Kategorien: RETROUncategorized

Der Beginn des Mythos 911

TopSpeed Retro Car Sunday – Chapter : Porsche 911, Ur-911

Der Porsche 911 ist zweifelsohne der kultigste Sportwagen der Welt. Seit der Einführung der ersten Generation im Jahr 1963 ist er bis heute das Symbol für ein alltagstaugliches, leistungsstarkes Auto.

Was den 911er bei seinen Freunden und Besitzern so beliebt macht, ist sein einzigartiges Fahrverhalten (aufgrund des hinten eingebauten Motors), seine Alltagstauglichkeit trotz seines hohen Leistungsniveaus und die unvergleichliche Qualität der Materialien, der Konstruktion und des Zusammenbaus des gesamten Fahrzeugs.

Der 911 ist vielleicht das Nonplusultra der Ingenieurskunst, denn das Grunddesign hat sich im Laufe der Generationen nie grundlegend verändert, sondern wurde in seinen einzelnen Aspekten ständig aktualisiert und verbessert, wodurch der 911 schneller, stabiler, zuverlässiger und praktischer wurde.

Στο πρώτο μέρους του αφιερώματος μας στην 911, θα ασχοληθούμε με τη λεγόμενη “Classic 911” σειρά, η οποία απο την Porsche έχει χωριστεί σε δύο επιμέρους περιόδους, την 1963-1973 για την Original 911 και την 1973-1989 για την G-Model 911.

Η “Ur-911” (1963-1973)

2,0-Liter / Serie O, A & B (1963-1969)

H “Original” 911, δημιουργήθηκε ως διάδοχος της 356. Ο σχεδιασμός της είναι δημιούργημα του Ferdinand “Butzi” Porsche, γιου του Ferdinand “Ferry” Porsche, με κάποιες παρεμβάσεις απο τον υπεύθυνο του τμήματος κατασκευής των αμαξωμάτων, Erwind Komenda.

Η πρώτη 911, ξεκίνησε ως ένα 2+2 αυτοκίνητο (όπου τα πίσω καθίσματα υπήρχαν σαν λύση ανάγκης, όπως και στην 356), με έναν αερόψυκτο, 6-κύλινδρο, 2-λιτρο ατμοσφαιρικό boxer κινητήρα(παρόμοιο σχεδιαστικά με τον 1.6 λίτρων flat-4 της 356), που απέδιδε 130 ίππους. Η Porsche χρησιμοποίησε, για τη μετάδοση, το 5 σχέσεων μηχανικό “Type 901” κιβώτιο της, στη πρώτη 911.

Da die Produktion des 356 auslief, die Nachfrage nach kleinen Sportwagen in den USA aber ungebrochen hoch war, entwickelte Porsche neben dem 911 eine kleinere Version des 911, den 912. Der 912 trug die gleichen mechanischen Teile wie der 356 und ist de facto sein Nachfolger, da seine Einführung im selben Jahr erfolgte, in dem die Produktion des 356 endete.

1967 stellte Porsche den 911S vor, eine leistungsstärkere Version. Der S hatte 160 PS.

Για πρώτη φορά, οι ζάντες αλουμινίου της Fuchs, με το χαρακτηριστικό “5 leaf” σχεδιασμό τους, τοποθετούνται στην 911. Ο κινητήρας της S μάλιστα, χρησιμοποιήθηκε και στις αγωνιστικές 904 και 906, όπου απέδιδε 210 ίππους.

Im selben Jahr stellte Porsche die erste Generation des 911 Targa vor, der mit einem teilweise abnehmbaren Dach und einer Kunststoff-Heckscheibe (die ab 1968 wahlweise aus Glas sein konnte) ausgestattet war, da man befürchtete, dass die NHTSA den Verkauf einer offenen Version des 911 verbieten würde, die den beträchtlichen Marktanteil, den der 356 geschaffen hatte, einnehmen würde.

Der Name Targa stammt von der Targa Florio, die in Italien stattfand und bei der Porsche viele wichtige Siege und Auszeichnungen errungen hatte.

Darüber hinaus brachte Porsche 1967 den 911T auf den Markt, eine 110-PS-Version des 911, die den 912 ablöste, während die 130-PS-Basisversion in 911L umbenannt wurde.

Die 2-Liter-Generation des 911 endete mit dem 911R, einem 911er mit schlanken Aluminiumtüren, einem Magnesium-Kurbelgehäuse und 2 Zündkerzen/Zylinder. Die Motorleistung dieser Version betrug 210 PS und es wurden nur 20 Fahrzeuge gebaut.

