Live η Κίνηση στους δρόμους
Επέκταση Ιόνιας Οδού

Αντίρριο- Κακαβιά σε 2,5 ώρες!

"Παίρνει μπρος" η επέκταση της Ιονίας Οδού

Σε μόλις δυόμισι ώρες θα καλύπτουμε την απόσταση από το Αντίρριο ως τον μεθοριακό σταθμό της Κακαβιάς από το 2029. Τότε αναμένεται να είναι έτοιμα και τα 264 χιλιόμετρα του αυτοκινητοδρόμου που αποτελεί επέκταση της Ιόνιας Οδού, που θα μας επιτρέπει να κινούμαστε άνετα και με ασφάλεια και στη δυτική Ελλάδα.
Η σύμβαση κατασκευής της επέκτασης της Ιόνιας Οδού από τα Ιωάννινα για Καλπάκι και Κακαβιά υπεγράφη την περασμένη εβδομάδα, παρουσία του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα και πληθώρας βουλευτών και πολιτικών της περιοχής.
Με ταχύτητα 100 χ.α.ω. το ταξίδι
Ο δρόμος, είναι σχεδιασμένος για δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, με τα αυτοκίνητα να ταξιδεύουν με ταχύτητα 100 χιλιομέτρων ανά ώρα.
Το έργο αναλαμβάνει ο όμιλος ΑΒΑΞ, ο οποίος επικράτησε με την καλύτερη προσφορά-έκπτωση κατά 17,5% στον προϋπολογισμό του έργου για την κατασκευή των συνολικά 70 χιλιομέτρων του οδικού άξονα από τα Ιωάννινα έως στην Κακαβιά και τα Ελληνοαλβανικά σύνορα. Αποτελεί ένα σπουδαίο έργο και μεγάλης σημασίας και για την Ήπειρο και για όλη την Δυτική Ελλάδα καθώς με την ολοκλήρωση του ο οδηγός θα μπορεί να κινείται σε ασφαλή και άνετο δρόμο από το Αντίρριο μέχρι το συνοριακό πέρασμα της Κακαβιάς, με συνολικό μήκος περίπου 264 χιλιόμετρα και σε χρόνο στις 2 ώρες και 30 λεπτά.

 

 Γιατί έχει σημασία 
Αποτελεί την συνέχεια της Ιόνιας Οδού προς τα Ελληνοαλβανικά σύνορα, διασχίζοντας όλο τον νομό Ιωαννίνων από το σημείο που μέχρι σήμερα η Ιόνια Οδός «τελειώνει» και η κυκλοφορία των οχημάτων εκτρέπεται, υποχρεωτικά, στην Εγνατία Οδό. Ο νέος οδικός άξονας θεωρείται ως ο δυτικότερος κάθετος άξονας της Εγνατίας Οδού και εντάσσεται στο κεντρικό Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών της χώρας. Με την κατασκευή του νέου οδικού άξονα, άμεσες θα είναι και οι επιπτώσεις στις κυκλοφοριακές συνθήκες όλου του νομού Ιωαννίνων, καθώς σήμερα για να φτάσει κάποιος στα σύνορα με την γείτονα χώρα πρέπει είτε να διασχίσει όλη την πόλη περνώντας από το κέντρο της, είτε να διαλέξει την περιφερειακή οδό, στο ύψος του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου, και μετά από 50 λεπτά οδήγησης και μέσω της επαρχιακής οδού, να φτάσει στα σύνορα. Το έργο, θα εξασφαλίσει άμεση πρόσβαση και στους κατοίκους του βόρειου τμήματος του νομού με την αμεσότερη πρόσβαση τους στην Ιόνια οδό αλλά και στην διευκόλυνση των  εμπορικών μεταφορών της βιομηχανικής περιοχής των Ιωαννίνων, που θα διοχετεύσει την «βαριά» κυκλοφορία στο δίκτυο του αυτοκινητοδρόμου, με άμεση εξασφάλιση στις περιοχές της Κόνιτσας, των χωρίων στο Ζαγόρι, αλλά και σε «διπλανές» περιοχές όπως η Φλώρινα και η Καστοριά. Στα οφέλη του νέου οδικού άξονα εντάσσεται και το αεροδρόμιο «Βασιλεύς Πύρρος» των Ιωαννίνων, καθώς η πρόσβαση του θα γίνει ταχύτερη και ευκολότερη.
