Το BMW Group αναμένει σταθερή αύξηση των παραδόσεων για το τελευταίο τρίμηνο του 2024. Προηγήθηκε ένα τρίτο τρίμηνο κατά το οποίο οι τεχνικές διορθωτικές ενέργειες που σχετίζονται με το Σύστημα Πέδησης (IBS) δημιούργησαν αναπάντεχες προκλήσεις. Όπως αναφέρεται στην έκτακτη ανακοίνωση της εταιρείας στις 10 Σεπτεμβρίου, το τεχνικό αυτό μέτρο σε συνδυασμό με την αδύναμη ζήτηση στην Κίνα, είχε σημαντικό αντίκτυπο στην εικόνα των πωλήσεων και των εσόδων κατά την περίοδο αναφοράς από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο. Επιπλέον, οι πρόσθετες παροχές για υποχρεώσεις εγγύησης που σχετίζονται με το IBS και αγγίζουν τριψήφιο αριθμό εκατομμυρίων ευρώ επηρέασαν το τρίτο τρίμηνο. Ως αποτέλεσμα, το BMW Group αναθεώρησε την πρόβλεψή του για το σύνολο του 2024.
Παρ’ όλα αυτά, το ανοδικό momentum της ηλεκτρικής κινητικότητας παρέμεινε ισχυρό και συνέβαλε θετικά στο 3ο τρίμηνο. Οι πωλήσεις BEV του BMW Group αυξήθηκαν σημαντικά κατά +10,1% σε σχέση με το προηγούμενο έτος και το μερίδιο των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκε στο 19,1%.
Το BMW Group παρέδωσε συνολικά 1.754.157 αυτοκίνητα το πρώτο 9μηνο του έτους (2023:1.836.563 αυτοκίνητα/ -4,5%). Κατά το τρίτο τρίμηνο, ο premium κατασκευαστής παρέδωσε 540.881 οχήματα BMW, MINI και Rolls-Royce (2023: 621.699 αυτοκίνητα/ -13,0%).
Επωφελούμενο από την παγκόσμια παρουσία του, το BMW Group μπόρεσε να εξισορροπήσει τις εξελίξεις των πωλήσεων σε βασικές περιοχές του κόσμου. Η μάρκα BMW αυξήθηκε κατά +4% εκτός Κίνας και απέκτησε επιπλέον +0,1% στο παγκόσμιο μερίδιο αγοράς, ενώ οι premium μάρκες MINI και Rolls – Royce επηρεάστηκαν από τις αλλαγές μοντέλων.
Στην Ευρώπη, η BMW σημείωσε μέτρια άνοδο +7,6% την περίοδο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη διψήφια αύξηση σε μεμονωμένες αγορές όπως η Ισπανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γαλλία και η Ιταλία. Παρά τον ορατό αντίκτυπο του προβλήματος με το σύστημα φρένων (IBS) στην περιοχή της Αμερικής και τη διακοπή των παραδόσεων οχημάτων στην αγορά των ΗΠΑ, οι πωλήσεις της BMW έφτασαν στο επίπεδο του προηγούμενου έτους και η BMW διατήρησε σταθερό το μερίδιο αγοράς της.
Η εταιρεία εργάζεται σκληρά για την αντικατάσταση των εξαρτημάτων του IBS και επιταχύνει τη διαδικασία τόσο για τα οχήματα που βρίσκονται στα χέρια των πελατών όσο και για εκείνα του αποθέματος. Στην πλειονότητά τους τα οχήματα του αποθέματος που εμπίπτουν στο καθεστώς των τεχνικών διορθωτικών εργασιών θα αποκατασταθούν και θα είναι έτοιμα να παραδοθούν πριν από το τέλος του έτους.