To 1969, παρουσιάστηκαν οι “B Series” 911, που ήταν κατά λίγο μακρύτερες απο τις αρχικές. Ο πίσω άξονας των 911 και 912, μετακινήθηκες κατά 5.7 εκατοστά προς τα πίσω, μακρύνοντας το μεταξόνιο απο τα 2.211 στα 2.268 μέτρα, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της “νευρικής” συμπεριφοράς της 911, όταν ο οδηγός πλησίαζε τα όρια των οδηγικών της δυνατοτήτων. Η 911S και η νέα middle-range 911E, απέκτησαν σύστημα ψεκασμού καυσίμου. Επίσης, ένα μερικός αυτόματο, 4 σχέσεων κιβώτιο (με αυτόματο συμπλέκτη και torque converter), ενσωματώθηκε στη γκάμα της 911.

2,2-Liter / Serie C & D (1969-1971)

Bei allen 911ern des Modelljahrs 1970 wurde der Hubraum des 6er-Flachmotors auf 2,2 Liter vergrößert, wobei der 911T nun 125 PS, der 911E 155 PS und der 911S 180 PS leistet. Im selben Jahr stellte Porsche die Produktion des 912 ein und ersetzte ihn durch den 914 (Bild unten) als Einstiegsmodell des Unternehmens.

Es ist erwähnenswert, dass der 911E in der Mittelklasse zwar schwächer war als der 911S, aber bei der Beschleunigung bis zu 160 km/h war der E schneller.

2,4-Liter / Baureihe E & F (1971-1973)

Για τις χρονιές 1972 και 1973, η Porsche διατήρησε την ίδια σειρά εκδόσεων στην 911, ωστόσο αύξησε πάλι τη χωρητικότητα του κινητήρα, απο το 2.195 cc στα 2.341 cc. Ο λόγος που ονομάστηκε “2.4” παρόλο που ήταν πιο κοντά στα 2.3 λίτρα, εκτιμάτε πως έχει να κάνει με λόγους marketing, για να δωθεί έμφαση στην αύξηση απο τα 2.2 στα 2.4 λίτρα. Οι ιπποδυνάμεις ήταν 130 (911T), 165 (911E) και 190 (911S) ίπποι.

Οι E και S, είχαν μηχανικό ψεκασμό καυσίμου (το ίδιο και η T στις ΗΠΑ, όπου και απέδιδε 10 επιπλέον ίππους), ενώ η Τ είχε καρμπυρατέρ. Το 1973, η Porsche τοποθέτησε σύστημα συνεχόμενου ψεκασμού καυσίμου, το Κ-Jetronic της Bosch, με αυτές τις 911, να γίνονται γνωστές ως οι “1973.5”.

Με την αύξηση στην ιπποδύναμη και τη ροπή, απο τον 2.4 λίτρων κινητήρα τους, οι 911, απέκτησαν και ένα νέο κιβώτιο. Όπως και το 901, έτσι και το νέο 915, ήταν μηχανικό 5 σχέσεων. Η βασική διαφορά μεταξύ τους, είναι οτι το αρχικό (901), ήταν διάταξης “dog leg”, η οποία δεν ήταν βολική σε καθημερινή οδήγηση, με το 915 να έχει ένα συμβατικό H-patern. Το αυτόματο κιβώτιο, Sportomatic, παρέμεινε ως special order extra.

Im Jahr 1972 unternahm Porsche große Anstrengungen, um das Fahrverhalten des 911 zu verbessern. Aufgrund seines ungewöhnlichen Layouts neigte der 911 zum Übersteuern, wenn er von einem unerfahrenen Fahrer am Limit gefahren wurde. Um dieses Problem zu lösen, verlegte Porsche den Öltank (der etwa 8,5 Liter Öl enthielt) vor das rechte Hinterrad (das sich ursprünglich hinter diesem Rad befand) und versuchte, das Gewicht des 911 so weit wie möglich in die Mitte zu verlagern. Diese Änderung machte eine Öleinfüllklappe am hinteren rechten Kotflügel erforderlich, da diese nicht mehr wie bisher vom Motorraum aus zugänglich war. Dies führte jedoch zu einem Problem, da die Tankstellenmitarbeiter häufig Benzin durch diese spezielle Einfülltür einfüllten, da die meisten nicht wussten, dass sich die richtige Tür auf dem vorderen linken Kotflügel befand. Porsche griff auf das ursprüngliche Design zurück, das für den Rest der Lebensdauer dieser Generation unverändert blieb.