Τα οφέλη όμως δεν θα είναι μόνο για το ελληνικό κομμάτι, καθώς αμεσότερες θα είναι οι μετακινήσεις των ομογενών μας και μη προς τη Βόρειο Ήπειρο αλλά και προς την πρωτεύουσα της Αλβανίας από τις οποίες καθημερινά, όπως γίνεται και σήμερα, μεγάλο μέρος του πληθυσμού της γείτονας χώρας θα κάνουν χρήση της οδού.
 Θα κοστίσει 310 εκατ. € με τον ΦΠΑ ενώ περιλαμβάνονται και επιπλέον 76 εκατ. ευρώ ως προαιρέσεις, για το τμήμα Καλπάκι-Κακαβιά και τις συνδέσεις με το αεροδρόμιο και την ΒΙ.ΠΕ. Ιωάννινων. Συνολικά το τελικό κόστος θα φτάσει τα 386 εκατ. ευρώ, ενώ αναθέτουσα αρχή του έργου είναι ο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Η διάρκεια του κατασκευής του οδικού έργου μέχρι την ολοκλήρωσή του θα φτάσει τους 54 μήνες ξεκινώντας άμεσα με την υπογραφή της σύμβασης.
Οι λεπτομέρειες 
Το κατασκευαστικό έργο της επέκτασης της Ιόνιας οδού θα περιλαμβάνει δύο τμήματα με το 1ο να είναι νέα χάραξη από τα Ιωάννινα έως το Καλπάκι (Χ.Θ. 4+800 – Χ.Θ. 51+237,37), με αρχή το τέλος της σύμβασης παραχώρησης και πέρας το τέλος του A/K Καλπακίου (συνολικού μήκος 46,4 χλμ.). Περιλαμβάνονται έξι (6) Ανισόπεδοι Κόμβοι, εκ των οποίων ο Α/Κ Κ3 Πασσαρώνος (αποτελεί την Προαίρεση 1, μήκους 1,47χλμ) και το 2ο τμήμα από Καλπάκι έως Κακαβιά αναβαθμίζοντας την υφιστάμενη οδό, με αρχή το πέρας του Α/Κ Καλπακίου και πέρας τον μεθοριακό σταθμό Κακαβιάς, συνολικού μήκους 23,11 χλμ, που αποτελεί και την Προαίρεση 2.
Ειδικότερα ο αυτοκινητόδρομος έχει σχεδιαστεί με ταχύτητα μελέτης 100 χλμ/ώρα  και με διατομή που περιλαμβάνει δύο λωρίδες κυκλοφορίας πλάτους 3,50μ. και 3,75μ η κάθε μία και μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης πλάτους 2,30μ ανά κατεύθυνση. H κεντρική νησίδα έχει συνολικό πλάτος 3,15μ, συμπεριλαμβανομένων των λωρίδων καθοδήγησης και του αμφίπλευρου στηθαίου ασφαλείας (συνολικό πλάτος του αυτοκινητοδρόμου 22.25μ), ενώ προβλέπονταν 5 ανισόπεδοι κόμβοι, οι :  Α/Κ Κοσμηράς-Ασβεστοχωρίου (Κ1) επιτρέποντας την εξυπηρέτηση των οικισμών Κοσμηράς, Ασβεστοχωρίου και Κόντσικας από την Ιόνια Οδό και θα έχει μορφή “διαμαντιού”, Α/Κ Γραμμενοχωρίων (Κ2) που θα εξυπηρετήσει την σύνδεση των οικισμών Κόντσικας, Λοφίσκου, Πετραλώνων, Περάτη, Γραμμένου, Βαγενιτίου και Πολύλοφου με την Ιόνια Οδό και θα έχει μορφή “διαμαντιού”, Α/Κ Πασσαρώνος (Κ3) (Προαίρεση 1) από Χ.Θ. 21+940 έως Χ.