Με την FCA να εξετάζει την απόσχιση της Maserati και της Alfa Romeo, όπως διάβασες χθες στο TopSpeed.gr (εδώ το σχετικό ρεπορτάζ), θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πώς θα διαμορφωθεί ο “χάρτης” της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.
Όπως βλέπουμε και στο infographic το οποίο ετοίμασε, για λογαριασμό του TopSpeed.gr ο Βασίλης Καρίκας της Antimoneum Design, η τάση στην αυτοκινητοβιομηχανία είναι η συγκέντρωση πολλών μαρκών υπό την ομπρέλα ομίλων.
Αν στο νου σου έρχεται μόνο το VAG που έχει “διδάξει” αυτή την πρακτική, είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι 15 όμιλοι ελέγχουν 85 από τις πιο εμπορικές μάρκες διεθνώς.
Δώδεκα μάρκες ελέγχει το γερμανικό group της Daimler, έντεκα το επίσης γερμανικό Group της Volkswagen, ισάριθμες η γαλλική σύμπραξη Renault-Nissan Alliance. Εννέα μάρκες διαθέτει στο χαρτοφυλάκιό της η ιταλοαμερικανική FCA και επτά η κινεζική Geely.
Ο άλλοτε κολοσσός από τις ΗΠΑ GM διαθέτει μόλις έξι μάρκες, όσες η Toyota και πέντε ο γαλλικός όμιλος PSA. Μια μάρκα λιγότερη, δηλαδή τέσσερις συνολικά, ελέγχει η Ford (έστω και αν στην Aston Martin διαθέτει πλέον ένα ελάχιστο ποσοστό, όσες και ο ινδικός όμιλος Tata.
Τρεις μάρκες διαθέτει στο portfolio του το γερμανικό BMW Group, όσες και η νοτιοκορεάτικη Hyundai, ενώ από δύο μάρκες διαθέτουν οι Honda και Suzuki. Για ευνόητους λόγους, δεν αναφέρουμε εταιρείες που πορεύονται μόνες τους, όπως η Mazda, ή η Subaru.