Εμείς το λέγαμε, ότι η παρουσία και μόνο της Alfa Romeo με τη Giulia QV στην κατηγορία όπου μεσουρανούν οι BMW του M Division -και, σε δεύτερη φάση, οι AMG- ήταν προπομπός πολέμου. Η Giulia, με το “καλημέρα” στο Nurburgring διαδίδει ότι πηρε το σκαλπ της Μ4 με (unofficial) χρόνο 7:43. Αν το επαναλάβει (που θα το κάνει), η Alfa θα μπορεί να περηφανεύεται ότι πήρε το σκαλπ της BMW M4 (7:52) και της C63 AMG στην “πράσινη κόλαση”. Όμως, αυτή η πρόκληση της… Ιουλίας δεν θα μείνει έτσι αναπάντητη.
Ήδη, η BMW έχει ετοιμάσει ένα νέο υπερόπλο, το οποίο -παρότι δεν το λέει- προορίζει για να “σκοτώσει” οτιδήποτε θέλει να αμισβητήσει την παντοκυριαρχία της BMW στην “πράσινη κόλαση”. Και το όνομα αυτής, Μ4 GTS (Concept). «Πρησμένη», με τεράστιες ζάντες, γιγαντιαία αεροτομή και ανθρακονημάτινα αεροδυναμικά βοηθήματα, δεν είναι τυχαίο ότι παρουσιάζεται από το αφεντικό της M Division ως «αυτοκίνητο πίστας που πληροί τις προδιαγραφές για να κινείται στο δρόμο». Όσο για τους αριθμούς; Η BMW δεν μας μιλά για ιπποδύναμη (άλλωστε αναμένεται να είναι ισχνά ισχυρότερη από την Μ4) και περιμένει να «μιλήσει» με έναν χρόνο στο ‘Ring.
Ένα χρόνο λοιπόν αφ’ ότου λανσαρίστηκε η BMW M4 Coupe, η BMW M GmbH παρουσίασε ένα μοντέλο υψηλών επιδόσεων για χρήση στο δρόμο αλλά κυρίως στην πίστα: Την BMW Concept M4 GTS. Με την κίνηση αυτή η BMW M GmbH επιστρέφει για μία ακόμα φορά στις ρίζες της. Το παρακλάδι της BMW, που ιδρύθηκε το 1972 ως BMW Motorsport GmbH, όχι μόνο προκάλεσε αίσθηση με τη θρυλική αγωνιστική BMW M1, αλλά δημιούργησε και τον πρώτο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα για την κατάκτηση του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος της F1 λειτουργώντας και σαν κινητήριος δύναμη πίσω από το παγκοσμίως πιο επιτυχημένο αγωνιστικό αυτοκίνητο τουρισμού – την Group A BMW M3.
Η «παράδοση»
Έτσι, η νέα BMW Concept M4 GTS συνεχίζει την παράδοση ειδικών εκδόσεων BMW M3 που έχουν ήδη θριαμβεύσει με τη μορφή των BMW M3 Evolution (1988), BMW M3 Sport Evolution (1990), BMW M3 GT (1995), BMW M3 CSL (2003), BMW M3 GTS (2010) και BMW M3 CRT (2011). Τεχνολογία εξελιγμένη σε αγωνιστικό περιβάλλον, αυξημένη ισχύς, δέσμευση στη σχεδίαση ελαφρού βάρους και περιορισμένος αριθμός παραγωγής έχουν διασφαλίσει ασυναγώνιστες επιδόσεις σε συνδυασμό με μία έντονα συναισθηματική και αποκλειστική οδηγική εμπειρία γι’ αυτά τα κορυφαία μοντέλα του είδους τους.
