Categories: UncategorizedΝΕΑ

Και τώρα, πρόστιμα για τέλη και ΚΤΕΟ!

Το κυνήγι για την “τακτοποίηση” των ιδιοκτητών αυτοκινήτων, μόλις άρχισε με την αποστολή 1,1 εκατομμυρίου ειδοποιητηρίων και προστίμων για ανασφάλιστα. Και, παρά το χάος που προκλήθηκε με τη σωρεία αποστολής προστίμων σε… λάθος ανθρώπους, ο στόχος, που είναι η είσπραξη περίπου 200 εκατ. ευρώ επιτυγχάνεται και έτσι, η κυβέρνηση προχωρά στην επόμενη φάση του “κυνηγιού”.

Αφορά τον εντοπισμό των ιδιοκτητών αυτοκινήτων και μοτοσικλετών τα οποία έχουν απλήρωτα τέλη παρελθόντων ετών και δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ. Ήδη, οι ελληνικές Αρχές, έχουν στείλει -πριν από τα ραβασάκια για τα ανασφάλιστα- πρόστιμα μέσω του Taxis σε 93.000 ιδιοκτήτες ΙΧ που εντοπίστηκαν να έχουν απλήρωτα τέλη κυκλοφορίας παρελθόντων ετών, αλλά πηγές του ΥΠΟΙΚ αναφέρουν ότι υπάρχουν δεκάδες χιλιάδες ακόμα, στους οποίους θα αποσταλλούν τα σχετικά ειδοποιητήρια. Αυτή, εκτιμάται ότι είναι μια σχετικά “απλή” διαδικασία για να γίνει μέσω του αυτοματοποιημένου συστήματος του Taxis.



Όμως, επόμενος μεγάλος στόχος είναι ο εντοπισμός των αυτοκινήτων και μοτοσικλετών που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ.  Πληροφορίες του Topspeed.gr αναφέρουν ότι στο ΥΠΟΙΚ επικρατεί όργιο εργασιών προκειμένου να επιτευχθεί η λειτουργία του συστήματος για να αρχίσει το συντομότερο δυνατό η αποστολή των ειδοποιητηρίων στα ανέλεγκτα αυτοκίνητα. Στόχος είναι η αποστολή να ξεκινήσει πριν από τον Σεπτέμβριο.
Βέβαια, υπάρχουν και… διαδικαστικά (ήτοι γραφειοκρατικά) προβλήματα. Γιατί, απαραίτητη προϋποθέση για τον εντοπισμό των παραπάνω παραβατών είναι η διασύνδεση της βάσης δεδομένων του Υπουργείου Μεταφορών (με στοιχεία ελέγχων ΚΤΕΟ) με την αντίστοιχη του Υπουργείου Οικονομικών, η οποία περιλαμβάνει τα ακριβή στοιχεία ιδιοκτησίας και καταβολής τελών κυκλοφορίας των οχημάτων. Και έπειτα, η διασύνδεση με τις εταιρείες ΚΤΕΟ. Το πρόβημα είναι, ότι, παρά το γεγονός ότι έχει ψηφιστεί σχετικός νόμος από τον Αύγουστο του 2015, δεν έχει υπογραφεί η σχετική ΚΥΑ με ευθύνη του ΥΠΟΙΚ για “γραφειοκρατικούς λόγους”.

Σε ό,τι αφορά τους αριθμούς τώρα, εκτιμάται ότι περίπου 1,2 εκατομμύρια αυτοκίνητα δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ, καθώς και το 80% του κυκλοφορούντος στόλου μοτοσικλετών. Περίπου 50.000 ιδιοκτήτες ΙΧ (πλέον των 93.000 παραπάνω) έχουν εντοπιστεί προς το παρόν να έχουν απλήρωτα τέλη παρελθόντων ετών. Όπως και να χει, η κυβέρνηση έχει αποφασίσει ο ηλεκτρονικός έλεγχος να γίνεται δύο φορές το χρόνο, κάθε Σεπτέμβριο και κάθε Φεβρουάριο. Παρότι περισσότερες πληροφορίες δεν υπάρχουν, πηγές από το ΥΠΟΙΚ επισημαίνουν ότι το πρόστιμο για το ΚΤΕΟ θα φτάνει τα 250 ευρώ, ενώ σε ό,τι αφορά τα τέλη, πιθανολογείται πως οι ιδιοκτήτες θα κληθούν να πληρώσουν τα τέλη που χρωστούν, μαζί με την προσαύξησή τους (διπλασιασμός του ποσού).

Γιώργος Καραγιάννης

Recent Posts

Η BMW Motorrad παρουσιάζει το Automated Shift Assistant

Με το νέο Automated Shift Assistant (ASA), η BMW Motorrad παρουσιάζει μια καινοτόμο τεχνική λύση…

20 ώρες ago

Ιδού, η νέα BMW M4 CS

Η νέα BMW M4 CS προσκαλεί τους οδηγούς να βιώσουν την απαράμιλλη αίσθηση M σε…

21 ώρες ago

Οδηγούμε Mercedes – Benz CLA 200 7G-DCT: Κομψοτέχνημα με άποψη (Βίντεο)

Η εναλλακτική των τετράθυρων coupé ως πιο σπορτίφ και νεανική πρόταση, σε σχέση με τα…

22 ώρες ago

Με την υποστήριξη της Jeep ολοκληρώθηκε το XTERRA Greece | Vouliagmeni 2024

Η Jeep ήταν για το 2024 χρυσός χορηγός στο XTERRA Greece | Vouliagmeni που έλαβε…

2 ημέρες ago

Το BMW Group εισέρχεται στην επόμενη φάση με το Catena-X

Το BMW Group παρουσίασε τα τρέχοντα πεδία εφαρμογής του οικοσυστήματος δεδομένων Catena-X στην έκθεση του…

2 ημέρες ago

Olivier Francois: Τέσσερα νέα Fiat στα σκαριά

Σε μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη στο Automotive News Europe, ο διευθύνων σύμβουλος της Fiat Olivier Francois…

3 ημέρες ago