«Μετά τις αναπάντεχες προκλήσεις του τρίτου τριμήνου, προσβλέπουμε στο μέλλον: Το τέταρτο τρίμηνο, παρά το προγραμματισμένο υψηλό επίπεδο προκαταβολικών δαπανών, είμαστε και πάλι σε καλό δρόμο για να ενισχύσουμε τα κέρδη μας, ώστε να επιτύχουμε τους ετήσιους στόχους μας, παρά τις προγραμματισμένες υψηλές δαπάνες» δήλωσε ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της BMW AG, Oliver Zipse. «Πετυχαίνουμε μια ισορροπία μεταξύ της εξασφάλισης βραχυπρόθεσμων κερδών και της μακροπρόθεσμης επιτυχίας: Φέτος επενδύουμε περισσότερο από ποτέ σε νέα προϊόντα, τεχνολογίες και στα εργοστάσιά μας, ώστε να μπορέσουμε να συνεχίσουμε το success story της BMW με τη NEUE KLASSE από το επόμενο έτος».
Οι ματαιώσεις και οι όποιες κωλυσιεργίες στις παραδόσεις που συνδέονται με το IBS επηρέασαν σημαντικά τα βασικά οικονομικά μεγέθη του BMW Group κατά την περίοδο αναφοράς: Στο 3ο τρίμηνο, το BMW Group σημείωσε έσοδα ύψους 32,40 δισ. ευρώ (2023: 38,45 δισ. ευρώ/ -15,7%- προσαρμοσμένα σε συναλλαγματικές ισοτιμίες -15,3, Ιαν – Σεπ: 105,96 δισ. ευρώ, 2023: 112,53 δισ. ευρώ/ -5,8%- προσαρμοσμένα σε συναλλαγματικές ισοτιμίες -4,8%).
Δαπάνες R & D και κεφαλαιουχικές δαπάνες για τη διασφάλιση της μελλοντικής ανταγωνιστικότητας
Το BMW Group διαθέτει έναν σταθερό και εύρωστο ισολογισμό που επιτρέπει τη συνέχιση των επενδύσεων στο μέλλον. Όπως ανακοινώθηκε προηγουμένως, η εταιρεία αναμένει να αναφέρει μεγάλα ποσά που αφορούν τις επενδύσεις σε έρευνα και εξέλιξη ( R & D ) και τις κεφαλαιουχικές δαπάνες το 2024. Στο επίκεντρο βρίσκεται η εξάπλωση της NEUE KLASSE σε όλο το χαρτοφυλάκιο με έμφαση στην ηλεκτροκίνηση, την απαλλαγή από το διοξείδιο του άνθρακα και την ψηφιοποίηση της προϊοντικής γκάμας και των δομών της.
Οι δαπάνες του Ομίλου στον τομέα έρευνας & εξέλιξης (R&D) για την περίοδο Ιαν. – Σεπ. ανήλθαν σε 6,64 δισ. ευρώ και ήταν σημαντικά υψηλότερες από το προηγούμενο έτος (2023: 5,22 δισ. ευρώ/ +27,2%, το 3ο τρίμηνο: 2, 47 δισ. ευρώ / +35,4%). Ο δείκτης R&D στο 6,3% ήταν επίσης υψηλότερος σε σχέση με το προηγούμενο έτος λόγω της μείωσης των εσόδων (2023: 4,6%/+1,7 ποσοστιαίες μονάδες, στο 3ο τρίμηνο: 7,6%/ +2,8 ποσοστιαίες μονάδες).
