Die Bewegung auf der Straße leben

Die Wahrheit über den Rückruf von 5 Millionen deutschen Dieselfahrzeugen

Την περασμένη Τετάρτη, στο Βερολίνο, υπό μια υπουργική επιτροπή, συναντήθηκαν τα κορυφαία στελέχη της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Ανάμεσα σε αυτούς που παρακάθισαν για να συζητήσουν με τους υπουργούς, ήταν οι Harald Krüger (BMW), Dieter Zetsche (Daimler) και Matthias Müller (Volkswagen). Στο ευρύ κοινό, η “είδηση” ήταν πως οι Γερμανοί συμφώνησαν να ανακαλέσουν 5 εκατομμύρια αυτοκίνητά sie mit Diesel κινητήρες. Το διακύβευμα, όμως, ήταν άλλο.
Στην πραγματικότητα, οι Γερμανοί αναζητούν μια λύση, μια απάντηση στη διεθνή τάση που -κατ’ αυτούς- έχει δαιμονοποιήσει τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα. Μέχρι να γίνει το πέρασμα στην ηλεκτρική τεχνολογία -στην οποία, άλλωστε, οι γερμανικές βιομηχανίες εργάζονται- οι κολοσσοί του Βερολίνου θέλουν να αποδείξουν ότι η λύση δεν είναι η απαγόρευση των diesel για τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Από αριστερά προς δεξιά, οι κ.κ.Dieter Zetsche (Daimler),Harald Krüger (BMW) καιMatthias Müller (Volkswagen)

Εν ολίγοις, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία δεν σκοπεύει να καθίσει με σταυρωμένα τα χέρια και να παρακολουθεί τη «θανάτωση» των diesel, mit dem απαγόρευση της κυκλοφορίας τους σε πόλεις και την αμαύρωση της φήμης της. Σε μια πρώτη σύσκεψη μεταξύ υπουργών της χώρας και υψηλόβαθμων στελεχών αυτοκινητοβιομηχανιών, οι Volkswagen AG, Daimler AG und BMW AG, συμφώνησαν να προχωρήσουν στην τεχνική αναβάθμιση περισσότερων από 5 εκατομμυρίων diesel που κυκλοφορούν στη Γερμανία, σε μια προσπάθεια να περισώσουν τη φήμη της τεχνολογίας τους στην πετρελαιοκίνηση, αλλά και να τραβήξουν μια γραμμή, βάζοντας στο παρελθόν το dieselgate, που «σέρνεται» εδώ και δύο χρόνια, αποδεικνύοντας στην πράξη ότι μπορούν να μειώσουν την εκπεμπόμενη ρύπανση στις πόλεις χωρίς την κατάργηση των πετρελαιοκίνητων και άρα, να αποτρέψουν την απαγόρευση της κίνησής τους.

Die στοίχημα für die μεγαλύτερο εξαγωγέα της χώρας, την αυτοκινητοβιομηχανία, που απασχολεί περισσότερους από 800.000 εργαζομένους, είναι μεγάλο. Γιατί, Λονδίνο και Παρίσι έχουν ήδη ανακοινώσει τα σχέδιά τους για πλήρη απαγόρευση της κυκλοφορίας αυτοκινήτων με diesel και βενζίνη στα όριά τους (και η Athen το ίδιο, αλλά ο σχεδιασμός είναι ανύπαρκτος, άρα κανείς δεν τη λαμβάνει υπόψη), την ώρα που οι αυτοκινητοβιομηχανίες BMW, Daimler, Audi, Porsche και VW αποτελούν αντικείμενο έρευνας από τις ευρωπαϊκές Αρχές μετά από καταγγελίες για αθέμιτη σύμπραξη (καρτέλ) σε ό,τι αφορά τον μεταξύ τους διαμοιρασμό των αντιρρυπαντικών τεχνολογιών που χρησιμοποιούν στα diesel -κάτι που αρνούνται κατηγορηματικά.

Die Vertrieb οχημάτων diesel στη Γερμανία μειώθηκαν κατά 12,7% τον Ιούλιο. Πλέον το Öl αντιστοιχεί μόνο στο 40,5% των νέων πωλήσεων οχημάτων στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων της Ευρώπης, έναντι 46% στα τέλη του περασμένου έτους.

«Συνεχίζουμε να χρειαζόμαστε μια ισχυρή αυτοκινητοβιομηχανία. Θέλουμε οι αυτοκινητοβιομηχανίες να συνεχίσουν να είναι επιτυχημένες στον κόσμο και να συνεχίσουν να παράγουν τα καλύτερα αυτοκίνητα», είπε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός της περιοχής Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας, Άρμιν Λάσετ, περιοχής που φιλοξενεί πολλά εργοστάσια οχημάτων. «Χρειάζεται να διασώσουμε το ντίζελ, αλλά πρέπει επίσης να υπάρξει μια νέα ώθηση στην ηλεκτρική εποχή".

Στην ίδια σύσκεψη, που έγινε στο Βερολίνο, συμφωνήθηκε να χρηματοδοτηθεί η πράσινη μετακίνηση στις πόλεις και να δοθούν κίνητρα για την ανταλλαγή αυτοκινήτων παλιότερης τεχνολογίας diesel με νέα μοντέλα. Οι αναβαθμίσεις στην ανάκληση που θα γίνει, θα βασιστούν περισσότερο σε software patches, με στόχο να κατεβάσουν τη ρύπανση κατά 25-30% στις γερμανικές μεγαλουπόλεις και να ξεκινήσουν τη δική τους εκστρατεία. Το ερώτημα, βέβαια, είναι αν όντως θα καταφέρουν οι Γερμανοί να διασώσουν το diesel, ή θα “αναγκαστούν” να το εγκαταλείψουν προς χάριν της ηλεκτρικής τεχνολογίας. Επί του παρόντος, δεν δείχνουν διατεθειμένοι να το αφήσουν να “πεθάνει” αμαχητί…