Θ. 23+441 που προορίζεται να εξυπηρετήσει τη σύνδεση των περιοχών του βορείου τμήματος της Ιόνιας Οδού με το αεροδρόμιο, τη ΒΙΠΕ και το πολεοδομικό συγκρότημα της πόλης των Ιωαννίνων και δευτερευόντως παρέχει πρόσβαση από/προς την Ιόνια Οδό στις δυτικές περιοχές του Ν. Ιωαννίνων αλλά και τις ανατολικές του νομού Θεσπρωτίας. Πρόκειται για τρισκελή ανισόπεδο κόμβο που προβλέπεται να διαμορφωθεί με μορφή “αριστερής τρομπέτας” , Α/Κ Ζίτσας (Κ4) που θα εξυπηρετήσει τη σύνδεση των οικισμών της Δ.Ε. Ζίτσας αλλά και των οικισμών Πετσάλι, Νεοχώρι και Λαψίστα με την Ιόνια Οδό και έχει μορφή “διαμαντιού”, Α/Κ Καρυών (Κ5) που θα εξυπηρετήσει τη σύνδεση των οικισμών Καρυών, Ασφάκας, Πετσαλίου αλλά και οικισμών του Κεντρικού Ζαγορίου και έχει μορφή “διαμαντιού” και τέλος ο Α/Κ Καλπακίου (Κ6) εξασφαλίζοντας την πρόσβαση στην Ιόνια οδό της ευρύτερης περιοχής της Κόνιτσας και κατ’ επέκταση περιοχών της Φλώρινας και Καστοριάς, εξυπηρετώντας μετακινήσεις που γίνονται για τουρισμό/αναψυχή προς τα Ζαγοροχώρια και τον Εθνικό Δρυμό Βίκου – Αώου. Ο Α/Κ θα διαμορφωθεί ως κόμβος δύο επίπεδων μισού τριφυλλιού με τους κλάδους να βρίσκονται σε συμμετρικά αντίθετα τεταρτημόρια. Επίσης προβλέπεται η αποκατάσταση του εγκάρσιου και παράπλευρου δικτύου τοπικών οδών, όπου απαιτείται. Προβλέπεται η πλήρης κατασκευή του οδικού δικτύου δηλαδή οι χωματουργικές εργασίες, τα έργα οδοστρωσίας και ασφαλτικών, η κατασκευή τεχνικών έργων ,4 γέφυρες, 5 άνω και 25 κάτω διαβάσεις, 1 Cut & Cover, περίπου 120 μικρά τεχνικά – οχετοί – και 6 τοίχοι αντιστήριξης, έργα αποχέτευσης και αποστράγγισης, σήμανσης και ασφάλισης, ηλεκτροφωτισμός των κόμβων και όλων των γεφυρών, διαβάσεων, των τμημάτων του αυτοκινητόδρομου και των πλατυσμάτων στάθμευσης, υποδομή τηλεφωνοδότησης, εργασίες άρδευσης και φύτευσης, εργασίες διαμόρφωσης του περιβάλλοντα χώρου στον κηρυγμένο αρχαιολογικό χώρο Βορτοπού (περιλαμβανομένης της κατασκευής οικίσκου). Πέραν της προαίρεσης 1 (ΑΚ Κ3 – Πασσαρώνος) που προαναφέρθηκε, αντικείμενο του έργου αποτελεί με προαίρεση και η αναβάθμιση του υποτμήματος Καλπάκι – Κακαβιά, μήκους 23,11 χλμ (Προαίρεση 2), που περιλαμβάνει κάθετες και παράπλευρες οδούς μήκους 15,8 χλμ, 4 νέες κάτω διαβάσεις και 2 νέες άνω διαβάσεις. Για τις προαιρέσεις στην κατασκευή του άξονα Ιωάννινα-Κακαβιά προβλέπεται πως μπορούν να ενεργοποιηθούν σε οποιοδήποτε χρόνο εντός 24 μηνών από την υπογραφή της σύμβασης της παρούσας εργολαβίας, ενώ ο χρόνος ολοκλήρωσης των εργασιών της προαίρεσης θα είναι ο ίδιος με αυτόν της κύριας Σύμβασης. Το δικαίωμα των προαιρέσεων φτάνει το επιπλέον ποσό μέχρι 76.000.000,00 ευρώ με Φ.Π.Α.
