Το BMW Group προτίθεται να αυξήσει την ικανότητα παραγωγής εξαρτημάτων για ηλεκτρικά συστήματα κίνησης στη Λειψία, με επιπλέον οκτώ γραμμές παραγωγής, έως το 2024. Η ανακοίνωση έγινε στις 20 Οκτωβρίου στο πλαίσιο της Green Day στο Εργοστάσιο του BMW Group στη Λειψία. Του χρόνου, στις δύο υφιστάμενες γραμμές μονάδων μπαταριών (modules) του εργοστασίου θα προστεθεί μία ακόμα μαζί με πέντε γραμμές επίστρωσης κυψελών. Θα ακολουθήσουν δύο νέες γραμμές συναρμολόγησης μπαταριών υψηλής τάσης που θα λειτουργήσουν το 2024. Οι μπαταρίες που θα κατασκευάζονται, θα χρησιμοποιούνται σε μοντέλα όπως η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του MINI Countryman, που επίσης θα παράγεται στη Λειψία.
«Το BMW Group ήταν ανέκαθεν πρωτοπόρος στο μετασχηματισμό για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση», δήλωσε ο Milan Nedeljković, Μέλος Δ.Σ. της BMW AG για την Παραγωγή, «και σκοπεύουμε να διατηρήσουμε τον ηγετικό ρόλο μας στο μέλλον». Το Εργοστάσιο της Λειψίας θα είναι ιδιαίτερης σημασίας από αυτή την άποψη, καθώς είναι η γενέτειρα του BMW i3». Από το 2013 έως το καλοκαίρι του 2022, στο εργοστάσιο της Λειψίας, κατασκευάστηκαν πάνω από 250.000 αμιγώς ηλεκτρικά BMW i3 και πάνω από 20.000 σπορ, plug-in υβριδικές BMW i8. Οι χώροι που ελευθερώνονται και οι δεξιότητες των εργαζομένων, θα χρησιμοποιηθούν τώρα στην παραγωγή εξαρτημάτων για ηλεκτρικά συστήματα κίνησης. Πάνω από 700 άτομα που ανήκουν στο προσωπικό παραγωγής ήδη εργάζονται στην παραγωγή εξαρτημάτων μπαταριών στο εργοστάσιο της Λειψίας, με τον αριθμό αυτό να αναμένεται να ξεπεράσει τα 1.000 μέχρι το 2024.
«Εργαζόμαστε με συνέπεια για την προώθηση του μετασχηματισμού προς την ηλεκτροκίνηση», δήλωσε ο Markus Fallböhmer, Επικεφαλής Κινητήρων στην Παραγωγή Συστημάτων E-Drive της BMW AG, «και συνεχίζουμε να αναπτύσσουμε το δίκτυο παραγωγής μας για συστήματα e-drive ώστε να μπορέσει να υλοποιηθεί. Από το 2024, ολόκληρη η αλυσίδα διαδικασιών για την παραγωγή μπαταριών υψηλής τάσης θα τρέχει όχι μόνο στο Dingolfing, αλλά και στη Λειψία».
Πάνω από 800 εκατομμύρια ευρώ επενδύθηκαν στην παραγωγή εξαρτημάτων ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης στη Λειψία
Από το 2020 μέχρι το τέλος 2024, το BMW Group θα έχει επενδύσει πάνω από 800 εκατομμύρια ευρώ στη δημιουργία γραμμών παραγωγής εξαρτημάτων για ηλεκτρικά συστήματα κίνησης στη Λειψία. Στο μέλλον, αυτές οι εγκαταστάσεις παραγωγής θα καταλαμβάνουν μία επιφάνεια περίπου 150.000 m2 του χώρου του εργοστασίου.
Επενδύσεις στην παραγωγή συστημάτων e – drive σε Dingolfing και Regensburg
Μέχρι τέλους του 2022, το BMW Group θα έχει επενδύσει πάνω από 1 δισεκ. ευρώ στο Κέντρο Αριστείας για την Παραγωγή E-Drive του Dingolfing – που επίσης κατασκευάζει ηλεκτροκινητήρες. Στο Regensburg, οι επενδύσεις στην παραγωγή εξαρτημάτων για συστήματα e-drive ανήλθαν σε περισσότερα από 250 εκατομμύρια ευρώ από το 2020 μέχρι τα τέλη του 2022.
