Live η Κίνηση στους δρόμους

Δώστε γκάζια στο λαό!

 Οδηγούμε τα Ford Fiesta και Focus ST-Line

Αν το σκεφτείς, στις εποχές που ζούμε, το ιδανικό αυτοκίνητο είναι το εξής: Αυτό που θα μπορεί να σε μετακινεί με ασφάλεια, να είναι οικονομικό, να μπορεί να σου προσφέρει συγκινήσεις, να είναι όμορφο, άνετο και να μην… μπαίνει στο μάτι της εφορίας. Μπορεί να υπάρξει κάτι τέτοιο;

Για εμάς δουλεύει η Ford. Η οποία έφτιαξε όχι ένα, αλλά δύο μοντέλα τα οποία μπορούν να σου καλύψουν τις παραπάνω απαιτήσεις και… παραπάνω. Μιλάμε για τα Fiesta και Focus ST-Line, τα οποία, όπως λέει και το όνομά τους, είναι εμπνευσμένα από τα -θρυλικά- μοντέλα της σειράς Ford Performance, όπως το Fiesta ST200 και το Focus RS, αλλά προσαρμοσμένα στις ανάγκες ενός σύγχρονου αυτοκινήτου πόλης.

Το Fiesta ST-Line και το Focus ST-Line της δοκιμής μας, φοράνει τον πολυβραβευμένο και πανίσχυρο Ecoboost που, από τα 1.000 κυβικά βγάζουν 125 ίππους. Σε ό,τι αφορά το “ST” του πράγματος, εκτός από τα αεροδυναμικά βοηθήματα και τις σπορ ζάντες αλουμινίου, διαθέτουν σπορ ανάρτηση και στο εσωτερικό, σπορ καθίσματα, τιμόνι και αλουμινένια πεντάλ, καθώς και άλλες λεπτομέρειες που τα κάνουν διαφορετικά.

Εν ολίγοις, αυτά τα δύο μοντέλα που οδηγούμε, διαθέτουν τον σπορ, ενθουσιώδη χαρακτήρα ενός ST, αλλά και είναι συμβατά με την ελληνική πραγματικότητα. Για την ακρίβεια, η Ford έχει βρει τη χρυσή τομή στο τρίπτυχο απόδοση/οικονομία/φορολογία που σε κάνει να αναρωτιέσαι αν είχαν τους… Έλληνες στο μυαλό τους τους Έλληνες όταν τα δημιουργούσαν.    

Αλλά, εκτός από το εμφανισιακό και τα άλλα που θα δούμε παρακάτω, το “ζουμί” είναι αυτό που φοράνε, τόσο το Fiesta ST-Line όσο και το Focus ST-Line, κάτω από το καπό τους. Μιλάμε για τον 1,0 EcoBoost των 125 ίππων, το “θαύμα” του downsizing που έφερε την επανάσταση. Με μια φράση, “δώστε γκάζια στον λαό” είπαν στη Ford και το έκαναν πράξη. Για την ακρίβεια, μιλάμε για 999 κ. εκ. με τρεις κυλίνδρους και, φυσικά, turbo. Αποδίδει 125 ίππους στις 6.400 σ.α.λ. και 17,3 kgm ροπής, διαθέσιμα από τις 1.400 ως τις 4.000 σ.α.λ. Μιλάμε λοιπόν για έναν κινητήρα που είναι ικανός να κινήσει γρήγορα ακόμα και το βαρύτερο αμάξωμα του Focus, χωρίς να “λαχανιάζει” και να “κρεμάει”, είτε στις χαμηλές, είτε στις ψηλές στροφές. Αριστούργημα, ιδιαίτερα αν το συνδυάσεις με την κατανάλωση, η οποία κινείται από τα 6 στα 8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα!

Πάντως, αν και αυτά τα δύο Ford που οδηγούμε φορούν τον ίδιο κινητήρα, είναι τόσο διαφορετικά μεταξύ τους. Ας τα δούμε λοιπόν… κατ’ ιδίαν.

 

Το Fiesta ST-Line

Το κατακόκκινο, σίγουρα πιο νεανικό σε εμφάνιση, συμπεριφορά και… τιμή Fiesta ST-Line το δοκιμάζουμε στην πεντάθυρη έκδοσή του.Εξωτερικά, διαθέτει αυτές τις εντυπωσιακές ανθρακί ζάντες, σπόιλερ και μαρσπιέ που δίνουν μια πιο σπορ πινελιά και, φυσικά, μια μεγάλη φτερούγα πίσω, η οποία… εξηγεί τι σε πέρασε.

Στο εσωτερικό, υπάρχει η… αναμενόμενη υψηλή ποιότητα κατασκευής για Ford, με τις σπορ πινελιές όπως οι κόκκινες ραφές στα μπάκετ καθίσματα και το σπορ τριάκτινο τιμόνι, όλα σε μαύρο χρώμα. Το μενού συγκεντρώνεται σε μια οθόνη στο κέντρο του ταμπλό, το οποίο το χειρίζεσαι από έναν κυκλικό διακόπτη και είναι γενικά εύχρηστο. “Παραφωνία”, η πληθώρα κουμπιών γύρω του, που θα πρέπει να τα μάθεις και να τα συνηθίσεις.

Όμως, το σημαντικό είναι η οδική του συμπεριφορά. Το Fiesta είναι, ούτως ή άλλως σημείο αναφοράς σε αυτό τον τομέα και, το χαμηλωμένο κατά 10 χιλιοστά και με τις 16άρες και τα χαμηλοπρόφιλα (45) ελαστικά ST-Line θέτει νέα στάνταρ. Ξέχνα ό,τι ήξερες: Το Fiesta ST-Line έχει τιμόνι – ξυράφι που σε πληροφορει σε δέκατα δευτερολέπτου με ακρίβεια για το πού πατάς και πού βρίσκεσαι. Και, όταν το πιέζεις, αντιδρά ακαριαία και στρίβει σε όλους τους ρυθμούς.