«Ενώ η BMW M4 Coupe συνδυάζει τέλεια ένα αγωνιστικό DNA και απεριόριστη καθημερινή χρηστικότητα, η BMW Concept M4 GTS αντιπροσωπεύει μία αποκλειστική ειδική έκδοση με ισχυρή συναισθηματική απήχηση που δίνει έμφαση στις τεχνολογίες αιχμής και εστιάζει το ενδιαφέρον της στην αγωνιστική πίστα», εξηγεί ο κ. Frank van Meel, Πρόεδρος Δ. Σ. της BMW M GmbH. «Παρά τις εξαιρετικές της ικανότητες στην πίστα, πληροί όλες τις προδιαγραφές για χρήση στο δρόμο. Μιλάμε για μία αγωνιστική τεχνολογία δρόμου με την πραγματική έννοια του όρου».
Η BMW Concept M4 GTS έχει να επιδείξει νέες τεχνολογίες οι οποίες μελλοντικά θα κάνουν ντεμπούτο σε ένα νέο μοντέλο μαζικής παραγωγής. Η BMW Concept M4 GTS διαθέτει το καινοτόμο σύστημα ψεκασμού νερού το οποίο έχει ήδη προσφέρει σημαντική αύξηση ισχύος και ροπής στη BMW M4 που κάνει χρέη Αυτοκινήτου Ασφαλείας στο MotoGP. Επιπλέον, η BMW Concept M4 GTS έχει πίσω φώτα τεχνολογίας OLED (οργανικών φωτοδιόδων) που διαμορφώνει μία εντελώς νέα εμφάνιση στο σκοτάδι.
Η παγκόσμια πρεμιέρα της BMW Concept M4 GTS πραγματοποιήθηκε στις 13 Αυγούστου, πλαισιωμένη από κορυφαία κλασικά αυτοκίνητα που έδωσαν το παρών στο Monterey Car Week στην Καλιφόρνια, ΗΠΑ.
Ειδική έκδοση
Η BMW Concept M4 GTS βασίζεται στη δυναμική και συναισθηματική χρήση φορμών της BMW M4 Coupe. Εν τούτοις, αναγνωρίζεται άμεσα σαν μία ειδική έκδοση μοντέλου υψηλών επιδόσεων, όπου η κάθε λεπτομέρεια εξυπηρετεί ένα σκοπό. Το μηχανικά ρυθμιζόμενο εμπρός splitter και το πίσω φτερό – και τα δύο από ανθρακόνημα – διασφαλίζουν τέλεια αεροδυναμική ισορροπία και επιτρέπουν την προσαρμογή της BMW Concept M4 GTS για ατομικές αγωνιστικές πίστες και για χρήση στο δρόμο. Ένα ακόμα παράδειγμα της σχολαστικής εμμονής των μηχανικών στη σχεδίαση ελαφρού βάρους είναι το καπό από CFRP (πλαστικό ενισχυμένο από ανθρακόνημα), που μειώνει το βάρος και το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου ακόμα περισσότερο. Μία φαρδιά εμπρός εισαγωγή βελτιστοποιεί τη ροή αέρα και ελαχιστοποιεί την άνωση στον εμπρός άξονα. Η δυναμική και αποκλειστική παρουσία της BMW Concept M4 GTS τονίζεται από την εξωτερική μεταλλική απόχρωση Frozen Dark Grey, με πινελιές Acid Orange στο εμπρός splitter που δημιουργεί μία αισθητή αντίθεση. Οι ελαφριές, σφυρήλατες ζάντες ελαφρού κράματος σε στυλ 666 M φέρουν επίσης μία πινελιά Acid Orange. Οι τροχοί 9.5 J x 19 (εμπρός) και 10.5 J x 20 (πίσω) εφοδιάζονται με ελαστικά Michelin Sport Cup 2 (265/35 R19 μπροστά, 285/30 R20 πίσω).
Τα διαφορετικά ελαστικά εμπρός /πίσω υποστηρίζουν ιδανικά τα ξεχωριστά, δυναμικά χαρακτηριστικά της BMW Concept M4 GTS. Η BMW Concept M4 GTS μπορεί να παραγγέλνεται με υβριδικούς τροχούς CFRP προαιρετικά. Αυτοί θα διατίθενται για πρώτη φορά σε μοντέλο μαζικής παραγωγής της BMW M GmbH, συμβάλλοντας σημαντικά στη μείωση των μη αναρτώμενων και περιστρεφόμενων μαζών.
