Οδηγούμε τα Ford Fiesta και Focus ST-Line
Αν το σκεφτείς, στις εποχές που ζούμε, το ιδανικό αυτοκίνητο είναι το εξής: Αυτό που θα μπορεί να σε μετακινεί με ασφάλεια, να είναι οικονομικό, να μπορεί να σου προσφέρει συγκινήσεις, να είναι όμορφο, άνετο και να μην… μπαίνει στο μάτι της εφορίας. Μπορεί να υπάρξει κάτι τέτοιο;
Πάντως, αν και αυτά τα δύο Ford που οδηγούμε φορούν τον ίδιο κινητήρα, είναι τόσο διαφορετικά μεταξύ τους. Ας τα δούμε λοιπόν… κατ’ ιδίαν.
Το Fiesta ST-Line
Στο εσωτερικό, υπάρχει η… αναμενόμενη υψηλή ποιότητα κατασκευής για Ford, με τις σπορ πινελιές όπως οι κόκκινες ραφές στα μπάκετ καθίσματα και το σπορ τριάκτινο τιμόνι, όλα σε μαύρο χρώμα. Το μενού συγκεντρώνεται σε μια οθόνη στο κέντρο του ταμπλό, το οποίο το χειρίζεσαι από έναν κυκλικό διακόπτη και είναι γενικά εύχρηστο. “Παραφωνία”, η πληθώρα κουμπιών γύρω του, που θα πρέπει να τα μάθεις και να τα συνηθίσεις.
Όμως, το σημαντικό είναι η οδική του συμπεριφορά. Το Fiesta είναι, ούτως ή άλλως σημείο αναφοράς σε αυτό τον τομέα και, το χαμηλωμένο κατά 10 χιλιοστά και με τις 16άρες και τα χαμηλοπρόφιλα (45) ελαστικά ST-Line θέτει νέα στάνταρ. Ξέχνα ό,τι ήξερες: Το Fiesta ST-Line έχει τιμόνι – ξυράφι που σε πληροφορει σε δέκατα δευτερολέπτου με ακρίβεια για το πού πατάς και πού βρίσκεσαι. Και, όταν το πιέζεις, αντιδρά ακαριαία και στρίβει σε όλους τους ρυθμούς.
Το ωραίο είναι ότι το Fiesta ST-Line είναι ρυθμισμένο έτσι ώστε όχι μόνο να στρίψει, αλλά και να στρίψει θεαματικά, αν του το ζητήσεις. Με μια τιμονιά και με “παίξιμο” του γκαζιού και του φρένου, το Fiesta μας στρίβει βγάζοντας την ουρά του και διορθώνοντας με ανάποδο τιμόνι. Παιχνιδιάρικο, απευθύνεται σε νέους στην ψυχή το Fiesta ST-Line!
Παρόλα αυτά, ο οδηγός και οι επιβάτες του Fiesta ST-Line, παρότι βρίσκονται σε ένα αυτοκίνητο με σπορ, νεανικό προσανατολισμό, δεν θα βιώσουν υποχωρήσεις στην άνεση. Η ανάρτηση κάνει ικανοποιητική απόσβεση των ανωμαλιών και σε καμία περίπτωση δεν κουράζει στις αστικές και υπεραστικές μετακινήσεις, ενώ η ποιότητα κύλισης είναι ικανοποιητική.
Το βάρους κάτι παραπάνω από 1 τόνο Fiesta τα καταφέρνει καλά παντού, είναι ικανό να σε μυήσει στα μυστικά της γρήγορης οδήγησης με ασφάλεια, να σε αφήσει να παίξεις μαζί του, αλλά και να σου χρησιμεύει στις καθημερινές σου μετακινήσεις, με κατανάλωση που κινείται περίπου στα 6,1 λίτρα/100 χιλιόμετρα. Αν είσαι νέος (στην ψυχή) τι άλλο μπορείς να ζητήσεις (ένα Focus RS, αλλά αυτό είναι αλλουνού παπά ευαγγέλιο);
Το Focus ST-Line
Στο δρόμο, φαίνεται πως οι μηχανικοί της Ford έχουν κάνει πολύ καλή δουλειά σε ό,τι αφορά την ανάρτηση. Και εδώ, έχουν βρει τη χρυσή τομή: Από τη μία είναι άνετο, χωρίς να χτυπάει και να κουράζει στα -συνήθη- σαμαράκια των ελληνικών δρόμων, δεν θα… υποψιάσει την οικογένεια ότι βρίσκεται στο “σκληρό, σπορ, άβολο αυτοκίνητο του μπαμπά”, αλλά σε ένα οικογενειακό, ήσυχο, άνετο αυτοκίνητο.
Στο εσωτερικό, τα πράγματα θυμίζουν… Ford με διακριτικές πινελιές να σου θυμίζουν ότι πρόκειται για το ST-Line. Το infotainment SYNC 2 συγκεντρώνει το μενού στην οθόνη των 8 ιντσών, στο κέντρο του πολύ καλού, ποιοτικά, ταμπλό και είναι “παιχνιδάκι” στη χρήση.
Σε μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη στο Automotive News Europe, ο διευθύνων σύμβουλος της Fiat Olivier Francois…
Γεια σας αγαπητοί ακροατές και καλώς ήρθατε στο δεύτερο TSF1 Podcast για τη σεζόν 2024…
Από την ίδρυση της, το 1947, ένα στοιχείο γοήτευε σταθερά τους λάτρεις του Prancing Horse:…
Η Peugeot ανανεώνει αισθητικά το Best Seller της, το 2008 προκειμένου να παραμείνει ανταγωνιστικό σε…
Η Hyundai Motor αποκάλυψε το Νέο Hyundai BΑΥΟΝ με τολμηρή και στιβαρή σχεδίαση. Ο μεγάλος…
Η Alfa Romeo παρουσίασε το νέο της συμπαγές SUV Junior παγκοσμίως στις 10 Απριλίου, το…