Το ωραίο είναι ότι το Fiesta ST-Line είναι ρυθμισμένο έτσι ώστε όχι μόνο να στρίψει, αλλά και να στρίψει θεαματικά, αν του το ζητήσεις. Με μια τιμονιά και με “παίξιμο” του γκαζιού και του φρένου, το Fiesta μας στρίβει βγάζοντας την ουρά του και διορθώνοντας με ανάποδο τιμόνι. Παιχνιδιάρικο, απευθύνεται σε νέους στην ψυχή το Fiesta ST-Line!

Ο κινητήρας ανταποκρίνεται σε όλο το φάσμα των στροφών και είναι άμεσος, έχοντας όση δύναμη χρειάζεται, συνεργαζόμενος άριστα με το πεντάρι κιβώτιο, αν και θα προτιμούσαμε μια σχέση παραπάνω για τον αυτοκινητόδρομο. Τα δε φρένα του, είναι αρκετά για να το επιβραδύνουν όσο χρειάζεται, όπου χρειάζεται.

Παρόλα αυτά, ο οδηγός και οι επιβάτες του Fiesta ST-Line, παρότι βρίσκονται σε ένα αυτοκίνητο με σπορ, νεανικό προσανατολισμό, δεν θα βιώσουν υποχωρήσεις στην άνεση. Η ανάρτηση κάνει ικανοποιητική απόσβεση των ανωμαλιών και σε καμία περίπτωση δεν κουράζει στις αστικές και υπεραστικές μετακινήσεις, ενώ η ποιότητα κύλισης είναι ικανοποιητική.

Το βάρους κάτι παραπάνω από 1 τόνο Fiesta τα καταφέρνει καλά παντού, είναι ικανό να σε μυήσει στα μυστικά της γρήγορης οδήγησης με ασφάλεια, να σε αφήσει να παίξεις μαζί του, αλλά και να σου χρησιμεύει στις καθημερινές σου μετακινήσεις, με κατανάλωση που κινείται περίπου στα 6,1 λίτρα/100 χιλιόμετρα. Αν είσαι νέος (στην ψυχή) τι άλλο μπορείς να ζητήσεις (ένα Focus RS, αλλά αυτό είναι αλλουνού παπά ευαγγέλιο);

Το Focus ST-Line

Το Focus ST-Line είναι, αδιαμφισβήτητα πιο ολοκληρωμένο και δείχνει πιο στιβαρό στο δρόμο. Με μια εμφάνιση που το διαφοροποιεί αισθητά από κάθε άλλο Focus, χαμηλωμένο κατά 1 πόντο, με 17άρες ζάντες, είναι σπορ και το δείχνει. Όχι όμως εκεί που θα περίμενες ότι πρέπει να κάνεις υποχώρηση.

Στο δρόμο, φαίνεται πως οι μηχανικοί της Ford έχουν κάνει πολύ καλή δουλειά σε ό,τι αφορά την ανάρτηση. Και εδώ, έχουν βρει τη χρυσή τομή: Από τη μία είναι άνετο, χωρίς να χτυπάει και να κουράζει στα -συνήθη- σαμαράκια των ελληνικών δρόμων, δεν θα… υποψιάσει την οικογένεια ότι βρίσκεται στο “σκληρό, σπορ, άβολο αυτοκίνητο  του μπαμπά”, αλλά σε ένα οικογενειακό, ήσυχο, άνετο αυτοκίνητο.

Ωστόσο, στα “στριφτερά” κομμάτια, το Focus ST-Line, δείχνει ότι δεν είναι μόνο… φωνές και υποσχέσεις. Έχει τον αυθεντικό χαρακτήρα ενός σπορ Ford, χωρίς να παίρνει κλίσεις, με ένα τιμόνι που σου δίνει το 100% της πληροφόρησης που ζητάς. Το πλαίσιο είναι άριστο και, σε σχέση με τα “νορμάλ” Focus, είναι πιο ζωντανό οδηγικά, με πιο άμεσο εμπρός μέρος, αν και για να φτάσεις στα όρια της πρόσφυσης και να διαπιστώσεις ότι είναι ουδέτερο, πρέπει να οδηγήσεις πολύ επιθετικά- μέχρι να επέμβει το ESP (το οποίο δεν απενεργοποιείται). Ο κινητήρας, με τη χαρακτηριστική χροιά, είναι “ζωντανός” από πολύ χαμηλά, από τις 2000 σ.α.λ. και συνεργάζεται άριστα με το ακριβές εξάρι κιβώτιο. 

Στο εσωτερικό, τα πράγματα θυμίζουν… Ford με διακριτικές πινελιές να σου θυμίζουν ότι πρόκειται για το ST-Line. Το infotainment SYNC 2 συγκεντρώνει το μενού στην οθόνη των 8 ιντσών, στο κέντρο του πολύ καλού, ποιοτικά, ταμπλό και είναι “παιχνιδάκι” στη χρήση.

Αν εξαιρέσεις την εμφάνιση και το μηχανικό συστηματάκι στις πόρτες που βγάζουν ένα πλαστικό όταν τις ανοίγεις για να μην τις “πληγώσεις” σε κάποιο τοίχο (πολύ έξυπνο), το Focus ST-Line μπορεί να μην έχει τον πλουσιότερο εξοπλισμό στην κατηγορία, έχει όμως την καλύτερη οδική συμπεριφορά.