Τα οφέλη για τον τοπικό πληθυσμό 
Η αύξηση της προσβασιμότητας της Π.Ε. Ιωαννίνων στην υπόλοιπη χώρα και στους κεντρικούς κόμβους μετακίνησης -π.χ. Λιμένας Ηγουμενίτσας- σε συνδυασμό με τους αναμενόμενο να λειτουργήσουν στο σύνολό τους από το 2029 αυτοκινητοδρόμους της Ολυμπίας Οδού, της Εγνατίας Οδού, τον ΠΑΘΕ και τον Αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας Ε65. Συγκράτηση της πτώσης του πληθυσμού, μέσω της αναξιοποίητης μέχρι σήμερα δυναμικής της τοπικής και περιφερειακής ανάπτυξης. Ενίσχυση του ιστορικού, πολιτισμικού και θρησκευτικού κεφαλαίου της Π.Ε. Ιωαννίνων, με αποτέλεσμα την αύξηση του εγχώριου και διεθνούς τουρισμού. Τόνωση της εμπορικής και εξαγωγικής δραστηριότητας, μέσω της βελτίωσης της σύνδεσης με τα Δυτικά Βαλκάνια στο συνοριακό σταθμό της Κακαβιάς. Ενίσχυση της προσβασιμότητας των αγαθών και ιδιαίτερα της ΒΙ.ΠΕ. Ιωαννίνων, με αποτέλεσμα τη μείωση του χρόνου μεταφοράς των αγαθών και τη διευκόλυνση της διαχείρισης της εφοδιαστικής αλυσίδας. Αύξηση του περιφερειακού ΑΕΠ και της απασχόλησης στην Π.Ε. Ιωαννίνων τόσο κατά τη διάρκεια της κατασκευής, όσο και κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του.
Τι είπε ο πρωθυπουργός
Στη διάρκεια της παρουσίασης του έργου που υπεγράφη, ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, είπε:
«Κύριε Πρόεδρε της Βουλής, κ. Περιφερειάρχα, κ. Δήμαρχοι, κ. Δήμαρχε της Δρόπολης, κυρία και κύριοι συνάδελφοι στην κυβέρνηση και στο κοινοβούλιο, φίλες και φίλοι, «συνωμότησε» και ο καιρός ώστε να μπορέσω να βρεθώ σήμερα μαζί σας. Είχαμε πολλή ομίχλη στο αεροδρόμιο των Ιωαννίνων, αλλά «άνοιξε» και εμφανίστηκε ένας λαμπρός γαλάζιος ουρανός, έτσι μπορέσαμε να προσγειωθούμε, διότι ήθελα πραγματικά να βρεθώ σήμερα μαζί σας, σε αυτή την πολύ σημαντική υπογραφή, για δύο λόγους. Ο πρώτος λόγος έχει να κάνει με το έργο αυτό καθαυτό. Ένα έργο -το γνωρίζουν καλά όλοι οι παρευρισκόμενοι- εξαιρετικά «πονεμένο», για το οποίο μιλούσαμε πολλές φορές, «θύμα» μερικές φορές -και χαίρομαι που το είπες, Δήμαρχε- και κάποιων μαξιμαλιστικών διεκδικήσεων. Ένα έργο το οποίο, όμως, αυτή η κυβέρνηση κατάφερε και ωρίμασε, δημοπράτησε και βρισκόμαστε σήμερα στην ευτυχή θέση να μπορούμε να υπογράψουμε τη σχετική σύμβαση, ώστε να εκκινήσει άμεσα ένα έργο το οποίο εσείς γνωρίζετε καλύτερα από εμένα πόσο καθοριστικό είναι και για την ευρύτερη ανάπτυξη της Περιφερειακής Ενότητας Ιωαννίνων, αλλά και για την πολύ σημαντική διασύνδεση με την Αλβανία -θα έρθω σε αυτό το ζήτημα στη συνέχεια. Προφανώς το έργο αυτό δίνει νέα αναπτυξιακή δυναμική σε όλο το βόρειο κομμάτι των Ιωαννίνων και σε όλο το Πωγώνι, προφανώς διευκολύνει πάρα πολύ την πρόσβαση και στο Ζαγόρι, είναι ένα έργο το