Οι 911S, απέκτησαν και ένα μικρό spoiler στο εμπρός μέρος, για να βελτιωθεί η σταθερότητα τους σε υψηλές ταχύτητες. Με το βάρος τους να ανέρχεται μόλις στα 1050 κιλά, θεωρούνται απο τις κορυφαίες “μαζικής” παραγωγής 911.

Für den Rennsport hatte Porsche den 911ST geschaffen, der nur in den Jahren 1970 und 1971 zu kaufen war, mit einer Leistung von 270 PS und einem Gewicht von 960 kg. Diese Autos waren ein großer Erfolg bei den Rennen: Daytona 6 Hours, Sebring 12 Hours, 1000km Nurburgring & Targa Florio.

Carrera RS (1973-1974)

Οι Carrera RS αυτής της γενιάς, παραμένουν μέχρι και σήμερα, απο τις πιο συλλεκτικές και επιθυμητές 911. Το όνομα Carrera, προήλθε απο τον αγώνα αντοχής του Μεξικό, Carrera Panamericana όπου η Porsche σημείωσε μεγάλες επιτυχίες τη δεκαετία του ’50 και το RS απο το γερμανικό Rennsport.

H αρχική RS, ήταν η Carrera 2.7 RS, στην οποία ο 2.7 λίτρων flat-6 απέδιδε 210 ίππους και 255 Nm ροπής. Η RS είχε το μηχανικό σύστημα ψεκασμού καυσίμου της Bosch, ανασχεδιασμένη και πιο σκληρή ανάρτηση, μία “ducktail” πίσω αεροτομή, μεγαλύτερα φρένα, φαρδύτερα πίσω λάστιχα και φαρδύτερα πίσω φτερά. Η συμβατική RS Touring, ζύγιζε μόλις 1075 κιλά, ενώ στην έκδοση Sport Lightweight, ζύγιζε 975 κιλά (η διαφορά οφειλόταν σε πιο λεπτό μέταλλο για τα μέρη του αμαξώματος και πιο λεπτό γυαλί σε όλα τα παράθυρα και το παρμπριζ της).

Insgesamt wurden 1.580 Carrera RS gebaut, um das Limit von 500 Fahrzeugen zu überschreiten, damit die Rennversion Carrera RSR von der FIA zur Teilnahme an der Gruppe 4 zugelassen werden konnte.

1974 baute Porsche den Carrera RS 3.0, der 230 Pferde hatte und nur 900 kg wog (es wurde noch dünneres Metall verwendet). Der 3-Liter-RS hatte ein Fahrwerk, das dem des Carrera RSR sehr ähnlich war, und das Bremssystem war vom 917 abgeleitet.

So wird nach einem erfolgreichen und sich ständig verbessernden 11-jährigen Kurs der Ur-911 als erste Untergeneration abgeschlossen und das G-Modell ist die nächste.

Urheberrecht der Fotos: Porsche AG

Alexandros Fertakis

Neueste Beiträge

Toyota: Ηλεκτρική αντεπίθεση στην Ευρώπη με νέο B-SUV

Εν μέρει ως τακτική, εν μέρει ως φιλοσοφία, η Toyota δεν έχει ακόμη εντρυφήσει στα…

44 Minuten ago

Έρχονται φόροι- σοκ στα κινέζικα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Δασμούς ύψους 100% ανακοινώνει σήμερα ο Μπάιντεν, ετοιμάζεται και η ΕΕ να επιβάλλει

1 Stunde ago

Fia an europäische Politiker: "Mobilität ist ein Recht, bleiben Sie zugänglich"

Ενόψει των επερχόμενων εκλογών για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, που είναι προγραμματισμένες για τις 8-9 Ιουνίου,…

23 Stunden ago

Apple Car: Das Projekt könnte durch eine Allianz mit Rivian wiederbelebt werden

Μετά από δέκα χρόνια και τόσα δισεκατομμύρια δολάρια που δαπανήθηκαν, τον περασμένο Φεβρουάριο η Apple…

24 Stunden ago

Toyota fordert die Vorherrschaft des Mazda MX-5 mit der Entwicklung eines eigenen Roadsters heraus

Η Toyota ετοιμάζεται να επιστρέψει στην κατηγορία των προσιτών Roadster, αμφισβητώντας την κυριαρχία της Mazda…

vor 1 Tag

DS Automobiles präsentiert den DS 3 HYBRID

Το 2024 είναι η χρονιά που επιταχύνεται η ενεργειακή μετάβαση για την DS Automobiles. Λίγο…

vor 4 Tagen