Αυτό, ειναι ένα deal που έχει ενδιαφέρον… Η Audi κατάφερε να αποσπάσει από την FCA το δικαίωμα να χρησιμοποιεί αποκλειστικά τα ονόματα Q2 και Q4. Αυτό, έχει τριπλή ανάγνωση: Πρώτον, ότι περιμένουμε πια να δούμε τα Audi Q2 και Q4 (η γερμανική εταιρεία είχε κατοχυρώσει από το Q1 ως το Q9, δίχως τους παραπάνω δύο αριθμούς, τους οποίους είχε στην κατοχή της η Fiat Chrysler). Δεύτερον, ότι η Alfa Romeo -και η Maserati- δεν θα χρησιμοποιήσουν τα διακριτικά Q2 – Q4. Και τρίτον, ότι υπάρχει “κάτι” που έδωσαν οι Γερμανοί για να πάρουν το “ΟΚ” από την FCA.
Οι Γερμανοί έψαχναν εναλλακτικά ονόματα για τα επερχόμενα SUV τους Q2-4, όμως το… ψάξιμο τελείωσε, αφού ο CEO της Audi, Rupert Stadler, ανακοίνωσε ότι οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες ήρθαν τελικά σε συμφωνία.
To λογότυπο Q4, επάνω σε μια Maserati Quattroporte. Δες το. Δες το καλά, γιατί θα το ξαναδείς μόνο σε γερμανικό SUV
Λεπτομέρειες σχετικά με τη συμφωνία δεν έγιναν γνωστές, όμως ο Stadler άφησε να εννοηθεί ότι η Audi ίσως να αντάλλαξε κάποια δικά της trademarks με την FCA, για να πάρει τα Q2 και Q4. Ο ίδιος, είπε ότι δεν δόθηκαν λεφτά για το deal, ενώ περιέγραψε πόσο σκληρή ήταν η διαπραγμάτευση. “Υποσχεθήκαμε ο ένας στον άλλο ότι δεν θα αποκαλύψουμε τι κόστισε, όμως δεν ήταν κάτι που προτίθενταν να πουλήσουν. Προσπαθήσαμε για χρόνια να τα πάρουμε όμως εκείνοι μας έλεγαν “όχι, ποτέ”, παρότι εμείς ξέραμε πως δεν υπάρχει “ποτέ” στις business. Φέτος, επέστρεψα με μια νέα πρόταση σε αυτούς, τη συζητήσαμε, υπήρξαν κάποιες διαπραγματεύσεις και τελικά, συμφωνήσαμε”. Όταν ρωτήθηκε αν υπήρξε ανταλλαγή, ο Stadler απάντησε “ναι, κάτι τέτοιο”…
Το ερώτημα, λοιπόν, είναι τι έδωσε η Audi στην FCA, για να αποποιηθούν οι Ιταλοί το δικαίωμα να ξαναχρησιμοποιήσουν το Q2 για την τεχνολογία των διαφορικών περιορισμένης ολίσθησης για την Alfa Romeo, αλλά και το Q4 για την τετρακίνηση, που είδαμε τελευταία φορά στις Maserati Ghibli και Quattroporte.
Παλιότερο rendering του TopSpeed για το Audi Q2
Ας δούμε τι έχουν οι Γερμανοί που θα ενδιέφερε τους Ιταλούς. Η Audi, έχει χρησιμοποιήσει αρκετά ιταλικά ονόματα, ακόμα και σε concepts, όπως για παράδειγμα το 2001 Avantissimo concept και το 2003 Nuvolari coupe.
Υπάρχει πάντα και η (ιταλική) λέξη “Quattro” αλλά θεωρείται απίθανο η Audi να έδωσε το όνομα που χρησιμοποιεί για την τετρακίνησή της, μετά από τέσσερις δεκαετίες δουλειάς επάνω του.
Και τι, αυτά ειναι τα μόνα; Όχι βέβαια! Η Audi, για παράδειγμα, κατέχει τα δικαίωματα του ονόματος “Duo” από το 1997, ενώ το μοναδικό όνομα που δεν χρησιμοποιείται στο Group VAG και έχει αρκετό βάρος πίσω του, ειναι το Bora, το οποίο δεν έφερε μόνο ένα VW, αλλά και δύο Maserati Coupe (παρήχθησαν από το 1973 ως το 1974 και από το 1975 ως το 1980), οι οποίες διατήρησαν το όνομα μέχρι τότε που η Maserati έπεσε σε τέτοιες φτώχειες που δεν μπορούσε να ανανεώσει τα δικαιώματα και τα άρπαξε -με την καλή έννοια- η VW για να τα χρησιμοποιήσει σε ένα -βασισμένο στο Golf- σεντάν που παρήγαγε από το ’99 ως το 2004.
Και μια spy photo του Q2 στα χιόνια από το Carscoops
Και γιατί επιμένουμε τόσο στο Bora; Γιατί η Maserati, όπως και η VW, έχουν ένα… κόλλημα να χρησιμοποιούν ονόματα ανέμων στα μοντέλα τους. Και, αφού η Maserati έχει τα ονόματα (ανέμων) Mistral και Khamsin, γιατί να μη βάλει στη φαρέτρα της και το “Bora” που είναι όνομα ανέμου της Αδριατικής;
Όπως και να χει, το Q2 θα το δούμε στο sub-compact crossover που ετοιμάζει η Audi και θα πατάει στην πλατφόρμα MQB και αναμένεται να φοράει τα μοτέρ του A1. Μην εκπλαγείς αν το δεις να κάνει ντεμπούτο στο Σαλόνι της Γενεύης. Το Q4, αργότερα…
Σου άρεσε το ρεπορτάζ μας; Μην ξεχάσεις να κάνεις like στη σελίδα μας στο Facebook για να ενημερώνεσαι συνέχεια, αλλά και να στηρίξεις την προσπάθειά μας. Και αυτό, άλλωστε, όπως και τα όνειρα, είναι δωρεάν…