οποίο το περιμένατε πάρα πολλά χρόνια και χαίρομαι ιδιαίτερα που είμαστε στην ευτυχή θέση επί δικής μας κυβέρνησης -επιτέλους- να ξεκινά. Και, όπως είπε και ο υπουργός, δεν είναι το μόνο σημαντικό έργο υποδομής το οποίο η κυβέρνησή μας δρομολογεί. Το συζητούσαμε λίγο με τον Πρόεδρο, αναλογιζόμενος πόσο απομονωμένη ήταν κάποτε η Ήπειρος και πώς σήμερα βρίσκεται να είναι, ίσως, η πιο διασυνδεδεμένη Περιφέρεια, με την Εγνατία, με την Ιόνια Οδό και βέβαια με το πάρα πολύ σημαντικό έργο του Ε65 να πλησιάζει πια προς την ολοκλήρωσή του. Εκτιμούμε ότι όλος ο Ε65 θα παραδοθεί στην κυκλοφορία εντός των πρώτων τεσσάρων μηνών του 2026, το οποίο σημαίνει ότι θα μπορείτε να προσεγγίζετε τα Γιάννενα από δύο διαφορετικούς δρόμους και σίγουρα για το Μέτσοβο θα είναι πολύ πιο γρήγορο να έρχεται κανείς από τον Ε65 παρά να ακολουθεί την Ιονία οδό. Βέβαια, αυτά είναι μόνο κάποια από τα έργα τα οποία δρομολογούμε. Η κυβέρνησή μας έχει αναπτύξει και ξεδιπλώσει ένα πολύ φιλόδοξο έργο ρύθμισης πολλών εκκρεμοτήτων που έρχονται από το παρελθόν όσον αφορά στις ζωτικές υποδομές. Θα μείνουμε απολύτως προσηλωμένοι σε αυτόν τον στόχο, βήμα-βήμα να χτίζουμε μια πιο διασυνδεδεμένη, μια καλύτερη Ελλάδα, που θα εξασφαλίζει βέβαια και ασφάλεια στους δρόμους. Γιατί δίνω προσωπικά πάρα πολύ μεγάλη έμφαση στα ζητήματα της οδικής ασφάλειας. Ο δεύτερος λόγος για τον οποίο ήθελα να βρεθώ σήμερα εδώ έχει να κάνει με το γεγονός ότι αμέσως μετά θα αναχωρήσω για να συμμετάσχω σε ένα Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, του οποίου θα προηγηθεί η Σύνοδος ΕΕ – Δυτικών Βαλκανίων. Και δεν θα μπορούσα να φανταστώ καλύτερη «γέφυρα» στην παρουσία μου σε αυτή τη Σύνοδο από αυτήν την υπογραφή σήμερα. Διότι, πράγματι, η Ελλάδα επενδύει στις καλές και σταθερές σχέσεις με την Αλβανία και προφανώς στηρίζει έμπρακτα όλα τα δικαιώματα της Ελληνικής Εθνικής Μειονότητας. Και θέλω να πω με την ευκαιρία αυτή ότι η διαδικασία προσέγγισης της Αλβανίας προς την ΕΕ είναι, θα έλεγα, ο καλύτερος τρόπος για να μπορέσουμε να εξασφαλίσουμε ότι χρόνιες διεκδικήσεις της Ελληνικής Εθνικής Μειονότητας επιτέλους θα γίνουν πράξη. Σε αυτή την κατεύθυνση αγωνιζόμαστε. Γνωρίζει πάρα πολύ καλά και η φίλη Αλβανία ότι υπάρχει μια διαρκής πορεία με αιρεσιμότητα προς την Ευρωπαϊκή Ένωση, όπου εμείς ουσιαστικά είμαστε οι ρυθμιστές της ταχύτητας με την οποία η Αλβανία θα κινείται προς την Ευρώπη. Και όσο πιο γρήγορα εκπληρώνει τις υποχρεώσεις της, οι οποίες έρχονται από το παρελθόν, είτε μιλάμε, κ. Δήμαρχε, για τα δικαιώματα αυτοπροσδιορισμού είτε μιλάμε για τα περιουσιακά δικαιώματα, τόσο πιο γρήγορα και εμείς θα συναινούμε και θα υποστηρίζουμε αυτή την ευρωπαϊκή πορεία της Αλβανίας. Ο