Επίδραση στα οικονομικά μεγέθη του Ομίλου και του τομέα του αυτοκινήτου
Το Λειτουργικό κέρδος ( EBIT ) του Ομίλου το 3ο τρίμηνο ήταν 1,69 δισ . ευρώ (3ο τρίμ. 2023: 4,35 δισ. ευρώ/ -61,0%, Ιαν. – Σεπ.: 9,62 δισ. ευρώ, 2023: 14,07 δισ. ευρώ/ -31,6%). Οι αρνητικές επιδράσεις από την αποτίμηση της εύλογης αξίας που προέκυψαν από την πτώση των επιτοκίων συνέβαλαν σημαντικά στη μείωση του χρηματοοικονομικού αποτελέσματος του Ομίλου κατά -858 εκατ. ευρώ (3ο τρίμηνο/2023: -289 εκατ. ευρώ, Ιαν. – Σεπ.:-766 εκατ. ευρώ, 2023: -656 εκατ. ευρώ). Ως αποτέλεσμα, τα κέρδη προ φόρων του Ομίλου το τρίτο τρίμηνο μειώθηκαν σε 838 εκατ. ευρώ (4.063 εκατ. ευρώ/ -79,4%, Ιαν. – Σεπ.: 8,861 δισ. ευρώ, 2023: 13,41 δισ. ευρώ/ -33,9%). Το περιθώριο EBT του Ομίλου διαμορφώθηκε στο 2,6% αντίστοιχα στο 8,4% μετά από εννέα μήνες (3ο τρίμηνο/ 2023: 10,6%/ -8,0% ποσ. μον ., 2023: 11,9%/ -3,5% ποσ. μον .).
Ο αυτοκινητιστικός τομέας κατέγραψε έσοδα ύψους 27,85 δισ. ευρώ (2023: 32,09 δισ. ευρώ /-13,2%,προσαρμοσμένα σε συναλλαγματικές ισοτιμίες -12,8%) το τρίτο τρίμηνο (Ιαν. – Σεπ.: 90,86 δισ. ευρώ (2023: 94,99 δισ. ευρώ/-4,3%- προσαρμοσμένα σε συναλλαγματικές ισοτιμίες -3,1%). Οι πωλήσεις οχημάτων μειώθηκαν και το μείγμα προϊόντων επηρεάστηκε αρνητικά – κυρίως λόγω της μικρότερης ζήτησης στην Κίνα και της διακοπής παραδόσεων οχημάτων ανώτερης κατηγορίας που σχετίζεται με το IBS.
Τα κέρδη προ φόρτων και τόκων (EBIT) κατά την ίδια περίοδο αναφοράς ανήλθαν σε 634 εκατ. ευρώ (3ο τρίμηνο 2023: 3,13 δισ. ευρώ/ -79,8%, Ιαν – Σεπ: 6,02 δισ. ευρώ (2023: 9,81 δισ. ευρώ/ -38,6%). Το περιθώριο EBIT μειώθηκε σε 2,3% αντίστοιχα σε 6,6% το διάστημα Ιαν – Σεπ (3ο τρίμηνο 2023: 9,8%/ -7,5% ποσ.μον., 2023: 10,3%/ -3,7% ποσ.μον.). Εξαιρουμένων των αποσβέσεων που προέκυψαν από την κατανομή του τιμήματος αγοράς που σχετίζεται με την BBA, το περιθώριο EBIT του τομέα αυτοκινήτου ανήλθε σε 3,5% για το τρίτο τρίμηνο και 7,7% για το πρώτο 9μηνο της χρονιάς.
Οι ελεύθερες ταμειακές ροές επηρεάζονται από τις κεφαλαιουχικές δαπάνες και το απόθεμα
Τα χαμηλότερα κέρδη και το αυξημένο απόθεμα – εξ αιτίας της διακοπής των παραδόσεων και του χαμηλότερου όγκου πωλήσεων – είχαν ιδιαίτερο αντίκτυπο στις ελεύθερες ταμειακές ροές του 3ου τριμήνου. Το κεφάλαιο κίνησης μειώθηκε κατά -1,93 δισ. ευρώ την περίοδο αυτή και οι υψηλές κεφαλαιουχικές δαπάνες ύψους 3 , 31 δισ . ευρώ επηρέασαν τις ελεύθερες ταμειακές ροές. Κατά το τρίτο τρίμηνο, η μείωση ήταν -2 , 48 δισ . ευρώ (2023: 2,61 δισ. ευρώ, Ιαν – Σεπ: -191 εκατ. ευρώ / 2023: 5,75 δισ. ευρώ). Με την αποδέσμευση των οχημάτων αποθέματος μετά την αποκατάσταση του IBS, η εταιρεία στοχεύει να φέρει το απόθεμα στα επίπεδα του προηγούμενου έτους κατά το τέταρτο τρίμηνο. Το χαμηλότερο απόθεμα και οι βελτιωμένες επιδόσεις σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο αναμένεται να συμβάλλουν σε ελεύθερ ες ταμειακ ές ρο ές άνω των 4 δισ. ευρώ παρά τις υψηλότερες επενδύσεις.
