Live η Κίνηση στους δρόμους

BMW Neue Klasse: «Ανεβάζει παλμούς» για την παραγωγή της νέας iX3

Το εργοστάσιο του BMW Group στο Ντέμπρετσεν μπαίνει στην τελική ευθεία

Η καρδιά της μονάδας παραγωγής στο εργοστάσιο του BMW Group στο Ντέμπρετσεν μπαίνει στην τελική ευθεία και «ανεβάζει παλμούς» με την εντατικοποίηση της διαδικασίας συναρμολόγησης οχημάτων για την παραγωγή της νέας iX3, με πλήρη αξιοποίηση των δυνατοτήτων του iFACTORY, τη νέα μονάδα στην Ουγγαρία που υιοθετεί πολλές καινοτομίες από το παγκόσμιο δίκτυο παραγωγής. Πρωτοπόρος ανάμεσα στα εργοστάσια του BMW Group με παράδοση εξαρτημάτων στην ώρα τους και με τη σωστή σειρά στη διαδικασία παραγωγής (just-in-sequence) και αποδοτικές και εργονομικές διαδικασίες συναρμολόγησης, χάρη στην αρθρωτή διάταξη, τα λιγότερα διαφορετικά στοιχεία σύνδεσης, το απλοποιημένο σύστημα πλεξούδας καλωδίωσης και την καινοτόμο συναρμολόγηση cockpit. Η μαζική παραγωγή θα ξεκινήσει στα τέλη του 2025.

Ειδικότερα, το μελλοντικό εργοστάσιο του BMW Group στην πόλη Ντέμπρετσεν της Ουγγαρίας βρίσκεται στην τελική ευθεία, καθώς η εντατικοποίηση της διαδικασίας συναρμολόγησης δίνει πνοή στην καρδιά της εγκατάστασης. Εδώ είναι που χτυπά η καρδιά όλων των τεχνολογιών του εργοστασίου και το μέρος στο οποίο απασχολούνται οι περισσότεροι εργαζόμενοι. Έτσι, η έναρξη της διαδικασίας συναρμολόγησης σηματοδοτεί την επίτευξη ενός ακόμα ορόσημου.

«Η εξαιρετικά αποδοτική και εργονομική γραμμή συναρμολόγησης άρχισε να λειτουργεί χωρίς προβλήματα από την πρώτη στιγμή», δήλωσε ο Hans-Peter Kemser, Διευθύνων Σύμβουλος του εργοστασίου BMW Group στο Ντέμπρετσεν. «Αυτό επιτεύχθηκε χάρη στον εικονικό σχεδιασμό, τις δοκιμές και την άριστη συνεργασία μεταξύ των νέων, πολύ αφοσιωμένων εργαζομένων μας στο Ντέμπρετσεν και των ειδικών μας στο παγκόσμιο δίκτυο παραγωγής του BMW Group».

Κατά τη διαδικασία συναρμολόγησης, τα επιμέρους εξαρτήματα και συστήματα τοποθετούνται στο βαμμένο αμάξωμα, με αποτέλεσμα στο τέλος της διαδικασίας να προκύπτει ένα αυτοκίνητο έτοιμο να βγει από τη γραμμή παραγωγής. Η πρωτοποριακή αρχιτεκτονική οχήματος της Neue Klasse ανοίγει εντελώς νέες δυνατότητες στη συναρμολόγηση, εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη αποδοτικότητα χάρη στην αρθρωτή δομή, λιγότερα διαφορετικά στοιχεία σύνδεσης και απλοποιημένη εγκατάσταση της πλεξούδας καλωδίωσης. Επιπλέον, η καινοτόμος διαδικασία συναρμολόγησης του cockpit επιταχύνει την όλη διαδικασία.

Το εργοστάσιο του BMW Group στο Ντέμπρετσεν ήδη κατασκευάζει δοκιμαστικά οχήματα για τη νέα BMW iX3, το πρώτο μοντέλο της Neue Klasse. Επομένως, η νέα μονάδα παραγωγής προετοιμάζεται σταδιακά για την έναρξη της μαζικής παραγωγής.

Η Neue Klasse επιτρέπει την απλή και γρήγορη διαδικασία συναρμολόγησης

Αρκετά χαρακτηριστικά της Neue Klasse είναι καινούργια για όλους. Σε αντίθεση με τα προηγούμενα μοντέλα, η πλεξούδα καλωδίωσης χωρίζεται σε πολλαπλά μέρη, καθιστώντας την εγκατάσταση ευκολότερη και πιο εργονομική. Η ζωνική αρχιτεκτονική πλεξούδας μειώνει τη χρήση καλωδίων κατά 600 μέτρα και προσφέρει 30% εξοικονόμηση βάρους σε σχέση με την προηγούμενη γενιά.

Επιπλέον, ορισμένα εξαρτήματα είναι αρθρωτά, καθώς μια μονάδα αποτελείται από πολλά μικρά επιμέρους τμήματα. Η ποικιλία των στοιχείων σύνδεσης έχει επίσης μειωθεί δραστικά για τη Neue Klasse. Το γεγονός αυτό με τη σειρά του, περιορίζει τον αριθμό των διαφορετικών βυσμάτων, βιδών και κλιπ. Ως εκ τούτου, η διαδικασία συναρμολόγησης απλουστεύεται σε μεγάλο βαθμό.

