Live η Κίνηση στους δρόμους
BMW

BMW 3.0 CSL: Ζωγραφική τέχνη από το Landshut για χάρη του ισχυρότερου γράμματος στον κόσμο

50 χρόνια – 50 οχήματα: Η έκδοση περιορισμένης παραγωγής σηματοδοτεί την επέτειο της BMW M GmbH. Οι αποκλειστικές σχεδιαστικές πινελιές της ειδικής έκδοσης προέρχονται από το custom βαφείο του εργοστασίου του BMW Group στο Landshut.

BMW

Για να τιμήσει την 50η επέτειό της, η BMW M GmbH, η θυγατρική εταιρεία του BMW Group στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, η οποία ιδρύθηκε το 1972, αποκάλυψε το πιο αποκλειστικό ειδικό μοντέλο που έχει αναπτύξει ποτέ: την BMW 3.0 CSL. Αυτή η περιορισμένης παραγωγής σειρά οχημάτων, που θα κατασκευαστεί σε 50 αντίτυπα, είναι εμπνευσμένη από την ιστορική BMW 3.0 CSL – το “Batmobile” – από τις αρχές της δεκαετίας του 1970 και υιοθετεί εξειδικευμένη τεχνογνωσία βαφής από το εργοστάσιο του BMW Group στο Landshut. Περίπου 20 εξωτερικά εξαρτήματα που προορίζονται για τη δημιουργία της ακαταμάχητης εξωτερικής σχεδίασης του ειδικού μοντέλου θα βελτιστοποιηθούν από τους εξειδικευμένους τεχνίτες του βαφείου του Landshut. Αρκετά από τα εξαρτήματα από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP) κατασκευάζονται επίσης στο Landshut.

Το εργοστάσιο του Landshut είναι πολύ εξοικειωμένο με ειδικές τεχνικές βαφής όπως αυτή. Εκτός από τη δημιουργία custom βαφών καθώς και αντίστοιχων για μοντέλα περιορισμένης παραγωγής, περισσότερα από 1.200 βαμμένα πλαστικά τμήματα εξωτερικών πάνελ βγαίνουν από το εργοστάσιο σε 40 τυποποιημένα και 200 ειδικά χρώματα κάθε εργάσιμη ημέρα. Αυτό αντιστοιχεί σε περίπου 273.000 εξαρτήματα ετησίως. Τώρα, η τεχνογνωσία του Landshut στις custom βαφές αναδεικνύεται επίσης στις 50 BMW 3.0 CSL και σε σημεία του αμαξώματος όπως τα εμπρός και πίσω πλευρικά πάνελ, η πίσω αεροτομή, οι εμπρός και πίσω προφυλακτήρες, τα μαρσπιέ, το καπό, η carbon οροφή και η πίσω πόρτα.

Το καπό και η οροφή – και τα δύο από CFRP – κατασκευάζονται με μια περίτεχνη, εξαιρετικά εξειδικευμένη χειροποίητη διαδικασία στο εργοστάσιο του BMW Group στο Landshut. Χάρη στο υψηλό ποσοστό χρήσης carbon, η BMW CSL 3.0 διαθέτει αναλογία ισχύος/βάρους μόλις 2,9 kg/hp – ένα εξαιρετικό παράδειγμα έξυπνης ελαφριάς κατασκευής σε ένα μοντέλο BMW M που αποτελεί μια κατηγορία από μόνο του.

Είναι επίσης σαφές από την εξωτερική της εμφάνιση ότι η BMW 3.0 CSL συνδυάζει τα καλύτερα στοιχεία πέντε δεκαετιών τεχνογνωσίας στους αγώνες αυτοκινήτου: Η βαφή της, στο στυλ των κλασικών αγωνιστικών αυτοκινήτων, φέρει τις χαρακτηριστικές για τη μάρκα λωρίδες M, γνωστές ως livery, σε μπλε, σκούρο μπλε και κόκκινο, πάνω στο βασικό χρώμα Alpine White. Οι έντονες λωρίδες κατά μήκος του αμαξώματος διαγράφουν την καμπυλότητα των επιφανειών του με εξαιρετικό αποτέλεσμα, ενισχύοντας τη δυναμική αισθητική του Coupé.

