομψό, σπορ station wagon που πυροδοτεί συναισθήματα” λέει ο Vice President Design της Opel, Mark Adams.

Το OpelVizor και η διχρωμία οροφής/αμαξώματος

Όπως το πεντάθυρο hatchback αδελφάκι του, έτσι και το νέο Opel Astra Sports Tourer ξεχωρίζει για την επιβλητική του παρουσία στο δρόμο. Σημείο αναφοράς εδώ είναι το νέο “πρόσωπο” της μάρκας. Ειδικά σχεδιασμένο για τη νέα γενιά του Astra, το Opel Vizor είναι αυτό που χαρακτηρίζει το εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου. Ως κεντρικό στοιχείο της εξωτερικής σχεδίασης, ακολουθεί την πυξίδα της Opel (Opel Compass), όπου οι κάθετοι και οι οριζόντιοι άξονες – η έντονη πτυχή στο καπό και το γραφικό σε σχήμα φτερού των φώτων ημέρας – τέμνονται στη μέση με το έμβλημα Opel Blitz. Ενσωματώνοντας απρόσκοπτα νέες τεχνολογίες όπως είναι οι προβολείς Intelli-Lux LED®, αλλά και η μπροστινή κάμερα του συστήματος Intelli-Vision 360ο, το Vizor εκτείνεται σε όλο το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου κάνοντάς το να δείχνει ακόμα πιο φαρδύ.

Παρατηρώντας το από το πλάι, το Astra Sports Tourer δείχνει ιδιαίτερα δυναμικό. Τα προτεταμένα τόξα των θόλων των τροχών χαρίζουν στο station wagon μία μυώδη και ταυτόχρονα λιτή και τολμηρή εμφάνιση, τονίζοντας με τον τρόπο αυτό το σταθερό του κράτημα στο δρόμο. Οι φαρδιές πίσω κολώνες έχουν μία έντονη κλίση προς τα εμπρός, δείχνοντας το Sports Tourer σαν να είναι έτοιμο να επιτεθεί. Στο πίσω τμήμα, η πυξίδα της Opel (Opel Compass) επαναλαμβάνεται με το κεντρικά τοποθετημένο έμβλημα του κεραυνού (Blitz), το κάθετα διατεταγμένο φως φρένου και τα πολύ λεπτά πίσω φώτα LED που συναντάμε σε όλα τα μοντέλα Astra.

Συνδυασμός ελκυστικής σχεδίασης και πρακτικότητας

Το νέο Astra Sports Tourer αποδεικνύεται εξαιρετικά πρακτικό, καθώς σχεδιάστηκε για να συνδυάζει τα καλύτερα και των δύο κόσμων. Στόχος των σχεδιαστών για τη νέα γενιά του station wagon ήταν να δημιουργήσουν ένα αυτοκίνητο που μαγνητίζει το βλέμμα, ενώ την ίδια στιγμή – όπως όλοι οι προκάτοχοί του – αξιοποιεί πλήρως την αποδεδειγμένη του δύναμη και την καταλληλότητά του για καθημερινή χρήση.

Αποστολή εξετελέσθη! Με τις βασικές εξωτερικές διαστάσεις να ορίζονται στα 4.642 x 1.860 x 1.480 χλστ. (Μήκος x Πλάτος x Ύψος) και διαθέσιμο ύψος φόρτωσης στον χώρο αποσκευών κοντά στα 600 mm, το πρακτικό, νέο Astra Sports Tourer ενισχύει ακόμα περισσότερο τη φήμη της Opel στην κατηγορία των station wagon και την ίδια στιγμή αποδεικνύει τις αδιαμφισβήτητες ικανότητες της μάρκας στην αποδοτική αξιοποίηση χώρων. Στην προκειμένη περίπτωση και για να διατηρηθεί χαμηλά το κατώφλι φόρτωσης, η πινακίδα κυκλοφορίας δεν βρίσκεται εγκατεστημένη στον προφυλακτήρα, όπως συμβαίνει στο πεντάθυρο μοντέλο, αλλά στην πίσω πόρτα, γεγονός που διευκολύνει τη διαδικασία φόρτωσης του εντελώς επίπεδου πίσω τμήματος με αποσκευές ή εξοπλισμό. Και παρά το αισθητά μακρύτερο μεταξόνιο των 2.732 mm (+70 mm), που είναι κατά 57 mm μεγαλύτερο από αυτό του νέου 5θυρου Astra, για μεγαλύτερη άνεση των επιβατών στην καμπίνα, το νέο Astra Sports Tourer είναι κατά 60 mm μικρότερο σε συνολικό μήκος από το απερχόμενο μοντέλο, χάρη στον πολύ κοντό εμπρός πρόβολο.

