Στον “πόλεμο” που έχει ξεσπάσει παγκοσμίως μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών για την προσέλκυση των enthusiasts, ποιος είπε ότι ένας γίγαντας του χώρου θα έμενε αμέτοχος; Η Nissan, έχει καταλάβει πολύ καλά πως ο Godzilla δεν αρκεί. Και έτσι, ετοιμάζει τα… Γκοτζιλάκια.
Αν και δίνει ελάχιστες τεχνικές λεπτομέρειες (στον τομέα που μας αφορά, αυτόν των επιδόσεων), η Nissan δεν κρύβει τις προθέσεις της, μετά από την παρουσίαση του Gripz Concept, που δεν είναι ένα απλό concept. Αλλά μια δοκιμή πριν από την έκδοση παραγωγής. Οι Ιάπωνες μας λένε ότι η ιδέα του Gripz “υλοποιήθηκε από τις
ομάδες σχεδιασμού της φίρμας στην Ευρώπη και την Ιαπωνία και δίνει μία έντονη σχεδιαστική γεύση από το μέλλον της
κατηγορίας των Crossover“. Και, σε ό, τι αφορά τα περί του “Ζ”, επίσης δεν το κρύβουν, αφού μας λένε ότι είναι εμπνευσμένο και αποτίει φόρο τιμής στον νικητή του Safari, Datsun 240Z Rally car (εκεί παραπέμπει το μαύρο ματ στο καπό και το πορτ μπαγκάζ καθώς και το βαθύ πορτοκαλί χρώμα).
Οι δικές μας πηγές λένε ότι η Nissan, βλέποντας την επιτυχία των σπορ εκδόσεων του Juke, αποφάσισε να επεκταθεί στην κατηγορία, δημιουργώντας ένα σπορ crossover με εκρηκτικές επιδόσεις και ικανότητα να κινηθεί εκτός δρόμου. Οι ίδιες πηγές μας λένε ότι η Nissan σκέφτεται να το βγάλει στην παραγωγή, ελαφρώς παραλλαγμένο το Gripz, “φορτωμένο” με το υβριδικό σύστημα “Pure Drive e -Power” χωρίς να μας αποκαλύψουν ποιον κινητήρα θα φορά (άραγε θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό;), αλλά ότι πρόκειται να το εντάξει στην οικογένεια των “Ζ”. Ε, και αφού θα ανήκει στην οικογένεια των Ζ, δεν υπάρχει πιθανότητα να μην είναι γρηγορο…
Η φιλοσοφία για να το κάνει αυτό, είναι απλή. Όπως ακριβώς έκανε και με το 240Ζ, η Nissan θέλει να “συγχωνεύσει” την εμπειρία της στα crossovers, τα τετρακίνητα και τα σπορ αυτοκίνητα, για να μας δώσει το μήνυμα ότι για να είναι ένα αυτοκίνητο γρήγορο, απολαυστικό, οδηγοκεντρικό και σπορ, δεν είναι απολύτως αναγκαίο να έχει και μικρή απόσταση από το έδαφος.
Και αυτό ακριβώς κάνει το Gripz ή μελλοντικό Ζ. Αρκετά υπερυψωμένο από το έδαφος, με τους 22 ιντσών τροχούς του να το… σηκώνουν κι άλλο, αυτό το αυτοκίνητο δείχνει με το “καλημέρα” ότι πρόκειται για έναν “σκληροτράχηλο αθλητή δρόμου” που, όπως λέει η Nissan, συνδυάζει την πρακτικότητα και την ικανότητα ενός compact crossover, με τις επιδόσεις τον ενθουσιασμό αλλά και την “εμπλοκή” του οδηγού, που ταιριάζει στο προφίλ ενός παραδοσιακού σπορ αυτοκίνητου .
Αυτός ο μοναδικός συνδυασμός δίνει στο Gripz μια διπλή προσωπικότητα, συνδυάζοντας αρμονικά το στυλ και την ευελιξία, με την ικανότητα να κινηθεί και σε περιπετειώδες έδαφος, όταν είναι οι περιστάσεις το επιβάλλουν.
Το Gripz Concept απεικονίζει όχι μόνο την προσέγγιση της Nissan για σχεδιασμό “χωρίς σύνορα”, αλλά αναδεικνύει και τις δυνατότητες υλοποίησής του. Το Gripz κάνει το ντεμπούτο του με ένα πρωτότυπο υβριδικό σύστημα που βασίζεται σε τεχνολογίες που έχουν αναπτυχθεί για τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα της Nissan.
Ο πρόγονος: Το φοβερό και τρομερό Datsun 240Z Rally Car
Με αδιαμφισβήτητη την ηγεμονία της στην αγορά των αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων, η Nissan πραγματοποιεί άλλο ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός, ανακοινώνοντας στη Φρανκφούρτη την αύξηση της αυτονομίας για το LEAF κατά 26%, που πλέον αγγίζει τα 250 χλμ. Η πρωτοποριακή για την κατηγορία μπαταρία των 30 kWh, αποτέλεσε την καρδιά του ανανεωμένου LEAF, που επίσης έκανε το ντεμπούτο του στην Φρανκφούρτη.
Μοντέρνο, αλλά με ρετρό καταβολές το εσωτερικό του Gripz
Tip: Το Gripz έχει ενσωματωμένη κάμερα στα εμπρός φανάρια, για να γράφεις τις διαδρομές σου και να τις περνάς απλά και εύκολα από το κορυφαίο, εμπνευσμένο από ποδήλατο (!) εσωτερικό του, στο tablet σου.