Πέντε νέες γραμμές επίστρωσης κυψελών από το 2023
Το πρώτο τρίμηνο του 2023, στο εργοστάσιο της Λειψίας, θα λειτουργήσει το πρώτο από τα πέντε νέα συστήματα επίστρωσης κυψελών μπαταριών, και θα ακολουθήσουν τέσσερα ακόμα συστήματα τα οποία θα λανσαριστούν σταδιακά μέχρι το τέλος της ίδιας χρονιάς.
Οι κυψέλες μπαταριών που θα επεξεργάζονται τα συστήματα, θα κατασκευάζονται από εξωτερικούς προμηθευτές που λειτουργούν σύμφωνα με τις προδιαγραφές του BMW Group. Πρώτα απ’ όλα, οι κυψέλες ιόντων λιθίου θα υποβάλλονται αρχικά σε καθαρισμό με πλάσμα, πριν την επίστρωση με ένα ειδικά σχεδιασμένο σύστημα, ώστε να εξασφαλίζεται βέλτιστη μόνωση.
Τρίτη γραμμή μονάδων μπαταριών θα λανσαριστεί το καλοκαίρι του 2023
Μετά την επίστρωση, οι κυψέλες συναρμολογούνται για τη δημιουργία μεγαλύτερων μονάδων, γνωστών ως battery modules. Στη Λειψία, αυτό γίνεται προς το παρόν σε δύο υφιστάμενες ειδικές γραμμές. Μία τρίτη θα λειτουργήσει το καλοκαίρι του 2023.
Δύο γραμμές συναρμολόγησης μπαταριών υψηλής τάσης από το 2024
Οι ολοκληρωμένες πλέον μονάδες μπαταριών, οι συνδέσεις, οι μονάδες ελέγχου και τα κυκλώματα ψύξης εγκαθίστανται σε ένα αλουμινένιο περίβλημα. Ο αριθμός των μονάδων της μπαταρίας, το μέγεθος και το σχήμα του περιβλήματος, εξαρτώνται από την έκδοση του οχήματος που θα χρησιμοποιηθούν. Ως εκ τούτου, σε κάθε όχημα τοποθετείται η πιο κατάλληλη μπαταρία υψηλής τάσης.
Στο μέλλον, όταν δύο ειδικές γραμμές συναρμολόγησης τεθούν σε λειτουργία από το 2024, το εργοστάσιο της Λειψίας θα συναρμολογεί επίσης μπαταρίες υψηλής τάσης.
Παγκόσμιο δίκτυο παραγωγής για συστήματα e – drive επικεντρωμένο στη Γερμανία
Το BMW Group βασίζεται στο παγκόσμιο δίκτυο παραγωγής του προκειμένου να ανταποκριθεί στις αυξανόμενες απαιτήσεις για εξαρτήματα e-drive. Οι μπαταρίες υψηλής τάσης και τα εξαρτήματά τους για ηλεκτρικά οχήματα BMW και MINI δεν θα κατασκευάζονται μόνο στη Λειψία αλλά και στο Spartanburg, στις ΗΠΑ, καθώς και στο Shenyang, στην Κίνα. Στο εργοστάσιο του Rayong, στην Ταϋλάνδη, η παραγωγή μπαταριών υψηλής τάσης πραγματοποιείται τοπικά με την υποστήριξη ενός συνεργάτη του BMW Group.
Εν τω μεταξύ, στο Μόναχο βρίσκονται το Πιλοτικό Εργοστάσιο E-Drive και το Κέντρο Αριστείας Κυψελών Μπαταριών (Battery Cell Competence Centre), στο οποίο εκτελούνται λεπτομερείς αναλύσεις των διαδικασιών δημιουργίας αξίας στην παραγωγή κυψελών μπαταριών και τελειοποιούνται οι σχετικές τεχνολογίες. Σχετικά σύντομα, το BMW Group θα εγκαινιάσει το Κέντρο Αριστείας Παραγωγής Κυψελών Μπαταριών, στο Parsdorf, λίγο έξω από το Μόναχο. Εδώ, ένα πιλοτικό σύστημα παραγωγής κυψελών μπαταριών ιόντων λιθίου για σχεδόν ευρεία παραγωγή θα διασφαλίσει τη βιωσιμότητα της παραγωγής μεγάλης κλίμακας, σύμφωνα με τις προδιαγραφές ποιότητας, χρόνου και κόστους.
Το BMW Group κατασκευάζει τους ηλεκτροκινητήρες του στο Κέντρο Αριστείας για την Παραγωγή Συστημάτων E-Drive στο Dingolfing και στο Landshut. Το περίβλημα για το πλήρως ενσωματωμένο σύστημα e-drive πέμπτης γενιάς κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του BMW Group στο Steyr.