ΝΕΑ

Ανακαλύπτοντας την Εξέλιξη της Σχεδιαστικής Αισθητικής της Škoda

Το ταξίδι ξεκίνησε τον 19ο αιώνα με τα όμορφα σχεδιασμένα ποδήλατα και τα εξαιρετικά λειτουργικά πλαίσια μοτοσυκλετών. Ωστόσο, ήταν το εναρκτήριο αυτοκίνητο της εταιρείας που έθεσε τις βάσεις για μια μοναδική σχεδιαστική γλώσσα. Σύμφωνα με την κριτική των εμπειρογνωμόνων του αξιότιμου δημοσιογράφου Vilém “Henry” Heinz τον Δεκέμβριο του 1905, το Laurin and Klement Voiturette A επαινέστηκε για την ομορφιά, την κομψότητα και την άνεσή του.

Πολυάριθμες εκθέσεις στο Μουσείο της Škoda απεικονίζουν το έντεχνο ταλέντο των δημιουργών τους. Η προσέγγισή τους ήταν συνήθως διακριτική και όχι μεγαλειώδης, καθηλώνοντας ένα ευρύ φάσμα πελατών σε όλο τον κόσμο με αυτοκίνητα με συγκρατημένες αλλά ξεχωριστές εμφανίσεις και καλόγουστα αναλογικά σχέδια σύμφωνα με τις τρέχουσες τάσεις.

Οι δημιουργοί πίσω από την αρχική σχεδιαστική γλώσσα της σειράς Laurin & Klement (1905-1925) και των πρώτων μοντέλων της Skoda παραμένουν αινιγματικοί. Αυτοί οι πρωτοπόροι παρέμειναν αφανείς καθώς η τσέχικη μάρκα αναδείχθηκε. Τα αμαξώματα των αυτοκινήτων ήταν συχνά δευτερεύουσα σημασία, αποτελώντας λιγότερο από το 10% της βασικής τιμής του αυτοκινούμενου πλαισίου. Πολλοί πελάτες έφτιαξαν το σασί τους από ανεξάρτητους κατασκευαστές αμαξοστοιχιών, αλλά πολλοί προτιμούσαν τις προσφορές της Skoda, που φημίζονται για την αισθητική τους γοητεία και την ανώτερη ποιότητα υλικών και χειροτεχνίας.

Ο ρόλος του σχεδιαστή αυτοκινήτων ήταν διαφορετικός από αυτόν του κατασκευαστή αμαξωμάτων και μηχανικού μόνο στο δεύτερο μισό του 20ου αιώνα. Πολλές παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες συχνά χρησιμοποίησαν τις δεξιότητες εξωτερικών βιομηχανικών σχεδιαστών, καταξιωμένων γλυπτών ή γραφιστών, ιδιαίτερα μεταξύ της δεκαετίας του 1950 και του 1990, όταν τα ιταλικά στούντιο ήταν ηγέτες στο σχεδιασμό αυτοκινήτων. Αν και πολιτικοί λόγοι σταμάτησαν τη σειρά παραγωγής του αρχικού σχεδιασμού του Škoda 720 ID sedan από τον Giorgetto Giugiaro, το Škoda Favorit της ομάδας του Nuccio Bertone ήταν το πιο σύγχρονο αυτοκίνητο στο Ανατολικό Μπλοκ της εποχής.

Περαιτέρω πρόοδοι σημειώθηκαν στον Όμιλο Volkswagen, του οποίου η Skoda Auto είναι μέλος από το 1991. Οι ισχυροί πόροι και η τεράστια εμπειρία του στρατηγικού συνεργάτη οδήγησαν στη δημιουργία του ανεξάρτητου τμήματος Σχεδίασης της Škoda. Το τμήμα, με έδρα σε μια βίλα στον ποταμό Jizera στο Mladá Boleslav, που χτίστηκε το 1890, και με ένα εξίσου εμπνευσμένο γραφείο στην Πράγα, φιλοξενεί υπαλλήλους από 30 διαφορετικές χώρες. Άλλωστε, η Skoda, μια παγκόσμια μάρκα, πρέπει να ικανοποιεί τις συγκεκριμένες προτιμήσεις και αξίες πελατών σε περισσότερες από 100 χώρες.