«Χάρη στην αυστηρή διαχείριση, το BMW Group παραμένει σε καλό δρόμο για την υλοποίηση της πρόβλεψης όσον αφορά τις ελεύθερες ταμειακές ροές για το σύνολο του έτους», δήλωσε ο Οικονομικός Διευθυντής του BMW Group, Walter Mertl. «Το 4ο τρίμηνο, οι σταθερά αυξανόμενες παραδόσεις και το ισχυρότερο προϊοντικό μείγμα θα στηρίξουν τα κέρδη. Παρά τις αναπάντεχες πιέσεις του τρίτου τριμήνου, εφαρμόζουμε πιστά το πρόγραμμα των μεγάλων μας επενδύσεων. Αυτές αποτελούν τη βάση ενός μελλοντικού χαρτοφυλακίου αυτοκινήτων που θα είναι κερδοφόρο για τα επόμενα χρόνια. Δεσμευόμαστε για το μέλλον μας και το διαμορφώνουμε σήμερα με στοχοπροσήλωση», δήλωσε ο Mertl.
Ο δείκτης κεφαλαιουχικών δαπανών ( Capex ratio) το τρίτο τρίμηνο ήταν 6,7%, ενώ κατά τους πρώτους εννέα μήνες διαμορφώθηκε στο 5,3%. Για το σύνολο του έτους ο δείκτης capex αναμένεται να υπερβεί το 6% – όπως και τα προηγούμενα έτη, το τέταρτο τρίμηνο θα παρουσιάσει επίσης εποχικά υψηλότερες επενδύσεις κεφαλαίου.
Το BMW Group συνέχισε σταθερά το πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών: Η τρίτη περίοδος του τρέχοντος δεύτερου προγράμματος επαναγοράς μετοχών ολοκληρώθηκε με επιτυχία στις 25 Οκτωβρίου 2024.
Με βάση την εξουσιοδότηση που δόθηκε από την Ετήσια Γενική Συνέλευση της 11ης Μαΐου 2022, η BMW AG απέκτησε συνολικά το 6,19% του μετοχικού κεφαλαίου στις 30 Σεπτεμβρίου 2024.
Αξιοσημείωτη άνοδος για τον τομέα Financial Services
Στον τομέα Financial Services, ο αριθμός των νέων συμβάσεων πιστωτικής χρηματοδότησης και χρηματοδοτικής μίσθωσης που συνήφθησαν κατά τους πρώτους εννέα μήνες του έτους αυξήθηκε σημαντικά σε 1.252.251 (2023: 1.112.817 συμβάσεις/ +12,5%) Ο όγκος των νέων συναλλαγών αυξήθηκε επίσης σημαντικά σε 46,53 δισ. ευρώ (2023: 40.973 εκατ. ευρώ/ +13,6%) Το ποσοστό διείσδυσης αυξήθηκε σε 42,3% (2023: 37,7%- +4,6 % ποσ. μον.).