Ψεκασμός νερού
Ο κινητήρας της BMW Concept M4 GTS εφοδιάζεται με το ίδιο, καινοτόμο σύστημα ψεκασμού νερού που έχει αυξήσει αισθητά την ισχύ και ροπή του BMW M4 MotoGP Safety Car.
Με το σύστημα ψεκασμού νερού που λανσαρίστηκε από την BMW M GmbH, οι μηχανικοί χρησιμοποιούν τη φυσική ιδιότητα του νερού κατά την εξάτμιση να απορροφά την απαιτούμενη ενέργεια από το περιβάλλον. Το νερό ψεκάζεται στην πολλαπλή εισαγωγής με τη μορφή λεπτού σπρέι. Όταν το νερό εξατμίζεται, η εισαγωγή αέρα ψύχεται σημαντικά. Σαν αποτέλεσμα, η θερμοκρασία τελικής συμπίεσης στο θάλαμο καύσης – και επομένως η τάση του κινητήρα για κρουστική καύση – μειώνεται με αποτέλεσμα να χρησιμοποιεί υψηλότερη πίεση υπερπλήρωσης και αυξημένη προπορεία ψεκασμού.
Αυτή η τεχνολογία διασφαλίζει αύξηση στην ισχύ και τη ροπή και ταυτόχρονα μειώνει τη θερμική καταπόνηση των εξαρτημάτων που σχετίζονται με τις επιδόσεις, κάτι που αυξάνει τη σταθερότητα και αντοχή του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα. Επομένως, η BMW Concept M4 GTS φέρνει την τεχνολογία υψηλών επιδόσεων απευθείας από την αγωνιστική πίστα στο δρόμο.
Οι υψηλές δυνατότητες επιδόσεων του υπερτροφοδοτούμενου, εξακύλινδρου εν σειρά κινητήρα απαιτούν ένα πολύ προηγμένο σύστημα θερμικής διαχείρισης για τον ίδιο τον κινητήρα και τις περιφερειακές μονάδες. Για τη διασφάλιση βέλτιστων θερμοκρασιών λειτουργίας σε όλες τις συνθήκες, η M GmbH έχει εξελίξει ένα άκρως πρωτοποριακό και αποδοτικό σύστημα ψύξης. Αυτό αποτελείται από ένα κύριο ψυγείο και μερικά πρόσθετα ψυγεία για τα κυκλώματα υψηλών και χαμηλών θερμοκρασιών, το κιβώτιο και τον υπερσυμπιεστή ώστε οι θερμοκρασίες να παραμένουν σταθερές. Οι υπερσυμπιεστές ψύχονται μέσω ενός έμμεσου εναλλάκτη θερμότητας, με την υποστήριξη μιας πρόσθετης ηλεκτρικής αντλίας νερού.
φώτα OLED
Η BMW Concept M4 GTS εφοδιάζεται με καινοτόμα πίσω φώτα που υιοθετούν τεχνολογία OLED. Οι OLED (organic light-emitting diodes) είναι ένας νέος τύπος πηγής φωτός και παράγουν ομοιόμορφο φωτισμό σε όλη την επιφάνεια – αντίθετα με τις LED, που εκπέμπουν φως σε ένα σημείο. Το χαμηλό ύψος εγκατάστασής τους, μόλις 1,4 mm και η δυνατότητά τους να ενεργοποιούν ατομικές μονάδες φώτων ανεξάρτητα ανοίγουν νέους ορίζοντας στις σχεδιαστικές φιλοσοφίες φωτισμού. Η τεχνολογία OLED προσφέρει πρόσθετη ευελιξία και διαμορφώνει μία μοναδική εμφάνιση η οποία υποδηλώνει εξαιρετική ακρίβεια.
Η τεχνολογία OLED προαναγγέλλει μία νέα εποχή στη σχεδίαση φώτων και στις φιλοσοφίες φωτισμού δημιουργώντας πιο ξεχωριστά στοιχεία ταυτότητας για τα μοντέλα BMW – τόσο με τα φώτα ημέρας όσο και στο σκοτάδι.