Το Μουσείο της Škoda στο Mladá Boleslav παρουσιάζει την τελευταία από μια τριάδα επιτυχημένων εκθέσεων με τίτλο “The Evolution of Automobile Production”, αυτή που ονομάζεται “The Design Language of L&K and Škoda Cars”. Μεγάλοι πίνακες με ενημερωτικά κείμενα, σκίτσα σχεδίασης και πολλές φωτογραφίες απεικονίζουν την πλήρη διαδικασία παραγωγής αυτοκινήτου και βασικά εξαρτήματα όπως τροχούς, τιμόνια και προβολείς. Η έκθεση καλύπτει επίσης τη μετάβαση των φυσικών και συνθετικών υλικών που χρησιμοποιούνται και την εξέλιξη από τα πρώτα ραδιόφωνα αυτοκινήτου στα σύγχρονα συστήματα πολυμέσων.

Σπάνια αντικείμενα από τις συλλογές του Μουσείου Škoda παρουσιάζονται στην έκθεση: ένα προπολεμικό αεροδυναμικό Škoda 935 Dynamic, μεταπολεμικά πρωτότυπα και σχέδια από ιταλικά στούντιο σχεδιασμού ή εκθεσιακές ιδέες από την ενσωμάτωση της Škoda στον Όμιλο VW. Τα μοντέλα που αντιπροσωπεύονται περιλαμβάνουν το Škoda Octavia Combi (1997) από τον Dirk van.

Η ομάδα του Braeckel, το Škoda Yeti (2005) του Thomas Ingenlath, το Škoda Joyster (2007) του Jens Mansky, το Škoda Vision S (2016) από την εποχή Josef Kabaň και το Škoda Vision iV (2019) από τον σημερινό επικεφαλής σχεδιαστή Oliver . Η Stefani πιστώνεται επίσης με την τελευταία έκδοση της σχεδιαστικής γλώσσας της Škoda. Η Τσέχικη αυτοκινητοβιομηχανία παρουσίασε πρόσφατα έξι επερχόμενα ηλεκτρικά μοντέλα που βασίζονται πλήρως στη νέα σχεδιαστική γλώσσα της μάρκας, Modern Solid. Αυτή η ιδέα, που υπονοείται στη μελέτη Vision 7S, θα καθοδηγήσει το σχεδιασμό μελλοντικών μοντέλων παραγωγής.

Η τελευταία έκθεση στο Μουσείο της Škoda – The Design Language of L&K and Škoda Cars – είναι ανοιχτή στους επισκέπτες έως τις 22 Νοεμβρίου 2023.

TopSpeed.Gr Newsroom

Recent Posts

Τουρκία: Σε προχωρημένες συνομιλίες με τις Κινέζικες BYD και Chery για κατασκευή εργοστασίων EV

Η Τουρκία βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις με τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες BYD και Chery για επενδύσεις…

3 ώρες ago

Η VW διακόπτει τις συνομιλίες με τη Renault για EV χαμηλού κόστους

Η VW εγκατέλειψε τις συνομιλίες με τη Renault για την από κοινού ανάπτυξη μιας προσιτής…

4 ώρες ago

DS 3 : Άμεσα διαθέσιμο, με το πρόγραμμα Premium Upgrade

Η DS Automobiles ανακοινώνει το νέο πρόγραμμα «Premium Upgrade» που δίνει την ευκαιρία στους λάτρεις…

1 ημέρα ago

Η Porsche έτοιμη να λανσάρει την πρώτη υβριδική 911 με υψηλότερες επιδόσεις

Η Porsche προσθέτει για πρώτη φορά μια μπαταρία στο σπορ αυτοκίνητο 911, με τον ηλεκτροκινητήρα…

2 ημέρες ago

Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία γυρίζει την πλάτη στην ηλεκτροκίνηση

Με τους ευρωπαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων να εκφράζουν γενικευμένες αντιδράσεις από την επιβράδυνση των πωλήσεων αμιγώς…

2 ημέρες ago

H Ford Performance ανακοινώνει την είσοδό της στο Ράλι Ντακάρ 2025

Με ιδιαίτερη χαρά η Ford Performance ανακοινώνει σήμερα τη συμμετοχή της στο Ράλι Ντακάρ 2025,…

2 ημέρες ago