Το BMW Group ξεκινά ένα μοναδικό project στο πλαίσιο του οποίου τα αυτοκίνητα θα ελίσσονται στους χώρους παραγωγής χωρίς να χρειάζεται οδηγός
Το project με την ονομασία Automated Driving In-Plant (‘Automatisiertes Fahren im Werk’, AFW) υλοποιείται σε συνεργασία με δύο startups και θα αυξήσει την αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών logistics νέων οχημάτων σε εργοστάσια και κέντρα διανομής.
Στόχος του πιλοτικού προγράμματος AFW είναι τα οχήματα να κινούνται αυτόνομα στις περιοχές logistics και στην αίθουσα συναρμολόγησης – με ασφάλεια, αποτελεσματικότητα και χωρίς να χρειάζεται οδηγός. Για να συμβεί αυτό, το BMW Group συνεργάζεται με την Seoul Robotics από τη Ν. Κορέα και την Embotech από την Ελβετία. Ξεκινώντας τον Ιούλιο του 2022 στο εργοστάσιο του BMW Group στο Ντίνγκολφινγκ, το νέο σύστημα θα δοκιμαστεί πρώτα σε δύο αυτοκίνητα που ενσωματώνουν πρωτοποριακές τεχνολογίες: τη νέα BMW Σειρά 7 και την αμιγώς ηλεκτρική BMW i7.
Αυτοματοποιημένοι ελιγμοί από την πρώτη εκκίνηση του κινητήρα μέχρι τη μετάβαση στο χώρο μεταφοράς
«Η αυτοματοποιημένη οδήγηση μέσα στο εργοστάσιο είναι ριζικά διαφορετική από την αυτόνομη οδήγηση για τους πελάτες. Δεν χρησιμοποιεί αισθητήρες στο όχημα. Στην πραγματικότητα, το αυτοκίνητο είναι λίγο πολύ ‘τυφλό’ και οι αισθητήρες μέσω των οποίων ελίσσεται είναι ενσωματωμένοι κατά μήκος της διαδρομής μέσα στο εργοστάσιο», εξηγεί ο project manager του BMW Group, Sascha Andree. Το AFW βασίζεται σε δύο βασικές τεχνολογίες: μία υποδομή αισθητήρων που υποστηρίζει τον εντοπισμό του οχήματος και την ανίχνευση εμποδίων στον περιβάλλοντα χώρο του εργοστασίου και ένα λογισμικό προγραμματισμού κίνησης, που μεταδίδει ελεγχόμενες εντολές στα οχήματα χωρίς οδηγό, μέσω κινητών επικοινωνιών.
Αρχικά, τα οχήματα θα κινούνται μόνο στην περιοχή συναρμολόγησης και μετά στους χώρους logistics. Βγαίνοντας από τη γραμμή παραγωγής, θα κινούνται αυτόνομα προς έναν χώρο στάθμευσης, έτοιμα για το προσεχές ταξίδι τους με τρένο ή νταλίκα. Ουσιαστικά, η τεχνολογία μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τη στιγμή που τα αυτοκίνητα είναι σε θέση να κινηθούν ανεξάρτητα στην παραγωγή – δηλαδή μόλις μετά την πρώτη εκκίνηση του κινητήρα.
Το BMW Startup Garage στρατολογεί νεοφυείς εταιρείες για το project
Το λογισμικό ανίχνευσης lidar της Seoul Robotics χρησιμοποιεί στατικούς αισθητήρες παρακολούθησης για τη δημιουργία ενός ψηφιακού διδύμου (digital twin) του περιβάλλοντος, συμπεριλαμβανομένης της ταξινόμησης αντικειμένων και του εντοπισμού οχημάτων, ενώ το λογισμικό προγραμματισμού οδήγησης της Embotech κατευθύνει, φρενάρει, επιταχύνει και παρκάρει τα οχήματα χωρίς οδηγό. Οι διαδρομές υπολογίζονται σε πραγματικό χρόνο, και αντί να χρειάζεται εκπαίδευση ή προγραμματισμός για την τρέχουσα κατάσταση, κάθε όχημα μπορεί να ανταποκρίνεται ανεξάρτητα στον περιβάλλοντα χώρο του.
«Αυτή η συνεργασία με δύο νεαρές startups και έναν κατασκευαστή OEM όπως το BMW Group που εργάζονται μαζί πάνω σε ένα project, είναι πιθανώς η πρώτη του είδους της», σχολιάζει ο HanBin Lee, CEO της Seoul Robotics. Αυτό κατέστη εφικτό με την επιχειρηματική μονάδα venture client του BMW Group, BMW Startup Garage. Έχοντας ανακαλύψει την Seoul Robotics ως έναν δυνητικά υποσχόμενο προμηθευτή τεχνολογιών, το BMW Startup Garage ξεκίνησε το πρώτο έργο απόδειξης της ιδέας με τον Sasche Andree και την ομάδα του. Μετά από μία παρουσίαση του προϊόντος, η Embotech προσχώρησε επίσης στην ομάδα. «Χωρίς το BMW Startup Garage, δεν θα είχαμε καταφέρει ποτέ να αξιολογήσουμε και να δοκιμάσουμε τη λύση μας», δήλωσε ο Alexander Domahidi, συνιδρυτής και CTO της Embotech.
Το πιλοτικό project θα τρέξει για αρκετούς μήνες και θα επεκταθεί περαιτέρω. Αρχικά, σε επιπλέον μοντέλα στο Εργοστάσιο του Ντίνγκολφινγκ, και αργότερα σε άλλα εργοστάσια.
Η φιλοσοφία ‘ venture client ’ καλλιεργεί την καινοτομία στο BMW Group
Το Automated Driving In-Plant είναι ένα επαναστατικό project στη βιομηχανία αυτοκινήτου και ένα από τα πολλά success stories του BMW Startup Garage. Το μοντέλο ‘venture client’ έχει τεθεί σε λειτουργία από το 2015, συνεργαζόμενο με startups για την αξιολόγηση των δυνητικών projects τους. Είναι ένα κορυφαίο εργαλείο για εταιρικά εγχειρήματα και επιδιώκει την αγορά των προϊόντων των startups από νωρίς αντί να αναλαμβάνει τις ίδιες τις νεοφυείς επιχειρήσεις.
Το BMW Startup Garage έχει πραγματοποιήσει με επιτυχία πάνω από 150 πιλοτικά projects σε συνεργασία με κορυφαίες startups αυτής της φιλοσοφίας, με αθροιστικό όγκο επένδυσης άνω των 4,5 δις δολαρίων.