Επιπλέον, με την εισαγωγή της Neue Klasse, ένα ευρύ φάσμα ελέγχων ποιότητας μπορεί να πραγματοποιείται ψηφιακά, ακόμα και στη γραμμή παραγωγής. Αυτή η διαδικασία θα επεκταθεί και σε άλλες εγκαταστάσεις μετά την αρχική εφαρμογή της στο Ντέμπρετσεν, με επόμενο σταθμό το εργοστάσιο στο Μόναχο, το οποίο θα ξεκινήσει την παραγωγή του sedan μοντέλου της Neue Klasse το 2026.

Η καινοτόμος διαδικασία συναρμολόγησης του cockpit επιταχύνει τις διαδικασίες στο εργοστάσιο του Ντέμπρετσεν, το οποίο είναι ένα από τα πιο συμπαγή σε μέγεθος στο δίκτυο παραγωγής του BMW Group, επιτρέποντας παράλληλα πλήρη ευελιξία και ποικιλομορφία. Όπως συμβαίνει και στο εργοστάσιο Lydia στην Κίνα, η προ-συναρμολόγηση του cockpit πραγματοποιείται ακριβώς δίπλα στην κύρια γραμμή παραγωγής. Αφού ολοκληρωθεί η διαδικασία αυτή, το cockpit τοποθετείται απευθείας στο όχημα, μόλις λίγα μέτρα πιο μπροστά.

Η διαδικασία συναρμολόγησης στο Ντέμπρετσεν υιοθετεί καινοτόμες πρακτικές από τα ήδη υπάρχοντα εργοστάσια

Κατά τη δημιουργία της νέας μονάδας παραγωγής στην Ουγγαρία, το BMW Group εφάρμοσε μια πλήρως εικονική διαδικασία σχεδιασμού. Σύμφωνα με τις αρχές του BMW iFACTORY, χρησιμοποιήθηκαν επανειλημμένα δοκιμασμένα πρότυπα και λύσεις υψηλής τεχνολογίας από τα υπάρχοντα εργοστάσια. Για παράδειγμα, πολλές ιδέες και εγνωσμένης αξίας δομές από το εργοστάσιο Lydia στην Κίνα και την μονάδα της Λειψίας έχουν ενσωματωθεί στη διαδικασία συναρμολόγησης στο Ντέμπρετσεν.

Περαιτέρω εξέλιξη της «διάταξης δακτύλων» από τη Λειψία

Οι συγκεκριμένες δομές περιλαμβάνουν τη λεγόμενη διάταξη δακτύλων ή δομή χτένας, την οποία το BMW Group δημιούργησε αποκλειστικά για το εργοστάσιο της Λειψίας που εγκαινιάστηκε το 2005. Αυτή επιτρέπει τη μεταφορά εξαρτημάτων και προκατασκευασμένων μονάδων απευθείας στις γραμμές συναρμολόγησης. Ένας αριθμός εξαρτημάτων ρεκόρ – που φτάνει το 80% και αποτελεί το υψηλότερο ποσοστό στο δίκτυο παραγωγής του BMW Group – μπορεί να παραδοθεί απευθείας στο Ντέμπρετσεν, καθώς τα «δάχτυλα» θα μπορούν να ανεφοδιάζονται και από τις δύο πλευρές. Η διάταξη «δακτύλων» επιτρέπει επίσης την μελλοντική επέκταση και ενσωμάτωση επιπλέον σταδίων συναρμολόγησης, με την ευελιξία να είναι ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά της παραγωγής στο BMW Group.

Διαδικασίες παραγωγής όπως στο εργοστάσιο Lydia στην Κίνα

Το εργοστάσιο Lydia στην Κίνα έχει αποτελέσει πηγή έμπνευσης για πολλές διαδικασίες και δομές στη συναρμολόγηση. Η εγκατάσταση εγκαινιάστηκε το 2022 και αποτέλεσε την πρώτη μονάδα του BMW Group που σχεδιάστηκε και προσομοιώθηκε πλήρως στον εικονικό κόσμο από την αρχή. Το δάπεδο του εργοστασίου για τη γραμμή συναρμολόγησης και το ολοκληρωμένο σύστημα μεταφοράς στο Ντέμπρετσεν είναι πανομοιότυπα και στις δύο μονάδες. Ως εκ τούτου, η τεχνολογία ήταν άμεσα διαθέσιμη για εφαρμογή και είχε ήδη δοκιμαστεί, απλοποιώντας την έναρξη λειτουργίας μιας καινούργιας γραμμής παραγωγής.

Η μαζική παραγωγή της νέας BMW iX3 θα ξεκινήσει στο εργοστάσιο του BMW Group στο Ντέμπρετσεν στα τέλη του 2025. Το ουγγρικό εργοστάσιο έχει σχεδιαστεί ειδικά για την κατασκευή αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων. Όπως συμβαίνει με κάθε νέο μοντέλο ή εργοστάσιο, η παραγωγική δυναμική αυξάνεται σταδιακά μετά την έναρξη της διαδικασίας. Το εργοστάσιο στο Ντέμπρετσεν θα είναι η πρώτη μονάδα παραγωγής του BMW Group που θα λειτουργεί πλήρως χωρίς τη χρήση ορυκτών καυσίμων.

* Καθώς πρόκειται για μοντέλο προ-παραγωγής, δεν υπάρχουν επί του παρόντος δεδομένα σχετικά με την κατανάλωση της νέας BMW iX3.