Ακριβώς αυτές οι λωρίδες αποτέλεσαν την μεγαλύτερη πρόκληση στη βαφή των τοποθετημένων εξαρτημάτων, όπως εξηγεί ο Project Manager, Dr. Christian Koch: «Οι μεταβάσεις μεταξύ των λωρίδων Μ, από το ένα εξάρτημα στο άλλο, έπρεπε να είναι απολύτως τέλειες. Για παράδειγμα, οι λωρίδες στο πλαϊνό πάνελ πρέπει να βρίσκονται ακριβώς στο ίδιο ύψος με την πόρτα, ώστε να διασφαλιστεί η οπτική ευθυγράμμιση. Αυτό απαιτεί μεγάλη τεχνογνωσία βαφής, ατομική εμπειρία και ταλέντο». Σε αντίθεση με πολλές άλλες οπτικά εντυπωσιακές ειδικές εκδόσεις, οι λωρίδες δεν εφαρμόζονται με τη χρήση φιλμ – είναι ζωγραφισμένες. Απαιτείται επίσης στενός συντονισμός με τους ειδικούς του εργοστασίου του BMW Group στο Dingolfing – αφού αυτοί εφαρμόζουν τη βαφή στην πόρτα, καθώς και στο αμάξωμα του οχήματος.

Το custom βαφείο του Landshut έχει αναπτύξει μια ειδική διαδικασία για τέτοιες απαιτητικές εργασίες: Το σχέδιο του livery προβάλλεται σε κάθε εξάρτημα με προβολέα λέιζερ, ώστε να ευθυγραμμίζεται με ακρίβεια με το επόμενο στοιχείο του αμαξώματος. Η σχολαστική διαδικασία κάλυψης των γραμμών μεταξύ των διαφορετικών χρωματικών επιφανειών πραγματοποιείται χειροποίητα από ειδικά εκπαιδευμένους τεχνίτες που ακολουθούν τις προβολές με λέιζερ. Για κάθε εξάρτημα απαιτούνται έως και οκτώ προσαρμοσμένες περιμετρικές ταινίες (φιλμ) και έως και επτά στρώσεις βαφής.

Εκτός από την προσθήκη των λωρίδων M, οι βαφείς του Landshut πρέπει να τοποθετήσουν το σήμα “M Power” στην πίσω αεροτομή και το “50” στην οροφή. Ακόμη και αυτές οι λεπτομέρειες, που είναι τόσο καθοριστικές για την εμφάνιση του ειδικού μοντέλου, καλύπτονται με το χέρι. Σε αντίθεση με τις λωρίδες του livery, οι ειδικοί του Landshut δεν εκθέτουν σε κοινή θέα κανένα στρώμα βαφής, αλλά, αντίθετα, αποκαλύπτουν το γυμνό ανθρακόνημα. Αυτό δημιουργεί μικρές εσοχές στην επιφάνεια – έτσι ώστε το υψηλής τεχνολογίας υλικό των εξαρτημάτων να μπορεί να γίνει αισθητό και απτικά.

Τα επιμέρους εξωτερικά εξαρτήματα της BMW 3.0 CSL συναρμολογούνται σε ένα προηγμένο εργαστήριο στο Moosthenning, μια εξωτερική εγκατάσταση την οποία διαχειρίζεται το εργοστάσιο του BMW Group στο Dingolfing. Αφού ολοκληρωθούν οι εκτεταμένοι τελικοί έλεγχοι, κάθε ένα από τα 50 οχήματα BMW M θα ‘ταξιδέψει’ τελικά στο BMW Welt στο Μόναχο για να παραδοθεί στον πελάτη.

«Είμαστε υπερήφανοι που η δεξιοτεχνία και το καινοτόμο πνεύμα των εξαιρετικά εξειδικευμένων τεχνιτών μας στο φινίρισμα βαφής βοήθησαν για μία ακόμα φορά στη δημιουργία ενός τόσο αποκλειστικού ειδικού μοντέλου όπως η BMW 3.0 CSL», δήλωσε ο Koch.