Για το διάστημα Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου, ο τομέας παρουσίασε κέρδη προ φόρων EBT ύψους 2 ,14 δισ. ευρώ (2023: 2,45 δισ. ευρώ/ -12,4%). Τα χαμηλότερα έσοδα από τη μεταπώληση οχημάτων στο τέλος της περιόδου μίσθωσής τους, τα οποία προέκυψαν κυρίως από τη συνεχιζόμενη ομαλοποίηση των παγκόσμιων αγορών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, είχαν αρνητική επίδραση στα κέρδη. Κατά τη διάρκεια των εννέα μηνών, ο δείκτης πιστωτικών ζημιών διαμορφώθηκε σε 0,26% για το σύνολο του χαρτοφυλακίου δανείων (2023: 0,15%).
Επιβεβαίωση της αναπροσαρμοσμένης πρόβλεψης
Κατά το τέταρτο τρίμηνο, το BMW Group θα συνεχίσει να εφαρμόζει τα μέτρα που αναφέρονται στις τεχνικές καμπάνιες του IBS στοχευμένα και αναγνωρίζοντας τον χαρακτήρα του επείγοντος του θέματος. Στόχος είναι να παραδοθούν στους πελάτες τα οχήματα που παρακωλύονται μέχρι σήμερα. Σε πολλές αγορές, σημειώνεται ισχυρή ζήτηση για τα premium μοντέλα του BMW Group.
Για το οικονομικό έτος 2024, το BMW Group επιβεβαιώνει τώρα την αναπροσαρμοσμένη για το έτος πρόβλεψή του σε ανακοίνωση της 10ης Σεπτεμβρίου: τα κέρδη προ φόρων του Ο μίλου θα μειωθούν σημαντικά. Οι παραδόσεις αυτοκινήτων θα είναι ελαφρώς λιγότερες από του προηγούμενου έτους. Το περιθώριο EBIT για το 2024 προβλέπεται να κυμανθεί από 6% έως 7%. Η απόδοση του απασχολούμενων κεφαλαίων (RoCE) υπολογίζεται να κυμανθεί μεταξύ 11% και 13%.
Η απόδοση ιδίων κεφαλαίων στον τομέα Financial Services αναμένεται τώρα να κυμανθεί σε εύρος 15-18% αντικατοπτρίζοντας τη βελτιωμένη επιχειρηματική ανάπτυξη.
Στον τομέα των μοτοσικλετών, το BMW Group εκτιμά ότι οι παραδόσεις θα κυμανθούν στο ίδιο επίπεδο με το προηγούμενο έτος, παρά το δύσκολο περιβάλλον της αγοράς και τον ανταγωνισμό. Το περιθώριο EBIT για το 2024 θα κυμανθεί μεταξύ 6% και 7%, με απόδοση απασχολούμενων κεφαλαίων (RoCE) μεταξύ 14% και 16%. Αυτοί οι στόχοι θα επιτευχθούν με μικρή αύξηση του αριθμού των εργαζομένων.
Η ανωτέρω πρόβλεψη προϋποθέτει ότι οι γεωπολιτικές και μακροοικονομικές συνθήκες δεν θα επιδεινωθούν. Δεδομένης της υψηλής αβεβαιότητας που χαρακτηρίζει τους υφιστάμενους κινδύνους και τις ευκαιρίες, η πραγματική επιχειρηματική απόδοση του BMW Group ενδέχεται να αποκλίνει από τις τρέχουσες προβλέψεις.
Το BMW Group συνεχίζει να αξιοποιεί πλήρως το νεανικό και ελκυστικό χαρτοφυλάκιο προϊόντων του και τα αποδεδειγμένα πλεονεκτήματα των ανοιχτών τεχνολογιών. Χάρη στην ευελιξία, την ισορροπία μεταξύ των βασικών παγκόσμιων περιοχών και τον ισχυρό ισολογισμό του, είναι σε θέση να προσαρμόζεται στις δυναμικές αλλαγές της αγοράς, επιδιώκοντας με συνέπεια τη μακροπρόθεσμη επιχειρηματική επιτυχία.