δρόμος, λοιπόν, αυτός γίνεται, ουσιαστικά, μια γέφυρα φιλίας μεταξύ της Ελλάδος και της Αλβανίας. Και προφανώς μια γέφυρα που αφορά πρωτίστως την Ελληνική Εθνική Μειονότητα, οπότε θα έλεγα ότι έχει και αυτή την ξεχωριστή, διαφορετική αξία, ένα πολύ έντονο και ισχυρό εθνικό πρόσημο, και θα έχω τη χαρά, μάλιστα, να μεταφέρω τη σημερινή εμπειρία μου και στους Ευρωπαίους ομολόγους μου, σε λίγες ώρες από τώρα, που θα βρεθούμε στις Βρυξέλλες. Θέλω, λοιπόν, και πάλι να συγχαρώ όλους όσοι εργάστηκαν για να φτάσουμε στη σημερινή ευτυχή μέρα, και δεν ήταν εύκολο: την ηγεσία του υπουργείου, τον υπουργό, τον υφυπουργό, τον γενικό γραμματέα, όλα τα στελέχη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Έχουμε έναν άξιο ανάδοχο, μια εταιρεία με μεγάλη εμπειρία. Δεν είναι ένα εύκολο τεχνικά έργο, θέλω να το τονίσω ότι η εταιρεία έχει μεγάλη εμπειρία με έργα τα οποία είναι τεχνικά σύνθετα. Και είμαι σίγουρος ότι θα τηρηθούν όλα τα σχετικά χρονοδιαγράμματα έτσι ώστε, εντός του πλαισίου της σύμβασης που θα υπογραφεί, να έχουμε την ευκαιρία με το καλό να ξαναβρεθούμε εδώ, αγαπητέ μου Περιφερειάρχα, στην επίσημη παράδοση του δρόμου αυτού στην κυκλοφορία».
Τι είπε ο Διευθύνων Συμβούλος της ΑΒΑΞ
Κατά την υπογραφή της σύμβασης στο Καλπάκι, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΑΒΑΞ, Κωνσταντίνος Μιτζάλης, υπογράμμισε: «Θέλω να αναφέρω ότι παρακολουθώ πολύ καιρό την πορεία του συγκεκριμένου έργου. Ήταν μια διαρκής επιθυμία των ανθρώπων της περιοχής να κατασκευαστεί ο άξονας Ιωάννινα Κακαβιά. Συμμετέχουμε κι εμείς στη χαρά σας που το έργο μπαίνει πλέον σε τροχιά υλοποίησης. Η πολύχρονη εμπειρία μου με έχει διδάξει ότι η σημερινή χαρά θα γίνει πολλαπλάσια τόσο για εσάς όσο και για εμάς την μέρα που το έργο θα παραδοθεί στην κοινωνία. Γι’ αυτή την μέρα δουλεύουμε ήδη στον Όμιλο ΑΒΑΞ. Δίνουμε σήμερα την υπόσχεση ότι, όποιες δυσκολίες και να αντιμετωπίσουμε, θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν ώστε η ημέρα της παράδοσης του έργου να έρθει το συντομότερο δυνατό, επιβεβαιώνοντας τη φήμη και την αξιοπιστία μας. Έχοντας κατασκευάσει χιλιάδες χιλιόμετρα δρόμων, όπως καλή ώρα κομμάτια μήκους σχεδόν 200 χιλιομέτρων στην Εγνατία Οδό, διατηρώντας στο δυναμικό μας ανθρώπους που ήταν εδώ στο Μέτσοβο πριν κάποια χρόνια και παρέδωσαν με επιτυχία εκείνα τα έργα, είμαι σίγουρος για την πορεία και αυτής της σύμβασης. Σε αυτή την πορεία θα αναδειχθεί ξανά η καταλυτική συμβολή του κατασκευαστικού κλάδου στην ανάπτυξη της ελληνικής περιφέρειας. Καλοπληρωμένες δουλειές σε νέους και παλιούς συνεργάτες, έμμεση ενίσχυση των θέσεων εργασίας σε όλη την περιοχή, και στο μέλλον ένα νέο asset με μακροχρόνια οικονομικά και κοινωνικά οφέλη».