«Παρά τις συμπαγείς διαστάσεις του, το νέο Astra Sports Tourer μοιάζει με ένα Insignia ως προς το μήκος, παρότι είναι πολύ μικρότερο. Πετυχαίνουμε αυτή την οπτική εντύπωση χρησιμοποιώντας ρέουσες, κομψές γραμμές, σε συνδυασμό με μία χαρακτηριστική δίχρωμη οροφή, που διατίθεται για πρώτη φορά στην κατηγορία συμπαγών station wagon» δήλωσε ο Mark Adams. Η διχρωμία οροφής/αμαξώματος δεν είναι μόνο κάτι καινούργιο για το Astra Sports Tourer, αλλά και μία καινοτομία στην κατηγορία station wagon, που χαρίζει στο νέο μοντέλο μία ακόμα πιο κομψή και επιβλητική σιλουέτα στο δρόμο.

PurePanel με πλήρη συνδεσιμότητα και διαισθητική λειτουργία

Η τολμηρή και λιτή προσέγγιση, με έμφαση στα απολύτως απαραίτητα, βρίσκει εφαρμογή και στο εσωτερικό. Το πλήρως ψηφιακό και οδηγοκεντρικό Pure Panel μυεί τον οδηγό σε έναν εντελώς νέο κόσμο, με την διεπαφή ανθρώπου/μηχανής (HMI) να προσφέρει μία διαισθητική εμπειρία ελέγχου. Το Pure Panel, το οποίο μπορεί να είναι πλήρως καλυμμένο με τζάμι, ανάλογα με την έκδοση, περιλαμβάνει σε οριζόντια διάταξη δύο οθόνες 10 ιντσών, καθώς και τον αεραγωγό στην πλευρά του οδηγού. «Η πλήρως γυάλινη επιφάνεια του cockpit χαρακτηρίζει αυτό που αποκαλώ “Glass to Edge”, όπου το κρύσταλλο (γυαλί) εκτείνεται μέχρι τα άκρα του Pure Panel, χαρίζοντας μία εξαιρετικά μοντέρνα και προοδευτική εμφάνιση» σχολίασε ο Vice President Design της Opel. Και χάρη σε ένα στρώμα που θυμίζει κλείστρο, το οποίο εμποδίζει την αντανάκλαση στο παρμπρίζ, καθίσταται περιττή η παρουσία καλύμματος πάνω από τα όργανα και τις οθόνες αφής, όπως συναντάμε στα περισσότερα αυτοκίνητα.

Η βασική αρχή για τη σχεδίαση του εσωτερικού αποτυπώνεται ιδανικά με το σλόγκαν “αποτοξίνωση στον μέγιστο βαθμό”. Οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί της Opel έχουν φροντίσει ώστε ο οδηγός να λαμβάνει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες και συγχρόνως να έχει στη διάθεσή του χρήσιμες λειτουργικές επιλογές, χωρίς όμως να κατακλύζεται από περιττά δεδομένα ή λειτουργίες. Με τα φυσικά χειριστήρια να περιορίζονται στο ελάχιστο με τη μορφή περίτεχνων πλήκτρων, το Pure Panel πετυχαίνει τη βέλτιστη ισορροπία μεταξύ ψηφιοποίησης και διαισθητικού ελέγχου, απαλλαγμένης από ενοχλητικά οπτικά ερεθίσματα και χωρίς την ανάγκη για υπομενού. Ποτέ μέχρι τώρα, ένα μοντέλο Opel δεν ήταν τόσο διαισθητικό και εύκολο στο χειρισμό, διασφαλίζοντας απόλυτη συγκέντρωση στην οδήγηση και στον δρόμο μπροστά.

Χάρη στην πλατφόρμα Snapdragon® Cockpit Platform, το πλήρως ψηφιοποιημένο Pure Panel είναι σχεδιασμένο για να προσφέρει διαισθητικές εμπειρίες τεχνητής νοημοσύνης (AI), υποστηρίζοντας την εξατομίκευση των προτιμήσεων οδηγού και επιβατών, την εικονική υποβοήθηση, τον έλεγχο φυσικής ομιλίας, την κατανόηση γλώσσας, και τις προσαρμοζόμενες διεπαφές ανθρώπου/μηχανής.

Στο εσωτερικό του νέου Astra Sports Tourer τα καλώδια είναι περιττά, αφού η νέα γενιά των συστημάτων ενημέρωσης & ψυχαγωγίας μπορεί να συνδέεται στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις του μοντέλου με τα Apple CarPlay και Android Auto μέσω συμβατών smartphones. Και εδώ, ζητούμενο δεν ήταν άλλο από τη δημιουργία μιας καθαρής, πλήρως λειτουργικής, high-tech σχεδίασης που δεν δείχνει ψυχρή και απρόσωπη, αλλά αποπνέει μία αίσθηση ασφάλειας.

Η Opel σύντομα θα ξεκινήσει να δέχεται παραγγελίες για το νέο Astra Sports Tourer.

Lesen Sie mehr:

Wie aus einem Opel Manta der 1970er Jahre der Manta GSe ElektroMOD-Prototyp wurde

Wie Opel die Reichweite von Corsa-e und Mokka-e erhöhen konnte

Opel

Vor 100 Jahren : Opel gewinnt das erste Rennen auf der Avus-Strecke